Peter’s Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Peter’s Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 113 total)
  • Author

Moderat pull

Chins:
    8@bw+10
    7@bw+10
    7@bw+5

Sittande rodd:
    8@70 kg
    8@70 kg
    8@70 kg

Hammercurl:
    6@17,5 kg Här dog mina veka armar..
    8@15 kg
    6@15 kg

Wristcurl med skivstång:
    10@31 kg
    8@31 kg
    8@31 kg

Raka marklyft:
    8@40 kg
    10@40 kg
    10@40 kg
    Skön stretch. Brukar normalt sett inte köra denna övning men valde den för stretchens skull. Har blivit förjäkla stel på sistone:(

Avslutade passet med några set i magmaskin.

Käkade även en liten häxblandning som Jacksatan tipsade mig om. Man skulle tydligen blanda havregryn, sirap och kakao och röra ihop till en härlig smet. Jag hade dock bara mörk sirap och oboypulver men det fick duga. Var tvungen att hälla i lite vatten så att det skulle blanda ut sig ordentligt. Smaken påminde om chockladsmet. Men ack så sött :). Sockerchock ftw!

Peter Storhannus wrote:
    Käkade även en liten häxblandning som Jacksatan tipsade mig om. Man skulle tydligen blanda havregryn, sirap och kakao och röra ihop till en härlig smet. Jag hade dock bara mörk sirap och oboypulver men det fick duga. Var tvungen att hälla i lite vatten så att det skulle blanda ut sig ordentligt. Smaken påminde om chockladsmet. Men ack så sött :). Sockerchock ftw!

Häxblandning och Jacksatan i samma mening borde förklara ganska mycket men men… :dntknw:
    Nu fattar jag iiingenting… Varför detta!? Äter du inte ”riktig” mat? :)

Peter Storhannus wrote:
    Tung push

Bänkpress:
    4@90 kg
    4@90 kg
    3@90 kg

Militärpress:
    5@40 kg
    5@40 kg
    6@40 kg

liggande tricepsextension:
    6@40 kg
    5@40 kg
    5@40 kg

Benböj:
    6@80 kg
    6@80 kg
    7@80 kg

Avslutade passet med lite vadpressar i maskin.

Riktigt bra pass, ökade i alla övningar från föregående vecka. Träningen går riktigt bra nu. Får hålla koll på midjemåttet så det inte skenar iväg alltför mycket.

I och med att jag inte är på diet är jag inte så hård med kosten, siktar på att få i mig åtminstone 2g/kg kroppsvikt med protein, dvs runt 140 gram. Grönsaker försöker jag få i mig åtminstone vid ett mål per dag.

Tränar oftast i samband med lunch eller middag. Tar ca 35g malto + 6g eaa både före och efter passet. Äter lunch/middag och tar 40gram proteinpulver ca en timme efteråt. Måltiden efter träning brukar landa på 1000kcal, vilket är 45-50% av mitt energiintag (Är för tillfället inte så petig med min kaloribudget, men när jag är det brukar den sättas på 2000-2200 kcal)

Ah, mkt bra. Ökningar i bänk! ta mitt råd o kör en lugn vecka med typ 5or på 80kg el nåt. Sen kan du trappa upp igen. Rådet kommer från killen som alltid trappade upp vikterna tills han gick in i väggen =(

Peter Storhannus wrote:
    Moderat pull

Chins:
    8@bw+10
    7@bw+10
    7@bw+5

Sittande rodd:
    8@70 kg
    8@70 kg
    8@70 kg

Hammercurl:
    6@17,5 kg Här dog mina veka armar..
    8@15 kg
    6@15 kg

Wristcurl med skivstång:
    10@31 kg
    8@31 kg
    8@31 kg

Raka marklyft:
    8@40 kg
    10@40 kg
    10@40 kg
    Skön stretch. Brukar normalt sett inte köra denna övning men valde den för stretchens skull. Har blivit förjäkla stel på sistone:(

Avslutade passet med några set i magmaskin.

För satan, du förstör mitt recept =(
    Köp vanlig sirap o kakao nu. Sen måste du dricka saft samtidigt så att det löser sig fint i munnen. Nästa sommar ska du få se på ett o annat, jag ska vara din privata kock och tränare. :D

lovelysmile wrote:
    Häxblandning och Jacksatan i samma mening borde förklara ganska mycket men men… :dntknw:
    Nu fattar jag iiingenting… Varför detta!? Äter du inte ”riktig” mat? :)

Riktig mat tar tid att göra och smakar inte sött. period.

Jacksatan wrote:
    Riktig mat tar tid att göra och smakar inte sött. period[/b].

iiiiuuu!![/b] Now that’s just nasty!! :nono:
    Behåll du dina häxbrygder för dig själv!

lovelysmile wrote:
    iiiiuuu!![/b] Now that’s just nasty!! :nono:
    Behåll du dina häxbrygder för dig själv!

Smaka på det, and thou shall behold the light!

lovelysmile wrote:
    Häxblandning och Jacksatan i samma mening borde förklara ganska mycket men men…
    Nu fattar jag iiingenting… Varför detta!? Äter du inte ”riktig” mat?

Jo, riktig mat i mängder! Du måste ju hålla med om att det lät rätt gott? Kolhydratsbomb! :P

Jacksatan wrote:
    Ah, mkt bra. Ökningar i bänk! ta mitt råd o kör en lugn vecka med typ 5or på 80kg el nåt. Sen kan du trappa upp igen. Rådet kommer från killen som alltid trappade upp vikterna tills han gick in i väggen =(

Ja, jag hade faktiskt tänkt ta en lugn vecka snart. Ska försöka pressa upp 105 kg i slutet på nästa vecka och sedan eventuellt chilla. Det tar dock emot att vila nu när det går så bra, men det känns samtidigt som att det skulle vara typiskt mig att gå in i väggen.

Jacksatan wrote:
    För satan, du förstör mitt recept =(
    Köp vanlig sirap o kakao nu. Sen måste du dricka saft samtidigt så att det löser sig fint i munnen. Nästa sommar ska du få se på ett o annat, jag ska vara din privata kock och tränare. :D

Ah, privat kock och tränare! Det kan ju inte bli annat än succé! Ser fram emot det :D . Ska inhandla vanlig sirap och kakao och göra ett nytt försök, låter dock jävligt torrt.. :)

Peter Storhannus wrote:
    Jo, riktig mat i mängder! Du måste ju hålla med om att det lät rätt gott? Kolhydratsbomb! :P

:dntknw: Får väl prova någon gång men just nu säger mitt ortorektiska jag ”No!No!” :nono: *french accent*

Peter Storhannus wrote:

Ja, jag hade faktiskt tänkt ta en lugn vecka snart. Ska försöka pressa upp 105 kg i slutet på nästa vecka och sedan eventuellt chilla. Det tar dock emot att vila nu när det går så bra, men det känns samtidigt som att det skulle vara typiskt mig att gå in i väggen.

Det är precis därför du ska vila. Lägga in vilan när man redan gått in i väggen är inte lika bra. Less is more. :D

Jacksatan wrote:
    Det är precis därför du ska vila. Lägga in vilan när man redan gått in i väggen är inte lika bra. Less is more. :D

True, true. Det gäller att träna smart så jag kan spöa dig nästa gång :bb:

Dagens moderata push-pass

Lutande hantelpress:
    8@30 kg
    8@30 kg
    8@30 kg

Sittande hantelpress med ryggstöd:
    8@17,5 kg
    8@20 kg
    8@20 kg

Pushdowns:
    8@70 kg
    8@70 kg
    8@72,5 kg
    Gillar att köra den här övningen i kabelmaskiner där utväxlingen gör att man kan lasta på mycket vikt :emo-thumb

Dips:
    13@bw+10 var tvungen att testa…

Benböj:
    8@70 kg
    8@70 kg
    8@70 kg

avslutade passet med lite vadpressar i maskin.

Tung pull!

Chins:
    5@bw+15 kg
    6@bw+15 kg
    6@bw+15 kg

Marklyft:
    5@90 kg
    5@90 kg
    5@90 kg
    Kändes bra. Ingen smärta någonstans.

Chins med supinerat grepp:
    5@bw+20 kg
    5@bw+20 kg
    5@bw+20 kg

Lårcurl:
    6@67 kg
    6@67 kg
    6@67 kg
    Har fortfarande träningsvärk efter att jag körde raka marklyft i måndags, bra skit!

Tung push idag!

Bänkpress:
    4@90 kg
    4@90 kg
    4@90 kg
    Övervägde starkt att pröva på 1@105 kg men avstod. Hade tjejen med mig och var tveksam om hon skulle kunna klara av att rädda mig om det gick åt helvete.

Militärpress:
    5@40 kg
    5@42,5 kg
    6@42,5 kg

Liggande tricepsextension:
    6@40 kg
    6@40 kg
    7@40 kg

Benböj:
    5@85 kg
    5@80 kg
    5@80 kg
    Jag är så jävla kass på benböj, testade att öka till 85 kg men såg att djupet blev lidande. Brukar köra på 80kg på mina lättare pass också, men jag tenderar alltid att gå för grunt, bad. Måste jobba på det.

Avslutade passet med lite vadpressar i maskin.

Kommer troligtvis att ta det lite lugnt den kommande veckan (Jacksatan som tjatar :)). det har gått riktigt bra på sistone och det är kanske dags att sakta ner en smula. Kommer nog att sänka vikterna med runt 10% med bibehållet repsantal (5-7 st).

Blir bara provocerad av att se på dina bänkpass:evil:

GJ;)

Andreas Guiance wrote:
    Blir bara provocerad av att se på dina bänkpass:evil:

GJ;)

jag skyller på 5-6 år gammalt muskelminne, när jag väl tar 105 kg i bänken så tar det väl stopp :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 113 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.