Seriös Max-OT träning – 17-åring

Home Forums Seriösa träningsjournaler Seriös Max-OT träning – 17-åring

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 76 total)
  • Author

Tjeenare igen!

De är säkert några som känner igen mig sedan innan då jag haft journal här, för de som inte gör det är ja 17 år och har tränat i ca 1,5 år, varav 5 månader utan att veta va ja gjorde ;) . har tränat sådär seriöst men haft vissa månader, mer och vissa lite mindre seriösa. Det jag själv tycker ja faller på är kosten. Har nu själv byggt upp ett kost schema som ja ska gå efter och se om detta kan bli bra :)

Har haft ”uppehåll” i ca 3 månader nu då ja tränat ca 1 gång, om ja haft tur 2 gånger i veckan, då vintern har tagit hårt på mig ^^.

Fick ett litet ryck nu och tänker köra fullt ut på Max-OT. Detta innebär då att ja ska sköta kost så gott det går, samt träna och sova optimalt.

Kommer ha med bilder nu i början (vecka 1) sen efter (6 veckor) och i slutet efter 12 veckor. Kommer även lägga in ”stats” på vikt o.s.v.

Info om träningsupplägg och så vidare kommer snart upp, ska dra igång detta om ca 1 vecka då ja fortfarande jobbar 1 vecka till (apu).

Är det något ja glömt fråga eller säg gärna till! :)

/// M.G

Beställde 3 burkar Jacked XX igår, så vi får se om de är något tryck i det. ska påbörja mitt max ot nu nästa vecka och hoppas på att det känns riktigt gött :D

dra te gymmet nu och bränna av ett bröst/triceps pass.

har nu börjat med jacked XX, fick hem de för 1 timme sen :P väldigt god smak, ska se om de gör sitt jobb på gymemt med :P kan ske får vänta en vecka innan de redigt biter men får se :P

kommer köra lite olika typer av vikter på bröst hantelpress då ja ska testa en ny teknik för att få upp högre vikter ;) de är mitt problem att få upp dem, när dem väl är uppe är de inga problem :P

Helt sjuuuukt

kom te gymmet sjukt taggad för pass när man kommer har de helt plötsligt infört en ”kärringkväll” så när ja hade kört 3 set med hantelpress så blev vi killar utslängda :S ringde till gymägaren och snackade me han, så han get mig 1 månad förlängning gratis ^^, inga killar visste någonting om detta :p

Hantelpress:

31×6
    31×6
    31×6

Sned bänkpress:

55×6
    55×6
    sen han ja inte mer :S

kände ett pump som ja inte gjort innan efter redan första settet :D rekomenderas :p

Om jag inte minns fel så är det diskriminering och är olagligt. Värt o kolla upp haha :P

ja ja tycker med det, jag har lixom inte betalat för att gå på gymmet 6 dar i veckan, utan ja har betalat för att gå där regelbundet. det kanske inte är alla som hinner hem till 18.30 som det startade (håller på till 20.30), och vem vill i så fall börja träna vid halv 9 – 9 ? aja,

Ser ut som att du ska höja hantelpressen om du ska köra helhjärtat efter Max-OT :) Dåligt där dock av gymmet att arrangera ”hon-gym”.

Vet inte hur du gör med att få upp hantlarna, men ett tips är att låta dem vila på benen i sittande läge, gärna skapligt nära knäna. Sen när det är dags att lägga sig trycker du upp båda benen mot kroppen och föra hantlarna mot kroppen. Detta kommer göra att du kommer falla ”naturligt” bakåt och vips är du i bottenstartläge! Enligt mig är det ingen idé att försöka skramla upp hantlarna i rörelseläget till toppstartläge för att kunna sträcka ut armarna fullt innan du börjar med repetitionerna, för det kommer bara bli jobbigt när du kommer upp till högre vikter.

som jag skrev innan körde ja lite lägre då jag testade detta passet ;) ska häja hantlarna, men ville få in den tekniken, fick den av en på youtube, kan länka senare idag

Rygg/Biceps pass idag :P

Rodd (antal plattor)

15×6
    15×6
    16×6
    16×6

ryggmaskin, som rodd fast mycket bredare grepp
    85×6
    85×6
    85×5

Chins

KVx6
    KVx6
    KVx6
    KVx5+1

Biceps curl Z-stång ”sittande”

33,5×6
    33,5×5+1
    33,5×5+1

Biceps curl rak stång i CC sittande på bänk (antal plattor)

11×6
    11×6
    11×5+1
    11×5+1

Enhands biceps curl i CC stående (antal plattor)

4×6
    4×5+1
    4×5+1
    4×5

Feeeeete gött pass idag, Jacked XX är SUPER passet får 10/10 lätt

nu blir det ett ben + vad + mag pass :P

Ännu ett fail, kom te gymmet han köra 3 set med knäböj sen fimpade dem strömmen på gymmet (kl9) så då va de bara att ta fram mobilen å börja leta sig ut.

Knäböj:

90×6
    90×6
    90×6

hade kunnat ta lite till men utan passare är det nog ingen vidare ide om man vill köra till fail :P

Här har ni trix för att få upp hantlarna för de som inte vet eller inte hittat rätt teknik

[http://www.youtube.com/watch?v=622ku8i0M14&annotation_id=annotation_891953&feature=iv]

Axlar / Trapz

axelpress med hantlar

25×6
    25×5
    25×5+1

axelpress maskin i form av militärpress

40×3+1
    35×6
    35×5+1
    35×6

skivstångs shrugs upp till övre delen av bröstet

45×6
    45×5+1
    45×5+1

hantellyft frammåt stående

14×6
    14×5+1
    14×5+1

FYFAN va slut ja är efter detta passet. helt sjukt 10/10

Idag blev det mage + bål + underarmar körde massa grejer ja inte vet va heter :P men de va gött i alla fall :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.