Peter’s Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Peter’s Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 113 total)
  • Author

Körde ett lätt pull pass i fredags. Kände fortfarande av ryggen i vissa lägen så jag tänkte ta det lugnt med övningar som aktiverade ländryggen alltför mycket.

Chins:
    6@bw+15 kg
    4@bw+20 kg
    11@bw

Bestämde mig för att testa sittande rodd och se hur ryggen kändes. Värmde upp på lätta vikter och det riktigt bra.
    Sittande rodd:
    8@70 kg
    8@70 kg

Körde även lite biceps och mage.

Ryggen känns bättre och bättre, ska bli intressant och se om den pallar att träna jujutsu på måndag.

Det var dags att träna lätt push idag.

Först ut var bänkpressen.
    Bänkpress:
    10@80 kg
    7@85 kg

Lutande bänkpress:
    7@70 kg
    8@70 kg

Bänken har inte varit min bästis på sistone, men idag kändes det rätt bra. Det beror nog på allt godis jag smackade i mig på fredagen :).

Militärpress:
    5@42,5 kg
    5@42,5 kg

Benböj:
    8@70 kg
    8@70 kg

Ett att de bättre passen jag haft på sistone. Kanske beror på att jag käkat lite mer än vanligt de senaste dagarna. Ska fortsätta äta på ett tag och hoppas att ökningarna börjar komma igen. Känner att det är dags att klara 105kg i bänken snart 👿

Tung pull

Chins:
    5@bw+20 kg
    5@bw+20 kg
    5@bw+20 kg

T-bar row:
    8@45 kg
    7@55 kg

Hantelcurl:
    5@18,5 kg
    5@18,5 kg

Ett helt okej pass. Tog det rätt lugnt med ryggen då jag fortfarande har lite känningar på vänstra sidan. Saknar att köra marklyft :(.

Vägde mig den 1/11 och vikten låg på 71 kg!. Förra månaden låg jag på 71,5 kg. Kanske inte så konstigt att jag upplever att jag står stilla. Jag äter ju tydligen som en fågel. I och med att jag inte väger min mat för tillfället så handlar det endast om grova uppskattningar från min sida. Ska försöka sleva upp lite extra mat på tallriken under denna månad.

Körde ett push pass med tjejens brorsa på IKSU, skrev inte upp nåt men kommer givetvis ihåg de viktiga övningarna :)

Bänkpress:
    5@90 kg
    4@90 kg

Lutande hantelpress:
    8@33,5 kg
    8@33,5 kg

Sittande hantelpress med ryggstöd:
    8@21 kg
    8@21 kg

Benböj:
    8@70 kg
    8@70 kg
    6@80 kg

Körde även lite liggande tricepsextension med ez-stång.

Hade tänkt att köra en kreatinkur innan jul och se om det händer något, om inte annat för en extra psykologisk kick :)

Körde idag ett pullpass med tjejen och hennes brorsa, skrev inte upp vikterna men kommer ihåg de viktigaste. :)

Chins:
    8@bw+10 kg
    8@bw+10 kg
    5@bw+15 kg

Raka marklyft:
    10@50 kg
    10@50 kg
    10@50 kg

Körde lugnt i den här övningen då jag fortfarande känner att det stramar lite i vänstra sidan av ländryggen. Fick skön stretch i baksidan.

Körde också lite skivstångscurl med ez-stång på 40 kg, fick dock för ont i underarmarna så jag fick gå över till hammercurls istället.

Fina chins. Vad är kroppsvikten?

Jay wrote:
    Fina chins. Vad är kroppsvikten?

71 kg. Trodde faktiskt att det skulle vara mer då jag förra månaden låg på 71,5. Jag äter visst mindre än vad jag trott :(.

Körde ett lätt push-pass i onsdags.

Hantelpress:
    7@36 kg

Lutande hantelpress:
    6@33,5 kg
    6@33,5 kg

Sittande hantelpress utan ryggstöd:
    8@18,5 kg
    8@18,5 kg
    7@18,5 kg

Körde även en tricepsövning, benpress samt vadpress i maskin.

Passet kändes helt okej, dock inga styrkeökningar så långt ögat kan nå. Är mitt i laddningen av kreatin och hoppas på någon form av styrkeökning framöver :)

Pull!

Chins:
    9@bw+10 kg
    9@bw+10 kg

Marklyft:
    3@80 kg
    1@110 kg
    8@80 kg
    Första gången jag körde marklyft på skitlänge. Drog en lätt 3:a på 80 för att se hur ryggen kändes och det gick bra. Drog sedan en lätt 1:a på 110 utan obehag.

Raka mark:
    8@60 kg
    10@60 kg

Hammercurl:
    8@16 kg
    8@16 kg

Känner att jag vill ha lite omväxling i min träning och kommer att köra ett litet annorlunda upplägg den här veckan och möjligtvis några veckor framöver.
    Dag 1: bröst, axlar
    Dag 2: rygg, mage
    Dag 3: vila
    Dag 4: ben
    Dag 5: armar
    Dag 6: Vila
    Dag 7: Vila

Dagens pass var därför bröst och axlar

Bänkpress:
    5@90 kg
    5@90 kg

Lutande hantelpress:
    5@36 kg
    5@36 kg

Flyes i maskin
    8-8-8

Sittande hantelpress med ryggstöd:
    8@21 kg
    5@23,5 kg
    10@21 kg

Sidolyft i maskin
    7-7-7

Har skön träningsvärk i brösten idag, var länge sedan jag kände att det stramade såhär pass mycket :)

Idag var det dags att köra rygg.

Latsdrag:
    6@75 kg
    6@75 kg
    6@75 kg

Ville egentligen köra chins men det var alldeles för mycket folk på iksu för att det skulle vara möjligt. Det största problemet med latsdrag är att komma i position då jag väger mindre än 75 kg.

Sittande kabelrodd:
    8@70 kg
    5@85 kg
    7@80 kg

Shrugs:
    10@33,5 kg
    8@38,5 kg
    6@38,5 kg

Helt okej pass, lite synd att det inte blev chins. Nu är det vila imorgon och sedan ben på torsdag.

Körde ben idag. Måste börja gå vid en annan tidpunkt än runt 16:00 för att det är alltid proppfullt med folk på iksu. Samtidigt vill man träna i samband med en större måltid och det känns bra att komma hem och fixa middag. Trade-off idag var dock att det var omöjligt att få en plats och köra benböj, det fick bli benpress istället.

Benpress:
    7@140 kg
    6@170 kg
    4@190 kg

Benspark:
    8@45 kg
    8@50 kg
    8@50 kg

Bencurl:
    8@60 kg
    8@60 kg
    6@67 kg

Avslutade passet med lite mage i maskin. Imorgon är det armar som gäller!

Peter Storhannus wrote:
    Trade-off idag var dock att det var omöjligt att få en plats och köra benböj, det fick bli benpress istället.

Testa att andas högt och ansträngt, se väldigt missnöjd ut och mumla nåt om: ”Undras om jag har knivarna i skåpet tillsammans med kaststjärnan och saltsyran?”. Då blir det nog plats.

Janpeter Sangborn wrote:
    Testa att andas högt och ansträngt, se väldigt missnöjd ut och mumla nåt om: ”Undras om jag har knivarna i skåpet tillsammans med kaststjärnan och saltsyran?”. Då blir det nog plats.

Bra idé! Funderar även på att börja köra mina benpass endast iklädd en suspensoar, att samtidigt andas högt och ansträngt är nog en klockren kombination. :)

Peter Storhannus wrote:
    Bra idé! Funderar även på att börja köra mina benpass endast iklädd en suspensoar, att samtidigt andas högt och ansträngt är nog en klockren kombination. :)

Kan inte bli bättre! Du har tagit strategin till en ny dimension. Rent av en konstart!

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 113 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.