Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 706 through 720 (of 823 total)
  • Author

Gårdagens pass orkar jag inte skriva upp[/b], totalt orkeslös och dessutom fick jag typ sockerfall mitt i passet… 👿 Stel i hela kroppen också, men nu har man iallafall kommit igång att köra igen, även om det inte gick nå bra, så nästa gång kommer det antagligen gå bättre!

Vägde & mätte mig idag också då, men jag vägde ett hekto mindre igår så jag går efter den vikten istället. Ska ner under den tills nästa helg. Så vikten har alltså gått ner ca 1,2 kg sen i onsdags. Övriga mått (jämför med i onsdags där också):

Mage: 72 cm (-1 cm)
    Midja: 70,5 cm (-0,5 cm)

Idag så blir det nog en skogspromenad, hoppas det iallafall! :)

6/1-08

Skriver inte ner uppvärmningen.

MARKLYFT:
    180kg x 3 (+5kg -2 reps)
    165kg x 5

BÄNKPRESS: (körde inte till fail idag)
    85kg x 5 (+5kg)
    90kg x 5 (+5kg)

DIPS:
    BW+40kg x 4 (+3,75kg -1rep)

VADPRESS STÅENDE: (+ i kg men färre reps)
    70kg x 11
    70kg x 5
    70kg x 3

Var inte så taggad idag efter den korta vilan från förra passet. Men det gick ganska bra ändå, det är Huvudsaken! Nu blir det kvarg, kyckling och lite havregryn

Igår var vi ute och gick i våran vackra vinterskog med hundarna, det tog ca 2 timmar att gå runt berget. Mycket skönt och rogivande natur. Vi såg en älg och spår av hare, räv, och möjligen varg! Kan ha varit en liten hund oxå med tanke på storleken på avtrycket, men eftersom det inte fanns några spår av människa i området så är möjligheten stor att det var varg. Hoppas att få nått med kameran nått tag bara :|

Jon Larsson wrote:
    Hoppas det går bra att träna idag.

Skönt att få komma igång igen va?:up:

Oj hade missat det här inlägget 😮 Det är SUPER att vara igång igen kan jag lova!! :D

Gårdagens pass gick helt ok, förutom i marken där jag fick så väldigt ont i händerna, är väl ovan att lyfta tunga vikter nu efter ett uppehåll på 2 veckor…

Skriver inte ner uppvärmningen…

Marklyft
    5 x 70 kg
    5 x 70 kg
    5 x 70 kg
    (sänkte vikten med 5 kg, men gjorde ett extra set istället…)

Bänkpress
    5 x 37,5 kg
    5 x 37,5 kg
    5 x 37,5 kg
    (höjde med 2,5 kg i alla seten) :up:

Smal bänk
    2 x 42,5 kg + 1 med hjälp
    1 x 42,5 kg + 1 med hjälp
    (höjde med 2,5 kg, men klarade ej av att göra 5 reps, så körde 2 set istället, var så trött efter bänken…)

Stående vadpress
    5 x 90 kg
    (avbröt, blev så ihoptryckt i ryggen så övergick till sittande istället…)

Sittande vadpress
    8 x 47,5 kg
    8 x 47,5 kg
    8 x 47,5 kg
    (totalt 6 reps fler än sist på samma vikt…)

Imorrn börjar skolan igen, så då kommer det bli ännu bättre rutin på kosten och allt igen.

Snart ska jag och en kompis ut på en promenad :)

Nån som har något förslag på vad man kan äta till kycklingen som gör den lite godare???[/b] :what:

Bearnaissesås.:P

Jon Larsson wrote:
    Bearnaissesås.:P

Det mättar ju inget! ;)

Idag blev det en promenad på 1 tim & 15 min i raskt tempo. Väldigt skönt!! :)

Eftersom jag har dålig fantasi gällande maten nu så gjorde jag proteinpannkaka till middag (som blev ganska god faktiskt) och nu håller jag på att göra Linfrömuffins, som jag hittade receptet på här på forumet… smeten var god iallafall! Haha! :D 😮 Får se hur det färdiga resultatet blir…

mariia wrote:
    Det mättar ju inget! ;)

Jag menade såklart en mycket begränsad mängd att spritsa över de förhatliga grönsakerna och kycklingen.

Lite bea kan få vafan som helst att smaka gatukök.

..annars rekommenderar jag att steka kycklingen i småbitar, slå över en burk krossade tomater och sen i med grönsaker.

Låt puttra och smaksätt efter behag.

Funkar fan klockrent.

Vitlök är vägen att gå, enligt min erfarenhet.

Jon Larsson wrote:
    ..annars rekommenderar jag att steka kycklingen i småbitar, slå över en burk krossade tomater och sen i med grönsaker.

Låt puttra och smaksätt efter behag.

Funkar fan klockrent.

Vitlök är vägen att gå, enligt min erfarenhet.

Jo det går ju iofs, ska göra det till veckan då!

Tzatziki på kvarg är ju jävligt gott också.

Jag trodde helt allvarligt att jag skulle gå upp den här veckan, för jag har testat lite olika varianter på dieten under veckan. De flesta dagarna har jag ätit mer fett, och dragit ner lite på proteinet, just för att kunna göra maten godare. Men i och med att jag gjorde detta så kunde jag inte äta samma mängd mat som jag brukar göra, och det gjorde så att jag inte blev lika mätt som vanligt. Det ledde till att jag gick över mitt kcal-intag nästan alla dagar 😮 Jag har legat mellan 1400-1700 kcal sedan i måndags. Dagarna före det blev det nog över 2000 kcal också. Men man måste ju testa för att få veta, och nu vet jag att jag måste ligga väldigt högt på proteinet för att hålla mig mätt på så få kcal. Jag får väl ta dessa högfett dagar någon gång ibland bara. Jag har gått promenader minst en timme om dagen.

Måtten idag blev (jämför med i lördags):

Vikt: 60,8 kg (-0,6 kg)
    Mage: 71,5 cm (-0,5 cm)
    Midja: 68 cm (-1,5 cm)

Så det är jag ganska nöjd med faktiskt!!

Jag vägde/mätte mig idag för jag tror fredagar passar bäst till att göra det på just nu för mig.

Jon Larsson wrote:
    Tzatziki på kvarg är ju jävligt gott också.

Hm, har för mig att jag har testat det förut, men tog nog för mkt vitlök då så det blev äckligt, hehe! Har du några mått du brukar gå efter?

mariia wrote:
    Hm, har för mig att jag har testat det förut, men tog nog för mkt vitlök då så det blev äckligt, hehe! Har du några mått du brukar gå efter?

Näe, 1-2 klyftor brukar bli bra tycker jag.

Annars är det väl typ 250 gram gurka på 500 gram kvarg som gäller.

Btw: När du lattjade med fettet – vilka fettkällor använde du dig av för att göra maten godare?

Jon Larsson wrote:
    Näe, 1-2 klyftor brukar bli bra tycker jag.

Annars är det väl typ 250 gram gurka på 500 gram kvarg som gäller.

Btw: När du lattjade med fettet – vilka fettkällor använde du dig av för att göra maten godare?

Hejsan! Sorry att jag inte har svarat, har inte orkat surfa runt på forumet på ett tag 😮 Gjorde tzatziki (eller hur det nu stavas) igår och det är inte min grej… för mkt vitlökssmak. :(

Jadu, jag var ju tvungen att testa bacon eftersom du pratade om det för ett tag sen, så jag blev sugen! Haha! Så jag gjorde flygande jakob och då har man ju i jordnötter också + matlagningsgrädde, och eftersom vi handlade på Lidl så hade de inga fettsnåla produkter så det blev verkligen fett! ;) Därför kunde man inte äta så mkt av det heller tyvärr… Men annars så brukar jag väl äta t. ex. frön, nötter, ost och ägg (även om de två sistnämda inte är så nyttigt fett kanske, men gött!). Vi kan ju prata mer om det om vi ska ses på fredag, Maria har bjudit in er till oss då, hehe! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 706 through 720 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.