Peters Träningsjournal (6v deffning)

Home Forums Seriösa träningsjournaler Peters Träningsjournal (6v deffning)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 65 total)
  • Author

Välkommna![/b]

Mitt namn är Peter, 21 år och är näst intill helt ny på detta forum, hittade hit av en slump när jag surfade runt när jag planerade min deffning.

2007-05-14 Inledde jag en deffning som jag ska försöka följa upp genom en träningsjournal/dagbok på detta forum.

Först och främst lite information om mig:

Jag är 1.72 lång
    Väger 67 kg vid start av deffning.
    Tränat styrka i 10 månader, 4-5 ggr i veckan.

Träningsdagboken kommer innehålla min dagliga kost och träning.
    Före och efterbilder kommer postas under min andra deffningsvecka, och följas upp med 1 veckas mellanrum.

Mål: 60kg (från nuvarande 67, på 6 veckor)
    -Jag uppskattar min nuvarande %bf till ca 20-22%, och ska försöka hamna på ca 12%.

Ska tillägga att ALLA tips, kritik (positiv som negativ) och peppning :) är välkommet.

Dag 1.[/b]

Frukost: ¼ isbergssallad, 1 tomat, proteinshake (100-Whey), 1 Wasa Sport knäckemacka.
    Lunch: 4 skivor rostbiff, 200g Keso Naturell
    Mellanmål: 1 Proteinbar, 1 Banan
    Middag: 1 Kycklingfilé, 200g Keso Naturell, Blandsallad 150g (Isbergsallad, Ruccola, Morötter)

Kosttillskott: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.

Träning:

Rygg

Chins: 4set x 8rep á 70kg
    Rodd: 4set x 8rep á 60kg
    Pullover: 3set x 8rep
    Ryggmaskin, nedåtdrag: 3set x 8rep á 60kg
    Traps, hantlar: 3set x 10rep á 20kg per hantel
    Korsrygg, ställning: 4set x 10rep, egen kroppsvikt

45 min gång på band: medeltempo 6.7, program random.

Välkommen! Men ärligt behöver du verkligen deffa? 67kg på 172cm tycker jag låter rätt slankt, men okej har ju inte sätt bilder nu ännu. Kör hårt mannen.

MVH Cesse

Steppen1983 wrote:
    Välkommen! Men ärligt behöver du verkligen deffa? 67kg på 172cm tycker jag låter rätt slankt, men okej har ju inte sätt bilder nu ännu. Kör hårt mannen.

MVH Cesse

Jo det stämmer det du säger, egentligen behöver jag inte deffa, men jag känner att jag alltid varit den personen som aldrig varit ”smal”. Har alltid legat på den här nivån med kroppsfettet, och målet är att ’se bra ut till beachen’. Och med dagens kroppsideal så stämmer min egen självbild inte överens med hur mitt ideal vill vara.

Har tänkt mig att köra stenhårt efter sommaren, 9 månader i streck, med ordentlig kost och bulka, för att senare kanske deffa igen, eller tom. hålla igång i två år, innan jag deffar nästa gång. Men tills vidare satsar jag på att få definition på magen till sommaren.

Bilder vid start av deffning:
    (ursäkta kvalitén)

[img=http://hem.bredband.net/adisha/bef1.jpg][img=http://hem.bredband.net/adisha/bef2.jpg][img=http://hem.bredband.net/adisha/bef3.jpg]

Dag 2.[/b]

Frukost: 1 Wasa Sport knäckemacka med en skiva Rostbiff, proteinshake (100-Whey), 1 ägg. ¼ kycklingfilé, 100g Keso Naturell
    Lunch: 1 dl ris, 1 halstrad laxskiva grillad i ung, blandsallad 150g, 50g Keso Naturell (istället för sås)
    Mellanmål: 1 Proteinbar, 1 Banan
    Middag: 1 burk tonfisk i olja, Keso Naturell 100g

Kosttillskott: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.

Träning:

Axlar – Triceps

Axelpress Hantlar: 3set x 6rep á 22.5kg per hantel
    Lateral Raises: 4set x 8rep á 10 kg per hantel
    Pullover: 3set x 8rep
    Stående Rodd: 3set x 6rep á 30-35kg stång
    Baksida axlar maskin: 3set x 6rep á 35kg

Liggande tricepspress: 4set x 8rep á 30kg curlad stång
    Pulldowns (cabel): 4set x 6rep á 40kg med rak stång.
    Dips: 4set x 8rep á egen kroppsvikt.

35 min gång på band: medeltempo 6.7, program random.

Dag 3.[/b]

Frukost: 1 dl Havregryn, 1 dl Mjölk
    Mellanmål: 1 Proteinbar
    Lunch: 4 skivor Rostbiff, 150g Keso, 2 dl Blandsallad, 2 msk tzatziki
    Mellanmål: 1 Gainomax Recovery (efter träning)
    Middag: Kräftsallad (Isbergsallad, Tomat, Gurka, Majs, Sparris, Ägg och Kräftstjärtar) OBS! Ingen ost, bröd eller sås! + 1 Proteinshake (100-Whey)

Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate

Träning:

Mage

Magmaskin (situps): 4set x 8rep
    Magmaskin (sida): 3set x 10 rep höger sida, 3set x 10 rep vänster sida
    Situps i ställning: 3set x 10rep

Biceps

Hantencurl: 4set x 6rep á 17,5kg per hantel
    Bicepsmaskin, hantercurl isolering: 3set x 8rep á 20kg per arm
    Bicepsmaskin V-hantag: 3set x 6rep á 30kg
    Kablar, stående, drag nedifrån: 3set x 6rep á 40kg

Eftermiddagspromenad (utomhus): 40min måttligt tempo.

Lite Bilder

Jag tänkte att det var ganska enformigt med alla inlägg om mat och träning, så tänkte få in lite roligare bilder på vad jag har ätit, och på hur min eftermiddagspromenad såg ut. Enjoy!

1. Rostbiff m. Keso & Sallad med Tzatsiki
    2. Ungsgrillad lax med örter & Blandsallad
    3. Kräftsallad! Mumms!

[img=http://hem.bredband.net/adisha/mat.jpg]Mitt Promenadstråk (Rynningeviken Örebro)[img=http://hem.bredband.net/adisha/rynningeviken.jpg]

Dag 4.

Frukost: 2st ägg, 50 ml stegmargarin, (omelett), 1 Proteinshake (100-whey)
    Mellanmål: 3 msk mini-Kesella, ½ dl Fun Light, 1 dl blåbär och hallon
    Middag: 2 kycklingbröstfiléer nerhackade och stekta med röda kidneybönor, krossade tomater, tacokrydda, örter och majs. Sallad (Isbergssallad, tomat, gurka, paprika)
    Mellanmål: 1 Proteinshake (100-Whey)

Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Tight

Träning: Vilodag (Tänkte ta en promenad, men musklerna i både ben och överkropp ömmar, det öser ner regn, och känner inte för att gå till gymmet för att gå på bandet)

…Får skärpa mig, vilodagar ska i alla fall ha 30-60min lågintensiv träning (promenader etc.)

Dag 5.[/b]

Frukost: 1 Wasa Sport knäckemacka med 1 kokt ägg, 1 proteinshake (100-Whey),
    Lunch: 1 kycklingbröstfilé nerhackade och stekta med röda kidneybönor, krossade tomater, tacokrydda, örter och majs. Sallad (Isbergssallad, tomat, gurka, paprika)
    Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey)
    Middag: 3 skivor Rostbiff, 200g Keso Tacosmak, 1 morot, 1 banan.

Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.

Träning:

Bröst

Bänkpress: 2set x 6rep á 75kg, 1set x 8rep á 60kg
    Bänkpress, snedbänk: 3set x 6rep á 50kg
    Hantelpress: 3set x 6rep á 22,5kg hantlar
    Dips: 3set x 8rep egen kroppsvikt
    Flyesmaskin (Pekdeck): 3set x 6rep á 35kg

45 min gång på band: medeltempo 6.7, program random.

Dag 6.[/b]

Frukost: 1 dl havregrynsgröt, 1 dl Mellanmjölk, 2tsk jordgubbsylt
    Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey)
    Lunch: Skink- och Räksallad. (ärtor, majs, isbergssallad, ägg, skinka, räkor, tomat, gurka och tzatsiki)
    Mellanmål: 1 Gainomax Recovery, 1 äpple
    Middag: Uteblev, mådde sämre på kvällen (trött & yr) så blev läggdags tidigt istället.

Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.

Träning:

Mage

Magmaskin (situps): 4set x 8rep á 30kg
    Midjerotator: 3set x 10 rep höger sida, 3set x 10 rep vänster sida á 35 kg
    Situps i ställning: 3set x 10rep

Triceps

Liggande tricepspress: 4set x 8rep á 30kg curlad stång
    Pulldowns (cabel): 4set x 6rep á 40kg med rak stång.
    Pulldowns (rak stång): 4set x 6rep á 50kg med rak stång.
    Dips: 4set x 8rep á egen kroppsvikt.

40 min gång på band: medeltempo 6.7, program random.

tja man! aight jag förstår, läste igenom pressen lite till. Ser ut som att du ligger helt ok i bodyfat, kommer nog bli great. Och maten som du äter verkar mycket bra. Keep on pumping mannen.

MVH Cesse

Tackar Cesse, upskattar feedback; känns skönt att få höra!

..Det jag skulle vilja veta av lite mer ”kunniga” personer är huruvida jag jag ligger med proteinet på ett ungefär?
    -Får jag i mig för mycket protein i förhållande till min kroppsvikt/träning?

För övrigt kan jag säga att det verkligen känns att jag börjat bli av med fett, efter 1 vecka och 2 magpass känns det att det finns potensial runt magen iaf! (Trode jag inte hehe!)

Jag har inte känt mig speciellt hungrig, förutom när kompisarna sitter och äter hamburgare på förfest och dricker öl när jag dricker vatten och följer med ut nykter som chaufför.

Måste tillägga att San’s Tight tabletter är för övrigt underbara; Känner värmen redan 1h efter intag, svettas enormt mycket och hjärtat jobbar på, synephrinet har också gjort att jag orkar igenom träningspassen bättre utan energin jag är van vid, ang. den hungerdämpande effekten lämnar jag utanför.

San’s Tight tabletter, vad är det och vart köper du dem. Hur funkar de? Är de dyra? :)

Idda wrote:
    San’s Tight tabletter, vad är det och vart köper du dem. Hur funkar de? Är de dyra? :)

Ska försöka svara på detta så utförligt som möjligt, och försöka hålla mig så objektiv som möjligt utan att vinkla in företagets reklam som ett ”mirakelmedel”

San Nutrition Tight är ett diet-supplement som innehåller olika substanser som både enskilt och i samverkan med varandra gör att:

1. Ämnesomsättningen ökar (detta bl.a genom ökad kroppstemperatur och ökad hjärtfrekvens) vilket i sin tur leder till en ökad fettförbränning i samband med träning, spefikt lågintensiv träning

2. Man blir pigg och orkar mer

3. Dämpar aptiten (vilket leder till ett mer kontrollerat kaloriintag)

4. Stimulerar frisättning av fett

De aktiva ämena är:

Synephrine: enl. den engelska Wikipedian står det att synephrine är en substans som ökar bränner fett, ökar energinivåer, ökar metabolism och ”promotes weight loss”. Det står även att Synephrine är besläktat med efedrin som är en prestationshöjande drog som gör att man blir pigg, orkar mer etc. (fotbollslegenden Maradona åkte dit i en dopingkontroll för efedrin i blodet, troligtvis använde han det preparatet för att orka mer under VM)

Guggulsterones: Är en indisk ört(?) som använts under århundraden och sägs sänka fettet i blodet (Triglycerider).

Yohimbine: Är en afrikansk substans som utvinns ur bark. Effekten denna substans sägs ha är att stimulera fettförbränning. Detta preparat som enskilt används också för impotensproblem som naturläkemedel. Denna substans kan ge effekten av högt blodtryck (hjärtat pumpar snabbare=mer blod, därav potensmedlet för män antagligen:) )

Vinpocetine: Också en typ av naturläkemedel som sägs ha en centralstimulerande effekt som ökar metabolismen.

Bioperine: En substans som gör att anti-oxidanter absorberas och används bättre i kroppen än vanligtvis. (Därför man använder Tight med ALA eller R-ALA som är en kraftig anti-oxidant och i samband med en låg kolhydratsdiet)

Dessutom innehåller Tight stora mängder Koffein, Guarana och Grön Te Koffein är som känt uppiggande och milt ’thermogenic’ (alltså ökar kroppsförbränningen), Guarana finns t.ex. i RedBull som gör att du orkar mer och blir pigg.

Ang. Grön Te står det på engeleska: ”Green tea has also been shown to increase metabolic rate — by about 4% in one study (that’s less than a hundred calories per day for an average individual). It’s also a powerful anti-oxidant, a glucose moderator and source of the mild thermogenic, caffeine”

Anna Paulie som är en känd dietest och har gjort framträdanden i div Media säger såhär om Tight:

”Anna Paulie säger om denna produkt: Centralstimulerande, uppiggande, vätskedrivande och fettförbrännande tillskott som tar din prestationsnivå till nya höjder. Tight gör att du orkar mycket mer, vilket även kräver mycket mer vila. Tight innehåller Gugglesteron som stimulerar ämnesomsätningen, Yohimbe som höjer thermogenesen och Grönt te som minskar fettinlagringen. Tight innehåller dessutom koffein och synefrin, ämnen som stimulerar frisättningen av fett och sparar muskelmassan. Tight ska användas med förnuft och bara de dagar du känner dig extra trött.
    -Jag rekommenderar inte ett dagligt intag.”

Min rekomendation är dock ”använd de dagar du tränar, har du dåligt hjärta eller redan högt blodtryck, så avstå. Är du osäker på om du är känslig mot detta preparat pröva en dag eller två, slår hjärtat för hårt och du har problem att sova, så sluta. En burk kostar ca 300-350kr, så inte så farligt att chansa. Detta är absolut inget mirakelmedel men jag anser att det hjälper som in-i-sjutton i samband med mycket träning, lågkolhydratsdiet och motion

Hoppas du orkade läsa och du fick någon hjälp, du är välkommen att ställa fler frågor om du inte fick något besvarat. (Som tillägg; detta preparat tror jag inte till fullo är riktigt för tjejer i och med att det finns en ”TIGHT FEM” där FEM står för femina, och är riktat för tjejer som tränar, det är mildare antar jag.)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.