Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232546

    Sådär, då vart sista passet i Borlänge gjort och det känns mycket bra.
    Det jag kommer sakna mest här är faktiskt mina rutiner, hur löjligt bra koll och nära man har till alla affärer, priser utbud osv.
    Men det ska jag nog kunna fixa ganska så snabbt i min nya stad med :)
    Idag har jag mest packat, ätit fluff sen repeat. Besökt ett par polare och sagt adjö en snabbis med.
    Nu inväntar jag bara att farsgubben ska komma så man kan få äta middag någongång :(

    Dagens pass: Bröst + mage

    Liggande hantelpress:
    15×20
    15×20 + lite annan uppvärmning
    35×10
    37½x8
    40×6
    42½x3
    35×8

    Incline bröstpressmaskin:
    60×10
    65×10
    65×8

    Smal pecdec:
    25×12
    30×12
    30×10

    Bänkpress:
    60×8
    60×8
    60×8

    Magmaskin:
    20×15
    25×15
    30×12

    Situps med ben uppe:
    x20
    x20

    Obliques:
    25×30
    30×30

    Får se hur uppdateringarna kommer bli nu framöver, ska försöka så mycket jag kan men som sagt, 10 dagar utan egen bostad så kommer bo i en övernattningslägenhet i Kristianstad och hemma hos Mor.
    Laters

    #232547

    Liten Update:

    Farsan anlände vid 22.05 i fredagskväll och jag hade min Chili klar som blev löjligt god, gjord på högrev.
    Vi steg upp vid kl 06.00 och började packa in i släpet och kom iväg från Borlänge vid 10.15.
    Efter ett par timmar stannade vi för att käka i Ödeshög på ett kinaställe och jag skäms fortfarande över hur dåligt val av mig det var.
    139kr = typ 100g kött, grönsaker och massa ris……
    Note to self: ÄT ALDRIG THAIMAT NÄR DET INTE ÄR BUFFE FÖR FAN

    Lyckades komma fram till Karlskrona efter vi lastat av i Kristianstad vid kl 9 och jag drog då direkt in till stan för att träffa morsan som var på Sailet = Hamnfestival i Karlskrona.
    Där bjöds det även på typiska laxwraps från en vagn som var bland det godaste jag någonsin ätit(bild kommer senare)

    Söndagen plockades det svamp och sedan tränade jag armar på kvällningen, när man är trött har man verkligen en sjuk pump.

    Idag har jag inte gjort speciellt mycket, skulle vila men har inget att göra så blev ett spontant bröstpass på 35min.
    Nu blire mat.

    Seriösre uppdateringar kommer kanske, peace

    #232548

    Ja det var väl ändå typiskt att du ska dra sista passet på atletklubben 3 dagar innan jag tog mig dit! Varför ska vi alltid gå förbi varandra? Typiskt :)

    Hoppas du har det bra i utlandet! (utanför Borlänges stadsgränser)

    #232549

    Så är Grand Gym i Karlskrona det bästa eller rekommenderar du något annat? Jag var på Grand förra gången jag var nere på kontoret vi har där och ska ner nu igen nästa vecka.

    #232550
    Ichigo wrote:
    Så är Grand Gym i Karlskrona det bästa eller rekommenderar du något annat? Jag var på Grand förra gången jag var nere på kontoret vi har där och ska ner nu igen nästa vecka.

    Ska jag vara ärlig har jag bara tränat på Grand Gym och Friskis och Svettis. Grand Gym för mig är lite som ett andra hem här nere. Man känner igen alla och ingenting förändras någonsin.
    Inget stort eller exklusivt gym men det är mysigt.
    Man blir välkomnad av personal även ifall man inte känner dem eller inte.
    Ifall du kommer ner i veckan kanske du stöter på mig då jag är här ett par dagar till ;)

    #232551
    ErikHB wrote:
    Ska jag vara ärlig har jag bara tränat på Grand Gym och Friskis och Svettis. Grand Gym för mig är lite som ett andra hem här nere. Man känner igen alla och ingenting förändras någonsin.
    Inget stort eller exklusivt gym men det är mysigt.
    Man blir välkomnad av personal även ifall man inte känner dem eller inte.
    Ifall du kommer ner i veckan kanske du stöter på mig då jag är här ett par dagar till ;)

    Ah ok, ja då blir det nog Grand nästa vecka om mötet inte drar ut på tiden för mycket :D

    #232552

    Idag blev det ett tidigt pass då vi skulle gå på Lunchbuffé idag vid kl 12.
    Benen stod på tur som trevligt var. Det var en kall morgon så det tog sin beskärda tid att hinna se svetten, men den kom som ett brev på posten till benpressen.
    Tyvärr öppnade de inte förrän 10 idag men fick börja vid 09.45 men kändes ändå stressigt pass trots att det tog 1h, 15min.
    Ben behöver tid!
    Vi åkte till ett ställe i Karlskrona som jag anser vara den bästa restaurangen i Karlskrona, pris, kvalité, utbud, läge osv allt inräknat.
    Dagens lunchbuffétema var Italienskt/Grekiskt, se bilder nedan.

    Dagens pass: Fram och baksida lår

    Uppvärmning

    Squat:
    20×20
    60×10
    80×10
    100×8
    120×9
    130×5
    120×8

    Benpress:
    240×12
    260×12
    280×10
    300×10

    Benspark:
    50×8
    60×8

    Sittande bencurl (nivåmaskin så ingen koll på vikt, men sista setet var tyngsta vikten)
    x20
    x15
    x15
    x15

    Stiff-leg med hantlar:
    35×8
    35×8
    35×8
    35×8

    Liggande benpress:
    30×12
    40×12

    Dagens mat: Se nedan

    Buffen var som sagt Italienskt/Grekiskt, 90kr inkl mineralvatten och kaffe(löjligt billigt)
    Kött: Kycklingklubbor, Chilimarinerad kycklingfilé, Lammfärsbiffar med fetaost och paprika, Nötköttsgryta med vitlök, Slottsstek med något runt om, Alaskapollock i någon låda(som jag ej smakade, kass fisk), kryddig korv.
    Resten: Sallad, pastasallad, tzatsiki, pizzasallad, skivad friterad potatis, Pasta Carbonara, Pastagratäng med köttfärs och fetaost(löjligt god), oliver, bröd, smör, ris, potatis, vindruvor… tror jag fick med nästan allt.

    #232553

    Liten update:

    Alla dagar ser ungefär exakt likadana ut då jag har nada att hitta på här hemma hos morsan.
    Man vaknar vid 10 och käkar mål 1 mellan 11-12, tränar vid 16 och åker hem med morsan när hon slutar jobbet. Käkar och inväntar kvällens sista mål mat.
    Roligare än så blir det inte.
    Men körde igenom axlarna igår samtidigt som man försökte få vettig kontakt med mäklaren som naturligtvis åkt på semester utan att säga till.
    Så då gick man bara och fundera på det ifall saker inte skulle lösa sig så hela gympasset gick ut fanders = noll fokus.
    Aja bättre tider kommer för det har löst sig nu iaf och jag flyttar in onsdag eftermiddag nästa vecka :)

    #232554

    Dagsvikt: Typ 67-67½

    Dagens pass: Bröst och mage

    Liggande hantelpress:
    10×20
    17½x15
    22½10
    35×10
    37½x8
    40×6
    42½x4

    Incline bänkpress:
    60×8
    70×8
    75×8 drop -> 60×4

    Incline flyes:
    22½x8
    25×8
    25×9

    Kabelflyes:
    12½x15
    15×15

    Hängande benlyft:
    x10
    x10

    Kabelcrunches
    Typ 40×15
    Typ 55×15
    Typ 55×10

    Liggande benlyft
    x15
    x15

    Bra pass trots att man är trött och jävlig.
    Imorgon blir det ett hårt rygg och vadpass innan det är dags att glufsa buffé igen :-] Och denna gången är det på brorsans 30års fest så ska bli väldigt trevligt och se vad som erbjuds. nomnom

    Dagens mat(Som alla andra dagar typ):
    1: Keso med äpple och fluff
    2: Cirka 500g Kyckling, fläskfilé, fläskytterfilé eller annat lent kött med potatismos i olika variationer
    3: Samma som frukost

    Ska bli så jävla skönt att få bo själv igen ;

    #232555

    Igår blev det ett stadigt rygg och vadpass innan brorsans 30-årsfest.

    Chins:
    x10
    x10

    Marklyft(med kass stång ;( )
    60×8
    100×8
    130×6
    160×6
    190×2½(greppet och wrapsen sket sig)

    Maskinroddar:
    60×12
    65×10
    65×8

    Sittande roddar med v-handtag:
    50×12
    60×12
    70×12
    80×12

    Latsdrag bakom nacke:
    40×12
    40×12

    Ryggresningar
    x15
    x15

    Sittande vadpress:
    40×15
    40×15
    50×15
    50×15
    50×15

    Stående vadpress:
    150×15
    150×15
    150×15
    150×15

    Sedan blev det käk en bra stund senare.
    Buffe med fläskfilé med bacon i krämig sås, kycklingklubbor, potatisgratäng, sallad, bröd, ost osv sedan efterrätt 2 olika tårtor :) Men höll ifrån lite så senare när jag kom hem vid 11 var jag hungrig igen och eftersom det var min cheatdag gick jag även all out då.

    Fick med mig kycklingklubborna hem så åt upp resten av dem (12 st) samt 1 paket leverpastej med 3st 100grams grahamsbullar skivade till 13 mindre brödskivor, ett par knäckebröd, lite choklad och lite annat x)

    Idag sov man länge och drog direkt iväg och körde ett armpass för att senare dra ut till stugan och grilla lite. Inte direkt i behov av ett större matintag idag x)

    Bara 2 dagar kvar nu i Karlskrona tills man flyttar så det kommer gå snabbt :)

    Peace

    #232556

    Vädret vart väldigt trevligt idag så blev att promenera in till stan och spara de 12kr för bussen ;) tar cirka 50min.
    Idag var det ett kompletteringbröstpass only eftersom jag kör det 2ggr per träningsvecka.
    Gick väldigt bra i bänken idag än vad jag trodde det skulle.
    Testade på ”Bulgaren” och antog att mitt nuvarande RM var kanske 100kg så testade vilket visade sig vara påtok för enkelt så körde max på alla set istället.

    Bänkpress:

    60×8
    95×1
    65×7
    90×2(gjorde 4)
    70×6(gjorde 9)
    85×3(gjorde 6)
    75×5(gjorde 6)
    80×2(gjorde 5)
    60×8

    Incline bänkpress:
    60×8
    70×8
    75×7
    75×6
    60×8

    Bröstpressmaskin:
    ?x12
    ?x12

    Imorgon är det sista dagen i Karlskrona(äntligen) så det verkar bli fint väder så blir nog promenad in till stan i följd av ett benpass imorgon.

    Peace

    #232557

    Sista dagen gick som sagt undan. Fint väder så promenerade in till city för ett relativt kvickt benpass.

    Dagens pass: Framsida samt baksida lår

    Benpress:
    120×12
    160×12
    200×12
    240×12
    280×12
    300×10
    320×8

    Benspark: Sådan nivåmaskin
    x15
    x15
    x12
    x12
    x10 (tyngsta)

    Gynekologstolen:
    80×15
    80×15

    Sittande bencurl: Sådan nivåmaskin
    x15
    x15
    x12
    x12(tyngsta)

    Stiff-leg med hantlar:
    35×8
    35×8
    35×8

    Gårdagens mat:
    1: Keso, äpple och flyff
    2: Kycklinglevergryta med potatis i ugn, första gången jag testade kycklinglever och det gick hem riktigt bra. Mycket fräshare än Nötlevern
    Stektes ihop med lök, svamp, mjölk och matlagningsgrädde
    3: Samma som frukost

    #232558

    Sådär mina vänner!
    Nu är jag inflyttad och nästan klar, bara några lådor kvar x).
    Idag klev jag upp redan 6 då man inte kunde sova och började dona, sen börjades utforskning alá Kristianstad.
    Blev totalt under dagen en cykeltur på cirka 3mil samt en hel del gående runt om i stan.
    Detta avslutades med ett axel och vadpass på Xercise City i Kristianstad som jag spånar på att börja träna på.
    De ger 1 vecka prova på först vilket är grymt nice. Riktigt bra gym och en del groft folk där.
    Som första officiella dagen i Kristianstad firar jag självklart det med… ost x) Sen blir det strikt och lågt fram tills skolan så man får bort vattnet snabbt.

    Dagens pass: Axlar + vader

    Axelpressmaskin:

    8set 20-6 reps

    Sidolyftmaskin:
    4+1 set 12-8 reps

    Frontlyft:
    2 set 12 reps

    Stående baksida axlar i kabel:
    4 set 20-15 reps

    Maskin för baksida axlar samt ovansida rygg:
    4 set 12-8 reps

    Stångshrugs:
    60×10
    100×10
    120×10
    120×10

    Stående hantelpressar:
    14-16-18 hantlarna 20-15 reps

    Vadpress i olika benmaskiner:
    7 set 20-15 reps st.

    Bilder osv kommer när man fått ordning på sitt liv. Lite huller om buller atm och man blir arg och sur när man aldrig hittar saker x)
    Peace

    #232559

    Usch ja, igårkväll hade man det skönt och trevligt framför Fast Five som äntligen kommit ut på HD-kvalité.
    Så det dukades upp med 3st ostar, Brie, Camembert och Cambozola i följd av tunnbröd, lokalköpt bröd och farmorsbulle.
    Leverpastej i mängder, smör, marmelad, räkost samt kex.
    Sedan testades även GB-päronsplit vilken jag uppskattade lika mycket som jag finner den misslyckad, mer om det på min blogg när det inlägget nu inträffar.
    Testade även en finare dansk leverpastej som de sålde ut vilket bidrog (misstänker jag) att jag vaknade mitt i natten och fick nästan springa till toan då den ville tillbaka till sina danska rötter.
    12½h sömn fick jag totalt iaf och idag mår jag bra.

    Inledde med en morgonpromenad… förlåt, eftermiddagspromenad till högskolan för att se hur lång tid det tar att gå dit.
    Lite frukost sedan begav jag mig till city för att fortsätta mitt utforskande och senare blev det ett bröst och magpass på Xercise, vilket idag gästades av Johan Adolfsson, ganska så grov x)

    Älskar verkligen gymmet men det är lite synd att det skall vara lite dyrt.

    Dagens pass: Bröst och mage

    Hantelpress:
    16×15
    18×15
    34×12
    36×10
    36×10
    38×8

    Hammerstrength maskin: älskar dem!
    40×15
    60×15
    70×12
    80×10

    Smalgrepps pecdecmaskin:
    30×20
    45×15
    55×12

    Decline bänkpress:
    60×8

    Magmaskin:
    x20
    x15
    x10

    Benlyft:
    x15
    x15

    Rotationsmaskin:
    x15
    x15

    Bra pass!

    Dagens mat:
    1: Cassein, keso och lite fluff
    2: Stark kycklinggryta med potatis
    3: Keso, cassein, mjölk och något annat.
    Lite mindre kcal nu fram tills skolan.

    #232560

    Idag har det blivit en hel del donande i lägenheten, åkt runt till diverse affärer för att uppdatera mig om priser osv så man har full koll på vart man skall handla saker.
    Avslutade dagen med ett ryggpass.

    Dagens pass: Rygg

    Latsdrag
    5set

    Pulldownmaskin:
    4set

    Roddmaskin:
    3 set

    Low Row Maskin:
    3set

    Lower back maskin:
    3set

    Dagens mat:
    1: Gröt, ägg, äggvita, keso, cassein och jordgubbar
    2: Hamburgare x2
    3: Keso, cassein, mjölk, matlagningsgrädde och jordgubbar

    Denna journal kommer nog trappas ner en hel del nu i framtiden då skolan börjar och intresset att föra en noggrann journal här inte är så kul längre. Mer fokus kommer ligga på min matblogg istället.

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.