ReNeGaDe’s Otroligt Mysiga Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler ReNeGaDe’s Otroligt Mysiga Träningsjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 946 total)
  • Author
    Posts
  • #875815

    Gött att du kör hårt med magen nu pierre8) Imorgon blir det tungt pass eller ? Själv så gällder det biceps å tuttar :p Härligt

    #875816
    ReNeGaDe wrote:
    Bröst

    Hantelpress
    22kg 12 reps
    26kg 12 reps
    32.5kg 10 reps
    32.5kg 8 reps
    37.5kg 4 reps

    Nu ska jag käka, ha det gott!

    DU är stark i liggande pressar märks det, men vafan kör åttor på 22, och 26 så kanske du kan pressa upp lite mera på 37.5:)

    #875817

    Grymt pass Pierre. Sjukt bra hantelpressar där;). Hur kändes dom halva repsen i snedbänken? Något som är värt att testa?

    Träningsvärk imorgon hoppas jag!:bb3:

    #875818

    Snygga hantelpressar som vanligt =)
    Men borde du inte ta mer i snedbänken, med tanke på vikterna du reppar på med hantlarna?

    Ser bra ut hursomhelst!

    #875819

    Han kanske reppar sönder sig i första övningen:p ne men seriöst brukar va så, tat man gärna tar i lite mer i första övningenm och sedan kanske inte orkar lika mkt som man borde göra! Men tkr Renegade gör fin fina framsteg:D

    #875820
    ReNeGaDe wrote:
    Tack Erik! Hm, jadu, det vet jag inte riktigt. Tror inte man kan jämföra hantelpress och snedbänk, är väl okej i pressen, men klen i bänk. Dessutom är sneda pressar svårare än plana (beror väl iofs hur stark man är i övre) så att jämföra hantelpress med snedbänk är för mig… märkligt:D

    Men det gick lite sämre idag på snedbänk, framsida axlar var inte fullt återhämtade än. Hade velat öka till 65 annars.

    Tack Erik!

    Lugnt, menade inte att låta nedlåtande på nåt sätt =)
    Helt klart imponerande snedbänk också, men ta det istället som en extrem komplimang med tanke på vad du kör i pressarna ;)

    #875821

    Härligt pass! Ryggpassen är för sköna;)

    Härlig förbättring på ett år också!

    Hur ofta tränar du underarmarna? Av vad jag förstått så är dom som vaderna, mer uthålliga, d.v.s att du kan träna underarmar 2 ggr per vecka till failure, om jag förstått rätt, men samtidigt får dom massor med pisk med all annan träning.

    Jag tränade förr underarmarna och såg ingen grov utveckling, tränade dom 2 ggr i veckan, då märkte jag lite, men inte där heller någon grov utveckling.

    Sedan då jag började köra fler rep på mina muskler så slutade jag att använda remmar i t.e.x mark och liknande för att det då var lättare vikter, detta har lett till att mina underarmar nu växer mkt bättre. Men funderar faktiskt själv på att börja lägga in underarmarna

    Enda gången jag nu använder remmar är om jag kör marklyft riktigt få rep, latsdrag för att enbart dra med ryggen och i vissa fall tunga shrugs.

    Lycka till med underarmarna och trapsen, axlarna har jag inte förstått gått dåligt men kör hårt med dom med, det andra verkar gå framåt ganska säkert! :)

    #875822

    Renegade Menade inte fler rep, menade att testa köra utan remmar bara, det tycker iaf jag tar bra. Man använder juh dm varje pass i stort sett, kanske inte på benpasset dock 8)

    Mjaaa, nedre vet ja inte, men ja prioriterar iallafall övre före, för mer volym. Sen så måste jag hitta den för nedre som känns bäst, dips har jag inte kört så mkt, men funderar på att testa köra den på torsdag med framåtlutning, för nedre bröst då…Däremot så är man några kilo tyngre än förut så det kanske inte går så lätt :D

    #875823
    ReNeGaDe wrote:
    Rygg

    Sittande kabelrodd
    35kg 15 reps
    50kg 15 reps
    60kg 12 reps
    50kg 15 reps

    Latsdrag
    60kg 12 reps
    70kg 12 reps
    80kg 5 reps – dåligt, kan betydligt bättre.
    70kg 8 reps
    50kg 15 reps
    60kg 13 reps

    Hantelrodd
    23.5kg 20 reps/arm
    28.5kg 15 reps/arm
    33.5kg 12 reps/arm

    Stångrodd
    40kg 12 reps
    50kg 8 reps
    Ryggen var nästan 90 grader, kanske inte behövs, men det fixar jag nästa gång. Ville bara känna hur det kändes.

    Marklyft
    70kg 12 reps – ganska lätt.
    90kg 7 reps – tappade greppet.

    Chins
    9 reps
    7 reps – helt slut, inga krafter kvar typ.

    Detta var fredagens pass. Har haft en ganska bra helg, skönt! Kanske drar iväg och kör ett snabbt pass med traps och underarmar sen om jag orkar.

    Det har nästan gått ett år exakt jag började träna på gym och började med kostillskott (proteinpulver). Har gått upp ca 10.5kg under den här tiden. Vägde från början 56-57 och väger idag 67-67.5. Styrkan har jag märkt av mycket tydligt, likaså muskelmassan. Tror inte jag har så mycket fett, det skulle sitta vid magpartiet och gluteusen i så fall.

    Muskelgrupper som jag vill förbättra: ALLA! Men mest underarmar och axlar, då jag tycker att dem inte lever upp till mina förväntningar. Underarmarna ska köras lite imorn på armpasset, sicka schwein dem är! De SKA bli starkare, or else!

    Men nu ska jag softa och plugga! Inge värst bra kombination:D, men men..

    Ha det gott!

    Ett litet tips på marklyften bara. Kör inte så jävla många reps. Håll dig mellan 3-5 reps, ju fler reps du kör ju tröttare blir du, och tekniken blir sämre för varje lyft. Vilket i sig gör att dem sista repsen kan bli riktigt fula och paja ryggen. 70-90 kg är trots allt vad en ”normalviktig” vuxen man väger.

    En smart idé kan ju vara att prova 5×5 i marken, brukar oftast fungera bra.

    Lycka till med träning och allt. :up:

    #875824
    ReNeGaDe wrote:
    Bra pass! Gjorde dock ont i armbågar och handleder när jag körde med hantlar och skivstång för biceps. Men fuck that shit nu, jag växer ju!:bb:

    Haha, skön inställning :emo-thumb

    #875825
    ReNeGaDe wrote:
    Biceps

    Hantelcurl
    22kg 5 reps
    22kg 4 reps
    22kg 3 reps – gjorde ont i armbågen och handlederna. Detta setet kördes efter skivstångscurlen.

    Skivstångscurl
    40kg 5 reps
    40kg 8 reps
    40kg 6 reps
    35kg 9 reps

    Koncetrationscurl
    17kg 12 reps
    19kg 10 reps

    Stångcurl i kabel
    60kg 7 reps
    60kg 7 reps

    Triceps

    Enarms hantelextension
    7kg 20 reps
    10kg 20 reps
    13kg 10 reps
    13kg 10 reps

    Pushdown (stång)
    60kg 12 reps
    70kg 12 reps
    70kg 12 reps
    80kg 7 reps – kändes tungt..

    Dips
    14 reps + 17kg
    9 reps + 22kg
    8 reps + 26kg
    15 reps + 13kg
    19 reps kv – riktigt gött.

    Underarmscurl
    35kg 10 reps
    35kg 10 reps
    35kg 7 reps – WTF? Weaklings!

    Bra pass! Gjorde dock ont i armbågar och handleder när jag körde med hantlar och skivstång för biceps. Men fuck that shit nu, jag växer ju!:bb:

    Nu ska jag plugga, ha det gott!

    Skapligt stark :) , fast glöm inte bilderna i morgon då.

    #875826

    tjena det går bra ser jag:emo-thumb hur ser ditt schema ut nu?

    #875827

    det ser bra ut:emo-thumb vad ligger vikten på?hurdant schema kör du efter nu?:)

    #875828

    Schysst pass! Förstår inte att du kan klaga på att axlarna är dåliga. Du är ju hur stark som helst i dom. 26kg i hantelpress är skulle vara något att hänga i julgranen. Fina framåtlyft också. Lycka till imorgon, för jag antar att du ska till gymmet så också.

    #875829

    Kör hårt ReNeGaDe!
    Vi har ganska lika stats, kul att ha någon att jämföra med, kommer följa dig framöver, lycka till!

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 946 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.