Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232171

    Atlast, cheatdagen är kommen.
    Dock fungerar inte mina dagar likadant som någon annans måntro så tänkte göra en genomgång.

    Under hela dagen fastar jag fram till kl 6-7 på kvällen, såvidare det inte tryter rejält så tar jag en liten shake eller gör simpelt fluff.
    Detta gör jag just för att när jag väl ”släpper” loss så finns det inget stopp i mig, så skulle jag börja äta litegrann på dagen så kommer jag gå och börja småtugga på saker hela tiden.
    Så själva anledningen till att man kör såhär är för att ”invänta” supersmaskig mat och jag upplever att allt blir 1000x godare då, samt att jag får äta mig rejält mätt inom en period på 4-5h. Vilket också resulterar i att jag inte får i mig så supermycket kalorier ifall jag skulle ätit hela dagen, men det slutar alltid mellan 3000-7000kcal :-]
    Tränar aldrig på mina cheatdagar numera, eftersom jag vill gärna gå till gymmet nästan hungrig, däremot blir det en hel del promenerande.

    Med andra ord är mat en grymt stor del utav mitt liv och jag älskar varje sekund av att, detta är min version av kroppsbyggarmatstörningen :)

    Uppdaterar senare om vad käket blir som faktiskt inte är bestämt än 8)

    #232172

    Kör hårt Erik! Jag håller koll på dig både här och på gymmet ;)

    #232173
    Wabban wrote:
    Kör hårt Erik! Jag håller koll på dig både här och på gymmet ;)

    Baaah, det fanns folk här som faktiskt bor i borlänge och tränar på samma gym, whats the odds. Mycket trevligt!

    #232174

    Lookin’ sharp. Jag tror du allt är sugen på en pizza va? Fniss

    #232175

    Uppdaterar med dagens cheat

    Round 1: Inledde med en hel kyckling som har pillat in lite bacon under skinnet sedan tillagat i ugn. Denna trancherades och åt tillsammans med diverse såser :)

    Round 2: Den underbara ostbrickan(snokar i nära utgångsdatumslådan när det närmar sig cheatdag då man ändå ska äta upp :-]
    Portvinsbrie, Äkta English Blue Stilton i krus, Kvibille Ädel samt en äcklig ”nyttig” brie som jag var tvungen att testa, blää.
    Samt farmors bullar med smör :P

    Round 3: Semla, lussebulle och mitt största misstag ever, keso, grädde med smulad mandelchocklad i. Luften i grädden tog mitt liv direkt och jag har inte mått så dåligt på mycket länge. Man lär sig av sina misstag, så vart tvungen och kasta en stor del.

    Allt äts inte upp, jag gillar bara att ha stora urval!
    Samt lite kvällströck.

    #232176

    Morgonvikt 68.4.

    Mår som man brukar efter en skön carb-overload, precis som en bakfylla.
    Kommer strukturera om ätardagarna i framtiden, får se hur det blir.

    Kommer träna ben i eftermiddag och det blir nog ett hårt låg repspass då det vart ett tag sen man körde det. Har en del skolarbete att ta tag i idag med ;<
    Uppdaterar lite senare :)

    #232177

    Grymt jobbat! Riktigt bra skriven journal :emo-thumb
    Grymt kul att du lägger upp så mycket om mat, jag e ganska ny så ska testa lite av vad du lagar!
    Keep workin!

    #232178

    Dagens pass: Framsida lår / Vader

    Mitt squatrack var naturligtvis upptaget av en fitnesstönt med sådana hängringar, aja iaf. Squatat cirka 4 veckor irad så körde en paus idag.

    Benspark
    30x15x2
    40×15
    50×12
    60×10
    70×8
    80×6
    90×5

    Hacksquat Går till strax under 90grader(inte superdjupt)
    90×12
    100×8
    110×6
    110×6

    Benpress Smalt fotfäste samt djupa
    150×20
    200×20
    200×20

    Vadpress i Benpressmaskin
    150×25
    200×20
    200×19

    Stående vadpress
    150×20
    150×20
    150×17…

    Resultat: Svårt o gå

    Ingen supermotivation på gymmet idag men levererade ändå så pass att man fick gå som om man skitit ned sig.

    Dagens maut:
    1: Gröt, äggvita. Kvarg, keso, jordgubbar samt en äggmacka med lättmajonäs
    2: Ett par fina skivor stekt fläskkarré(i gjutjärn såklart) med gröna bönor mixade med fetaost, Arla franska örter och soltorkade tomater samt lök och svamp.
    3: Kvarg, keso, lättvispgrädde, jordgubbar med strödda pepparkakor på.

    #232179

    Dricker betydligt mycket mer till alla kolhydrater så slipper du baksmällan. Jag är ju lite kung av ätardagar då de alltid spårar ur och att dricka tillräckligt är dagens sanning =)

    #232180
    Richard B wrote:
    Dricker betydligt mycket mer till alla kolhydrater så slipper du baksmällan. Jag är ju lite kung av ätardagar då de alltid spårar ur och att dricka tillräckligt är dagens sanning =)

    Mm, får ha det i åtanke!

    #232181

    Dagen i all ära: Morgonvikt 68.0

    Axlar samt baksida lår idag

    Uppvärmning med hantlar ovansida, sida osv.

    Pressar framför i Smith(30kg)
    30×15
    60×12
    70×9
    75×8
    80×6

    Sittande sidolyft

    12½x12x3

    Pressar i axelmaskin(sittande bakåtvänt)
    30×12
    35×8
    40×6

    Baksida axlar kablar

    15×20
    15×20
    15×15

    Traps i shrugsmaskin
    90×15
    120×12
    120×10 ->90×6

    Sittande bencurl
    30×15
    40×15
    45×12
    50×10
    50×8

    Kaigreenmaskinen
    max x 25 x 3

    Stiff-legg med hantlar
    32½x10
    35×8
    37½x8

    Bjuder även idag på lite dagsfärska formbilder rätt opumpad innan gymmet, lite måste jag allt blotta mig :( Rakhyveln har semester btw.

    Dagens maut: Lyckades även till måltid 2 skära av mig halva ringfingernageln inkl allt kött i en snedd vinkel utåt, efter 1liter tappat blod så fick jag Hello Kitty-plåster av grannen. Har bild på detta men tänker icke visa det här, ej så trevligt att titta på

    1: Havregryn, äggvita, keso, jordgubbar, med mjölk och matlagningsgrädde samt en riskaka med phillieost
    2: Tortillapizza med skivad kalkon, ost, lök, svamp.
    3: Some old, keso, kvarg, whey, jordgubbar, lättvispgrädde med krossade pepparkakor

    #232182

    Ser bra ut Erik! och pizzan ser god ut, även att den kostade en fingertopp :D

    #232183
    Richard B wrote:
    Ser bra ut Erik! och pizzan ser god ut, även att den kostade en fingertopp :D

    Icke värd det!

    #232184

    Otroligt bra ben!

    #232185
    nible wrote:
    Otroligt bra ben!

    Oj man tackar:o själv prioriterar jag ben & bröst just nu för jag anser att det är det som måste upp mest!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.