Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Periodisk fasta – experimentet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juni, 2007 at 18:18 #832329Anonym anvandareMember
För att ytterligare motivera folk till att följa den här tråden så kan jag väl avslöja att jag nästa år skall ställa upp i SM CBB och kan också sträcka mig så långt som att säga att jag satsar på medaljplacering och inget annat. Jag gillar att ha press på mig så den som vill se mig misslyckas får gärna titta in då jag skall försöka att skriva i tråden hela vägen fram till oktober-08.
Och de som vill heja på mig är självfallet också välkomna.
Nu kör vi! Jag skall upp på pallen!30 juni, 2007 at 18:22 #832330Anonym anvandareMemberLycka till! [/b]:yahoo: Ska bli kul att följa dig hela vägen upp på pallen :fun:
1 juli, 2007 at 11:29 #832331Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Jag känner många som inte klarar av kolhydrater men jag själv har inga sådana problem, speciellt inte på kvällarna. Det har hänt att jag på morgonen efter en stor frukost känt mig trött och hängig men inte så stora ”känningar” som du verkar få. Hoppas det löser sig!MVH
ÖivindOk, du är lyckligt lottad mao
Jag får inga såna känningar av tex maltodextrin men hur kul är det att ladda på det.
Jag hittar nog en lösning på det, ska laborera med vilka kolhydratkällor som passar mig bäst. Känner du någon skillnad beroende på vilka kolhydrater du väljer att ladda på?Kul och inspirerande att läsa din journal, önskar jag vore lika seriös och kunnig vid samma ålder. Men när jag var lika gammal som dig festade jag mest och på gymet supersettade jag vila med skitsnack 2pass/v
1 juli, 2007 at 15:16 #832332Anonym anvandareMemberVilodag – Low Carb
Fastan inleddes kl.20 igår09.00
Sovmorgon idag igen, skönt! :sleepy:
Som vanligt lite koffein och grönt te.Bryter fastan
13.00, mål 1
500g Keso
50g proteinpulver15.30, Mål 2
250g sommargrönsaker
50g proteinpulver17.00 (+-någon timme), mål 3
540g äggvita
100g äggula
50g proteinpulverTOTALT:
Kcal: 1741
Fett: 60
Kolhydrater: 41
Protein: 258Fördelning:
F: 31%
K: 9%
P: 60%Kommentar: En bra dag hungermässigt. Har bara ätit ett mål idag men känner mig inte så farlig hungrig ändå, det är skönt. Lågdagarna kan vara lite tuffa ibland annars. Aktivitetsnivån idag har varit och kommer att fortsätta vara väldigt låg. Jag har kramats med min flickvän oavbrutet hela dagen och vi har i princip legat i sängen och pratat hål i huvudet på varandra hela dagen. Älskar sånna här dagar!
Och den tjejen!
Önskar alla en underbar dag och ikväll blir det Pirates på bio, räknar med att jag kommer älska den som de andra filmerna.1 juli, 2007 at 15:19 #832333Anonym anvandareMemberMannheimer wrote:Ok, du är lyckligt lottad mao
Jag får inga såna känningar av tex maltodextrin men hur kul är det att ladda på det.
Jag hittar nog en lösning på det, ska laborera med vilka kolhydratkällor som passar mig bäst. Känner du någon skillnad beroende på vilka kolhydrater du väljer att ladda på?Kul och inspirerande att läsa din journal, önskar jag vore lika seriös och kunnig vid samma ålder. Men när jag var lika gammal som dig festade jag mest och på gymet supersettade jag vila med skitsnack 2pass/v
Nej, inget nämnvärt. Blandar ju ofta ett par stycken så det skulle vara svårt att uttala sig om ett enskilt livsmedel. Jag är kanske lite liberal med valet av kolhydratskällor men den marginella förlust i effektivitet kan jag ta i utbyte mot att njuta lite mer av livet och god mat. :up:
Jag började tidigt med festandet och är helt och hållet färdig med den biten. Inget jag saknar, mycket roligare att träna ju.
1 juli, 2007 at 17:36 #832334Anonym anvandareMemberTjenixen, ser ut att gå bra. Hur funkar träning med så lite mat före? Hade inte gått för mig! :p
2 juli, 2007 at 09:51 #832335Anonym anvandareMemberÄr ju rätt säker på att du kommer placera dig bra om du kör SM men om du hamnar utanför pallen så kräver jag 1 L av den där glassen du nämnde
2 juli, 2007 at 11:13 #832336Anonym anvandareMemberMelin wrote:Är ju rätt säker på att du kommer placera dig bra om du kör SM men om du hamnar utanför pallen så kräver jag 1 L av den där glassen du nämndeDeal! Valfri smak självfallet.
2 juli, 2007 at 11:14 #832337Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:VA kul att du ska upp på scenen!!
Kommer absolut följa dig hela vägen till 2008. Ser verkligen ut att gå jätte bra för dig.
Keep going!Tack!
Träningen går bättre än någonsin och jag tänker hålla mig till min linje med färre träningspass i veckan, tror att det kommer att ge fina resultat i längden. Byggning är ju ett långdistanslopp.2 juli, 2007 at 11:15 #832338Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Tjenixen, ser ut att gå bra. Hur funkar träning med så lite mat före? Hade inte gått för mig! :pIngen fara faktiskt, så länge jag inte känner mig hungrig så är det lugnt. Jag kan inte träna om jag är hungrig men energin upplever jag inte som något problem, den finns där.
2 juli, 2007 at 11:16 #832339Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Deal! Valfri smak självfallet.Vänta lite…måste jag bjuda dig om du placerar dig?
2 juli, 2007 at 11:23 #832340Anonym anvandareMemberMelin wrote:Vänta lite…måste jag bjuda dig om du placerar dig?Nej, men då får du gärna följa med ut på kinakrog och fira. :up:
Tävlingar framöver? Skulle va kul att se dig ställa upp igen då jag är ett stort fan av din inställning och utstrålning på scenen. :up:2 juli, 2007 at 11:34 #832341Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Nej, men då får du gärna följa med ut på kinakrog och fira. :up:
Tävlingar framöver? Skulle va kul att se dig ställa upp igen då jag är ett stort fan av din inställning och utstrålning på scenen. :up:Hehe man tackar, med smicker kommer man långt så jag får väl bjuda dig på glass isf (bara för att jag inte uppskattar Halmstads kinamat:p).
Är lite tveksam till fler tävlingar, men e lite sugen på att pröva SM i CBB i år. Vore rätt bekvämt då jag ändå håller på med sommardiet, istället för att bulka ngn månad eller två för att sen dieta igen inför Lucia.Men jag ska tänka på saken
2 juli, 2007 at 11:55 #832342Anonym anvandareMemberDu har mail btw
2 juli, 2007 at 11:57 #832343Anonym anvandareMemberHej norsk_gadd.
Jag har följt dig en tid på forumet, härliga framsteg!
Lycka till på SM nästa år och tack för inspirationen.
Jag testar också IF nu, tål också mycket kolhydrater bra, så jag ska kika lite extra på din kost.PS. Vad är det för adress till glassstället? Brukar ta någon helg hos en vän nere i Frösakull nämligen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.