Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 februari, 2008 at 10:42 #756079Anonym anvandareMember
Bra pass!
Länge sedan vi sågs på gymmet. Hoppas allt är bra.
9 februari, 2008 at 13:45 #756080Anonym anvandareMemberTesse wrote:Bra pass!Länge sedan vi sågs på gymmet. Hoppas allt är bra.
Ja det var det Vi kör nog nästa pass på fredag… kanske ses då om du ska ner? Jo allt är toppen här! Hoppas du fortsätter vara frisk nu så kan träna som vanligt! Ha en trevlig helg!!
15 februari, 2008 at 14:01 #756081Anonym anvandareMemberEftersom min diet mer eller mindre stannade av pga hunger och brist på motivation, så började jag köra IF i tisdags (fasta). Jag fastade fram till kl. 14 ungefär, och sen åt jag till ca kl. 22. Det har faktiskt gått riktigt bra, men det var tur att jag inte har behövt åkt till skolan så jag har fått en ”inkörningsfas” då jag bara varit hemma. Har gått promenader varje dag. För säkerhetsskull tog jag dessa efter mitt första mål mat, förutom igår, och det var inga problem med att gå på tom mage! :up: Jag kommer att fortsätta med detta då jag tycker att det fungerar bra för jag blir inte hungrig mellan måltiderna!
Sedan i tisdags har jag fått dessa resultat (säkert mestadels vätska):[/b]
Vikt: 60,5 kg (-1,3 kg)
Mage: 71 cm (- 2 cm)
Midja: 67 cm (- 1,5 cm) Lägsta måttet hittills!!
Stuss: 93 cm (- 1 cm sedan 25 jan)Detta trots att jag ändå är vätskefylld nu pga hormonerna…brukar alltid gå upp nåt kilo när det är den här tiden i månaden. Så vi får väl vänta och se vad som händer fram till nästa fredag! Jag blir riktigt motiverad av att se att det går nedåt igen!!!
Nu sitter jag här och laddar inför gymmet, ska bli skoj! :bb:
15 februari, 2008 at 14:42 #756082Anonym anvandareMemberLycka till på träningen!
15 februari, 2008 at 19:42 #756083Anonym anvandareMember15/2-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
KNÄBÖJ:
107,5kg x 3
107,5kg x 3
107,5kg x 3CHINS:
BW x 15
BW x 9
BW x 8BÄNKPRESS:
95kg x 3
95kg x 3
95kg x 3RAKA MARKLYFT:
105kg x 10
105kg x 10
105kg x 10STÅENDE MILITÄRPRESS:
35kg x 6
35kg x 6
35kg x 6VADPRESS STÅENDE:
85kg x 8
85kg x 8
85kg x 6LÖPNING PÅ BAND:
7 KM PÅ 40min 30 sek.(dålig tid, men det var första gången jag sprang på jättelänge)Nu ska jag äta 400g hemmalagade köttbullar och 200g pasta
16 februari, 2008 at 10:04 #756084Anonym anvandareMemberDet gick halvbra på passet igår, överskattade min styrka lite i bänken, för det kändes superlätt när jag värmde men inte sen när jag skulle upp på 42,5 kg… men resten var väl ganska ok ändå…
Skriver inte ner uppvärmningen:
Knäböj (utan bälte)
3 x 70 kg
3 x 72,5 kg
2 x 72,5 kg + 1 med hjälpChins, smala, supinerade
2 x bw
2 x bw
2 x bwBänkpress
2 x 42,5 kg
3 x 40 kg
3 x 40 kgRaka mark
12 x 65 kg
3 x 65 kg (lite djupare)Sittande vadpress (några sek vila mellan varje set)
6 x 52,5 kg, 6 x 52,5 kg, 10 x 52,5 kgHantelpressar utan ryggstöd
6 x 10 kg
6 x 9 kg
5 x 8 kgSen några set mage och 30 min på crosstrainern…
18 februari, 2008 at 00:02 #756085Anonym anvandareMemberEftersom jag sällan skriver i den här journalen numer så tänkte jag lägga ut en film som förklarar varför. Det är nämligen så att jag går över mer och mer till mina rötter i kamsporten och utvecklar mig bättre där. Ta inte allt i filmen på allvar, vissa grejer är bara på skoj. Men det låter jag betraktaren avgöra vad som är vad. Enjoy!
[youtube=mJeiie0uBGg&rel]
18 februari, 2008 at 00:12 #756086Anonym anvandareMemberGrymt! :up:
Det där + grappling makes for one hell of an asskicker! :buttrock:
22 februari, 2008 at 15:11 #756087Anonym anvandareMemberIdag är det dags för gymmet igen då!
Får se hur det ser ut med styrkan, för den här veckan har jag tränat mer än vad jag är van, och har så mycket träningsvärk i vader och triceps så det gör ont att bara peta på huden Jag var nämligen på pump i tisdags, och jag är verkligen inte van att träna på det sättet. I måndags så var jag på vattengympa, men bara för att se hur det går till för jag ska eventuellt bli vattengympa-ledare, hehe. Fick också en förfrågning om att ta ett cirkelgym-pass 1 gång i veckan, så det ska jag! Jag har masserat både igår och idag efter ett uppehåll på nån månad, så det var ju också ovant för mig, så jag blev extra trött.
Trots att jag har tränat så här ”mycket” den här veckan (körde cardio i onsdags också) så har jag gått upp några hekto i vikt, men ner 0,5 cm runt magen. Kan iofs bero på att jag ätit liiiite mer pga träningen.Idag så bakade jag en kladdkaka som vi ska festa på ikväll efter gymmet, men mitt tårtfat var mindre än kakan så jag var ”tvungen” att redan nu före passet äta upp kanterna som rasade bort :whistle: Fast det kanske behövs så som jag har stått och hoppat runt här och övat på vattengympan…
Jag är ju uppvärmd i kroppen kan man lugnt säga, så det ska nog gå bra att träna. Måste få in lite mer kaffe i blodet först bara
Just ja, det har gått superbra att köra IF+DTD, så det kommer jag fortsätta med!! Jag klarade till och med av skolan utan att äta före kl. 14!
22 februari, 2008 at 22:41 #756088Anonym anvandareMember22/2-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
KNÄBÖJ:
100kg x 3
100kg x 3
100kg x 3
100kg x 3BÄNKPRESS:
100kg x 1
100kg x 1
90kg x 3
90kg x 3EXPLOSIV SMALA BÄNKPRESS: (långsamt ner och snabbt upp)
50kg x 10CHINS:
BW x 10
BW x 10
BW x 10
BW x 10AXELPRESS MED HANTLAR: (utan ryggstöd)
18kg x 6
18kg x 5LÅRCURL:
60kg x 5
60kg x 5
60kg x 5STÅENDE VADPRESS:
90kg x 8
90kg x 6
90kg x 6LÖPNING PÅ BAND: 6km på 28min
Sänkte vikterna i knäböj och gjorde ett extra set istället. Höjde vikterna i bänkpress och gjorde två ettor (inte max) och sen sänkte jag igen under det vanliga och gjorde treor, ville variera mig lite idag. Körde även smal explosiv bänk för att jag måste lägga in lite explosivitets övningar ibland. Gjorde sammanlagt 40 reps i chins idag det är jag hyfsat nöjd med, vilan var inte så lång emellan.
Kommer inte lägga mer energi på styrketräning mer än att jag får behålla de muskler jag har, utan istället få de lite mer explosiv för min idrott, karate.
Utav de sex tränings rutinerna jag lägger vikt på så ligger vanlig styrketräning på sista plats faktiskt.
De sex rutinerna är:
1. teknik
2. sparring
3. stretching (1-3 ska utföras lika mycket/ofta egentligen)
4. specifika idrotts relaterade övningar (3 dagar i veckan)
5. allmän kondition (1-2 dagar i veckan)
6. allmän styrketräning (1 dag i veckan)23 februari, 2008 at 14:42 #756089Anonym anvandareMemberPasset som jag gjorde igår var inte så speciellt bra. Kände mig helt orkes/trycklös under hela passet och var ”off”. Orkade knappt prata med folk, men jag antar att det beror på all träning under veckan som jag är så ovan. Jag tog iallafall mig igenom passet och det blev så här (med sänkta vikter och fler set istället), skriver inte ner uppvärmningen:
Knäböj
3 x 60 kg
3 x 60 kg
3 x 60 kg
3 x 60 kg
(Väääldigt djupa istället då)Bänkpress
3 x 35 kg
3 x 35 kg
3 x 35 kg
3 x 35 kg
5 x 35 kg
(Det kändes bättre ju varmare jag blev i triceps, eftersom jag hade sån himlans träningsvärk i dem före)Chins, smala supinerade
2 x bw
1 + 1 med hjälp x bw
(Det var så värdelöst så lika bra att vila tills nästa vecka istället)Axelpress utan ryggstöd
6 x 10 kg
8 x 8 kgLårcurl, liggande
8 x 30 kg
8 x 30 kg
(Samma här, hade sån träningsvärk i vaderna så det gick inte att köra denna övning bra…)Jaa, det gick alltså inte så bra. Jag överväger starkt att aldrig mer gå på pump, inte om jag ska satsa på att bygga muskler iallafall Kanske att jag måste offra mig att gå någon vecka till så jag få se lite ledarstilar eftersom min kommande arbetsgivare bad mig göra det…
Nu har jag precis övat på mitt vattengympapass i ca 50 minuter, svettigt värre, och ännu värre blir det vid bassängen eftersom det är 32 grader varmt där!! [/b]:yikes:
Så nu sitter jag och äter lite toast, muuuuuuummmmma!24 februari, 2008 at 20:22 #756090Anonym anvandareMemberThere are two secrets for success in life:
1. Dont tell anyone everything you know.
2.Och med det sagt så kommer jag inte skriva så mycket mer i den här journalen. Får se hur det blir framöver. Lägger det mesta av krutet på karate och tävlingar nu, kanske SM framöver.
Kan lägga in en liten bild på dagsformen iallafall. Vikten är 82,5 kg.
27 februari, 2008 at 12:06 #756091Anonym anvandareMemberPälle wrote:There are two secrets for success in life:
1. Dont tell anyone everything you know.
2.Och med det sagt så kommer jag inte skriva så mycket mer i den här journalen. Får se hur det blir framöver. Lägger det mesta av krutet på karate och tävlingar nu, kanske SM framöver.
Kan lägga in en liten bild på dagsformen iallafall. Vikten är 82,5 kg.
Ser förjävla bra ut, Pelle.
6 mars, 2008 at 12:39 #756092Anonym anvandareMemberSåg dig på leangains.com och dra arslet i gruset så imponerad jag är av dina framgångar, käre broder. :worship:
Starta en bildtråd och visa vad du åstadkommit.:up:
(..annars kanske jag blir tvungen att göra det å dina vägnar..)[/b]
:whistle:
7 mars, 2008 at 19:56 #756093Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Såg dig på leangains.com och dra arslet i gruset så imponerad jag är av dina framgångar, käre broder. :worship:Starta en bildtråd och visa vad du åstadkommit.:up:
Tack Jon, men det är nog inte nödvändigt.
Det är tack vare Martin som det gått bra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.