Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 691 through 705 (of 823 total)
  • Author

Ni har väl inte missat den här?

[http://www.transio.com/cards/xmas.html]

Jag tänkte direkt på er när jag såg den här.:D

Jon Larsson wrote:
    Jag kan utan tvekan säga att ditt julgodis var det godaste jag ätit på jävligt länge.:P

Tack för igår. Mycket trevligt, som vanligt.

Hehe tack tack :D synd att bilen din inte startade på juldagen. Då hade du fått mer julgodis om du ville ;) Gav bort en hel påse med godis och annat onyttigt till mamma och pappa igår, haha, för nu är det slut på svullandet för i år. :p Ja det är alltid trevligt att sitta och prata, tur att vi inte har grannar under oss nu om du förstår vad jag menar, hahahaha!

Jon Larsson wrote:
    Ni har väl inte missat den här?

[http://www.transio.com/cards/xmas.html]

Jag tänkte direkt på er när jag såg den här.:D

Nä den har ja inte missat, den är cool! :D

Äntligen slut på all julmat och godis och allt vad nu julen innebär!! Men gott har det varit!! :P Vägde mig idag och jag har gått upp exakt 2 kg under julen : Fast det är nog ganska mycket vätska också efter alla kolisar man stoppat i sig… Nu smygstartar jag dieten igen, för ett avbrott på nyårsafton då vi ska käka middag med några vänner
    Oturligt nog så blev jag ju sjuk lagom till jul, och det sitter fortfarande i. Nu är jag mest täppt i näsan och hostar så jag har ont i både huvud, muskler i rygg/nacke och är dov i hela kroppen. :(
    Jag som vill träna ju… Få se om jag vågar mig ut på en promenad ändå snart.

mariia wrote:
    Äntligen slut på all julmat och godis och allt vad nu julen innebär!! Men gott har det varit!! :P Vägde mig idag och jag har gått upp exakt 2 kg under julen : Fast det är nog ganska mycket vätska också efter alla kolisar man stoppat i sig… Nu smygstartar jag dieten igen, för ett avbrott på nyårsafton då vi ska käka middag med några vänner
    Oturligt nog så blev jag ju sjuk lagom till jul, och det sitter fortfarande i. Nu är jag mest täppt i näsan och hostar så jag har ont i både huvud, muskler i rygg/nacke och är dov i hela kroppen.
    Jag som vill träna ju… Få se om jag vågar mig ut på en promenad ändå snart.

Samma här. Har en del konstiga symptom i kroppen. Jag fryser och svettas omvartannat och jag känner mig konstig i näsan och halsen. Antagligen blir det ingen MMA-träning för mig under mellandagarna.:evil:

Det blev ingen diet den här veckan, men det känns inte som om det gör så mycket. Jag var rätt däckad efter jul så jag orkade varken laga mat eller bry mig om dietmat. Sen så har vi varit ut och ätit med kompisar och blivit bjudna på mat osv. Lika bra att passa på nu eftersom att i övermorgon så är det allvar igen, 57 kg har jag som mitt nästa mål efter 60 kg, som jag borde komma ner under så fort jag börjar äta bra igen + motionera. Vi kunde äntligen gå ut och gå igen i lördags och igår, och oj så skönt det var att komma ut!! :) Hoppas man slipper vara sjuk mer nu på ett bra tag! Vägde mig idag och vägde 61,5 kg, vilket är 0,6 kg mindre än direkt efter jul, fast jag inte hållit någon diet nu, så jag antar att det är mycket vätska som cirkulerar…

Ikväll ska vi käka middag med några kompisar, på menyn står det potatisgratäng med marinerad fläskfilé, smördegsinbakad kyckling med olika ostar och ev. lite laxfilé. Förutom det så blir det ostbricka och annat snacks, så som chips m.m.

:fun: GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!!![/b] :drunk:
    mariia wrote:
    Det blev ingen diet den här veckan, men det känns inte som om det gör så mycket. Jag var rätt däckad efter jul så jag orkade varken laga mat eller bry mig om dietmat. Sen så har vi varit ut och ätit med kompisar och blivit bjudna på mat osv. Lika bra att passa på nu eftersom att i övermorgon så är det allvar igen, 57 kg har jag som mitt nästa mål efter 60 kg, som jag borde komma ner under så fort jag börjar äta bra igen + motionera. Vi kunde äntligen gå ut och gå igen i lördags och igår, och oj så skönt det var att komma ut!! Hoppas man slipper vara sjuk mer nu på ett bra tag! Vägde mig idag och vägde 61,5 kg, vilket är 0,6 kg mindre än direkt efter jul, fast jag inte hållit någon diet nu, så jag antar att det är mycket vätska som cirkulerar…

Ikväll ska vi käka middag med några kompisar, på menyn står det potatisgratäng med marinerad fläskfilé, smördegsinbakad kyckling med olika ostar och ev. lite laxfilé. Förutom det så blir det ostbricka och annat snacks, så som chips m.m. :

:fun: GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!!![/b] :drunk:

Vi ses ikväll.

Vilken tid talar vi om?

Jon Larsson wrote:
    Vi ses ikväll.

Vilken tid talar vi om?

Ahh vad bra att du inte har ändrat dig! :D Kom ut på MSN så kan vi prata tid osv… :)

Tack för senast, mycket trevligt.

Träning idag?

Jon Larsson wrote:
    Tack för senast, mycket trevligt.

Träning idag?

Hej, tack själv! Ja det var jättekul, och goooooooood mat! :P
    Du hade ju lite extra trevligt hörde jag…hrmm…hehe :P
    Jag vet inte än om det blir träning idag, tror inte det faktiskt… :( Men är grymt sugen!! Idag börjar allvaret igen då :up:

Ja, då var det som sagt dags för årets första diet då. Jag fortsätter med DTD (den termogena dieten) för jag tycker den har fungerat bäst för mig hittills :up: Jag avslutade 2007 med att äta en massa gott på vår nyårsfest, vi åt bland annat potatisgratäng, marinerad, grillad fläskfilé, smördegsinbakad kyckling med färskost och tomater, vitlöksbröd och sallad. Sen mumsade vi i oss lite ostbricka också mellan vinglasen :p En väldigt lyckad fest måste jag säga!
    Igår så inledde vi det nya året med att äta skräpmat, haha, blev ett kebabskrovmål för min del… Men det var det sista på läääänge nu, tänkte vi ska försöka hålla oss ifrån att köpa skräpmat så ofta nu. När vi dietade för fullt i höstas så åt vi pizza ca 1 gång i veckan, och fick ändå ”bra” resultat, så man kan ju bara tänka sig hur de skulle bli utan denna pizza :emo-thumb Dessutom känner jag att om vi ska lyxa till det med lite godare mat någon dag så lagar jag heller maten själv, både roligare och säkert nyttigare.

Ja, måtten imorse var:

Vikt: 62,5 kg (Efter förra julen vägde jag ca 70 kg, så det känns enormt roligt att det är sån skillnad fast jag halvfuskat hela tiden)[/b]
    Mage: 73 cm
    Midja: 71 cm
    Stuss: 94,5 cm

Jag vet att jag är ganska vätskefylld nu också, men det återstår att se, man brukar ju tappa vätskan rätt fort om man använder sig av DTD.

Målen med den här dieten är väl först att komma ner under 60 kg, för att sedan hamna runt 55-57 kg, det beror på hur formen ser ut, svårt att säga så här i förväg. Måtten kan jag inte säga något om, för jag vet inte hur ett visst mått ser ut på mig. Jag låter spegeln och kläderna avgöra :)

Om ni har tips på bra termogen mat så skriv gärna här!![/b] Blir så lätt enkelspårigt tycker jag…

Nu ska jag ägna dagen åt att storstäda och eventuellt börja plugga igen om jag orkar/hinner. Få se om det blir gymmet också men jag tror inte det.

Dagens intag har sett ut så här:

Ca 1300 kcal

198 g protein
    44 g kolhydrater
    36 g fett

Dagens cardio blev storstädning av lägenheten, jag städade ut julen helt så jag klättrade runt för att byta gardiner och bar tunga kartonger med julpynt och så… blev helt slut, hehe!
    Imorrn blir det förhoppningsvis gymmet! :D

Bifogar en liten nyårsbild också ;)

Gårdagen:[/b]

Ca 1400 kcal
    199 g protein
    66 g kolhydrater
    38 g fett

Jag tog en promenad på ca 60 minuter igår, tog den vanliga slingan, som brukar ta ca 45 minuter i vanliga fall, men igår var det så mycket snö så det tog den tid det tog, blev typ terrängpromenad, hehe! Var toksvettig när jag kom hem :emo-thumb

Tjuvvägde mig imorse bara för att få se om det hänt något med vikten, för jag tycker att der SER ut som om jag gått ner lite nu iallafall, och mycket riktigt, sedan i förrgår så har det försvunnit 1,2 kg! Mycket vätska med andra ord, skönt att bli av med den så snabbt :)

Ikväll bär det nog av till gymmet, äntligen!! :D Var två veckor sedan nu!

Jag har fått en låsning mellan skuldrorna nu som vägrar släppa, så få se hur pass hårt jag vågar köra böj. Ska ”värma upp” med lite rodd först tror jag, för då brukar mina låsningar släppa. Egntligen så borde jag väl gå till en kiropraktor för det var några år sedan, men jag har inte riktigt råd med det nu :

Hoppas det går bra att träna idag.

Skönt att få komma igång igen va?:up:

4/1-08

Skriver inte ner uppvärmningen.

FRONTBÖJ:
    85kg x 3 (+2,5kg)
    85kg x 3 (+2,5kg)
    85kg x 3 (+2,5kg)

CHINS BREDA:
    BW+32,5kg x 4 (+2reps -12,5kg)
    BW+32,5kg x 3 (+1reps -3,75kg)

CHINS SMALA:
    BW+20kg x 8 (+10kg -4 reps)

LÅRCURL LIGGANDE:
    60kg x 10 (+2 reps)
    60kg x 7

Årets första pass får anses vara bra. Efter en förkylning och bara 5-6 timmars sömn sen tisdagen så gjorde jag bra ifrån mig. Har alltså sovit som en kratta den här veckan. Natten till onsdag blev helt utan sömn och de resterande nätterna har jag att dela på 5-6 timmar. Helt otroligt att jag i huvudtaget kan hålla mig vaken och dessutom träna på gymet!! :what:
    Förhoppningsvis så sover jag ut nu i helgen så jag blir normal i skallen igen :|

Viewing 15 posts - 691 through 705 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.