Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Peters Träningsjournal (6v deffning)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 maj, 2007 at 21:10 #861364Anonym anvandareMember
Yes, håller med Tess: why deff?
Vore intressant att få svar på!
Träningsnörd som jag är!
Annars ser allt ok ut, kul med en seriös satsande ung kille!
Lycka till!30 maj, 2007 at 21:37 #861365Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Yes, håller med Tess: why deff?
Vore intressant att få svar på!
Träningsnörd som jag är!
Annars ser allt ok ut, kul med en seriös satsande ung kille!
Lycka till!Kul att folk kikar förbi och tycker det är kul med min träningsjournal!
Nå varför deff?
Detta är av lite olika skäl…
1. Jag har en äldre bror som har varit ganska insatt i träning och som lärt mig det mesta ang. kroppsbyggande, vilket inspirerat mig totalt och gjort mig helt såld på ämnet. Jag har i framtiden (till hösten och fortsatta 2-3 åren) tänk satsa stenhårt, bygga maximalt med muskelmassa och bulka rejält för att ev. kanske tävla, dvs. om allt går till väga. För att klara av detta vill jag se om jag har diciplinen att lyckas deffa och klara av den svåra biten med kosten. Detta kommer också lära mig ett och annat om kost, hur man ska äta och träna (har det förvisso redan gjort), vilket jag kommer ha nytta av i framtiden.
2. Självförtroendet har alltid varit ganska lågt i och med att jag varit överviktig som yngre; detta resulterade att jag bantade ner mig till under 58kg strax efter högstadiet. Så jag vill liksom ”ge igen” på något sätt, och mitt sätt är att få en figur jag trivs med, med synliga magrutor och lite fitnessfigur till sommaren när man är och badar. (Visst kanske folk frågar; gör du det för andras skull eller dig själv? Men svaret på den frågan är tudelad)
3. Beachen 07′ – Nej skämt och sido, men det hör till punkten ovan.
Tack för att ni kikade förbi, uppskattas och sporrar mig att fortsätta.. Kom gärna tillbaka emellanåt!
-Ang. träningsbilder, så skulle jag jättegärna vilja, men känns så pinsamt att ha med sig en kamera till gymmet (jag är lite blyg av mig :o) …dessutom tränar jag mestadels själv, eller med ’ytliga gymvänner’, vilken känns ännu mer pinsamt att fråga om att ta kort på en! ..men kanske är ett hinder/mål på vägen att övervinna!
30 maj, 2007 at 23:40 #861366Anonym anvandareMemberSer bra ut grabben, fin grundstruktur, fylliga axlar och armar samt ryggen, ser bra ut och en klart bra grund hårdhet, kommer bli grymt, bara jobba på grabben.
PEACE//cesse
31 maj, 2007 at 15:24 #861367Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Ser bra ut grabben, fin grundstruktur, fylliga axlar och armar samt ryggen, ser bra ut och en klart bra grund hårdhet, kommer bli grymt, bara jobba på grabben.PEACE//cesse
Åhh tackar, sååå kul att få sån feedback, blir jätteglad!
31 maj, 2007 at 19:54 #861368Anonym anvandareMemberDag 18.[/b]
Frukost: 1dl gröt, 2dl mjölk, 1msk äpplemos (sockerfri!)
Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey)
Lunch: Nötfärs på spett i ugn, 200g, 200g mini Keso, ordentligt med sallad, 1 skiva vitt bröd.
Middag: Kyckling och Räksallad, 1 skiva vitt bröd(Åt nästan ingenting av salladen till middag.. köpte salladen på en salladsbar, och bad om att få _LITE_ sås, och självklart rekommenderade kassören ”Blue cheese” som dressing när jag frågade om vilken sås som var lättast, och den innehöll bara filmjölk och bluecheese pulver. Såsen smakade *^%# och det va inte _LITE_ sås som salladen var dränkt i)
Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Träning:
Rygg
Latsdrag: 3set x 6rep á 75kg, 1set x 6 rep á 80kg (PB)
Rodd: 2set x 6rep á 65kg, 1set x 6 rep á 70kg
Ryggmaskin, nedåtdrag: 2set x 8rep á 60kg
Enarmsrodd, kabel: 3set x 8 rep á 30kg per armBiceps
Hantencurl: 4set x 6rep á 17,5kg per hantel
Bicepsmaskin, hantercurl isolering: 3set x 8rep á 20kg per arm
Bicepsmaskin V-hantag: 3set x 6rep á 30kg30min promenad på band: Program random – lutning 7, tempo 6.7
31 maj, 2007 at 23:00 #861369Anonym anvandareMemberSKit i de dra m dig kameran ja brukar be okända folk fota hahaha alltid kul,upp m hakan..haha:p
okej fick svar på min fråga men nu ser du inteöverviktig ut eller så..tränar du hårt o så så lär du bygga muskler så varför deffa nu????Kör på o bygg..
1 juni, 2007 at 18:45 #861370Anonym anvandareMemberthess wrote:SKit i de dra m dig kameran ja brukar be okända folk fota hahaha alltid kul,upp m hakan..haha:pSka försöka haha 😮
thess wrote:okej fick svar på min fråga men nu ser du inteöverviktig ut eller så..tränar du hårt o så så lär du bygga muskler så varför deffa nu????Kör på o bygg..Nej inte nu, men gjorde förr.. men som sagt delade anledningar, delvis för att jag vill testa mig själv, se om jag klarar det, få en snygg sommarfigur osv.
-Mm ska bli massa bygga efter sommaren och åren därtill… målet är väl classic bodybuilding 2009 förhoppningsvis.. men en lång väg dit med många delmål, men ska iaf se hur det blir, motivationen finns här iaf!1 juni, 2007 at 23:58 #861371Anonym anvandareMemberDag 19.[/b]
Frukost: 2 ägg (omelett), 1dl mjölk, 1 msk solrosolja
Lunch: Nötfärs på spett i ugn 200g, fulkornsbulgur 1dl, kidneybönor, salsasås
Middag: 1 banan, 1 skiva fruktbröd med 2 skivor skinka.Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Vilodag
2 juni, 2007 at 00:04 #861372Anonym anvandareMemberArcanon wrote:Ska försöka haha 😮Nej inte nu, men gjorde förr.. men som sagt delade anledningar, delvis för att jag vill testa mig själv, se om jag klarar det, få en snygg sommarfigur osv.
-Mm ska bli massa bygga efter sommaren och åren därtill… målet är väl classic bodybuilding 2009 förhoppningsvis.. men en lång väg dit med många delmål, men ska iaf se hur det blir, motivationen finns här iaf!jaha..låter som en bra ide du har en bra grund och du kommer nå dit du vill de e ja hundra på..käpa vidare kommer följa din jornal…kram
2 juni, 2007 at 17:14 #861373Anonym anvandareMemberDag 19.[/b]
Frukost: 1dl havregryn, 2dl mjölk
Lunch: 1 burk tonfisk i tomatsås, 100g makrillfilé (varmrökt), 100g Keso
Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey)Middag: Ingen aning, ska kolla fotboll med flickan och se Pirates Of The carribean på bio, så vet inte vad det blir av middagen. Ska försöka trycka i mig lite keso, frukt och lite rostbiff innan jag åker.
-Inga popcorn på bion :pop: *ledsen*
Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Träning
Körde ett magpass idag, 4 övningar, ganska intensivt med lite vila och ca. 3 set på varje.
20 min på crosstrainern: Ganska tufft tempo.
20 min Inlines: Till och från gymmet.2 juni, 2007 at 18:17 #861374Anonym anvandareMemberInlägget ovan är egentligen Dag 20.[/b]
*ler* Kan ju inte va samma dag två gånger, eller?
3 juni, 2007 at 19:14 #861375Anonym anvandareMemberDag 21.[/b]
Frukost: 1dl gröt, 2 dl mjölk, 1msk sockerfri äppelmos
Lunch: 1 gösfilé panerad, 1dl ris, 3-4 dl sallad
Middag: 100g makrill, 100g keso, 1dl sallad (kommer nog bli en frukt till senare på kvällen)Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Träning:
Axlar
Axelpress Hantlar: 3set x 8rep á 20 kg per hantel
Lateral Raises (framåtlutad): 4set x 8rep á 10 kg per hantel
Stående Rodd: 3set x 8rep á 30-35kg stång
Axelrotation, både inåt och utåt: 2set x 6rep á 20kg (2 set inåt, 2 set utåt)Triceps
Dips: 4set x 8rep á egen kroppsvikt.
Tricepspress (maskin): 3set x 8 rep á 50kg
Tricepspress (rak stång, cable): 3set x 9 rep á 40kg30 min promenad på band: Program random – lutning 10, tempo 6.7 (brände 300cal enl. maskinen)
Detta var mitt första axelpass på ett tag, har följt sjukgymnastens råd med att låta axeln vila och köra mycket rotationsövningar och baksida axlar (och undvika pressövningar). Har blivit mycket strechning av axeln och värmde upp 15-20 min idag med strech och låga vikter.
Axelpress med hantlar gick bra, brukar köra med 22.5 eller 25kg hantlarna, men vågade mig bara på 20kg, och det gick bra, får hoppas att axeln snart är färdigläkt.. dock nämnde sjukgymnasten att sådan typ av skada jag har så finns det en benägenhet för skadan att komma tillbaka om jag inte sköter träningen och är försiktig, och måste forstätta träna musklen på rätt sätt.
(Skadan jag har är att den bakre delen av mittersta axelmusken på vänster sida är underutvecklad pga överbelastning, vilket har hämmat muskeln som resulterat i en lindrig inflammation)
4 juni, 2007 at 20:36 #861376Anonym anvandareMemberDag 22.[/b]
Frukost: Omelett på 2 ägg, 10st crabsticks, ½ dl mjölk
Lunch: 1 stekt kycklingbröstfilé, kidneybönor i salsasås, 1dl fullkornscouscous
Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey), 1 skiva fullkornsbröd
Middag: Kyckling och Skinksallad, 2 msk vitlöksås, 1 skiva vitt bröd.Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Träning:
Lår
Benspark (framsida): 3 set x 6 rep á 50kg
Benspark (Baksida): 3 set x 8 rep á 40kg
Benpress: 3 set x 8rep á 100kg
Utsida (lårmaskin): 3set x 8 rep á 40kgMage
Magmaskin (situps): 4set x 8rep á 30kg
Midjerotator: 3set x 10 rep höger sida, 3set x 10 rep vänster sida á 30 kg
Situps i ställning: 3set x 10rep
Situps (sittande med kablar): 3 set x 10 rep30 min promenad på band: Program random – lutning 10, tempo 6.7 (brände 300cal enl. maskinen)
5 juni, 2007 at 22:10 #861377Anonym anvandareMemberDag 23.[/b]
Frukost: 1 kopp kaffe
Lunch: 1 burk tonfisk, 1 banan, 1 skiva fullkornsbröd
Middag: Kräftsjärtar i salsa-tomatsås med vita bönor, 10 st nachos chips. (detta va en normalstor portion, ingen större mängd mättnad, men gott va det iaf)Tabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Träning: Vilodag
1h20min promenad utomhus: Gick en vända i ganska raskt tempo runt 2-3 tiden, 27 grader ute och jag hade på mig en tjocktröjja så jag var något svettig när jag kom hem.
6 juni, 2007 at 23:09 #861378Anonym anvandareMemberDag 24.[/b]
Gymmet stängt
Frukost: Omelett på 2 ägg, 1/2 dl mjölk
Lunch: 2dl havregrynsgröt, 2 dl mjölk
Mellanmål: 1 proteinshake (100-Whey), 1 banan
Middag: 1 burk tonfisk i vatten, 1-2 nävar nachoschips med salsadip till landskampen i fotbollTabletter: 6 x R-ALA, 4 x CLA, 3 x Calsium Pyrovate, 1 x San Nutrition Tight.
Träning: Vilodag
Förbränning: 1h inlines, moderat tempo
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.