Seriöst försök med att komma igång tar emot all hjälp!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Seriöst försök med att komma igång tar emot all hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjenare!

Är 16 år gammal fyller 17 i september, började gymma lite smått när jag fyllde 15 som antagligen alla gjort men det var ju inte seriöst någonstans så det höll ca 1 månad. Nu ska jag börja med en kompis som har varit seriös. Har ungefär kört 1 vecka nu.

Jag är 186 cm, väger 78 kg. Tycker att jag har en bra grund att börja bygga på varken tjock eller smal. Får i mig det jag ska ha under dagen räknar ca per kg = 2g protein alltså 78 x 2 = 156 men det ser jag som minimum intag och försöker få i mig över 200g protein. Har läst på en del och pratat med kompisar enligt visa källor och kompisar ger det bäst effekt om man går och lägger sig runt 23:00. Men på sommaren kommer det bli svårt så siktar nu runt 12 – 01. Men jag tar emot alla tips som jag kan få för att jag är trots allt bara en nybörjare.

Kosttillskott.
    Det är båda ja och nej, Många säger ÄT ÄT ÄT, många säger att det är att köra på med Whey protein osv. Jag har iaf köpt in Whey 80 och ska testa detta, kör Bcaa Hardcore under träning också.

Schema.
    Dag 1. Bröst, Triceps

Dag 2. Rygg, Biceps

Dag 3. Axlar, Mage

Dag 4. Mage

Dag 5. Bröst, Triceps

Det är en början iaf, som sagt tar emot alla tips!!

Har bestämt mig för att lägga undan allt krökande, läsk godis osv för att jag vill vara så seriös som möjligt med träningen för att nu har jag blivit riktigt motiverad och har hittat något jag verkligen gillar att hålla på med.

Bilder kommer har även tänkt att göra en Mätning med kroppsfett massa osv.

Mvh Jonas Norborg :up:

Norborg wrote:
    Tjenare!

Är 16 år gammal fyller 17 i september, började gymma lite smått när jag fyllde 15 som antagligen alla gjort men det var ju inte seriöst någonstans så det höll ca 1 månad. Nu ska jag börja med en kompis som har varit seriös. Har ungefär kört 1 vecka nu.

Jag är 186 cm, väger 78 kg. Tycker att jag har en bra grund att börja bygga på varken tjock eller smal. Får i mig det jag ska ha under dagen räknar ca per kg = 2g protein alltså 78 x 2 = 156 men det ser jag som minimum intag och försöker få i mig över 200g protein. Har läst på en del och pratat med kompisar enligt visa källor och kompisar ger det bäst effekt om man går och lägger sig runt 23:00. Men på sommaren kommer det bli svårt så siktar nu runt 12 – 01. Men jag tar emot alla tips som jag kan få för att jag är trots allt bara en nybörjare.

Kosttillskott.
    Det är båda ja och nej, Många säger ÄT ÄT ÄT, många säger att det är att köra på med Whey protein osv. Jag har iaf köpt in Whey 80 och ska testa detta, kör Bcaa Hardcore under träning också.

Schema.
    Dag 1. Bröst, Triceps

Dag 2. Rygg, Biceps

Dag 3. Axlar, Mage

Dag 4. Mage

Dag 5. Bröst, Triceps

Det är en början iaf, som sagt tar emot alla tips!!

Har bestämt mig för att lägga undan allt krökande, läsk godis osv för att jag vill vara så seriös som möjligt med träningen för att nu har jag blivit riktigt motiverad och har hittat något jag verkligen gillar att hålla på med.

Bilder kommer har även tänkt att göra en Mätning med kroppsfett massa osv.

Reps och vikt kommer dag per dag.

Norborg wrote:
    Tjenare!

Sovrutiner mm skaffar man ändå på sikt och livet går dig snabbare förbi än vad du ens kommer tro om några år låt därför träningen vara tvåa efter övriga livet. Bli inte fet är mitt andra råd, håll alltid magen thigt men var inte rädd för mat. Håll koll med måttbandet snarare än med vågen. Som nybörjare vill man lätt tro att alla kg är muskler:nono:

Lycka till med journalen o dina mål:emo-thumb! Men glöm inte bort benen:p.

Benträning för bövelen!!!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.