Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232471

    Ja äpplepaj är sjukt god! Men min favorit är kladdkaka, den bör alla smaka. Ska prova blåbärs-smaken i helgen. Berte FTW! :D

    #232472
    J.v.K wrote:
    Man vs Food är ju helt klart bäst att titta på om man vill ha inspiration till ätardag ^^

    Det är ett skönt program, synd bara att de lägger för stort fokus på vad han ska försöka äta upp och rabblar det om och om igen.
    Skönaste ”Amerikanska Restaurangprogrammet” är helt klart Diners Drive-ins & Dives, synd bara att alla säsonger inte finns att tillgå.
    Dock sett alla som går att få tag i :-]

    [http://www.youtube.com/user/Eeldarb http://www.youtube.com/user/Eeldarb%5D
    Han har laddat upp relativt mycket avsnitt men det finns nog x4 ggr fler ;(

    #232473

    Dietdag 15[/b]

    Inte mycket speciellt att vidarebefodra idag heller.
    Vaknade löjligt tidigt vid 6 och steg upp vid halv 7 för att genomföra sista morgoncardion på ett tag. Kommer jobba 7 dagar irad nu =

    #232474

    Dietdag 16[/b]
    68.2

    Upp vid 04.30 för att äta frukost och sedan bege sig till jobbet.
    Kl 6 började vi och hela lagret hade gemensam fika 9-9.30 då de bjöd på baguetter och gräddtårta.
    Där satt man med whey och några sötmandel och vart glad.
    Inte direkt sugen på halvvettig tårta och förberedda mackor som är halvtorra. Inte ens värt att tänka på att smaka.
    Fick dock med mig 1 liter färska jordgubbar hem som jag åt istället för lite potatis. Blir nog några till frukost imorgon med.
    Ordrarna var slut vid 10.30 så då var det bara att ge sig hem.
    Sedan dess har jag tvättat och kollat på serier i princip.
    Annars inget nytt.

    Dagens föda:
    Som vanligt x)

    #232475

    Dietdag 17[/b]
    67.7

    Upp vid samma tid 04.30 för att äta frukost och sedan bege sig till jobbet.
    Vart hårt hela dagen 06-15.00 utan några stopp och det var rätt urlöjligt skönt att bara få komma hem och fixa matlådan, laga middag och sedan bara sätta sig till ro i datorstolen resten av kvällen.
    Hade gärna tränat idag men allt är stängt utom jobbgymmet som icke fungerar till mitt förfogande.
    Imorgon blir det axlar efter jobbet 07-16.00 på F&S :( men det enda jag hinner med när jag jobbar de tiderna en söndag och alla gym har sommaröppet.
    Bara 1 jobbvecka kvar sen är det slut på det hela så bara att lida ut.
    Formen tar sig grymt bra och jag börjar känna mig riktigt hård.
    Kommer inte hinna med att bli superslipad runt buk och navelpartiet men det finns inte heller någon mening till att göra.

    Dagens föda:
    Som vanligt x)

    #232476

    Låter bra. Smäll upp lite bilder vid ett tillfälle :)

    #232477

    Dietdag 18[/b]
    67.0 :S

    Ja idag var vikten verkligen skrämmande låg men jävlar var det bara rinner av när man jobbar.
    Nu kretsar bara tankarna omkring muskelförlust men det bra på gymmet idag trots att det var friskis och de inte har vettiga hantlar med bra grepp.
    4 dagar kvar på dieten iaf samt 4 dagar kvar på jobbet o/.
    Tankarna kretsar mycket kring framtiden nu och jag kommer att berätta hur det ska bli osv lite senare under sommaren, kan iaf berätta att det kommer bli offseason vol2 = betydligt seriösare än denna våren.
    Tog lite bilder idag och som sagt, det behövs inte mycket don för att gå ner i vikt när man jobbar på lager….betald cardio är nice.

    Dagens pass: Axlar + mage

    Sittande hantelpressar(tvungen att ta det lugnt för stängerna är supertunna så man kan inte greppa + att dem som är normala har inga ”korn” utan är nästan renslipade så man glider utav bara fan…)
    15×20
    15×20
    22½x15
    30×10
    32½x8
    25×10

    Frontlyft:
    17½x10
    20×10
    20×10

    Sidolyft i maskin:
    ?x12
    ?x12
    ?x10

    Baksida axlar i maskin:
    x25
    x20
    x15

    Hantelshrugs(Som sagt finns inga tunga grejer här):

    25×25
    27½x25
    30×20

    Magmaskin:
    x15
    x15
    x15

    Obliques med hantlar:
    x30
    x30
    x30

    Dagens föda:
    Som vanligt, dock 100g extra lök till kvällsmåltiden. åå nom vilken lycka.
    Inga superbilder men alltid något. En relativt duglig sommarform tills vidare.

    #232478

    Looking good. Blir det att hålla denna formen nu under sommaren för att sen köra igång en bulk? Nått viktmål till vintern eller?

    #232479

    Ser riktigt bra ut! Alltid nice med V-cut, bra tryck i armarna oxå :emo-thumb

    #232480
    Ryan wrote:
    Looking good. Blir det att hålla denna formen nu under sommaren för att sen köra igång en bulk? Nått viktmål till vintern eller?

    Får se, mår faktiskt lite dåligt av att väga såhär lite. Känner mig liten och kass. Men dieten nu är mest till för att bygga upp lite cravings samt så man ser lite halvsnygg ut på syrrans bröllop nästa vecka.
    Har spånat lite och träningen var som roligat när jag bulkade hårt förra året och gick upp till ungefär 77kg så kommer sikta mot det.

    Eira wrote:
    Ser riktigt bra ut! Alltid nice med V-cut, bra tryck i armarna oxå :emo-thumb

    Tackar :) Vore ballt om man någonsin får bort buken men krävs en del muskelmassa till och några års diet/träning för att lyckas.

    #232481

    Dietdag 19[/b]
    66.0 :S

    Som sagt, vikten har fallit bort helt så nu har jag höjt maten lite de sista 4 dagarna på dieten för att orka med jobbet och hålla stadigt där jag är.
    Nöjd med formen som den är nu så skall bara hålla den.
    Energin på gymmet var bättre än förväntat, likadant med styrkan trots efter 3 arbetsdagar med gym.
    Gäller bara att jag höjer kalorierna sen så man inte börjar tappa styrka och muskelmassa och kan kötta på gott i sommar.

    Dagens pass: Framsida + baksida lår

    Squat:
    20×15
    20×15
    60×12
    80×10
    100×8
    120×8
    130×5
    100×10

    Benspark:
    60×8
    70×8
    80×6
    60×10

    Liggande bencurl:
    30×12
    35×10
    40×8
    45×8

    Stiff-leg med hantlar:
    35×8
    35×8
    35×8
    35×8

    Superset – Glutemaskin + Insida lår
    75×25 – 70×20
    75×25 – 70×20
    75×20 – 70×15

    Tränar endast för att hålla kvar det lilla som finns på mig :(
    4 arbetsdagar kvar iaf! Kommer gå fort.

    Dagens föda:
    As usual

    #232482
    ErikHB wrote:
    Tackar :) Vore ballt om man någonsin får bort buken men krävs en del muskelmassa till och några års diet/träning för att lyckas.

    Vad menar du? buken är ju borta, det där får väll för sjutton räknas som ett sexpack :D

    #232483
    Gober wrote:
    Vad menar du? buken är ju borta, det där får väll för sjutton räknas som ett sexpack :D

    Massa kvar på buken(partiet runt svanskotan på nedre rygg) menar jag.
    Samt under naveln är det lite fläskigt, men det är tävlingsforms fett det där ;

    #232484

    Dietdag 20[/b]
    65.6 :S

    Man ser bättre och bättre ut i spegeln för varje dag som går iaf, och tur är väl det med tanke på den ynkliga vikten jag ligger på.
    Är dock mer ”rippad” än vad jag var i slutet av dieten förra året så skulle jag göra en tömning nu hade det sett ganska galet ut.
    Peace & Love festivalen gör det inte enklare och självklart har oerhörd hetta slagit till, tur att man har så pass låg fett% så man inte svettas så mycket x)
    Drog till med ett ryggpass idag och det gick sådär. Man kan inte förvänta sig att dra en 3a på 200 i marken när man gått ner 4½kg på 20 dagar.
    2-3 jobbdagar kvar!

    Dagens pass: Rygg

    Chins(djupa, ända ner, ända upp):
    x12
    x10

    Marklyft:
    60×8
    100×8
    130×7
    160×6
    180×4

    Roddmaskin:
    55×12
    65×12
    70×10
    75×10

    Latsdrag med v-handtag ovanifrån:
    60×10
    70×10
    80×10
    90×8

    Ryggresningar:
    kv+10kg x 15
    kv+10kg x 15
    kv+10kg x 15

    Dagens föda:
    As usual, lite högre på energi-intaget.

    #232485

    Förstår precis vad du snackar om det där med vikten. Men nu är du ju ganska kort så det är ju inte så sjukt liten vikt med tanke på din form och längd : ) Själv har jag stor ångest att vara under 75kg och att jag måste under 70kg för att bli snygg. Jag är ju dessutom av medellängd : (

    Men men man får se det långsiktigt.

    Tack för tipset med den där Diners youtubekanalen. Nu är jag sugen på att bla köpa köttkvarn hehe.

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.