Peter’s Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Peter’s Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 113 total)
  • Author

Fredagens tunga push!

Bänkpress:
    5@90 kg
    5@90 kg
    4@90 kg
    Nästa vecka ska fan 105kg upp!

Militärpress:
    5@45 kg
    5@45 kg
    5@45 kg

Pushdowns:
    5@40 kg
    5@40 kg
    5@40 kg

Benböj:
    5@70 kg
    5@70 kg
    5@70 kg
    Kändes bra i böjen, tekniken blir bättre och djupet är helt klart godkänt (enligt mig själv :)). Har en skön smärta i röven idag :up:

Avslutade passet med lite vadpressar i maskin.

1:a oktober idag! vägde in på 71,5 kg på morgonen, ca 1 kg mer än förra månaden. Ser dock inte alltför fet ut ännu så det är lugnt :)

Moderat pull:

Chins:
    8@bw+10 kg
    8@bw+10 kg
    8@bw+10 kg

T-bar row:
    8@45 kg
    8@50 kg
    8@50 kg

Hammercurls:
    8@15 kg
    8@15 kg
    8@15 kg

Lårcurl:
    8@60 kg
    9@60 kg
    10@60 kg

Avslutade passet med några set mage i maskin.

Kändes rätt segt, var inte så motiverad idag. Tror dessutom att iksus air condition var paj. Det var varmt och kvavt, vilket jag tror bidrog till att passet kändes slött.

Dagens push!

Bänkpress:
    8@80 kg
    8@80 kg
    8@80 kg

Militärpress:
    8@40 kg
    8@40 kg
    8@35 kg
    Dog totalt i andra set, var tvungen att sänka inför tredje :(

Smalbänk:
    8@60 kg
    8@60 kg
    8@60 kg

Benböj:
    8@60 kg
    8@62,5 kg
    8@62,5 kg

Helt okej pass, testade på smalbänk för första gången på länge. Gillar övningen men får en lättare smärta i handlederna.

Tung pull!

Var tvungen att köra ett snabbt pass idag så jag fick prioritera de viktiga övningarna, chins och marklyft :)

När jag kom till IKSU så var det 4 pers som körde chins så jag körde latsdrag istället.

Latsdrag:
    5-5-5

Nackdelen med kabelmaskinen jag körde latsdrag i var att vikterna var inte utskrivna i kilo utan 1-2-3-4-5. gissade på att varje platta vägde 5 kg så isåfall körde jag på runt 70-75kg.

Marklyft:
    5@105 kg
    5@105 kg
    5@105 kg

Kände av en slags stramande känsla i vänster höft/ljumske. Har förut haft en stickande känsla när jag kört djupa benpressar eller marklyft men det har hållit sig borta på sistone. Jag hoppas att det inte är något annalkande ljumskbråck eller dylikt. :(

I brist på tid så fick det bli ett rent benpass idag, kommer att köra bröst, axlar och triceps imorgon istället.

Benböj:
    6@70 kg
    6@70 kg
    6@70 kg
    6@70 kg

Hade riktig träningsvärk i ryggen idag efter pull-passet jag körde igår. Även röven stramade ordentligt och jag var lite orolig om jag skulle palla att köra djupa böj. Det gick dock rätt bra när jag hade fått igång rumpan. Känner att böjarna går bättre och bättre allteftersom tekniken förbättras.

Raka mark med hantlar:
    6@42 kg
    6@42 kg
    10@42 kg

Inte direkt tungt, fokuserade på övningsutförandet och stretchen i bottenläget.

Avslutade passet med lite sittande samt stående vadpressar.

Körde ett bröst och axelpass med en kompis idag. Hade givetvis tänkt att köra en stark inledning med bänkpress:

Bänkpress:
    4@90 kg
    3@90 kg

Fattar inte vad som hände, gick apdåligt. Förra veckan körde jag 5-5-4 på samma vikt. Har känt en blandning av träningsvärk och vanlig stelhet i vänster bröst/axel sedan förra push-passet.

Lutande hantelpress:
    6@33 kg
    6@33 kg

Min polare har problem att köra pressövningar ovanför huvudet så vi körde diverse fjantiga lyft åt olika håll istället.

Överlag så var detta ett av de sämsta pass jag kört på väldigt länge. Kändes som om jag var tillbaka på samma nivå som för en månad sedan. Usch! Kosten igår var inte den bästa, men det känns osannolikt att det kan ha orsakat en sådan prestationsförsämring.

Pull!

Chins:
    8@bw+10 kg
    8@bw+10 kg
    7@bw+10 kg

Sittande rodd:
    8@75 kg
    8@70 kg
    8@70 kg

Bicepscurl, ez-stång:
    8@30 kg
    8@35 kg
    8@35 kg

Underarmscurl med skivstång:
    10@28,5 kg
    10@28,5 kg
    10@28,5 kg

Raka mark med hantlar:
    10@46 kg
    10@46 kg
    10@46 kg

En rätt segt pass, känns som om jag är i en svacka. Motivationen tar stryk när man känner att man inte klarar av att prestera som man brukar. Får sluta käka en massa skit och styra upp kosten. Har blivit lite mycket skit nu på sistone.

Dagens push:

Hantelpress:
    8@31 kg
    8@31 kg

Körde bröst i lördags så jag tänkte ta det lugnt med bröstet idag, körde endast två set. Kände mig stel i vänstra sidan i bottenläget.

Sittande hantelpress utan ryggstöd:
    8@18,5 kg
    8@18,5 kg
    7@18,5 kg

Liggande tricepsextension:
    8@35 kg
    8@35 kg
    8@35 kg

Benböj:
    8@65 kg
    8@65 kg
    8@65 kg

Ökade 2,5 kg från förra veckan. Satsar på att öka långsamt i vikt med bibehållen teknik.

Jag känner att jag inte presterar 100% av min förmåga och det är irriterande och en motivationsdödare. Kommer att vila till på fredag innan nästa pass så vi får se hur det går då.

Körde mitt första pass sport-jujutsu i torsdags. Fy fan vad sliten jag blev. Fötter och armbågar blev sönderbrända, öronen ömmade och knäna svällde upp som ett par fotbollar. Att det ska göra så ont att brottas. Var dock skönt att få använda kroppen på ett annorlunda sätt så jag har bestämt mig för att ge det en ärlig chans :)

Dagen efter sjj så var jag mer eller mindre invalid, dock så hade jag redan bestämt mig för att köra mitt pull-pass.

Chins:
    14@bw
    5@bw+20 kg
    4@bw+20 kg

Eftersom jag kände mig gravt rörelsehindrad så fick jag för mig att testa hur många chins jag klarade av. Skulle nog ha kunnat göra något reps ytterliggare om jag hade kört ett högre tempo. Blev dock förvånad att jag klarade av att göra en 5:a med 20 kilo i bältet setet efter.

Marklyft:
    Var först osäker på om jag skulle köra marklyft överhuvudtaget då jag kände mig som en betydligt äldre herre i kroppen, men tog mig själv i kragen till sist.
    5@105 kg
    5@105 kg
    5@105 kg

Skivstångscurl:
    5@40 kg
    5@40 kg
    5@40 kg

Raka mark:
    5@50 kg
    8@50 kg
    8@50 kg

Avslutade med lite underarmscurls med skivstång.

Duktigt herrn! Du borde vara mäkta nöjd med det passet tycker jag! :)

Efter en dags vila så var det dags för ett push-pass. Har verkligen underpresterat i bänken på sistone och nu när jag tränade själv så var det upp till mig själv om stången skulle upp eller ej.

Bänkpress:
    4@90 kg
    4@90 kg
    Kändes okej, skulle kanske ha lyckats pressa ett rep till men jag avstod då jag inte hade någon passare.

Lutande hantelpress:
    5@33,5 kg
    4@36 kg

Militärpress:
    3@47,5 kg
    5@45 kg
    4@45 kg

Liggande tricepsextension:
    5@40 kg
    6@40 kg

Hade inte tid för mer än såhär. Skulle egentligen köra benböj och vadpressar också men jag var under ett pressat schema. Ett helt okej pass i övrigt.

Nu när jag har tänkt att börja köra sjj åtminstone två gånger i veckan så kommer jag att gå från 4 gympass i veckan till 3. Jag kommer fortfarande att träna enligt push/pull principen. Detta medför att jag tränar igenom kroppen 1,5 gånger i veckan istället för 2. Jag kommer att lägga till ett set på de flesta övningar och fortsätta variera mellan tyngre och lättare pass.

Lätt pull!

Chins:
    10@bw
    10@bw
    10@bw
    10@bw

Skivstångsrodd:
    8@60 kg
    8@60 kg
    8@60 kg

Raka mark:
    8@60 kg
    8@60 kg
    8@60 kg

Skivstångscurl:
    8@35 kg
    8@35 kg
    4@35 kg – dog totalt av någon anledning, mycket bittert.

Känner en större motivation att träna nu när jag endast kör tre pass i veckan. Hoppas att det går lika bra att öka :). Om jag inte är alltför sliten efter sportjujutsun på torsdag så ska ska testa 1@105 kg i bänken på fredag, yey!

Torsdagens sjjpass var inte att leka med. Var rejält sliten så jag övergav tankarna att prestera något pb i bänken i fredags.

lätt push

Bänkpress:
    4@90 kg
    8@80 kg

Militärpress:
    8@40 kg
    8@40 kg
    8@40 kg

Smalbänk:
    8@60 kg
    8@65 kg

Benböj:
    8@70 kg
    8@70 kg

Kändes väl sådär, står fortfarande och stampar i bänken. Har nått en platå. Tanken har slagit mig att jag kanske ligger för nära failure på mina ”lätta” pass. Ska nog försöka köra lite lättare och hålla mig på ett större avstånd från fail i fortsättningen.

Idag skulle det köras tung pull! Har tyvärr fortfarande lite ont i vänstra sidan av ryggen, baksida lår och underarmarna sedan senaste sjj-passet. Överger tankarna att köra marklyft och diverse andra övningar som kommer att smärta. :)

Tung pull!

Chins:
    5@bw+20 kg
    4@bw+20 kg
    4@bw+20 kg

Skivstångsodd
    5@70 kg
    5@70 kg
    5@70 kg

Hammercurls:
    5@18,5 kg
    5@18,5 kg

Försökte mig även på lite handledscurls med skivstång men jag fick ge upp då mina underarmar smärtade för mycket. Hoppas kroppen kommer anpassa sig till kampsportsträningen snart, det är påfrestande att gå runt och ha konstant ont någonstans på kroppen hela tiden. Känns även som om gymträningen blir lidande. Hoppas man vänjer sig :)

Hade lite ont i vänstra sidan av ryggen i måndags men jag bestämde mig för att gå på jujutsuträningen ändå. Sedan dess är nog min rygg förstörd. Jag måste ha sträckt mig ordentligt eller fått en blödning för jag har grava problem med att böja mig själv åt höger. Det är tur att vi har en hemtenta under den här veckan så jag slapp vistas bland folk igår.

Kände en liten förbättring idag och följde med en kompis till IKSU för att köra lite push.

Hantelpress:
    7@36 kg

Lutande hantelpress:
    8@33 kg

Sittande hantelpress med ryggstöd:
    8@18,5 kg
    5@23 kg
    10@21 kg

Körde sedan lite pushdowns och några dips och avslutning.

Måste tyvärr skippa jujutsuträningen imorgon, min rygg kommer inte att palla att bli kastad eller att rulla runt på mattan.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 113 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.