Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Prova på det här med gymmet återigen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 mars, 2012 at 16:19 #55533Anonym anvandareMember16 mars, 2012 at 16:19 #173799Anonym anvandareMember
Tjena hallå, mitt namn är Hampus och jag började styrketräna någon gång i slutet av 2008. Då var jag lite skinnyfat och vägde allt från 64-66kg.
Efter några månaders träning kom sommaren och då tror jag att jag hamnade nånstans runt 72-74kg med relativt lite fett (Hade vuxit några centimeter på längden också).
Den mer seriösa träningen drog väl igång en bit in på 2010 och jag började få tydliga resultat. Var uppe över 90kg kroppsvikt stolt som ett as med kanske 42cm runt armarna på julafton med all julmat,
blev väl lite grisig bulk antar jag2011 blev ett ännu bättre år med lite striktare kost och mer kunskap om träningen. Jag låg på en ganska balanserad kost från årsskiftet fram till våren, sen så bestämde jag mig för att komma i ”beachform” hehe.
Jag försökte mig på en ketogen diet i några veckor och blev av med lite vätska och fläsk. Det var under dieten som jag gjorde PB i bänkpress, vilket är en övning jag länge varit dåligt i och börjat köra lite för ofta.Enda fram till juni höll jag min kost och tränade bra, hade 43cm runt armarna flexat och vägde kanske 86kg i rätt schysst form, sen fick jag något ryck för mig och slutade träna helt. Gick kanske till gymmet 1 gång i månaden och lyfte omotiverat.
Sen i september bestämde jag mig för att börja på kampsport och körde thaiboxning ett tag, tyckte det verkligen var skitkul men som jag gjort med mycket annat så slutade jag bara gå dit efter några månader..
Men jag fortsatte att köra på säck och mittsar, o rätt mycket cardioträning hemma. Så vikten fortsatte att rasa men inte bara i fett nu .SÅÅÅÅÅÅ! Nu ska jag på det här med gym ÅTERIGEN!
Tog några dåliga bilder igår och skrev upp en jäkla massa mått, några man är mindre stolt över och jag pratar inte om min ***..Nuläget:
Kroppsvikt: 79.7kg naken morgonvikt.
fettprocent: Ingen aning, en ganska bekväm.
Längd: 187cm kanske.Armar:
Kalla: 35cm.
Hård: 40cm på pricken!
Das Lår:
58cm kalla, jag vet.. jag vetVader:
38, tändstickor med massa hår. Växer otroligt sakta.Bröst
Man mäter med armarna neråt helt avslappnad och sen runt hela altet eller hur? Isåfall 103cm, osäker på om jag gjorde rätt.Midjan
80cm.Axel till axel
armar nere: 52cm.16 mars, 2012 at 16:19 #173800Anonym anvandareMemberAugusti 2011.
[http://s18.postimage.org/gz1a90d13/bicpic.jpg http://s18.postimage.org/gz1a90d13/bicpic.jpg%5D
Den här är också från sommaren nån gång.
[img=http://s14.postimage.org/8btlbhmfj/12_8_E4625_EE_673745_800.jpghttp://]Det är två vilodagar nu så jag kommer inte skriva ner något pass förens söndag, kanske kör ett imorgon om jag blir otålig!
Då är det Tuttar på schemat.Tagen igår
[http://s15.postimage.org/9zhrgp2ah/dagsform.jpg]16 mars, 2012 at 17:22 #173801Anonym anvandareMemberHär är en ryggbild som också togs igår, det mesta har hängt kvar tycker jag.
[img=http://s11.postimage.org/l8huzq4r6/IMAG0318.jpg]17 mars, 2012 at 17:10 #173802Anonym anvandareMemberdetta ska följas, lycka till!
Hur tänker du lägga upp träningen och hur äter du?
Dagsformen såg bra ut, axlarna såg riktigt vassa ut på ryggbilden.17 mars, 2012 at 20:59 #173803Anonym anvandareMemberTack som fan!
igår vaknade jag sjuk så tror inte jag kommer få något söndagspass gjort tyvärr Men hoppas att vara tillbaka på banan till måndag.Har nyligen börjat få lite ordning på käket och det består mestadels av kött och fisk. Ganska lågt på kolhydraterna just nu, har inte bestämt mig hur jag kommer ligga sen.
Vill inte Deffa men vill inte heller bulka. Kanske ett litet överskott men med cardio.
Har inte ens ägt en påse protein på över ett halvår men precis gjort en beställning, hoppade också på kreatin i förrgår. (:
Om någon har tips på billig kost så är jag idel öra.Det jag kommer lägga mest fokus på nu är ben, rygg och bröst. Tänkte ligga runt 6-8 tunga reps på många övningar, försöka chocka kroppen så bra jag kan eftersom jag legat på så mycket hög-reps med kampsporten.
Upplägget kommer väl se ut något såhär:
Måndag: Bröst och vader.
Tisdag: Rygg och baksida lår.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Framsida lår och mage.
Fredag: Axlar och Triceps/varannan biceps.
Lördag: Vila.
Söndag: Cardio, här kör jag antagligen crosstrainern eller kampsport.Kan det vara nått?
17 mars, 2012 at 21:03 #173804Anonym anvandareMemberFan så tråkigt att sitta hemma o vänta på att bli frisk, här är en tricepsbild från favoritspegeln i hemmet
Hoppas hoppas hoppas man är kry till måndag.[img=http://s18.postimage.org/5mvmhdqmf/Bajs.jpg]
18 mars, 2012 at 17:01 #173805Anonym anvandareMemberinte frisk än idag men det känns bättre iaf, fan så träningsabbsad jag är…
19 mars, 2012 at 19:23 #173806Anonym anvandareMemberBra där kompis!
19 mars, 2012 at 19:24 #173807Anonym anvandareMembertackar carnalito! (:
19 mars, 2012 at 20:49 #173808Anonym anvandareMemberSer riktigt bra ut! Du är ju vältränad ju:O har du tips om nånting är de bara att kommentera i min dagbok!
Detta kommer att följas!19 mars, 2012 at 22:42 #173809Anonym anvandareMemberTack som fan kul o kul att höra
Självklart kommer jag med så många tips jag kan men jag är inget ”proffs”!19 mars, 2012 at 23:15 #173810Anonym anvandareMemberBorde inte tränat idag, men avslutade ett underarmspass för några minuter sedan. Körde på mitt rum där jag har en liten gymhörna, haha! Men låg otroligt lätt och koncentrerat för att inte vakna sjukare imorgon, för då blir det minsann kvällspass!
Handledscurl, handflatan uppåt och hanteln rullandes ner med fingrarna.
Set 1: 7.5kg x 18-20 reps.
Bytte hand och körde samma där.Så körde jag set nr 2 på samma vikt fast med handens ovansida uppåt. (kommer hammercurls set nr 3 och då börjar jag om på samma igen
Set 2: 7.5kg x 15 reps.
Hammercurls upp till en 90grader med armbågen, samt en vridning med handleden så att handens ovansida är uppåt i slutläget, tycker det tar bra.
Set 3: 7.5kg x 20 reps.Där började jag om likadant som från set nr. 1 och gjorde samma sak 2 gånger till.
.
3 set handledscurl, 3 set omvänd handledscurl och 3 set hammers.
Nu körde jag skivstången bakom ryggen och gjorde handledscurls i högt tempo.
30kg väger denna.
De 2 set blev med ungefär 20-45 sekunder vila mellan och avslutade på 25-30reps.
Avslutade med 2 set omvända bicepscurls.
Set 1: 30kg x 18 reps.
Set 2: 30kg x 16 reps.Blev ett total på 13 Set och jag har ett bra tryck i underarmarna, så jag är nöjd för ett sånt här blöjpass.
Jag vet att detta var lite halvhjärtat skrivet. Men jag tänkte inte skriva ner det från början då jag inte tänkt träna idag, är som sagt sjuk och hoppas jag kan prestera och ge er ett ”riktigt” pass imorgon! Nu blir det en shake sen en film att sussa till.
20 mars, 2012 at 12:15 #173811Anonym anvandareMember11.00 Uppe med tuppen, typ.
DUSCH
11.30 Kreatin sen 200mg ALA.
11.50 Frukost
* 500mg Omega-3 advanced, 2st ägg, 1 vårulle med oxkött och en proteinshake.
– Kommer inte kunna äta nånting på ett tag, ska vara i skolan i någon timme. Och skolan ligger en bit bort.20 mars, 2012 at 12:21 #173812Anonym anvandareMemberÄr på första dagen efter uppladdningsfasen på kreatin nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.