Ser bra ut, kör hårt!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Ser bra ut, kör hårt!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 312 total)
  • Author

Igår var det dags för ett ryggpass i högt tempo. Svettigt värre men det tog rätt bra.

Rodd med smalt handtag i maskin

10×105
    10×105
    8×105
    8×105

Latsdrag med smalt handtag

10×90
    10×90
    10×90
    8×90

Rodd nerifrån i friviktsmaskin

12×100
    12×100
    10×100
    10×100

Chins
    10xkv
    10xkv
    10xkv
    10xkv

Hyperextensions
    5 set

Ikväll blir det vila och imorgon blir det framsida lår+vader.

Igår blev det bärnbollspel med jobbet och likt en gammal gubbe så hade jag ont i kroppen idag. Både ont i höger knä och någon skum sträckning i höften. Således blev dagens benpass intensivt och med rätt lätta vikter, svettigt värre var det också.

Knäböj
    9set

Frontböj
    4set

Benspark
    7set

Har du haft många skador i din karriär som tävlande?

holabolakola wrote:
    Har du haft många skador i din karriär som tävlande?

Ja det har jag haft, men det har inte varit några värre skador egentligen. Det är armbågarna, handlederna och axlarna som brukar strula lite om vartannat. Inga benbrott so far. :)

Igår skulle jag ha kört armar men valde att vila helt från armträningen för att få ordning på armbågen. Det blev lite vader och mage istället.

Vadpress i hacklift

6set

Sittande vadpress i strumplästen
    7set

Stående vadpress i maskin
    4set

8 set magträning.

Ogge wrote:
    Igår blev det bärnbollspel med jobbet och likt en gammal gubbe så hade jag ont i kroppen idag. Både ont i höger knä och någon skum sträckning i höften.

Det är inte gubbigt – det är hardkår. Jag blir alltid ett kolli av minsta sportande;)

Andreas Guiance wrote:
    Det är inte gubbigt – det är hardkår. Jag blir alltid ett kolli av minsta sportande;)

Ja det är rätt sjukt att man tränar ca 10h i veckan och är ändå lika känslig för nya lekar som de 35 år äldre kollegorna. :D

Ogge wrote:
    Ja det är rätt sjukt att man tränar ca 10h i veckan och är ändå lika känslig för nya lekar som de 35 år äldre kollegorna. :D

Hehe det är ju just de där tio timmarna som är problemet. Lite tragiskt att jag typ inte kan spela fem minuter badminton längre utan att dra sönder en axel. Men vad ska man göra.

Ogge wrote:
    Igår blev det bärnbollspel med jobbet och likt en gammal gubbe så hade jag ont i kroppen idag. Både ont i höger knä och någon skum sträckning i höften.

Den som spelar brännboll utan att skada sig har inte spelat brännboll. Det är en del av spelet.
    När annars skulle man ens tänka tanken att helt utan uppvärmning på halt underlag springa 110% i korta sekvenser, följt av momentan inbromsning plus försöka svinga slagträt i hastigheter som överstiger allt man gör på gymmet med 6000%?

Å andra sidan har jag en kompis som missade en finnkamp efter en hamstringsskada orsakad av att han skulle lägga ut marker på svart i roulettebordet…

Sometimes mastering a sport takes more than a longevity gubbs! :)

Janpeter Sangborn wrote:

Den som spelar brännboll utan att skada sig har inte spelat brännboll. Det är en del av spelet.
    När annars skulle man ens tänka tanken att helt utan uppvärmning på halt underlag springa 110% i korta sekvenser, följt av momentan inbromsning plus försöka svinga slagträt i hastigheter som överstiger allt man gör på gymmet med 6000%?

Å andra sidan har jag en kompis som missade en finnkamp efter en hamstringsskada orsakad av att han skulle lägga ut marker på svart i roulettebordet…

Så du menar att jag ska vara lite stolt att jag blev småskadad efter brännbollen? Det tyder ju på att jag gav mitt max. :D

Ett rätt bra pass för baksida lår.

Raka marklyft
    8×100
    6×120
    6×120
    6×120
    6×120
    8×100

Liggande lårcurl
    6×55
    6×55
    7×50
    7×50

Finnen
    4set

Sittande lårcurl
    6×70
    6×70
    7×65
    7×65
    12×55
    20×30

Ogge wrote:
    Ett rätt bra pass för baksida lår.

Raka marklyft
    8×100
    6×120
    6×120
    6×120
    6×120
    8×100

Liggande lårcurl
    6×55
    6×55
    7×50
    7×50

Finnen
    4set

Sittande lårcurl
    6×70
    6×70
    7×65
    7×65
    12×55
    20×30

Du har fan inte spelat brännboll! Hade du gjort det seriöst hade du inte gjort detta hjältepass!

Janpeter Sangborn wrote:
    Du har fan inte spelat brännboll! Hade du gjort det seriöst hade du inte gjort detta hjältepass!

Äsch, det var ju bara baksida lår(den enda muskeln som inte känner av brännboll).

För er som undrar så blir det vilodag idag, ut och ta en öl med några gamla studentpolare. Imorgon blir det bröst och axlar.

Ogge wrote:
    Igår blev det bärnbollspel med jobbet och likt en gammal gubbe så hade jag ont i kroppen idag. Både ont i höger knä och någon skum sträckning i höften. Således blev dagens benpass intensivt och med rätt lätta vikter, svettigt värre var det också.

ser br ut, kör hårt!

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 312 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.