Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232306
    ErikHB wrote:
    Blev lite tidigare hem från festen, folk är så stela och supa är tråkigt tycker jag.
    Smålullig som man vart var cravningsen ganska enorma så varför inte.
    3 tunnbröd med smör och leverpastej
    2 farmors bullar
    200-250g Sia Berte Kladdkaka, jävla så fin!
    Lösgodis
    Pepparkakor
    Minidigestive med ost
    Rasker med kethup och ost i micron.
    mm
    blev nog runt 3000kcal där på 30min… smaskens!

    Haha harre jävvlar va mat!! lurigt å frossa på fyllan, men GOTT :D

    #232307

    Morgonvikt 69.8kg

    Blev lite väl mycket igår och ångrade mig faktiskt att jag inte köpte en pizza påvägen hem istället, hade till och med blivit mindre kalorier misstänker jag xD.
    Trött och jävlig idag, min kropp behöver återgå till sina vanliga rutiner nu.
    Jobb om 1½h ungefär så skall bli väldigt kul ;S

    Drar en liten recension såhär på söndagen:
    Sia Berte Glass – Kladdkaka
    Nyhet v10
    Pris: 42.90kr
    500ml / 375g.

    Kcal 260/100g men det varierar ganska stort mellan deras nya, ex äppelpaj har endast 200kcal/100g

    Karaktären av denna glass är ganska mäktig.
    Med sina 69% chokladglass, 11% kladdkaka, 11% kolasås och 5% pecanötter + resten verkar innehållet rätt sjyst ändå.
    Första inslaget fick jag med alla delar och kladdkakebitarna är perfekt storlek så de täcker nästan varje sked man tar och jag kan verkligen säga att det smakar grymt mycket god kladdkaka.
    Den kan bli lite mäktig tack vare bara chokladglass + kladdkaka så tycker de borde kört lite 50/50 chokladglass och vanilj istället men overall är den totalt grym. Den kan utan tvekan tävla mot giganterna (B&J & Hägen) med ett ytterst lägre pris.

    Helt klart 9 bicepspressar av 10 av mig:emo-thumb

    #232308

    Morgonvikt 68.8kg

    Ny vecka och denna inleddes med ett bröstpass och jag fortsätter jobba i bänkpressarna för att få till tekniken riktigt.
    Riktigt skönt att inte gymma igår och vart pigg och alert hela dagen idag, istället för ett vrak som man brukar vara :)

    Dagens pass: Bröst + mage

    Bänkpress:
    20×15
    40×15
    60×12
    80×8
    90×6(PB+1)
    100×3(PB+1)
    60×10

    Incline bänkpress:
    60×10
    80×4
    70×8
    70×6-10(bau ködda)

    Incline flyes:
    22½x15
    25×12
    25×10

    Pecdec smalt:
    3set 10-5 reps

    Situps:
    x20
    x20
    x20

    Kabel crunches:
    40kgx15
    45kgx15

    Liggande Knälyft:
    x20
    x20

    Oblique:
    25×30

    Dagens:
    1: Gröt och keso
    2: Stuvade makaroner och hemmarullade köttbullar. Serverades med stekt lök, västerviks senap och ketchup.
    3: Lite av det vanliga

    Makaronerna fick vara lite för länge i grytan och jag hade ersatt lite mjölk mot matlagningsgrädde men tyckte inte resultatet blev bättre.
    [img=http://i52.tinypic.com/n4e2jb.jpg]

    #232309

    Testade Sias kladdkaka-glass idag jag också och jag måste säga att den kan mäta sig med de andra glassgiganterna. Jag hade ICA’s vanilj-lättglass till och det fungerade ypperligt.

    Kanske lite väl OT men kände att jag måste nämna det. :)

    #232310
    nible wrote:
    Testade Sias kladdkaka-glass idag jag också och jag måste säga att den kan mäta sig med de andra glassgiganterna. Jag hade ICA’s vanilj-lättglass till och det fungerade ypperligt.

    Kanske lite väl OT men kände att jag måste nämna det. :)

    Helt värt, GB-lättglass är faktiskt oerhört god om man endast vill åt vanilj.
    Kommer antagligen testa Äppelkaka nu på lördag, ska bara hinna med att ta mig till den stora affären :>

    #232311

    Morgonvikt: 68.9

    Har lyckats komma in i en period i livet där allt känns stressigt, planering, skola, jobb, träning, mat osv. En del inlämningsarbeten skall in och tentaplugg behövs göras många timmar.
    Stress är bra då det bidrar till att man verkligen pluggar, men kroppen mår inte så bra utav det.
    Men efter regn kommer förhoppningsvis solsken så det är bara att kämpa på.

    Dagens pass: Armar 45min ruskigt tryck.

    Rep extensions:
    5 set (20-10 reps)

    Skullcrushers:
    3 set (12-8 reps)

    U-grepp pushdowns:
    4set (10-8 reps)

    Stångcurl:
    5set(8reps)

    Sittande hantelcurl:
    3set (10-8 reps)

    Sittande z-barcurls med stöd i kabel:
    4set (12reps)

    Dagens föda:
    1: Regulär gröt
    2: Krämig kryddig köttfärsmix med pasta toppat med broilad ost.
    3: Vanliga jobbmatlådan, köttfärs, jasminris, oliver osv.
    4: Keso, cassein, jordnötssmör, mjölk

    #232312

    Morgonvikt 67.8… för helvete.

    Idag levererade jag nog årets sämsta pass, vilket psykiskt gjorde mig satans arg, ledsen och upprörd. Benen har inte gått bra alls de senaste gångerna och idag gick det sämst.
    Sker ganska mycket nu så kroppen har iofs sen någon/några veckor tillbaka fått utstå totalt under veckan, mindre sömn, mer aktivitet(jobbet ex 20h i veckan som innebär, gå, bära, lyfta osv), samma träningstider 5-6 dagar i veckan och jag har inte ökat maten mer än vad jag tidigare gjort.
    Så nu kommer jag seriöst öka matintaget för att har man ett stressigt liv i övrigt och träningen går dåligt så fallerar allt. Går däremot träningen bra så blir man lycklig och kan prestera bättre i det övriga. Vikten har ju i princip legat på samma sedan jag började denna journalen vilket är oerhört pinsamt men inte trodde jag att min kropp klarade av fler kalorier under veckan än vad jag giver den.
    Dagens mat blev iaf riktigt bra.

    Dagens pass: Framsida lår + vader, ärligt som jag är visar jag även vikter.

    Squat:
    60×6
    80×6
    100×6
    120×6
    130×3½ – tappade, gjorde en enkel 6a på 130 för 2½ vecka sedan…

    Benpress: Breda djupa
    240×12
    260×10
    260×12

    Sittande benspark:
    80×8
    90×6
    100×5

    Stående vadpress:
    150×20
    150×20
    150×20

    Vadpress i hacksquat:
    100×15
    100×20
    100×25

    Dagens mat:
    1: Gröt och ägg
    2: Kyckling, oliver, riskaka
    3: Hamburgare gjorda på färsk nötfärs vilket bidrar till rött i mitten och ost inbakat!
    4: Keso, cassein, mjölk och jordnötssmör.

    #232313

    Vad siktar du på för kcal intag framöver?

    #232314
    Västkustarn wrote:
    Vad siktar du på för kcal intag framöver?

    Högre än vad jag kör nu, vill inte spekulera hur mycket kcal jag äter då det alltid finns åsikter av folk osv ang sådant. Håller hellre det till mig själv =P

    #232315

    Morgonvikt 68.6kg

    Vilan gjorde verkligen sitt. Trots att det bara blev 6h sömn inatt och en smärre hjärtattack att vakna upp till snöstorm:(
    Så levererade jag en riktigt bra axelpass idag, orken fanns där och har nog inte pressat så pass hårt på länge.
    Imorgon är det äntligen lördag och nu var det längesedan jag och ostarna hade en mysig afton tillsammans.
    Hade lite dåligt och näradatum ostarna var undersökta under veckan så visste vilken dag de sänker priset.
    Så nu sitter jag här med totalt 9 ostar och kan inte bestämma mig för vilka som ska förtäras imorgon xD

    Dagens pass: Axlar och baksida lår

    Sittande militärpressar: Ett bra tag sedan jag körde denna nu så vart lägligt!
    20×20
    20×20
    40×8
    60×8
    70×7(Samma som PB, fast då vägde jag 76)
    75×4(PB, aldrig testat så högt(lågt?)
    75×3
    60×7

    Sidolyft med hantel, en arm i taget:
    12½x12
    12½x10
    12½x10

    Uppdrag med V-handtag, med fokus på det negativa(3-4sek)
    40×12
    45×10
    50×10

    Baksida axlar i kabel:
    15×25
    20×15
    25×15

    Shrugs med hantlar:
    57½x15
    60×12
    62½x10

    Sittande bencurl:

    20×10
    30×10
    35×10
    40×10
    45×10
    50×8

    Glutemaskin:
    Max x 25
    Max x 20

    Stifflegg med hantlar:
    35×10
    35×8
    35×8

    Dagens mat:
    1: Stor port gröt, mjölk och ägg
    2: Enorm ostfylld biff med potatis och löksås
    3: En mindre men söt portion med det vanliga

    Bjuder även idag på lite randombilder.
    1: Mat 2: ”Små” negerbollar på jobbet 3:Coops löjliga utbud 4: Skönt tryckfel

    #232316

    Morgonvikt 68.1

    Som sagt äntligen lördag men redan igår kväll kände jag lite kittlingar i luftrören och idag kändes det snäppet mer.
    Hade Astma i yngre år så känner det direkt, men dagen till början bestod av att städa hela lägenheten samt tvätta.
    När detta var klart blev det att gå och handla lite inför kvällen.
    Allt var lugnt men när jag kom hem blev jag väldigt dåsig och allmänt trött.
    På väg till gymmet blev det värre och väl framme så ömmade hela kroppen och det kändes liksom som ”nu är sjukdomen på ingång”
    Så hela passet blev ganska lugnt och strikt, men pallade av 40min iaf sen drog jag.
    Huvudvärken började komma när jag kom hem och la mig och vila samt kurrerade mig lite extra med alvedon, multi, omega och massa vatten.
    Nu känns det lite bättre men hela kroppen ömmar fortfarande och man är lite dåsig och varm. VILL ICKE BLI SJUK, tur att det är ätardag iaf så man kan tröstäta :D

    Dagens pass: Rygg med lite fokus lats

    Stående latspressar:
    4set

    Sittande latsdrag:
    3set

    Stående stångrodd(omvänt grepp):
    4set

    Sittande enarms latsdrag:
    2set

    Sittande roddar:
    2set

    Rygglyft:
    2set

    Käkat lite mysig skinksallad med oliver och ska nu låta vrålhungern tränga sig på inför svullandet och film vid 9, blir även att baka bröd som skall serveras ugn -> bords!
    Uppdaterar imorgon igen och då lever jag förhoppningsvis

    #232317

    Svar på blogginlägg:
    Jag har testat Hyperdrive vid två tidigare tillfällen och jag gillar dessa små röda piller stenhårt! För mig funkar de utmärkt och verkligen ökar min kroppstemp en helt del (svettas floder vid cardio).. =) Det var av den anledningen jag ville testa någon annan och jämföra med. Annars så håller jag Hyperdrive högt.

    Btw för en som deffar så såg de där bakelserna där uppe ut som rena jävla himmelriket. ;)

    #232318
    CDJ wrote:
    Svar på blogginlägg:
    Jag har testat Hyperdrive vid två tidigare tillfällen och jag gillar dessa små röda piller stenhårt! För mig funkar de utmärkt och verkligen ökar min kroppstemp en helt del (svettas floder vid cardio).. =) Det var av den anledningen jag ville testa någon annan och jämföra med. Annars så håller jag Hyperdrive högt.

    Btw för en som deffar så såg de där bakelserna där uppe ut som rena jävla himmelriket. ;)

    Aaa de skriker ens namn när man går in i butiken ;(

    #232319

    Morgonvikt 69

    Igår var det lite si och så, mådde inte direkt 100% och var egentligen inte alls superhungrig eller sugen men körde på ändå.
    Idag känner jag mig lite bättre men tråkig och dryg hosta som ibland bränner till inuti mig och lite allmänt öm, får se hur jobbet går idag 2-10.

    Bakade 3 st rosenbröd som serverades nästan blixtevarma.
    Sen en ganska så generös ostbricka, bröd och diverse pålägg


    Idag sov jag ut länge så blev 1 stor frukostmåltid i följd av den vanliga jobbmaten.

    #232320

    Morgonvikt 68.9

    Från en ganska usel helg med diverse sjukdomar som spökat och tråkigt jobb och en del usla pass förra veckan.
    Inleder vi nu en ny helt underbar vecka, vädret är helt otroligt och det är grymt varmt ute.
    All äckelsnö smälter bort och små mini-tsunamis härjar omkring på Borlänges alla gator.
    Idag verkade jag relativt pigg men lite krasslig i näsa och hostade lite men hoppades på att kunna köra ett bra pass ändå, så när jag väl började lyfta lite så släppte allt och
    OJOJOJ så man levererade idag!

    Vikterna bara flög och allt kändes grymt lätt, efter 2-3 veckor med bara bänkpress så var det tillbaka att testa hantlarna igen.[/b]

    Liggande hantelpress:
    15×20
    20×20
    35×8
    37½x8
    40×8 (PB+2)
    42½x5 (PB+1) 6st här sen är det dags för 45orna:P
    42½x4

    Incline bänkpress:
    70×7
    70×8
    70×8

    Decline hantellpress:
    32½x8
    35×8
    35×8

    Incline kabelflyes:
    15×20
    20×15

    Incline situps:
    x20
    x20
    x15

    Knälyft:
    x15
    x15

    Liggande benlyft:
    x20
    x20

    Dagens mat:
    1: Gröt o ägg
    2: Kyckling o oliver
    3: Svensk husman, köttbullebiff med stuvade makaroner och stekt lök
    4: Keso, jordnötssmör, cassein och mjölk

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.