Peters Träningsjournal (6v deffning)

Home Forums Seriösa träningsjournaler Peters Träningsjournal (6v deffning)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 65 total)
  • Author

Dag 11.[/b]

Frukost: 1dl havregryn, 2dl mjölk, 1msk jordgubbsylt.
    Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey)
    Lunch: Linssoppa med små pasta trådar i och 1msk senap. (kolhydrater andra dagen i rad, *suck*)
    Middag: Sallad på ärtor, majs, isbergsallad, tonfisk, räkor, musslor, gurka, tomat och ägg, 2msk tzatsiki

Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.

Träning:

25 min gång på band: Sen gav jag upp.

Bröst & Triceps

3 övningar vardera, gick SKIT! Orken var åt helvete dålig, förra bröstpasset låg jag på 75kg i bänk och gjorde 6rep per set, idag blev det 60. Har ingen aning om vad det är för fel, en dålig dag kanske, eller så beror det på mina 5mil på inlines igår som gjorde mig helt slutkörd i kroppen. Detta pass fick mig att fundera på var min motivation har tagit vägen när jag ger upp efter 25 min på bandet för att jag inte kunde sluta tänka på att jag knappt orkade lyfta något. Har också mått dåligt över chilinötterna och kebabsalladen som slank i mig igår. (Har dock ingen aning hur farligt det är med en kebabsallad, dock är det nog värre med ett par nävar chilinötter)

Jag hoppas verkligen att den negativa motivationen från idag omvänds till något positivt och får mig att kämpa ännu mer. Känner att jag måste rycka upp mig och ta tag i cardion/lågintensiva träningen bättre.

Framsteg?[/b]

2.2kg lättare på vågen i morgonvikt.
    Magen kändes lite slankare tisdags kväll när jag låg i soffan hemma hos flickvännen, kunde känna lite konturer på de översta 2-4 magrutorna men idag verkar dem bara ha försvunnit? Börjar också få tankar kring hur mycket av de 2.2kg som jag tappat som försvunnit i muskler respektive fett.

Spegel spegel på väggen där….?
    -Nja vet faktiskt inte om jag ser någon skillnad i spegeln, har svårt att bedömma i och med att jag speglar mig varje dag i princip.

Ska försöka ta ett sista stort krafttag de 3 följande dagar med minst 1h förbränningsträning per dag, och ett helkroppspass (förutom ben) på Söndag, ta fram Veet for Men krämen och raka bort bröstfjunen och ta några bilder på måndag så får ni andra bedömma.

Det var allt för idag, dags för sängen och drömma om beachen fast det är tråkigt väder ute!

Arcanon wrote:
    Man tackar och bugar!

Fler bilder kommer måndag/tisdag på 14e/15e dagen 😮

Ser man fram emot..
    håller utkik

Bra och strukturerad journal =)
    Försök att inte stressa upp dig i jakt på resultaten bara.
    Skulle vara bra om du hade någon objektiv person som bara såg dig en gång i veckan och kollade formen eller om du mätte med tex kaliper om du e osäker på om du gör några framsteg eller inte

Lycka till

Samir wrote:
    Bra och strukturerad journal =)
    Försök att inte stressa upp dig i jakt på resultaten bara.
    Skulle vara bra om du hade någon objektiv person som bara såg dig en gång i veckan och kollade formen eller om du mätte med tex kaliper om du e osäker på om du gör några framsteg eller inte

Lycka till

Tack för feedbacken. Jo skulle vara jättebra att ha någon objektiv person som du säger, men har inte lyckats få tag i någon ännu :o. Får använda forumet och alla som läser min journal, ska bara försöka få till ordentliga bilder som det går att bedömma (mer eller mindre) av.

Dag 12.[/b]

Frukost: 1 ägg, 1 wasa sport knäckemacka, 1 skiva grovt GI bröd.
    Lunch: 300g Keso Mini, 200g Kycklingfile.
    Middag: Kyckling- och skinksallad (Kyckling, skinka, ärtor, majs, isbergssallad, tomat, gurka, ägg), 3msk tzatsiki, 1 skiva vitt bröd

Träning:

Biceps

Hantencurl: 4set x 6rep á 17,5kg per hantel
    Bicepsmaskin, hantercurl isolering: 3set x 8rep á 25g per arm
    Bicepsmaskin V-hantag: 3set x 6rep á 30kg
    Kablar, enarmsbicepcurl: 3set x 6 rep á 20kg

20 min gång på band: medeltempo 6.9, program random.
    30 min inlines: fram och tillbaka till gymmet samt till salladsbaren för att köpa sallad :)

Dag 13.[/b]

Frukost: 1 dl havregryn, 2 dl mjölk
    Lunch: 1/2 kycklingfilé med 1dl ris, kokt broccoli (200g), 2msk turkisk yoghurt
    Middag: 1 banan. (vilodag, känner mig inte så hungrig)

Tabletter: 4 x R-ALA, 4 x CLA, 4 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.

Träning:

40 min inlines
    45 min kvällspromenad i lugnt tempo med flickvännen

Dag 14.[/b]

Frukost: 2 koppar kaffe.
    Lunch: 1 stekt kycklingfilé med kokta grönsaker (broccoli, morötter, blomkål etc), 2msk yoghurt
    Middag: 1 butk tonfisk

Träning:

Mage

Magmaskin (situps): 4set x 10rep á 25kg
    Midjerotator: 2set x 10 rep höger sida, 2set x 10 rep vänster sida á 30 kg
    Situps i ställning: 3set x 10rep
    Sittande tucks: 3set x 16rep

Övrigt

+ Chins: 3set x 8 rep (egen kroppsvikt)
    +Dips: 4set x 8 rep (egen kroppsvikt)
    +Bänkpress (sned bänk): 4set x 8 rep, 50kg

20min Cross-Training masking: Ganska intensivt i 20 min, dock stängde gymmet kl. 5 vilket jag hade glömt bort, tänkte köra 40-45 min. (tanken som räknas.. :) )

Dag 15 – ”Vilodag/Ätardag/Tatueringsdag”[/b]

Har jobbat på min tatuering idag och kände att jag inte ville gå iväg med lågt blodsocker och utan energi i kroppen så bestämde mig för att ta en viledag/ätardag om man ska kalla det så.

Mat idag:

Brunch: Fullkornspasta med Gorgonsolasås och bacon.
    Mellanmål: Banan, Proteindrink (100-whey)
    Tidig Middag: En liten portion ris och gryta (detta va för mamma skull.. :|)
    Sen Middag: …har inte ätit detta ännu, men ska försöka vara lite halvnyttig iaf, lyxar ev. till det med EN McFeast (endast hamburgarn) sen blir det en frukt eller två troligtvis. Har gått runt och varit sugen på en McFeast hur länge som helst nu känns det som.

Ingen träning idag. Imorn blir det träning + bildtagning hoppas jag.
    Flickvännen är i Göteborg, så ska försöka få bror min att komma över och ta lite kort. Det är så himla SVÅRT att ta bilder själv och varje gång jag har självutlösaren på tycker jag poserna blir fel och 9/10 bilder blir suddiga.

Det var allt för idag.

Bilder efter 14 dagar

[/b]

-Bilder från dag 1 finns på förstasidan.

[img=http://hem.bredband.net/adisha/14days.jpg][img=http://hem.bredband.net/adisha/14day_2.jpg]

Tar gärna emot feedback/kritik och tips på mina poseringar :)

..Jag har inte märkt så mycket skillnad på mig själv iaf, revbenen e lite mer tydliga i vissa poseringar och magrutorn känns att det finns där på magen med handen (dock syns dem inte…)

..Annars så är det -2.3kg hittils.

Promenader med sällskap är alltid uppskattade; flickan min och hunden Tyzon.

[img=http://hem.bredband.net/adisha/prom.jpg]Min Tatuering, ska bli en halvsleve, 3 sittningar kvar på 4h styck.[img=http://hem.bredband.net/adisha/tat.jpg]

Dag 16.[/b]

Frukost: 1 dl havregrynsgröt, 2 dl mjölk, 1 kopp kaffe
    Lunch: 1 ugnsgrillad kycklingfilé med ugnsgrillade grönsaker (paprika, champinjoner, lök, vitlök), 2 msk olivolja.
    Middag: 1 burk tonfisk med currysmak.

Träning:

Ben

Benpress: (Uppvärmning: 60kg x 18×2) – 3set x 8rep á 100kg
    Benspark (maskin, båda samtidigt): 3set x 8rep á 40kg
    Benspark baksida (liggande på mage): 4set x 8rep á 35kg
    Sittande vadpress: 4set x 12rep á 50kg

40min promenad på band: Program random – lutning 5, tempo 6.9

Dag 17.[/b]

Frukost: Omelett på 2st ägg, 100g kycklingfilé, 6 champinjoner, ½ paprika, ½ dl mjölk
    Lunch: 1 ugnsgrillad kycklingfilé med ugnsgrillade grönsaker (paprika, champinjoner, lök, vitlök), 200g Keso och 2msk tzatziki.
    Middag: Nötfärs på spett i ugn, 200g, ordentligt med sallad, 2msk tzatziki, 1 skiva vitt bröd

Träning:

Mage

Magmaskin (situps): 3set x 10rep á 25kg
    Midjerotator: 2set x 10 rep höger sida, 2set x 10 rep vänster sida á 30 kg
    Situps i ställning: 3set x 10rep
    Sittande tucks: 4set x 14rep

Bröst

Bänkpress: 2set x 6 rep, 75kg (ett uppvärmningsset på 60kg x 12 reps)
    Bänkpress (sned bänk): 3set x 6 rep, 50kg
    Hantelpress (sned bänk): 3set x 6rep á 22,5kg hantlar
    Dips: 3set x 8 rep (egen kroppsvikt)
    Cablecross: 2set x 8 rep á 30kg per kabel

40min promenad på band: Program random – lutning 5, tempo 6.9

kul m bilderna..släng upp de emellanåt gärna träningsbilder också..en liten fråga bara,varför ska du deffa??

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.