Peter’s Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Peter’s Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 113 total)
  • Author

Hey macarena, påminn mig om att aldrig spela badminton mot dig. ;

Tränar du inte ben?

Ser bra ut kör hårt? ;)

Jay wrote:
    Hey macarena, påminn mig om att aldrig spela badminton mot dig. ;

Tränar du inte ben?

Ser bra ut kör hårt? ;)

Klart vi ska lira badminton! vi kör en dubbel mot Guiance och Jacksatan. :)

Jo jag tränar ben. Baksida lår på pull-passet, framsida lår och vader på push-passet.

Peter Storhannus wrote:
    Klart vi ska lira badminton! vi kör en dubbel mot Guiance och Jacksatan. :)

Ingen, och jag menar ingen, äger mig i dubbel i badminton – ni kan ha gått på skiten hur mkt ni vill:wazzup:

/Andreas med södra sidans hårdaste smash

Andreas Guiance wrote:
    Ingen, och jag menar ingen, äger mig i dubbel i badminton – ni kan ha gått på skiten hur mkt ni vill:wazzup:

/Andreas med södra sidans hårdaste smash

Jag läste nån sopig badmintonartikel för ett tag sedan – är det den du har läst och gått och fått hybris.

/Han som vann med 15-0 tre matcher i rad mot tre olika motståndare.

Jay wrote:
    Jag läste nån sopig badmintonartikel för ett tag sedan – är det den du har läst och gått och fått hybris.

/Han som vann med 15-0 tre matcher i rad mot tre olika motståndare.

Haha den hade behövt en korrläsning:D

Du slår mig aldrig i badminton…hur dålig min kondis än är. Vi kan slå vad – den som förlorar får släppa till backstage på SM:P

Andreas Guiance wrote:
    Vi kan slå vad – den som förlorar får släppa till backstage på SM:P

Det är väl i princip det jag har gått med på anywho…fast det kanske enbart gällde Big A? Och så Big M såklart.

Alltså Peter allvarligt…hur kan du lägga journalen i den seriösa kategorin och sedan ha den full av oseriöst dravel om sexuella eskapader under SM i byggning? Skärpning!:nono:

Alltid kul när mosden visar föredömme med journaler.
    Ovanlig split också och det kul att följa.

Kör hårt nu!

PS. Måste bara flika in att jag utmanar er alla i badminton (samtidigt om ni vill).

Ordning i tråden för h-vete! Jag försöker ha en seriös journal! :).
    Nästa gång jag kommer ner till Stockholm drar vi ihop till en deathmatch, ok?[/b]

Dagens Moderata push pass

Lutande hantelpress:
    8@30 kg
    8@30 kg
    7@30 kg

Sittande hantelpress utan ryggstöd:
    8@15 kg
    8@15 kg
    8@15 kg
    Sjukt tungt när man skippar ryggstödet, kände mig riktigt svag med de små hantlarna

Pushdowns:
    8@30 kg
    8@30 kg
    8@35 kg
    Skulle egentligen ha velat köra den här övningen med kablarna som sitter i cablecrossen då utväxlingen är annorlunda, man kan slänga på betydligt mer vikt i dem :)

Benpress:
    8@140 kg
    8@140 kg
    8@140 kg
    Gick rätt lätt, dock gillar jag inte benpressen på IKSU då den är fett trög överlag, måste tipsa dem att maskineriet behöver smörjas.

Sittande vadpress:
    10@40
    10@40
    10@40

Lite surt pass egentligen, inte de övningar jag skulle ha velat köra men IKSU är alltid knökfullt på eftermiddagarna. Var under tidspress så jag fick köra lite andra övningar än vad jag hade tänkt.

Gårdagens pull-pass

Chins:
    5@bw+15
    5@bw+15
    6@bw+15
    lyckades med nöd och näppe klara ett extra rep på sista setet, hardcore!

T-bar row:
    5@70 kg tungt som tusan, fick sänka en aning
    5@60 kg
    5@60 kg

Skivstångscurl:
    5@40 kg
    5@40 kg
    5@40 kg

Lårcurl:
    5@67 kg
    6@67 kg
    5@67 kg
    6@67 kg

Avslutade passet med några tunga set i en magmaskin samt lite stretching.

Tung push

Bänkpress:
    4@90 kg
    4@90 kg
    3@90 kg

Militärpress:
    5@40 kg
    5@40 kg
    6@40 kg

liggande tricepsextension:
    6@40 kg
    5@40 kg
    5@40 kg

Benböj:
    6@80 kg
    6@80 kg
    7@80 kg

Avslutade passet med lite vadpressar i maskin.

Riktigt bra pass, ökade i alla övningar från föregående vecka. Träningen går riktigt bra nu. Får hålla koll på midjemåttet så det inte skenar iväg alltför mycket.

I och med att jag inte är på diet är jag inte så hård med kosten, siktar på att få i mig åtminstone 2g/kg kroppsvikt med protein, dvs runt 140 gram. Grönsaker försöker jag få i mig åtminstone vid ett mål per dag.

Tränar oftast i samband med lunch eller middag. Tar ca 35g malto + 6g eaa både före och efter passet. Äter lunch/middag och tar 40gram proteinpulver ca en timme efteråt. Måltiden efter träning brukar landa på 1000kcal, vilket är 45-50% av mitt energiintag (Är för tillfället inte så petig med min kaloribudget, men när jag är det brukar den sättas på 2000-2200 kcal)

Greppträning![/b]

Uppvärmning:
    1@CoC#1
    1@RB 160

Maxning:

Vänster: 1@CoC#2 ~3mm kvar, sättning ca 35 mm.
    Höger: 1@CoC#2 ~5mm kvar, sättning ca 35 mm.

Totalt 5 försök på varje hand.

Arbetsset:
    Vänster: 3@RB 160
    Höger: 3@RB 160

Vänster: 1@supergripper 169lb, sättning ca 40 mm. 5 set.
    Höger: 1@supergripper 169lb, sättning ca 40 mm. 5 set.

Kändes riktigt bra, lite närmre att stänga CoC#2. Känner att den är inom räckhåll. Kommer framöver att lägga in lite greppträning på onsdagar också. Några maxningar bara. :)

4or på 90 i bänken? Jag gillar inte att du bara blir starkare och starkare medan jag sitter skadad och blir svagare och svagare:(

Andreas Guiance wrote:
    4or på 90 i bänken? Jag gillar inte att du bara blir starkare och starkare medan jag sitter skadad och blir svagare och svagare:(

Ja det går bra på bänkfronten faktiskt, var rätt nöjd med fredagens pass. nästa fredag är det fyror rakt igenom som gäller :)

Det är ju nu när du är skadad som jag ser min möjlighet att komma ikapp lite. Har ökat mitt energiintag och ligger säkert runt 3000 kcal per dag för tillfället, vilket i mitt fall är rätt mycket :)

Hoppas i hemlighet att du ska vara skadad ett tag till ;)

Peter Storhannus wrote:
    Ja det går bra på bänkfronten faktiskt, var rätt nöjd med fredagens pass. nästa fredag är det fyror rakt igenom som gäller

Det är ju nu när du är skadad som jag ser min möjlighet att komma ikapp lite. Har ökat mitt energiintag och ligger säkert runt 3000 kcal per dag för tillfället, vilket i mitt fall är rätt mycket :)

Hoppas i hemlighet att du ska vara skadad ett tag till ;)

As:evil:

Att du dessutom ligger på dubbla mitt nuvarande kaloriintag gör mig inte direkt mer välvilligt inställd heller:nono:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 113 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.