Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2008 at 20:31 #756049Anonym anvandareMember
Måste bara lägga ut den här. Undrar om han sket på sig?
[youtube=s4oJsSnmGkw]
18 januari, 2008 at 20:50 #756050Anonym anvandareMemberPälle wrote:Måste bara lägga ut den här. Undrar om han sket på sig?[youtube=s4oJsSnmGkw]
19 januari, 2008 at 10:15 #756051Anonym anvandareMemberPasset igår gick helt ok faktiskt, med tanke på att jag knappt sovit något natten till fredag, ingen aning om varför, jag lyckades kanske halvslumra 2 timmar eller nåt före jag skulle upp till skolan kl.5. På gymmet såg det sedan ut så här då:
Skriver inte ner uppvärmningen:
Knäböj
5 x 60 kg
5 x 60 kg
(Hade orkat mer vikt, men jag har haft lite ont under knät idag när jag går, speciellt i trappor. Tänkte om det kanske kommer från step-up passet som jag var på i ons, hoppas inte!)Chins, supinerat, smalt grepp
2 x bw
2 x bw + 2 med hjälp
(Inte nöjd, jag kan bättre!)Bänkpress
5 x 37,5 kg
4 x 40 kg
(Nu börjar det röra sig framåt här, roligt, jag har fått in rätt teknik nu!! Hade dock sendag i latsen under uppvärmningen för att jag just hade kört chins…)Raka mark
10 x 55 kg
6 x 65 kg
(Typ första gången jag körde. Superskön övning!!! )Sittande vadpress (några sek vila mellan varje set)
9 x 50 kg, 6 x 50 kg, 9 x 50 kgIdag har jag grym träningsvärk i baksida ben!! Häääärligt! :emo-thumb Resten har inte hunnit komma än, men det är på G känner jag.
Jag vägde mig igår också, men det är inget resultat att rapportera då jag är svullen och vattnig nu pga de kvinnliga hormonerna… [/b]
Idag ska vi på dop, sen blir det väl fika efter det antar jag…
19 januari, 2008 at 12:08 #756052Anonym anvandareMemberFan vad ni fikar hela tiden.
Vissa jävlar har det bra.:p
Skämt åsido, ha det så trevligt på dopet idag.
19 januari, 2008 at 21:00 #756053Anonym anvandareMemberHej på er.
Jag undrar hur det går med ”hårdsatsningen”?
Tankarna på BF & BB?
Ha det bra, håll er friska & ät er mätta…:up:20 januari, 2008 at 10:00 #756054Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Fan vad ni fikar hela tiden.Vissa jävlar har det bra.
Skämt åsido, ha det så trevligt på dopet idag.
Hehe, vadå hela tiden?? Det ni fick i fredags var ju supernyttiga proteinmuffins :p Igår blev det dock en aning onyttigt, fast jag åt så mycket ost och kex så jag orkade ingen gäddtårta
20 januari, 2008 at 10:05 #756055Anonym anvandareMemberVildmusen wrote:Hej på er.
Tankarna på BF & BB?
Ha det bra, håll er friska & ät er mätta…:up:Hejsan! Jo tack det går åt rätt håll! Även fast våra mål har ändrats lite under tiden så är det fortfarande hårdsatsning i vad vi än gör Jag har kvar målet med BF, få se hur det går. Nu är i allafall primära målet att gå ner lite mer i bf för att sedan kunna behålla den formen och samtidigt lägga på mig lite mer muskler. Hur går det själv då? Jag är fortfarande nyfiken på vem du kan vara… :whistle:
Ha det bra själv!
20 januari, 2008 at 10:08 #756056Anonym anvandareMemberVilket underbart väder det är idag då, jag är såå sugen på en promenad nu, men hinner tyvärr inte för jag sov så längen… Snart kommer svärföräldrarna och plockar upp mig för vi ska ut på en liten tur över dagen. Pelle ska iväg och köra lite MMA snart, tror jag. Jag kanske kan gå en promenad ikväll om det inte blir för mörkt…
20 januari, 2008 at 10:37 #756057Anonym anvandareMemberHär är en bild på dopfikat som vi blev bjudna på. Ost & kex var godare än sötsakerna faktiskt (fast de hemmagjorda biskvierna var supergoda de med!). Men jag blir alltid sugen på salt och sånt när jag är på diet, inte så ofta på sötsaker… undrar vad der beror på… :what: Aja, gött var det iallafall! Idag är det kvarg och kyckling som gäller
20 januari, 2008 at 11:26 #756058Anonym anvandareMembermariia wrote:Igår blev det dock en aning onyttigt, fast jag åt så mycket ost och kex så jag orkade ingen gäddtårtaNää, tack och lov så blev det ingen gäddtårta!! :yikes:
Men däremot så blev det en liten bit jättegod tårta med vit choklad och grädde mm…:emo-thumb20 januari, 2008 at 11:34 #756059Anonym anvandareMemberVildmusen wrote:Hej på er.
Tankarna på BF & BB?
Ha det bra, håll er friska & ät er mätta…:up:Hårdsatsning är det hela tiden. Däremot så tar det lite tid att bygga en bra fysik som går att tävla med. Under tiden som jag gör det, så tänker jag inte sluta leva för det, utan pysslar med kampsport som jag brinner mycket för.
Om vi ska fortsätta svara på dina inlägg så får du banne mig tala om för oss vem du är! :p
20 januari, 2008 at 14:34 #756060Anonym anvandareMemberKommer precis hem från årets första SW träning. Gud vad det var jobbigt!
Men roligt som fan. Jag orkade ca en timme innan jag var tvungen att sätta mig mörkret och be om hjälp till syrgasgudarna. Det är förkastligt vad dålig kondis jag har nu efter jul. Men mer träning framöver råder bot på den ”sjukdomen”.
Så här kommer det se ut med träning framöver:MÅN: karate
TIS: judo
ONS: submisssionwrestling och karate
TOR: judo
FRE: styrketräning
LÖR: –
SÖN: submissinwrestlingSen kommer en vilo period på ca 4 dagar innan cykeln börjar om på en fredag.
Jobbigt men kul.25 januari, 2008 at 10:36 #756061Anonym anvandareMemberPälle wrote:Nää, tack och lov så blev det ingen gäddtårta!! :yikes:
Men däremot så blev det en liten bit jättegod tårta med vit choklad och grädde mm…:emo-thumbHmm, undrar om det är mycket protein i en sån…
Hahahaha!
25 januari, 2008 at 11:06 #756062Anonym anvandareMemberJag vågade knappt väga och mäta mig idag, för det har blivit lite mindre cardio i veckan än vanligt, och mer kcal än vanligt. Jag är mer hungrig nu än tidigare, så jag blir inte mätt förrns jag äter ca 1500-1700 kcal… Dessutom så följde jag med mamma och mormor till min moster och hälsade på i tisdags, och då råkade jag äta en kanelbulle och nån sorts sockerkaka…:whistle:[/b]
MEN trots detta så hade både vikten och måtten gått ner! Undrar hur länge det kommer fortsätta om jag inte sänker mitt kcal-intag igen snart… I alla fall så var vikten och måtten så här då, jämfört med förra fredagen:
Vikt: 60,1 kg (-1,1 kg) Snart nere på mitt första mål, 60 kg!
Mage: 70 cm (-2 cm)
Midja: 68 cm (oförändrad)
Stuss: 94 cm (-0,5 cm sen 2/1-08)Så det var över förväntan måste jag säga!!!
Ikväll blir det äntligen gymträning igen!! Är taggad till tusen!!! :up:
25 januari, 2008 at 11:28 #756063Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Vad roligt!Men nu har jag missat ngt
När är bf-debuten planerad till?Ha en trevlig helg tjejen
:friends: /Frida
Hej! kul att du kikar in! Jag kollade faktiskt precis in i er journal, och vilken grym form du skaffat dig hörru!!! (Var ett tag sedan jag kollade runt i journalerna här :o)[/b] Grymma vader!!
Njaa, vet inte om du har missat något, men jag och Tesse sa att om 2 år ska vi ställa upp på FF, alltså 09, hehe. Men jag tror hon hellre satsar på BB, jag vill tävla i BF, så vi får se hur det blir! Men det behövs mer muckler för att det ska bli av!Trevlig helg själv!!
Kram!Ps, kommer ni uppöver nåt tag så får ni gärna höra av er!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.