Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 januari, 2008 at 11:10 #756034Anonym anvandareMember
Som jag skrev i inlägget ovan så har jag inte orkat skriva nåt här på några dagar. Finns inte så mkt att rapportera ändå så. Jag har gått promenader varje dag iallafall, och skött kosten lite bättre än förra veckan. Men jag är ovanligt sugen och hungrig nu, vet inte vad det är som händer riktigt!! Längesen jag kände så här… Idag ska jag faktiskt på gruppträning, det var nästan ett år sen sist så i får väl se hur det går! Vi kommer antagligen bara träna styrka en gång i veckan nu framöver, och jag måste få bättre kondis eftersom vi ska ut och vandra i höst, så då kan man ju lika gärna gå på aerobics också då, det är ju såå roligt! :up:
16 januari, 2008 at 13:04 #756035Anonym anvandareMembermariia wrote:Vi kan ju prata mer om det om vi ska ses på fredag, Maria har bjudit in er till oss då, hehe!Jaså? Och här trodde jag att det var ni som bjudit in oss. Jag säger då det..
mariia wrote:Vi kommer antagligen
bara träna styrka en gång i veckan nu framöver, och jag måste få bättre kondis eftersom vi ska ut och vandra i höst, så då kan man ju lika gärna gå på aerobics också då, det är ju såå roligt!Oj! Har ni lagt ner tävlingsplanerna eller?
Vandringen låter jävligt schysst. Fjällvandring antar jag?
16 januari, 2008 at 13:40 #756036Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Jaså? Och här trodde jag att det var ni som bjudit in oss. Jag säger då det..Oj! Har ni lagt ner tävlingsplanerna eller?
Vandringen låter jävligt schysst. Fjällvandring antar jag?
Haha, ja alltså självklart vill vi träffas!! Och det var Maria som tyckte vi kunde vara här, så de ska väl gå bra! Då får jag lite extra cardio imorrn när jag måste storstäda! Haha!
Näädå, planerna finns fortfarande, men just nu har jag som mål att komma ner mer i vikt och få bättre kondis, men av erfarenhet så ökar man ändå i styrka hela tiden om man kör en gång i veckan, så förhoppningsvis fortsätter jag att göra de nu också. Annars så kanke jag lägger om träningen då om det inte blir nåt bra resultat.
Japp, fjällvandring!16 januari, 2008 at 17:16 #756037Anonym anvandareMembermariia wrote:Haha, ja alltså självklart vill vi träffas!! Och det var Maria som tyckte vi kunde vara här, så de ska väl gå bra! Då får jag lite extra cardio imorrn när jag måste storstäda! Haha!
Näädå, planerna finns fortfarande, men just nu har jag som mål att komma ner mer i vikt och få bättre kondis, men av erfarenhet så ökar man ändå i styrka hela tiden om man kör en gång i veckan, så förhoppningsvis fortsätter jag att göra de nu också. Annars så kanke jag lägger om träningen då om det inte blir nåt bra resultat.
Japp, fjällvandring!Hur lägger ni upp passet då om ni bara kör en gång i veckan?
17 januari, 2008 at 10:10 #756038Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Hur lägger ni upp passet då om ni bara kör en gång i veckan?Samma fast med längre vila mellan passen :emo-thumb Som det ser ut nu så kommer jag fortsätta köra step-up (som svett-express tydligen var) så jag kommer ju ändå träna, fast inte styrkan då, men det blir nog bra!
17 januari, 2008 at 10:13 #756039Anonym anvandareMembermariia wrote:Samma fast med längre vila mellan passen :emo-thumb Som det ser ut nu så kommer jag fortsätta köra step-up (som svett-express tydligen var) så jag kommer ju ändå träna, fast inte styrkan då, men det blir nog bra!Typ:
Vecka 1: Böj, etc
Vecka 2: Mark, bänk, etc
Eller?
17 januari, 2008 at 10:14 #756040Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Typ:Vecka 1: Böj, etc
Vecka 2: Mark, bänk, etc
Eller?
Ja exakt!
17 januari, 2008 at 10:18 #756041Anonym anvandareMembermariia wrote:Ja exakt!Blir säkert bra det där.
Antar att Pelle kommer att lägga krutet på MMA framöver?
17 januari, 2008 at 11:02 #756042Anonym anvandareMemberStort grattis till Pär Lindgren som lyckades med sin gradering i helgen, trots att han endast hade någon enstaka timmes sömn i bagaget.
Re-fucking-spect![/b]
:worship:
18 januari, 2008 at 14:35 #756043Anonym anvandareMemberTack jon! Men det behövs inte överdrivas. DEN HÄR GRADERINGEN SKULLE JAG GJORT FÖR CA 10 ÅR SEDAN. Ja, ja kommer att köra mer kampsport nu. Tävling i maj igen, så det är det som är prio 1 just nu. Den här gången ska jag förbereda mig lite också :p Skämt å sido, men min gnista för kamp har kommit tillbaka på allvar igen.
Men jag kommer ändå att träna explosiva moves på gymmet. Tunga basövningar behövs för snabbhet och stabilitet. Övningar som prioriteras är: KNÄBÖJ, CHINS, BÄNKPRESS, RAKA MARKLYFT och sist och minst VADPRESS. I den ordningen också.
18 januari, 2008 at 14:48 #756044Anonym anvandareMemberPälle wrote:Tack jon! Men det behövs inte överdrivas. DEN HÄR GRADERINGEN SKULLE JAG GJORT FÖR CA 10 ÅR SEDAN. Ja, ja kommer att köra mer kampsport nu. Tävling i maj igen, så det är det som är prio 1 just nu. Den här gången ska jag förbereda mig lite också :p Skämt å sido, men min gnista för kamp har kommit tillbaka på allvar igen.Men jag kommer ändå att träna explosiva moves på gymmet. Tunga basövningar behövs för snabbhet och stabilitet. Övningar som prioriteras är: KNÄBÖJ, CHINS, BÄNKPRESS, RAKA MARKLYFT och sist och minst VADPRESS. I den ordningen också.
Du är ju fan född till martial artist så jag tycker att du gör helt rätt, mannen.
Inga vanliga mark, ser jag? Antar att du har någon tanke med det, det brukar du ju ha.
För övrigt behöver du inte vara orolig: Det var falskt alarm. Blev symptomfri redan igår kväll. Ingen halsfluss, med andra ord.:up:
Fan vet var de där fantomsymptomen kommer ifrån..
18 januari, 2008 at 15:11 #756045Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Du är ju fan född till martial artist så jag tycker att du gör helt rätt, mannen.Inga vanliga mark, ser jag? Antar att du har någon tanke med det, det brukar du ju ha.
För övrigt behöver du inte vara orolig: Det var falskt alarm. Blev symptomfri redan igår kväll. Ingen halsfluss, med andra ord.:up:
Fan vet var de där fantomsymptomen kommer ifrån..
Jadu, synd att man ska komma på allt så jävla sent i livet bara :frust:
Inga vanliga mark därför att:
1: rakare rygg.
2: mer baksida.18 januari, 2008 at 17:01 #756046Anonym anvandareMemberGrattis till graderingen. Trevligt.
Vill du bli explosiv föreslår jag att du lägger om träningen och helt byter stil (ej failure varje pass). Då kommer du nog också vara lite fräschare till MMA-passen.
18 januari, 2008 at 19:02 #756047Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Grattis till graderingen. Trevligt.Vill du bli explosiv föreslår jag att du lägger om träningen och helt byter stil (ej failure varje pass). Då kommer du nog också vara lite fräschare till MMA-passen.
Trevligt att du tittar in
Ok, helt byter stil? (formulering nödvändig) :whistle:
18 januari, 2008 at 19:55 #756048Anonym anvandareMember18/1-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
KNÄBÖJ:
100kg x 4
100kg x 3CHINS BRED:
32,5kg x 4CHINS SMALT:
32,5kg x 3
Drop
BW x 8BÄNKPRESS:
90kg x 5
90kg x 5DIPS:
BW x 12”RAKA MARKLYFT”:
155kg x 7
145kg x 6VADPRESS STÅENDE:
70kg x 12
70kg x 5
70kg x 5Blev ett helkroppspass idag. Kommer att köra helkroppspass i fortsättningen också, men inte så här många övningar dock. Varierar lite mellan dips och bänk som jag känner och kör inte heller mark i alla pass.
Körde inte till fail idag, körde bara lite lätt.Nu gäller det bara att få lite kontinuitet med träningen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.