Prova på det här med gymmet återigen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Prova på det här med gymmet återigen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 303 total)
  • Author

Skriver på mobilen så inte särskilt utförligt. Dagens pass: 4set marklyft (3e settet gjorde jag en 12reps på 120kg utan bälte, så det börjar gå lite bättre), 4 set latsdrag tätt grepp, 3 set hantelrodd, 6 set vasaloppsåkaren. Hade inte så mycket energi efter marklyften så vilade en del mellan seten, där av så många set. Men det var kul :) knäppte lite nya ryggbilder dessutom, avslutade med ca: 8 set underarmar. Imorn blire bröst efter jobbet, ber om ursäkt för att jag skriver så tråkigt nu. men mobilen är jobbig..

3set bänkpress,3set hantelpress bröst, 4set lutad bänk, 4set i Cable med 2 handtag nedanfrån och upp. 3 set skullcrushers rakstång, 3set pushdowns supersetat med 3 set pressar bakom huvudet. 3 set pushdowns i bara knoppen. 4 set hängande benlyft och 4 set crunches

Vilade igår för direkt efter jobbet så drog jag mig mot globen för att se Golden glory world series, GRYMT! Med en Jävla massa legender bland muay thai och K1, för en kampsportsentusiast så var det här svinkul. Nu vid lunch tänkte jag röra mig mot gymmet för ett axelpass (: de va ett tag sen känns de som

Nu är jag hemma från sthlm, åker tillbaka imorgon ska jobba ons och tors.
    Igår bjöd gymmet på ett axelpass med lite biceps.

hade inte kört axlar på ett tag, och kom på att jag inte kört militärpress på ett jävla tag. Stående fri alltså. Minst 9mån sen.

Militärpress stående.
    20×20
    30×20
    40×15
    50×10
    60×6
    60×8
    60×7

Gick inte så bra, haha..

hantellyft framåt, koncentrerat.
    10×12
    10×12
    10×12
    10×12

Sidolyft i cablen
    x 12
    x 12
    x 8 -tyngre vikt + dropset 8reps
    x 8 -tyngre vikt + dropset 8reps

Rakstång bicepcurls.
    20×15
    30×12
    40×12
    50×10
    60×7
    – lite fingerhjälp på de 2 sista. + dropset 25kg x 10 FAN SÅ DE PUMPADES UPP
    – Här gick de bra fan, höll emot bra i de negativa och kastade inte heller upp stången.

koncentrationscurls innanför benet, stående.
    12,5 x 15
    12,5 x 15
    15 x 12
    15 x 12
    12,5 x 12

Sen på slutet körde jag typ 9 set stående vadpress på kanske 12min.
    Jag, min syster och hennes man var riktigt jävla hungriga och vi var tvungna att dra, men jag ville ändå träna vader så fick hålla ett riktigt hårt tempo och göra så gott jag kunde.

BILDÖR?!
    BILDER
    Här är ryggbilderna jag tog där uppe, går framåt iaf. Men inge toppengrejer.

LäTz
    [http://s14.postimage.org/bael2whe7/IMAG0771.jpg]

latspread
    [http://s13.postimage.org/sho1hl4th/IMAG0778.jpg]

dåligt ljus och konstigt vinkel.
    [http://s9.postimage.org/5kk0j9w2l/IMAG0769.jpg]

7-8 Set benpress
    6 set benspark

5 set hängande benlyft
    5 set crunches
    5 set cablecrunches med rep på knä.

Aminosyror innan och efter passet
    Sen en gainomax precis efter gymmet och en solning på 25min och ta sig hem.
    Så nu vart det en burk tonfisk + en fet portion pastasallad med fetaost och massa grönsaker, sen 2 st lite grövre skivor skogaholsliknande bröd med 2st korvar, sen 2 st digestivekex och 2 glas mjölk. NU är jag nöjd.

Ett till pass idag blev det :D
    En kompis som bestämt sig för att ta tag i träningen och köpte sig ett gymkort på samma gym, men det är ju inte roligt att gå själv så jag följde med som sällskap.
    Fast det blev så att vi körde ett hårt pass tillsammans.

5 set T-bar rodd.
    4 set breda latsdrag + 1 dropset på tätt supinerat grepp.
    6 set vasaloppsåkaren för lite god kontakt.
    4 set rygglyft.

Sen rätt många set av olika typer av underarmscurls samt superset med Shrugs.
    blev väl en 5-6 set shrugs totalt.

Nu måste jag proppa i mig en jävla massa kcal, kolhydrater och prottisar.
    Inte ens sugen på att äta…

Intag för dagen:
    Frukost
    2dl fiberhavregryn
    2½dl mjölk
    1dl proteinpulver
    en skvätt sirap

Första passet.
    20g aminosyror – innan och efter
    1 gainomax recovery – precis efter
    pastasallad med fetaost och en burk tonfisk (150g fisk) – ca 1tim efter passet
    5dl mjölk – ca 1tim efter passet

Innan andra passet.
    en liten mängd oxpytt (60-80g)
    Några skivor av en lite fetare hushållsost (ca 50g)
    1dl proteinpulver
    0.75dl carbo fx.
    en näve ostbågar.

Efter andra passet.
    300g Ostschnitzel
    250g kvarg med fun ligt
    2½dl apelsinjuice

+ 1000mg omega-3.
    Ca 4 liter vatten under hela dagen.

runt 3000+ kcal antar jag och ca 220g protein + Aminosyror.

Körde 4 set hantelpress, 5 set lutad bänk och 5 set cableflyes nedanfrån och upp. Det har blivit en markant skillnad på brösten nu de senaste veckorna, riktigt kul. Körde sen ca 10set olika pushdowns för triceps och fick rejäl pump, avslutade med 8-10 set stående vadpress. Hade kört mer om de inte var tidsbrist. Ska jobba Ons, tors sen fitness 5 samt födelsedag på lördag (:

Inte en enda kommentar på bilderna jag postade tidigare, kommigen… Va lite schyssta

..

Körde ett strikt bicepspass igår samt lite mage, verkligen stretchade skiten ur bicepsen med lätta hantlar i curlsen. Tog rätt bra och gav riktigt med pump. Idag blev det ett benpass med 9-10 set benpress och 6 set benspark. Sen stående vadpress 7 set följt av vadpress i benpressen 6 set, bra pass. Imorn blir det rygg. Går faktiskt riktigt bra med träningen nu jag hoppas det håller i sig. Formen ser bättre och bättre ut, tog en bild efter passet som jag tänkte lägga upp sen. :) kasta gärna lite feedback

Översikt på överkroppen
    [http://postimage.org/image/ayldirayt/]

börjar bli lite ådrig
    [http://postimage.org/image/kasidhyzv/]

triceps är ett problemområde för mig volymmässigt, men känns som att det blir bättre.
    [http://postimage.org/image/el8nbhuwz/]

Bra form mannen! Lats och biceps såg riktigt vassa ut. Tycker faktiskt att triceps såg mer välutvecklad ut nu på den där bilden än den jag kommenterade förut där jag sa att triceps kanske låg lite efter. Keep it up!

Tack som faaan :D Ja men det är nog mycket dagsform också, men känns som dom blivit lite vassare faktiskt, och det är verkligen skitkul! Har ju några andra nya bilder en sida bak på ryggen, lats har blivit rätt mycket bättre men behöver mer djup/tjocklek. Tänkte jag att mina roddar och marklyft ska fixa! :)
    Men man får väl inte ha bråttom, men man får ju inte heller slöa :)
    Kul med schyssta kommentarer!

riktigt snyggt! fortsätt så =)

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 303 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.