Pikehunter skaffar muskler!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pikehunter skaffar muskler!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 85 total)
  • Author

Blev en squash match idag. Kul men man är ju ingen stjärna direkt.

Nu ska jag åka iväg och handla något flottigt för imorgon börjar min lilla amatör deff. VIkten har skenat lite, inte så att jag är tjock eller så men vill ta ner den några kilon.

Tanken är att om jag skriver det här kan jag inte fuska som jag alltid gör. Planen blir att äta nyttigt på veckorna och ha en ätardag på helgen. Inga planer på hur mkt underskott jag ska ha osv utan till en början bli det bara att käka väldigt nyttig så får vi se hur det utvecklar sig.

Invägning imorgonbitti.

Vad blev det för gott flott? :)
    Hur länge ska du köra denna deff?
    Kan gissa vem squashmotståndaren var… ;)

98kg…ojojoj…iofs svullat hela helgen så kommer garanterat få ett bra resultat nästa vecka. Mycket vätska och onödiga kolhydrater i kroppen.

Planerar att köra fram till Jul. Blir väl mer bantning än riktig deff men tanken är att tappa några kilon iallafall och försöka göra det på ett smart sätt.

Motståndaren var inte den du troddde fluffo utan någon som jag kunde vinna mot hehe.

Laddade hem ett skitbra exceldokument som var kopplat till livsmedelsverket där man kan kolla hur man ätit under dagen och planera kosten. Om jag tar bort allt onyttigt som skräpmat och godis så får man ju kämpa för att inte ha för lågt underskott under dagen ..haha. Siktar på 2500kcal en dag då jag tränar det blir ett underskott på 500kcal. Det roliga är att om jag bara äter nyttigt under dagen så landar jag typ på 2000kcal…hmm…får lägga in lite mellanmål iofs.

p.s en 200g Marabou chokladkaka…1100Kcal!!!!!!! d.s

Skönt pass idag. Kändes nästan för bra. Alltså blev inte tillräckligt knäckt. Men körde ju övningar på det jag orkade, kan bero på att jag ätit bra och sovit bra iofs.

Rodd
    15x40kg, 6x75kg, 6x75kg, 6x75kg, 6x75kg

Latsdrag
    12x40kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg

Ryggresningar i ”maskin”
    12xkv, 10xkv+10kg, 10xkv+10kg

Sittande hantelpress

12x15kg, 6×22,5kg, 6×22,5kg, 6×22,5kg, 6×22,5
    Stark i denna idag. Förra veckan fick jag slita mkt mer.

Stående sidolyft hantel
    12x10kg, 6×12,5kg, 6×12,5kg, 7×12,5kg, 6×12,5kg

Framåtlutande sidolyft hantel
    6x10kg, 6x10kg, 6x10kg, 6x10kg

Omvänd pec dec
    6x30kg, 6x30kg, 6x30kg

Tjollrade på nått set med isolation för bicep men det tog så kass. Har fan svårt att få riktigt bra kontakt med biccarna :(

Avslutade med 20 min på löpbandet.
    Nivå 9 i 20 min = 3km.

Thaiboxningspass idag.
    Började med en rätt intensiv uppvärmning innehållande en massa knän och raka slag. Gick vidare till mitsronder och efter det boxningsdrillar. Boxningen behöver jag verkligen träna på. Kunna ta lite stryk utan att blunda för mkt samt lära sig hur fan man skyddar sig bra samt hitta avstånd och stabil kampställning.

Avslutninsvis körde vi en härlig magövning sista 10-15 minuterna.

Lyckades typ riva mig själv i pannan med mina egna handskar så nu ser jag ut som en fighter ;) .

Dieten har börjat bra. Ligger kring 500-1000 kalorier minus varje dag. Ska enligt beräkningarna äta 3000kcal per dag då jag tränar ”halvhårt” men vetefan. Tycker att det känns mkt. De gånger jag deffat innan har iofs varit dumma stressdeffar då jag säkert tappat en del muskler med. Men med ett 500kcal underskott så ska jag då äta 2500. Känner mig nöjd just nu med 2000 (har ju ätit typ som en vanlig dag, minus allt onyttigt som kan slinka ner vanligtvis). Det enda jag saknar är att det suger i magen efter kvällsmackor nu :). Inte hunger utan bara sugen…det suget ska jobbas bort.

Nu dags för sängen snart.

Hehe, klösmärken i pannan… That’s the spirit!

Lycka till med dieten nu! 2500 låter som en nivå att testa först. Känn efter. Har du ork och energi? Händer det nåt kroppsmässigt? U know! ;)

Riktigt skönt pass. Fick galet mkt pump i armarna på slutet. Körde varannan övning bicep och varannan tricep.

Dips
    10xkv, 8xkv, 8xkv, 8xkv
    Tar iofs lite i bröstet men kör ganska smal med upprätt kropp och känns då fint i triccarna. Ökat rätt bra i denna sen jag testade köra den som förstaövning sist.

Hantelcurls
    6×17,5kg, 4x20kg (För tungt!!), 6×17,5kg, 6×17,5kg

Frenchpress
    8x28kg, 8x28kg, 7x30kg, 6x30kg

Skivstångscurls z-stång (2smala, 2 breda)
    8x30kg, 6x30kg, 6x30kg, 6x30kg, 6x30kg

Pushdowns rep
    8x50kg, 6x50kg

Cablecurls
    8x40kg, 6x40kg

Avslutade passet med 20 min på löpbandet, 9:ans nivå = 3km.

Har insett att jag måste lägga in lite mellanmål för att inte hamna på alltför mkt kcal underskott under dagen. 500kcal minus ska testas till en början enligt min dietist Fluffo :) .

Kände mig allmänt trött idag. Tror inte det berodde på deffen utan snarare för att jag sov väldigt länge och blev mosig i huvudet av seminariet på skolan.

Hade bestämt mig för att inte träna men 20 minuter innan slog den inre fightern mig i ansiktet och jag slet tag i väskan och åkte iväg.

Passet kändes väldigt bra. Tränaren för dagen har en bakgrund inom vanlig boxning så det blev ett väldig boxningsinspirerat pass blandat med en massa fys. Först drillade vi boxningsövningar väldigt länge och avslutade med Thaimitsronder 3×3 minuter. Kändes bra och min träningspartner för dagen hade bra fantasi och variation till skillnad från tidigare mitshållare.

När jag kom hem märkte jag att min Whey-80 anlänt på posten så åkte iväg och hämtade den och sög i mig en vaniljdrink. Smaken var väl inget ”halelulja moment” men den blandades bra och ingen kornighet (tack och lov). Av någon anledning lyckades min sambo övertala mig att ta vanilj då jag egentligen ville ha banan. Gillar banansmak i mina proteindrinkar till skillnad från allmänheten(på gymmet är det oftast bara banan kvar, bra för mig :) ).

Bröstpass imorgon sedan vila över helgen, eventuellt snowboardpremiär på söndag.

Dagen till ära ett renodlat bröstpass. Kändes bra men lite stel i kroppen sen gårdagens thaiboxning. Fick typ pump i latsen av bänken,haha.

Bänkpress
    16x20kg, 10x50kg, 6x65kg. 6x65kg, 6×67,5kg, 5×67,5kg
    Snart kan jag köra på 70kg. Då ska jag testa köra 1RM.

Snedbänk i smith
    12x20kg, 10x40kg, 6x50kg, 7x50kg, 6x50kg, 6x50kg

Hantelpress
    10x20kg, 10×22,5kg, 8x25kg, 5×27,5kg.
    Experimenterade lite. Var länge sedan jag körde plan hantelpress. Men blivit bra mkt starkare sen jag gjorde mina första hantelpressar i januari. Körde 12reppare på 15-17 typ.

Cable crossover
    10x15kg, 10x20kg, 10x20kg.

Tyckte att jag fick äta så jävla mkt trots deff, iallfall pasta och ris. Upptäckte att jag räknat på kokt och inte torr, hehe. Men ingen skada skedd eftersom jag legat på för stort underskott och med de nya beräkningarna blev det mer likt det värde jag ville uppnå.

Nu blir det Idol och lite importerade Skittles Sour ska jag unna mig. Hela 38gram!!

Vila idag men imorgon blir det snowboardpremiär!! Wooohoo!!!

Ska nog äta lite onyttigt ikväll men kcal kommer inte överskridas om kanske fettprocenten blir lite väl hög.

Lagade nyss en grymt god Tonfiskkotlettmiddag med min sambo som ni kan beskåda nedan. Om ni inte testat det tidigare så måste ni testa.

[img=http://img219.imageshack.us/img219/135/dsc00481zt6.jpg]

Mums med tonfisk! Är den fryst och från Willys? Har aldrig lyckats få tag på fryst…
    Förstår om det känns som stor volym om du räknat okokt vara. hehe. Men nu blir det väl inte så mkt food llängre?
    Keep it up!

jepp fryst från Willys. Nä nu blir det inte så mkt. Ganska lagom nu faktiskt.

Blev ett förkortat pass idag. Så mkt folk på gymmet så jag orkade inte vänta.

Latsdrag
    12x40kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg

Roddmaskin (friviktsmaskin)
    10x30kg, 10x40kg, 8x50kg, 6x60kg
    Denna tar lite mer på trapzen också då man liksom drar snett uppåt.

Sittande hantelpress
    12x15kg, 6×22,5kg, 6×22,5kg, 6×22,5kg, 6×22,5
    Kändes inte tungt men lite ostabilt idag.

Stående sidolyft hantel
    12x10kg, 6×12,5kg, 6×12,5kg, 7×12,5kg, 6×12,5kg

Framåtlutande sidolyft hantel
    6x10kg, 6x10kg, 6x10kg, 6x10kg

Blir att klämma in lite ryggövningar senare i veckan också.
    Dagens morgonvikt var 97,5kg. Ett halvkilo minus sen förra veckan så det går som planerat. Iofs tror jag att jag vägde lite drygt 98kg förra veckan så har gått ner lite mer.

Började passet med uppvärmning i stil med springa runt snurra armar, jumping jacks, sotare, armhävningar osv osv.

Fortsatte efter det med 4x 3 min thai mits ronder. Sedan 4 counts, det vill säga 1-4 valfria tekniker på varandra varannan person som anfaller. Efter det jabbsparring, bra träning att röra på sig och inte blunda när slagen kommer flygandes.

Träningen avslutades med styrkestationer. Dips på bänkar, situps och chins i gympasals balansgrej (vafan de nu heter).

Passet kändes bra förutom att jag som en gång varit gummimänniska nu helt plötsligt har stela ljumskar. Känns som någon operarat in korta jävla senor i benet….

Imorgon blir det armplågning på gymmet och antagligen några km på löpbandet.

Nu ska jag

Bra pass, sjuk pump som vanligt. På sistone har det nästan börjat räcka med 2 övningar tricep och 2 övningar bicep. 4 set a´6-8 reps. Brukar vara helt färdig efter det.

Dips
    10xkv, 8xkv, 7xkv, 7xkv
    Kändes att vi körde en del tricep på thai passet igår. Var lite slut i dem.

Hantelcurls
    6×17,5kg, 7×17,5kg, 6×17,5kg, 6×17,5kg

Frenchpress
    6x30kg, 7x30kg, 7x30kg, 6x30kg

Skivstångscurls z-stång
    8x30kg, 7x30kg, 6x30kg, 6x30kg,

Pushdowns rep
    8x45kg, 5x50kg, 6x45kg

Curl i armstödsgrejen
    6x25kg, 4x25kg
    Dööööd…

”Deffen” flyter på bra. Blir intressant att se på måndag om jag gått ner 0,5kg till då vet jag att det funkar. Efter en vecka kan det ju vara vätska bara liksom. Svårt att veta exakt om det stämt på så kort tid.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.