Prova på det här med gymmet återigen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Prova på det här med gymmet återigen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 303 total)
  • Author

lite blandat gott skit man tryckt i sig :D

Mackan ser överjävligt god ut!! Osten ska vara lite smällt bara för att det ska kännas riktigt flottigt! ;)

Schysst bicce med !

kuulan wrote:
    Mackan ser överjävligt god ut!! Osten ska vara lite smällt bara för att det ska kännas riktigt flottigt! ;)

Schysst bicce med !

Inte den nyttigaste mackan man tryck i sig, men hade ju en del protein iaf :) 180g hamburgerkött (90×2) och 1 stekt ägg samt en jäkla massa skivor ost. Men tyvärr så smälte dom inte riktigt som du sa ;) Perfekt pwo!

Tack på bicepskomplimangen! den bilden är dock lite äldre, men biceps ser minst lika bra ut idag. :D
    – den här bilden är som jag tog nu när jag varit sjuk.

Vilade igår, bröstpasset i förrgår gick halvdant.

körde det väldigt lugnt då jag inte mådde toppen under passet, hade väldigt ont om energi och kände mig inte på topp. Körde 4st arbetsset i bänken, 60×15, 70×12, 70×12, 70×12.
    – De två första seten på 70 var väldigt strikta och med ett lågt tempo på repetitionerna.

Efter bänken körde jag lite pec-dec, 3st set på lugna 12reps.

Efter det så kände jag mig klar med bröst (mesigt presterat jag vet, men ville inte bli mer sjuk).
    Lite enklare pushdowns med v-handtag 4set, omvända pushdowns med rakstång 3set.

Har cirkus 2veckor kvar på högrepp (vanligtvis 8-12) och kommer snart sänka för lite mer fokus på styrka. Men hoppas på att svara bra volymmässigt också p.g.a. variationen.

Körde ett ryggpass idag, känner mig inte alls lika krasslig idag som igår :)

Började med att köra lite sittande rodd (vanligtvis stående rodd men undantag då det kändes som att sittande är mindre påfrestande)
    – allt detta är ju maskinvikt så vet inte riktigt hur mkt det stämmer.
    3 set sittande rodd, 8-12 reps. – 2set på 8or, enligt maskinvikt så tror jag det var ca:96kg.
    3 set breda latsdrag, 10-15 reps.
    3 set täta latsdrag. 10-15 reps.
    3 set vasaloppsåkaren. 10-15 reps.

Allt flöt på bra och det var ett högt tempo under passet, riktigt varm o go i kroppen och ådrorna började titta fram.

Innan jag avslutade ryggen med att köra rygglyft så valde jag att köra 4 set hammercurls, för att få ut lite mer av bicepsen då jag inte tänk träna något bicepspass denna vecka. Och samtidigt jobba lite extra på underarmarna som redan krigat i ryggpasset.

4 set hammercurls
    18kg x 15reps
    24kg x 10
    24kg x 10
    24kg x 10
    – var rätt trött i bicepsen sen innan.

Det var nu jag avslutade med:
    4 set rygglyft

-Här är några bilder från dagen också, inte jättebra bilder.
    Maten var postworkout, blev 2 portioner såklart ;)
    tack mamma

Skönt att det känns bättre nu =) !

Att dra av 10or på 24kg i hammercurl efter ett ryggpass tycker jag är sjukt imponerande! Själv krigar jag på med 22.5kg när jag är helt utvilad :P Diggar andra bilden, ådrorna på underarmen är något som jag med strävar efter!

Maten såg med riktigt god ut! Om jag vill ha mat med hyfsat bra näringsvärden på så får jag laga det själv, då mina föräldrar gillar fett kött med gräddsås.. :P

kuulan wrote:
    Skönt att det känns bättre nu =) !

Att dra av 10or på 24kg i hammercurl efter ett ryggpass tycker jag är sjukt imponerande! Själv krigar jag på med 22.5kg när jag är helt utvilad :P Diggar andra bilden, ådrorna på underarmen är något som jag med strävar efter!

Maten såg med riktigt god ut! Om jag vill ha mat med hyfsat bra näringsvärden på så får jag laga det själv, då mina föräldrar gillar fett kött med gräddsås.. :P

Tack :)
    haha ja vanligtvis äter vi inte så här ”lyxig” middag ;) Men det händer och det är phett uppskattat.
    ådrorna kom fram bra där ja, även fast man inte har så lågt bf :) Vet inte vad jag kan ligga på, vad skulle du tro? 15% kanske. Ska äta lite snålare från och med imorn, ligga på 2000kcal ungefär i 1mån tid. Och äta lite mindre kolisar. bara för att få lite bättre sommarform, efter det så blir det ett litet litet överskott/balans och bygga satan, kanske nått cardiopass då och då.

BigH wrote:
    haha ja vanligtvis äter vi inte så här ”lyxig” middag ;) Men det händer och det är phett uppskattat.
    ådrorna kom fram bra där ja, även fast man inte har så lågt bf :) Vet inte vad jag kan ligga på, vad skulle du tro? 15% kanske. Ska äta lite snålare från och med imorn, ligga på 2000kcal ungefär i 1mån tid. Och äta lite mindre kolisar. bara för att få lite bättre sommarform, efter det så blir det ett litet litet överskott/balans och bygga satan, kanske nått cardiopass då och då.

Oj jag vet faktiskt inte. Du har mindre bf än mig iallafall, och jag ligger väl runt 16-17% tror jag. 13-14% på dig kanske? :) Eller med tanke på ryggbilden du dunka upp så vill jag nästan säga mindre ändå :P

Det låter som en bra plan, jag längtar efter då jag ska börja bygga. När det är får psyket avgöra ;)

kuulan wrote:
    BigH wrote:

Oj jag vet faktiskt inte. Du har mindre bf än mig iallafall, och jag ligger väl runt 16-17% tror jag. 13-14% på dig kanske? :) Eller med tanke på ryggbilden du dunka upp så vill jag nästan säga mindre ändå :P

Det låter som en bra plan, jag längtar efter då jag ska börja bygga. När det är får psyket avgöra ;)

Jaha ojdå, jo iofs det enda fettet jag har sitter ju just på buken och bröst, så ser nog ut att vara mer än vad det egentligen är. Skrev lite skevt innan, menade att ligga på ca 2500kcal då jag legat på 3000 innan. Vilket jag trodde var balans men verkar som det är strax över.
    Blir att ösa med pruttiner, kreatin och aminosyror och se hur mycket man kan åstadkomma, kommer skriva lite mer utförligt sen också om journalen känns tråkig i nuläget. Jag som inte varit på jättebra humör bara :)

Ja det är ju så jävla kul att bygga! :DD

Formen ser riktigt bra ut på bilderna där Big H, grym v-form har du du behöver inte skämas på stranden i år som en annan får göra =)

Hence wrote:
    Formen ser riktigt bra ut på bilderna där Big H, grym v-form har du du behöver inte skämas på stranden i år som en annan får göra =)

Tack så mycket hence :) haha det kommer du ju inte göra på stranden heller!
    Hur går det med lilla familjen? :)

Dagens pass.
    – värmde upp baksidan i låren först lite p.g.a. en mindre sträckning jag fick igår när jag körde sittande rodd.

Låren:
    1 uppvärmningsset i lårcurl för baksida.
    2 uppvärmningsset i benpressen.
    5 arbetsset benpress, töng skit!
    5 arbetsset i bensparken, kaboya.
    5 arbetsset i omvänd lårcurl.

Mage:
    5 eller 6 set hängande benlyft
    5 set crunches, va helt slut sista settet.

EAA innan och efter passet, och en proteinbar mitt i passet. Var så trött i skallen, ätit mycket mindre kolisar idag än vad jag brukar.

frukosten blev
    2dl fiberhavregrynsgröt med en litenliten skvätt mjölk.
    1dl proteinpulver med 2dl vatten.
    1000mg omega-3

mellanmål
    150g keso och lite nötter
    1 avokado
    1dl protein med 2dl lättmjölk.
    1000mg omega-3

Nu efter passet
    2½dl ris, kokt. (inte okokta 2½dl dvs).
    120g tonfisk.
    5dl vatten.
    6g kreatin.
    1000mg omega-3

Blir en liten proteinshake innan sängs också, får räcka för idag.
    Blev ju inte så tokigt ändå, tonfisk o ris är torrt o tråkigt bara…

Jodå det går bara bra med familjen, mycket roliga stunder att se fram emot :)

Hence wrote:
    Jodå det går bara bra med familjen, mycket roliga stunder att se fram emot :)

Grymt :)

Frukost
    2dl fiberhavregryn
    lite mjölk, ungefär en halv deciliter.
    2dl vatten
    1dl proteinpulver
    1000mg Omega-3
    – runt 380kcal.

Lunch
    200g torsk, panerade den för att det skulle bli lite roligare att äta.
    dvs vispat ägg, liten mängd vetemjöl och lite ströbröd.
    100g potatissallad
    några cocktailtomater
    5dl vatten
    1000mg Omega-3
    – torsken och potatissalladen hamnar på 400kcal tillsammans, med paneringen och fettet i pannan kanske extra 100kcal?

Blir ett litet mellanmål innan träningen, blir antingen lite kvarg och en avokado eller en proteinbar.
    Gjorde i ordning ris igår för några dagar så jag har efter passen, och 200g till av torsken som jag stekte nu då. Så det är bara att värma på när jag kommer hem, blir nog bra det.

Är inte helt såld på det nya upplägget för forumet, men det blir nog bra till slut. Mycket smidigare att lägga upp bilder i inläggen nu iaf :) Så det kommer det bli mycket av!

Idag blev det Axlar och armar, rätt kuuuul.
    Men inte så mycket energi då jag är 2a dagen på ”dieten” nu, lågt på kolhydraterna så man blir ju jäkla trött iaf. Men känns bra ändå, jag vet att det är jobbigt de första dagarna men kommer bli bättre snart.

Axlar
    Började med militärpress, då jag inte kört övningen på ett tag så gick det halvdant.
    Körde i töntsmithen på gymmet som inte väger det den ska, känns absolut inte som 20pannor stång iaf. då jag inte vet vad den väger så skriver jag endast vad jag hängde på, och inte stångens vikt.

Militärpressen i smith
    30kg + stången x12 reps
    50kg + stången x10 reps
    55kg + stången x12 reps
    65kg + stången x7 reps

Sidolyft raka armar
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 10

Drag till hakan
    40kg x 14
    40kg x 14
    40kg x 14
    40kg x 14

Rakstång, bicepscurls. – gick dåligt
    20kg x 15
    30kg x 12
    40kg x 12
    45kg x 10
    50kg x
    ? vet inte hur många jag gjorde, 8-10 typ.
    – Minns inte riktigt hur många jag gjorde här i bicepsen, men ungefär såhär såg det ut.

Skullcrushers rakstång, triceps.
    20kg x 15
    30kg x 12
    40kg x 12
    45kg x 10-12?
    30kg x 14 + 14 smal-bänkpressar.

scott curls, hantel över bänk koncentrerat.
    12kg x 14
    14kg x 14
    14kg x 12
    14kg x 12

Pushdowns i cable med v-format redskap, superset med press över huvudet (skullcrushersstuk)
    12 reps x 12 reps – samma vikt
    10 reps x 14 reps – sänkte på supersetet
    8 reps x 12 reps – höjde första setet, och stor sänkning på andra.
    10 reps x 14 reps – 1 ifrån fullt magasin på första setet, sänkte stort andra.

Sen körde jag lite djungelcurls för biceps med rep precis efter jag avslutade mitt sista tricepsset bara för att se lite coolare ut när man lämnar gymmet ;)

Pretty good pass, kommer antagligen träna imorgon också fast jag egentligen ska vila.
    Då gymmet kommer ha stängt på midsommar.

Bilden är i avslappnat läge, tagen under passet/kisspaus.

Bröstpasset idag gick helt okej med tanke på att jag har träningsvärk i både axlar och triceps från gårdagens pass.

Bänkpress
    20×20 uppvärmning
    40×20 uppvärmning
    70×8
    85×8
    80×8
    70×10

hantelflyes, lutad bänk
    14×10
    14×8
    12×12
    12×10

Pec-dec
    x 12
    x 12
    x 8
    x 8

Cable-flyes, nedanfrån och upp.
    x 14
    x 12
    x 12
    x 12

Stående vadpress i smith 5 set.
    Sittande vadpress i benpress 6 set.

En blandning av värmen och att jag äter mindre kolhydrater bidrar nog till att jag var lite seg idag, men gick ju ändå helt OK i bänken. Tror det kan vara PB sen uppehållet drog igång.
    För 12mån sen var det inget problem, men skulle absolut inte klara det för 2mån sen heller.
    U F33L M3?#”?

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 303 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.