Periodisk fasta – experimentet

Home Forums Seriösa träningsjournaler Periodisk fasta – experimentet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 82 total)
  • Author

Vilodag – Low carb

Fastan inleddes 21.00 igår, blev nästan 19 timmar fasta idag…. :(

Vaknar 06.00
    Koffeinpiller och grönt te

Arbetar 07.00 – 15.30
    Koffeinpiller och vatten

Bryter fastan

Mål 1, 15.40
    250g keso
    60g proteinpulver

Mål 2, kommer senare om någon timme eller två
    300g kassler
    50g light american dressing
    60g proteinpulver

Mål 3, detta ikväll någon gång men inte så sent antagligen…
    250g keso
    55g proteinpulver

TOTALT:
    Kcal: 1812
    Fett: 69
    Kolhydrater: 29
    Protein: 266

Fördelning:
    F: 34%
    K: 6%
    P: 60%

Kommentar: Den klarsynte ser att dieten har gjorts mer extrem och lågdagarna numera bedrivs i sann keto-anda! Jag känner av det men det är bara 3 veckor kvar så nu gäller det att köra järnet. Det faktum att jag dessutom höjt mina högkolhydratsdagar gör att jag inte är så värst orolig för att det ska bli för tufft. Nu kör vi hårt i 3 veckor sen äntligen kan man börja träna lite hårdare igen! :D

Se där ja. Intressant! Journalen skall följas.

Jag följer ju själv IF sen någon månad eller två tillbaka och trivs bra med det.

Mycket intressant som tidigare sagt..detta ska följas noggrant:)

Funderade på att göra samma sak själv med periodisk fasta, men kom då på att jag inte äter något från 18:00 till 09:00 på vardagarna, kan man kalla detta för periodisk fasta då? isf är jag med på tåget också:emo-thumb

Träningspass nr.2

Hantelpress(plan, 90s vila)
    3 set
    50 x 4

Hantelpress, lutande (90s vila)
    3 set
    40 x 8
    1 set
    40 x 5

Axelpress (friviktsmaskin av märket cybes, vikterna är angivna per sida och inte totalt, 90s vila)
    50 x 8
    50 x 6
    50 x 5

Framåtlutat hantellyft åt sidansittande, 90s vila)
    3 set
    10 x 10

French press(EZ-stång, skriver bara vikten PÅ stången, 90s vila)
    2 set
    30 x 10
    1 set
    30 x 8

Cablecrunch(90s vila efter superset med nedanstående övning)
    2 set
    50 x 10
    1 set
    50 x 8

Sidocrunches
    2 set
    10 reps
    1 set
    12 reps

+ några set lätt rotator träning

Kommentar: Idag var ett mycket bra pass egentligen, tyvärr gick jag in lite högt på en del övningar. Detta är ju iofs även positivt då jag nästa gång försöker klara ett enda rep till i något av seten så har jag ökat, en liten ökning men i det långa loppet är det faktiskt det som gör det. Maten kommer som vanligt att uppdateras om några timmar då jag självfallet fortfarande äter! :D

Träningsdag – High carb
    Fastan inleddes 20.00 igår

06.00
    Upp och slänga i sig koffeinpiller och en kopp grönt te som vanligt :)

07.00 – 14.00
    Arbeta (idag var det mycket att göra då vi var en man kort pga sjukdom, detta innebar en väldigt aktiv dag där jag i princip rörde på mig utan att sitta hela passet

13.00
    Bryter fastan
    Äter 3st små grova smörgåser med ost och skinka på jobbet
    (dessa är ej inräknade i dagens totala kcal)

14.30
    30g proteinpulver

15.00 – 16.20
    Träning
    (innan och under träningens gång intas 16g BCAA)

17.00, Mål 1
    150g Special K, apple crisp
    600g lättmjölk
    100g lättsockrad hallonsylt
    1 rågbröd
    50g mjukost
    30g proteinpulver

18.00 mål 2
    70g Special K, apple crisp
    400g lättmjölk
    70g lättsockrad hallonsylt
    90g banan

Under resten av kvällen framtills runt 20-21.00 då jag börjar fasta igen
    270g spagetti
    100g ketchup (I like! :D)
    30g proteinpulver

TOTALT:
    Kcal: 3206 (+ maten på jobbet)
    Fett: 22
    Kolhydrater: 553
    Protein: 190

Fördelning:
    F: 6%
    K: 69%
    P: 24%

Kommentar: Ett riktigt tufft pass idag på jobbet, det gjorde att träningen blev lite tyngre än den borde ha varit men ibland har man sånna dagar också. Idag var jag riktigt sugen på flingor så det åt jag, två REJÄLA skålar. MUMS! I övrigt känns det som om formen tightas till i bra takt och jag kommer att vara riktigt vass om 3 veckor. Bulken kommer sedan att köras lite lugnare än vad jag tänkt mig och detta för att jag har börjat trivas riktigt bra med att hålla en bra form, en vana jag gärna kan tänka mig att behålla en stund till. ;)
    Dåligt med fett idag men antagligen några procent högre tack vare osten och smöret på smörgåsarna på jobbet men ändå lite lågt, sånt som händer!

Exilsvensk wrote:
    Se där ja. Intressant! Journalen skall följas.

Jag följer ju själv IF sen någon månad eller två tillbaka och trivs bra med det.

Innebär IF? :P

#Sly# wrote:
    Innebär IF? :P

IF = Intermittent Fasting, eller periodisk fasta på vårt kära modersmål.

Mer information om konceptet finner du här: [http://www.leangains.blogspot.com http://www.leangains.blogspot.com]

Vad är det med dig och Special K egentligen? ;)

Melin wrote:
    Vad är det med dig och Special K egentligen? ;)

Söta flingor! Det kan ju inte bli bättre! :D
    Imorgon blir det kalaspuffar för det har jag längtat efter länge nu…. :P

Vilodag – Low carb
    Fastan inleddes 20.00 igår

06.00
    Som vanligt koffeinpiller och te

07.00 – 14.00
    Arbeta (en relativt aktiv dag även idag)

Bryter fastan
    14.10, Mål 1
    500g Keso

16.00, Mål 2
    350g kassler
    60g american light dressing
    50g proteinpulver

19.00, mål 3
    400g kycklingfilé
    50g ketchup

TOTALT:
    Kcal: 1793
    Fett: 69
    Kolhydrater: 30
    Protein: 261

Fördelning:
    F: 34%
    K: 6%
    P: 60%

Kommentar: Idag lyxade jag till det och minskade på mängden proteinpulver, detta mättar mycket bättre och gör dieten betydligt lättare men eftersom min ekonomi är lite pressad så är detta inget jag kan göra varje dag. Under dieten inför MTGP så hade jag minst 1kg kyckling eller kött som standard, VARJE dag! Numera består största delen av mitt protteintag av pulver, av ekonomiska skäl. Tack och lov finns det gott om billiga proteinpulver med riktigt bra innehåll så förutom den ökade hungerna så ser jag inget problem med det. :)
    Dåligt med grönsaker senaste dagarna… slarvigt. :nono:

Mycket intressant läsning!

Jag är bara nyfiken på hur du får i dig alla dess kolhydrater under dina high carb dagar utan att somna :)

Själv laddade jag med 200g fullkornspasta och 3dl havregryn och var i koma. Men du kanske har en bättre insulinkänslighet än vad jag har? Eller är jag ute och cyklar nu.

Kör hårt!

Mannheimer wrote:
    Mycket intressant läsning!

Jag är bara nyfiken på hur du får i dig alla dess kolhydrater under dina high carb dagar utan att somna :)

Själv laddade jag med 200g fullkornspasta och 3dl havregryn och var i koma. Men du kanske har en bättre insulinkänslighet än vad jag har? Eller är jag ute och cyklar nu.

Kör hårt!

Jag känner många som inte klarar av kolhydrater men jag själv har inga sådana problem, speciellt inte på kvällarna. Det har hänt att jag på morgonen efter en stor frukost känt mig trött och hängig men inte så stora ”känningar” som du verkar få. Hoppas det löser sig! :)

MVH
    Öivind

Träningspass nr.3
    Marklyft (120s vila, remmar och bälte används)
    2 set
    200 x 5

Benpress (90s vila)
    240 x 10
    240 x 7

Benspark (90s vila)
    2 set
    60 x 10

Sittande lårcurl(90s vila)
    3 set
    55 x 8

Chins(vila 90s, 0 innebär alltså kroppsvikt)
    4 set
    0 x 6

Sittande alt. hantelcurl(vila 90s, alltid supinerad handled genom hela rörelsen)
    3 set
    17,5 x 8

Stående vadpress(vila 90s, jag tror att plattorna i maskinen väger 10kg styck, kan va 5kg också…)
    4 set
    20 plattor x 5

Kommentar: Mycket nöjd med passet idag faktiskt. Ryggen höll sig bra genom hela passet, det var jäkligt kul att få köra marklyft igen då detta är en av mina favoritövningar. Tränade tillsammans med Dennis som tightat till bra på sin diet inför SM nu i oktober. Bjuder självfallet på lite träningsbilder också. :D

Obligatoriskt när det finns en kamera är ju lite posering. :)
    Jag bjuder på några bilder från omklädningsrummet också. Morgonvikten efter gårdagens lågdag var 94kg så imorgon är jag nog uppe på 95+ igen, I love carbs! :P

Idag åkte jag på utflykt till en underbar glassbar som ligger i princip mitt ute i ingenstans…. nästan.
    Här bor en italiensk man som gör egen glass i sin lada och fyller sin glassbar och uteserveringen varje sommar utan någon reklam överhuvudtaget, så god är glassen! Självklart åt jag för mycket och självklart var det värt det. :up:

Träningsdag – High carb (med inslag av ätardag, :D )
    Fastan inleddes 19.00 igår

09.00
    Vaknar, koffeinpiller och sen ner på stan. Går några ärenden och lägger mig och trycker lite i ett solarium.

Bryter fastan
    11.00, preWO-målet
    30g proteinpulver
    2 grova skivor bröd
    10g milda lättmargarin
    20g prästost
    20g skinka

12.00
    Träning
    (innan och under träningens gång 16g BCAA)

14.30, mål 1
    130g Kalaspuffar
    500g lättmjölk
    2 grova skivor bröd
    30g nutella
    50g proteinpulver

16.00, mål 2
    100g havregryn
    80g lättsockrad hallonsylt
    100g lättmjölk

16.30, spontan ätarutflykt
    Åker iväg till ovanstående glassbar och äter 4 kulor glass med grädde…

18.00, mål 3
    250g pasta (spagetti)

TOTALT:
    Kcal: 3210
    Fett: 50
    Kolhydrat: 506
    Protein: 179

Fördelning:
    F: 14%
    K: 64%
    P: 22%

Kommentar: Ja vad ska man skriva? Idag fick jag chansen att åka och besöka detta underbara lilla vattenhål och självklart tog jag chansen. Jag är inte fanatisk med den här dieten, inget behöver vara optimalt. Kalaspuffar och nutella är ju inte det absolut bästa PWO-målet men i det långa loppet så kommer det nog inte göra någon dramatisk skillnad. Jag ligger, enligt mig själv, riktigt bra till med tanke på att jag har 2 veckor och 5 dagar kvar innan det är dags och det är viktigare just nu att njuta av sommaren, min flickvän och mina goda vänner än någonting annat. ;)
    MEN!
    Som ni ser så reglerade jag mitt matintag lite ändå…. lite duktig vill man vara, behöver inte överdriva hetsätandet. ;)
    Imorgon väntar en ny low-carb dag, bara att kämpa på.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.