Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232411

    Morgonvikt 70.3

    Trött, hängig och slängig efter gårdagens 9h på lagret blev det ben vid 3-snåret. Förstår inte hur men lugnt och
    försiktigt började man värma upp och squata, sen drar man iväg med ett hur enkelt som helst PB.
    Aja, må så vara, klagar inte direkt så var bara att köra på!

    Uppvärmning: 60reps:

    Squat:
    60×10
    80×10
    100×8
    120×8
    130×7(PB
    140×3

    Benpress:
    150×20
    200×15
    250×10
    250×10

    Benspark:

    50×10
    50×10

    Insidalår:
    70×20
    70×20

    Stående vadpress:
    150×15
    150×15

    Sittande vadpress:
    50×15
    50×15
    50×15
    50×15

    Stående vadpress:
    150×15

    Dagens mat:
    1: Möe gröt med fluff
    2: Vitlöksostfylld nötfärsbiff med pommes och löksås(potatisen kunde fått sig 2min till under grillen…
    3: Keso, cassein, mjölk och jordnötssmör

    Gårdagens frukost med.

    #232412
    J.v.K wrote:
    hur mycket nötfärs konsumerar du i veckan? :D

    Formen ser riktigt fin ut för att vara offseason :)

    Tackar! :) Den ser bäst ut på lördagar eftermiddagen sen sabbas den totalt på kvällen :D

    Äter väldigt mycket nötfärs då det är det absolut billigaste och utan tvekan det godaste(billiga) köttet man kan få tag i och man kan göra oändligt mycket med det.
    Kyckling 50kr/kg visst men man behöver alltid trixa bort fula bitar och kräver mer stekfett = kostnad.
    Nötfärs bara att frysa in och tillaga som den är, sen använder man ju det såklart till hamburgare som faktiskt är bland det bästa jag vet.
    Sen denna veckan hade tempo 49.90kr/kg för deras lokala dagsslaktade 10%nötfärs som är otroligt god och äts gärna med rosa mitt.

    Gissar i runda svängar på att jag åt 300-500g per dag denna veckan, börjar bli lite sugen på kyckling nu faktiskt :(

    #232413

    Värk i benen är bara förnamnet, huu vad hemskt.
    Efter dagens frukost och tillagning av jobblådan bar det iväg mot ett armpass.
    Inledde med triceps och avslutade med biceps, brukar variera varannan vecka ungefär, men oftast börjar jag med triceps.

    Dagens pass: Armar

    Smalgreppsbänk:
    20×20
    40×20
    60×12
    70×10
    80×8

    Liggande hitler:
    12½x10
    15×10
    15×10

    Rep bakom:
    4set

    Dips:
    x15
    x10

    Pullups:
    x15
    x10

    Bicepscurl i kabel:
    50×12
    55×12
    60×10

    Enarms med stöd i kabel:
    10×12
    15×12
    15×10

    Sittande bakåtlutade med stöd:
    12½x12
    12½x12
    12½x12

    Bra pass och sen avslutar man med att cykla hem i ösregn :(

    Dagens mat:
    1: Gröt
    2: Kyckling med vitlök, soltorkade tomater och spenat med pasta
    3: Jobblådan, nötfärs, ris, matlagningsgrädde, tomater och lök
    4: Keso, cassein, mjölk och jordnötssmör

    #232414

    Morgonvikt 69.5

    Rätt mör efter gårdagens jobb, känns i kropp och själ men pengar är till för att skaffas!
    Idag brände vi av axlarna lite grann och trött och trög som man är glömde man wristwrapsen hemma.
    Så avböjde att köra tunga pressar idag då jag anser att jag har rätt feminina handleder och händer, må så vara.

    Dagens pass: Axlar

    Uppvärmning:
    Hantelpressar:
    15×20
    17½x20
    22½x15

    Pressar i smith bakom nacke:
    30×20
    50×10
    60×8
    65×8
    70×5
    50×8
    50×6

    Stående pressar i smith:
    50×10
    50×8

    Frontlyft med hantlar:
    15×8
    17½x8
    20×10
    22½x8

    Sittande sidolyft:
    12½x10
    12½x10
    12½x10 + 4 stående

    Incline kabelextensions för baksida:
    15×20
    17½x20
    17½x17

    Shrugs med hantlar:
    47½x12
    555×12
    57½x12

    Dagens mat:
    1: Gröt, ägg, äggvita, jordgubbar
    2: Gröt, ägg, äggvita, jordgubbar, mjölk
    3: Friscoburgare alá awesome som vanligt, nu blire korvbrödbagarens grova bröd att testa nästa gång, Frisco är för lyxigt och gott.
    4: Keso, cassein, mjölk och jordnötssmör

    Kommer att göra en ”hamburger” guide snart, glömde ta hälften av bilderna denna gång så kompletterar nästa gång.

    Gårdagens kyckling med spenat, vitlök och soltorkade tomater samt dagens burgare

    #232415

    Morgonvikt antagligen 69-70

    Igår blev det vila från gymmet och jobb mellan 18-23.45.
    Idag blev det upp ganska tidigt för att käka och dra till skolan vid 10 för att försöka fixa slutuppgifter i skolan med en polare.
    När klockan slog 3 orkade iaf inte jag mer, drog hem och sedan bort till gymmet där stackars Wabban väntat på mig så han hade redan börjat köra sitt ryggpass, men några övningar tillsammans blev det iaf.

    Dagens pass: Rygg(vidd och lats) + baksida lår

    Breda latsdrag:
    50×10
    50×10
    60×10
    70×10
    80×10
    90×10 2 sista med hjälp
    90×6-8 eller något

    Stående latsdrag:
    30×15
    35×15
    35×15

    Sittande latsdrag med V-handtag:
    60×10
    60×10
    70×10
    70×10

    Stående stångrodd omvänt grepp:
    70×15
    70×15
    70×15

    Ryggresningar:
    kv x 20
    kv x 20
    kv x 20

    Liggande bencurl:
    30×8
    30×8
    40×8
    45×8

    Sittande bencurl:
    40×10
    45×10
    50×10

    Glutemaskin:
    70×25
    70×25
    70×25

    Dagens föda:
    1: Gröt, ägg, äggvita, mjölk och jordgubbar
    2: Halvgammal Chocolate banana proteinbar från fx + whey = kramp i käkarna
    3: 3 mumsiga burgare(KBB-s grova bröd var ok, lite tråkigare än vanliga men man behöver bara hitta rätt kombo av toppings för att det mörka brödet ska dominera det ljusa.
    4: Keso, cassein, mjölk och jordnötssmör

    Gårdagens stekt torsk med potatismos

    #232416

    Gårdagen var skön, kopplade bort allt med skolan och bara njöt.
    Jobbade från 14-17.15 och sen brände jag av ett typ allroundpass på jobbets gym på deras maskiner med trycklyft.
    Smidigt men gillar inte hur de rör sig, konstigt motstånd liksom.

    Allroundpass:

    Bänkpress på mjukt golv med vinglig bänk: :S
    20×20
    40×20
    60×15
    70×15
    80×8
    70×10

    Sittande tricepsmaskin, pressar på sidorna:
    x12
    x12
    x12
    x10

    Axelpressmaskin:
    x12
    x12
    x10

    Bröstpressmaskin:
    x12
    x12
    x12

    Incline situps:
    x15
    x15
    x15

    Z-bar curls:
    x12
    x12
    x12

    Sedan cyklade man hem, svänge inom ICA lite innan man kom hem, lagade dagens lunchlåda, duschade, plockade fram de sista ostarna innan Junideffen. Chillade en stund sen blev det film med det vanliga.
    Ost, tunnbröd, kex, marmelader, smör, leverpastej, fil osv.

    Sen testade jag även GB-s nya Noggersmak.
    Som vanligt levererar en vaniljsmak utöver det vanliga, deras är så oerhört gräddig och god, sen alltid generöst med nougatbitar i mitten, ibland tjocka, ibland tunna.
    Om jag inte minns helt fel hade de en ”Hasselnöt” för många år sedan i samma förpackning men den utgick. Denna var i princip identisk om mina smaklökar minns rätt.
    Riktigt fin var den. 4½/5 byggartummar!
    [img=http://i54.tinypic.com/2qc4dnd.jpg]Dagens frukostburgare innan jobbet.
    Bröd, lättmajonäs, rödlök, kött(ost inuti) stekt svamp, ketchup, bröd.
    [img=http://i56.tinypic.com/96xfth.jpg]Nu blire jobb, peace out och ha en skön söndag

    #232417

    Din mat är lockande! GE MIG!

    Sköna pass du levererar!

    #232418
    ErikHB wrote:
    Morgonvikt 69.5

    Gårdagens kyckling med spenat, vitlök och soltorkade tomater samt dagens burgare

    Tja! Jag har letat efter något gott sätt att äta min kyckling till spaghetti, och det där ser riktigt lovande ut. Har du lust att dela med dig av recept?

    #232419
    Roligt wrote:
    Din mat är lockande! GE MIG!
    Sköna pass du levererar!

    Tack :-]

    Viktor Karlson wrote:
    Tja! Jag har letat efter något gott sätt att äta min kyckling till spaghetti, och det där ser riktigt lovande ut. Har du lust att dela med dig av recept?

    Alltså att laga mat är inget svårt.
    Googlar du kyckling, spenat, soltorkade tomater får du upp 1000 recept då det är en mycket vanlig kombination av ingredienser som fungerar tillsammans.
    Är egentligen inget att förklara mer än att steka kyckling, sen i med resten(desto mer matlagningsgrädde/grädde desto krämigare.

    #232420

    Morgonfettma 69.9

    Med mina spruckna fingrar stiger man stolt upp efter 9h arbete på lagret, plockar upp mobilen och läser i mailen att alla dagens och morgondagens föreläsningar är inställda.
    Najs, slippa äta vid speciella tidpunkter och kunna sitta hemma och fixa med slutarbeten.
    På eftermiddagen blev det dock stopp och ett benpass nalkades, ett bra pass idag tyckte jag och resultatet får man la se i övermorgon när den riktiga träningsverken kommer.

    Dagens pass: Framsida lår + vader

    Squat:
    20×20
    20×20
    40×20
    60×10
    80×10
    100×10
    120×8
    140×4(PB!, äntlingen den jävla 4an, tog dock inte ut mig så enormt innan så var säkert därför, men ett PB är ett pb :)

    Gående utfall med smalstång:
    37½x8
    37½x8
    37½x8
    37½x8

    Benspark:
    60×10
    70×10
    80×7
    90×6 -> Drop: 45×6

    Insida lårmaskin:
    80×25
    80×25

    Vadpress i hacksquat:
    100×25
    100×25
    100×25

    Stående vadpress:
    200×15
    200×15
    200×15
    200×15

    1-vadspress i benpress:
    60×15 + 15 med båda

    Dagens mat:
    1: Gröt, ägg, äggvita, mjölk och jordgubbar
    2: Gröt, mjölk, matlagningsgrädde, keso och jordgubbar
    3: Kyckling i ostsås med potatismos(för lite ost och matlagningsgrädde)
    4: Keso, kassein, mjölk och jordnötssmör

    Eftersom jag alltid äter det så slänger jag upp en bild på hur det ser ut. Kulinariskt ovackert men gastronomiskt beroendeframkallande.

    [img=http://i51.tinypic.com/fyzltu.jpg][img=http://i52.tinypic.com/2cqcizr.jpg]

    #232421

    Morgon 70.0 + Hamburgerguide

    Med sjuka cravings för burgare går jag som en skolflicka in på Tempo idag och ber om att det finns nötfärs över sen gårdagen för 50%.
    Icke! därför finner mitt öga en stor köttbit som fått namnet Märgpipa Benfri. 50% så kostar mig 45kr/kg.
    Kollade upp vad det egentligen är då man inte hör det varje dag men det är i princip samma sak som högrev så köpte direkt.
    Nu var det äntligen dags att göra min första egna hamburgerfärs på riktigt kött, and so I did. Guide finner ni nedan.

    Dagens pass: Bröst + discomage

    Bänkpress: + = hjälp av Wabban
    20×20
    40×20
    60×10
    70×10
    80×8
    90×4
    90×3+1
    80×5+2
    60xtyp 10 + 1

    Incline hantelpress:
    32½x6
    35×6
    35×6
    35×6
    37½x4

    Incline flyes:
    22½x10
    25×10
    27½x8

    Knästående kabelflyes nerifrån upp:
    15×25
    20×20

    Armhävningar:
    x20

    Raka benlyft:
    x15
    x15

    Liggande benlyft:
    x20
    x20
    x20

    Obliques:
    20×30

    Dagens:
    1: Stor port gröt, 2ägg, äggvita, mjölk, matlagningsgrädde, russin och jordgubbar
    2: 2 burgare på hemmagjord färs, friscobröd o div
    3: Keso, kassein, mjölk och jordnötssmör

    Guide to a perfect hamburger:[/b]

    1: Trimma köttbiten från fula senor och lite småäckligt fett på utsidan.
    2: Skär köttet i kuber typ 2x2cm eller liknande och lägg på tallrik som du sedan ställer i frysen 15min.
    3: Jag använde idag matberedaren vilket funkar utmärkt, man behöver bara köra i impulser, kyl även kniven till maskinen i 15min.
    Gör du färsen på annat mindre segt kött behövs det kanske 10 pulser om nu kniven är bra vass.
    Jag som har ärvt matberedaren från min mormor samt använde en styckesdetalj som Märgpipa som skall förkoka 2h, behövde väl en 40 impulser för att komma till färskonstistens.
    Det fina med att använda matberedaren är att det blir både stora och mindre bitar av färs som harmoniskt faller iser när man biter i burgaren.
    4: Forma burgarna relativt snabbt medan köttet är kallt sen in i kylen(såvidare de inte ska stekas direkt)

    Förberedelse
    5: Fixa iordning dina tillbehör, lök, ost osv och lägg estetiskt upp på en mindre tallrik. Sätt på plattan(Gärna gjutjärn)
    6: Pensla brödet på insidan med lite olja för att sedan rosta det på plattan medan den intar grov värme
    7: Salta och peppra(vanligt salt och nymalen svartpeppar) burgarna först direkt innan de ska stekas.
    De ska stekas i smör och det ska ryka om plåten innan du slänger på hamburgarna.(Mängd smör varierar av den % fetthalten i köttet) Märgpipa är grymt lent så krävdes snäppet mer än nötfärs.
    8: Medan hamburgarna fräser loss och du har saltat och pepprat på andra sidan(om du inte gjorde båda sidorna innan) så fixar du iordning bröden. Lägger på dina tillbehöver i den ordning du önskar.
    9 Efter kanske 1min så vänder du på burgarna(självtklart varierar detta efter tjocklek på burgare) och slänger med en gång på osten(Om den inte är inbakad)
    10 Nu till trixet, direkt när osten är pålagd tar du lite vatten och slänger på runt om burgarna(inte så mycket) sen snabbt på med ett lock(detta medför grymt mycket saftigare burgare(tro mig jag har testat massvis med metoder) Detta är Bobby Flays metod för hans signature burger.
    11 Efter du slängt på vattnet låt den stå kvar på plattan i cirka 30 sek för att sedan lyfta bort plåten och ställa den vid sidan av.
    12: Placera burgarna i bröden.
    13: Enjoy!

    Conclusion: Enorm köttsmak jämnfört med köpt nötfärs samt att man kan köra dem lite extra rosa.
    Värt besväret? Beror helt på, ska testa högrev nästa gång för att se hur det smakar, grymt kul var det att det blev så jävla bra iaf.

    #232422

    Mmmmm ser ju helt fantastiskt ut! Fan, pucko som jag är ibland tänkte jag inte på att man kunde använda matberedaren för detta ändamål. Har bara haft färspress i åtanke. Gött, blir till att pilla sånt i höst! :)

    #232423

    Heeey, nice guide! Att slänga vatten i pannan har jag aldrig tänkt på, det låter riktigt intressant och ska givetvis provas framöver :)

    #232424

    Schysst guide.
    Fanns lite tips och tricks jag tar till mig.

    #232425
    Wabban wrote:
    Mmmmm ser ju helt fantastiskt ut! Fan, pucko som jag är ibland tänkte jag inte på att man kunde använda matberedaren för detta ändamål. Har bara haft färspress i åtanke. Gött, blir till att pilla sånt i höst! :)

    Jadå, blir 2 helt olika grinds men slutresultatet blir ungefär likadant!

    Tommy Ivarsson wrote:
    Heeey, nice guide! Att slänga vatten i pannan har jag aldrig tänkt på, det låter riktigt intressant och ska givetvis provas framöver :)

    Yes! Det ”steamar” burgaren och stänger inne alla safter, men det gäller att locket sluts åt bra på plattan, märkte idag att det inte blir lika bra när jag körde med gjutjärnet istället för den andra där locket passar. Har pressat ut nästan en ½dl köttsaft ur en burgare genom denna teknik.
    Dock rekommenderar jag att ha fläkten igång på maximalt max eller öppna locket utanför fönstret då det kommer osa ganska bra.

    Maod wrote:
    Schysst guide.
    Fanns lite tips och tricks jag tar till mig.

    Gutt!
    Utelämnade mina egna specialiteter som jag kommit på själv, men majoriteten står skrivet!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.