Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232351
    ErikHB wrote:
    Morgonvikt 68.8kg

    Idag vart det dags att piska benen lite, kändes som evigheter sedan jag körde igenom dem men var 1 vecka sedan.
    Det går inte super i benen om jag ska vara ärlig, alla pass ligger ungefär på exakt samma och jag lyckades med fetare pass för typ 1½ månad sedan så blir lite trött på det.

    Du har inte ökat nämnvärt i kroppsvikt sedan journalstarten i januari typ, leangains i all ära men tror nog det skulle gynna dig om du ökade maten:p

    #232352
    d-z wrote:
    Du har inte ökat nämnvärt i kroppsvikt sedan journalstarten i januari typ, leangains i all ära men tror nog det skulle gynna dig om du ökade maten:p

    Jag vet!
    Grejen är väl mer att jag var påväg bra sen kom jobbet in i bilden vilket bidrog till ett ganska grovt extra kaloriförbrukning.
    Just nu är jag väldigt si och så med vad jag ska göra, men kommer öka på relativt stadigt som jag gjort fram till Juni ungefär,
    sen skall lite överflödigt plockas bort så jag är späd och snygg till min systers bröllop i Juli.
    Har väl också med att göra att jag fortfarande är lite fetmarädd när jag kollar på mina offseasonbilder från våren förra året.
    Lite halvt om halvt patetiskt jag vet, men alla måste göra misstag för att göra bättre ifrån sig senare :)
    Styrkan har dock ökat markant i alla övningar ungefär så det kan nog klassas väldigt mycket leangains detta.

    #232353

    Morgonvikt 68.5kg

    Disco i all ära heter denna dag.
    Skulle köra militärpressar med de nya bänkarna på gymmet och jävlar så kassa de är.
    Påtok för låga så man kan inte trycka ifrån med fötterna,
    samt att de har hjul bak så man kan förflytta dem enkelt så när man trycker ifrån rejält kan de glida, så blev mest att fokusera på att komma igenom skiten så här kunde man inte brassa på alls som vanligt.
    Aja fick ganska bra tryck under passet och svettades bra x)

    Militärpress:
    20×15
    40×15
    60×10
    70×6
    70×5
    60×6

    Hantelpress:
    27½x10
    32½x8
    25×8
    20×8

    Sidolyft:
    15×12
    15×12
    15×12

    Frontlyft(hantlar):
    15×10
    17½x10
    20×10

    Framåtlutad lyft:
    12½x12
    12½x12
    12½x12

    Trapzmaskin:
    60×25
    85×25
    85×20
    85×15

    Dagens mat:
    1 Massa gröt med mjölk, ägg, äggvita och äppelmos, riskakor med smör och ost samt cassein, mjölk och jordgubbar.
    2: Potatismos med nötfärsbiff, stekt lök i matlagningsgrädde och gröna bönor.
    3: Keso, cassein, mjölk och jordnötssmör.

    #232354

    Ja, jag avskyr verkligen de förbannade bänkarna med hjul baktill. Ställer till det nå fruktansvärt! Förbannade ingenjörspajasar :)

    I övrigt ser dina pressar riktigt fina ut Erik. Du imponerar som fan! Förmodar att det är fria militärpressar?

    #232355
    ErikHB wrote:
    Jag vet!
    Grejen är väl mer att jag var påväg bra sen kom jobbet in i bilden vilket bidrog till ett ganska grovt extra kaloriförbrukning.
    Just nu är jag väldigt si och så med vad jag ska göra, men kommer öka på relativt stadigt som jag gjort fram till Juni ungefär,
    sen skall lite överflödigt plockas bort så jag är späd och snygg till min systers bröllop i Juli.
    Har väl också med att göra att jag fortfarande är lite fetmarädd när jag kollar på mina offseasonbilder från våren förra året.
    Lite halvt om halvt patetiskt jag vet, men alla måste göra misstag för att göra bättre ifrån sig senare :)
    Styrkan har dock ökat markant i alla övningar ungefär så det kan nog klassas väldigt mycket leangains detta.

    Så länge styrkan ökar och du ökar i kroppsvikt sakta men säkert så är det ju bra :emo-thumb Du skulle dock säkert öka ännu bättre (utan ”bulka”) om du käkar på 300-400 kcal mer/dag fram tills juni när du ska börja deffen. Vad är det, 6-7 veckor kvar? Minst 70-71 kg lär du väga innan du börjar

    Känner igen ”rädslan” du beskriver, kände lite så jag också efter min förra diet. Kom dock över det ganska snabbt, mat är fööör gott:D

    #232356
    Wabban wrote:
    Ja, jag avskyr verkligen de förbannade bänkarna med hjul baktill. Ställer till det nå fruktansvärt! Förbannade ingenjörspajasar :)

    I övrigt ser dina pressar riktigt fina ut Erik. Du imponerar som fan! Förmodar att det är fria militärpressar?

    Självklart fria. Men klarade samma reps på 80kg med de gamla, som sagt. De nya suger faktiskt.

    d-z wrote:
    Så länge styrkan ökar och du ökar i kroppsvikt sakta men säkert så är det ju bra :emo-thumb Du skulle dock säkert öka ännu bättre (utan ”bulka”) om du käkar på 300-400 kcal mer/dag fram tills juni när du ska börja deffen. Vad är det, 6-7 veckor kvar? Minst 70-71 kg lär du väga innan du börjar

    Känner igen ”rädslan” du beskriver, kände lite så jag också efter min förra diet. Kom dock över det ganska snabbt, mat är fööör gott:D

    Mina lördagar blir bara massivare och ökningen på vardagarna ökar så sakta men säkert sen blire att kötta på som fan ifall man ska vara kvar i Borlänge 1 vinter till, tänker icke frysa!
    Fast min ”deff” kommer bara vara i 4-5 veckor så knappt kroppen hinner börja förbränna, därför jag är lite ”sent” ute till att börja bulka seriöst, kan man lika gärna köra som man gjort sen enkelt skala bort vatten och lite fläsk.
    Sen är det ganska nice att linne-äga på gymmet och ådror är ballt :nerd:

    #232357

    Ja pressarna är riktigt fina, 70×5 är riktigt bra och ett av mina mål att sätta inom den närmsta framtiden.

    #232358
    Gober wrote:
    Ja pressarna är riktigt fina, 70×5 är riktigt bra och ett av mina mål att sätta inom den närmsta framtiden.

    Mjaa, gjort 75×5 med vettig bänk tidigare, som sagt nya bänkarna suger :(

    #232359

    Blev tidig träning idag direkt efter första föreläsningen så man hinner vila en bra stund innan det är dags för jobb kl 4.
    Ryggen kördes idag med fokus på lite vidd och lats, riktigt sjyst pass med explosiv energi och svett.

    Dagens pass: Rygg

    Uppvärmning:
    Stående latsdrag: 25x25x2
    Stångrodd: 20x20x2
    Marklyft: 20x15x2
    Chins x10x2

    Breda latsdrag:
    70×12
    75×12
    80×12
    85×10
    90×9 -> Drop 40×9

    Stångrodd:
    70×12
    90×10
    100×8

    Dragmaskin:1h
    25×10
    30×8
    2h:
    30×25

    Sittande smalgreppsrodd:
    90×12
    100×8
    105×8

    Rygglyft:
    x20
    x20

    Marklyft:
    100×12 ajaj

    Dagens mat:
    1: Kvargyoghurt, cassein, mjölk, jordnötssmör och jordgubbar(kvargyogurten var bland de sämsta jag testat)
    2: Krämig kyckling med pasta
    3: Jobblådan
    4: Keso, cassein, jordnötssmör och mjölk

    #232360
    ErikHB wrote:
    ]


    Imorgon är det lördag! o/
    [/b]

    Inte riktigt meningen att citera mig själv, men iaf.

    #232361
    ErikHB wrote:

    Imorgon är det lördag! o/
    [/b]

    Inte riktigt meningen att citera mig själv, men iaf.

    DE gillas! :)

    #232362

    Morgonvikt 68.5

    Blev kanske en 6h sömn inatt, så är lagom mör idag.
    Vart uppe tidigt och städade hela lägenheten, kastade in tvätt i maskinen sen drog jag till Borlänge marknad med en kompis vid 10.
    Inte mycket att ha, de vanliga godissnörena och kryddgubbarna.
    Drog sedan och handlade lite och när man väl kom hem sen rann svetten helt brutalt, varit 19grader i skuggan idag så sjuk sommarvärme.
    Eftermiddagen bjöd på bröst och baksida lår som jag körde galet intensivt, och hårt med alla snabba kolhydrater i kroppen :D

    Dagens pass: Bröst + baksida lår

    Hantelpress:
    15x15x2
    37½x8
    40×8
    42½x5½
    45×3½-4

    Incline bröstpress:
    35×10
    35×8
    35×7
    35×6-7

    Hantelflyes:
    22½x12
    25×10
    27½x8 – drop till 22½kg hantelpress x 5

    Pecdec 35×25

    Bencurl:
    25x15x2

    Liggande bencurl:
    30×12
    35×10
    40×8
    45×8

    Glutemaskin:
    65x25x3

    Stiffleg:
    70×12
    70×12
    70×10

    Maten har blivit lite random och som vanligt har handen gått upp och ner ur godispåsen hela dagen. Ostbrickan, tunnbrödet och glassen inväntas till filmen :)
    Ha en fortsatt trevlig lördag.

    Bjuder även idag på en press och tjockisfilm.
    HTC wildfire-s är ok, men kameran är inte att hurra för. Gör vad man kan.
    Helt ensam i gymmet så musiken höjdes och jag kan stonka bäst jag vill, funkar bra för mig att skrika lite ibland för motivationens skull :)

    45kg-s sista setet
    [youtube=W8KE01LON9k]

    Visar den bara för att jag la ner orken att filma
    [youtube=rou57qWXJpU]

    #232363

    Grymt bra form:emo-thumb

    #232364

    Lördag + Söndag:

    Maten under lördagen blev ungefär:

    0: Handen har gått upp och ner ur godispåsen hela dagen
    1: Casseinprotein, mjölk, keso och jordgubbar med 1 tunnbrödsrulle med smlr
    2: Gröt gjord på mjölk med riktig jordgubbsylt och äppelmos

    #232365
    d-z wrote:
    Grymt bra form:emo-thumb

    Tack :) måste fixa min gamla digitalkamera så man kan filma lite på gymmet! Så kass kvalité kan man inte visa något ;(

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.