Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232186

    Underhållande journal Erik! Härliga matbilder och kul med formbilder.. kiep app teh goud wörk man!

    #232187

    Morgonvikt 67.7
    Efter en 3h tentamen så bar det iväg till gymmet efter en snabb hemvisit.
    Idag vart det rygg som stod på schemat och jag nojjade lite över att jag inte kunde köra på hårt pga jag klöv halva fingret, men icke.
    Dagens pass vart bland de brutalaste jag kört på länge, pumpen och värmen kom efter första chinstaget och jag mosade igenom allt idag, tvingade mig nästan därifrån annars hade jag stannat hela dagen :S

    Rygg:

    Chins
    x18

    #232188

    Härligt kört idag! Tur att inte fingret satte stopp för allt :emo-thumb

    Å maten… riktigt kul att du kastar upp den så detaljerad, då får jag en massa bra idéer!

    #232189

    Riktigt snygga ben :)

    #232190

    Morgonvikt 67.5! det går neråt men ätardagen är på ingång och jag har ökat under veckan så det är bara att köra på!
    Dagen i all ära så blir man väckt av de vanliga leveranstransporterna till affären nedanför en.
    Iaf, kände av ryggen grymt bra idag och såg bra mycket fram emot bröstpasset idag!

    Bröst + Mage


    Uppvärmning

    Kabel – lätta hantlar

    Liggande hantelpress
    35×10
    37½x7
    40×5
    42½x3

    Incline bänkpress
    60×12
    70×7
    60×9
    50×13

    Decline hantelpress
    32½x10
    32½x9
    32½x7

    Kabelpressar

    30×12
    25×12

    Hängande benlyft

    x10
    x10

    Magmaskin
    25kgx10x2

    Liggande benlyft
    15×2

    Decline situps
    15×2

    Oblique
    15kgx30

    Kör i princip aldrig bänk vanlig/incline så gör inte det bästa ifrån mig där, men det är något jag måste fixa nu under våren. Min teknik suger rejält.
    Bra pass i övrigt dock med bra pump.

    Dagens mat
    1: Gröt med äggvita samt keso och jordgubbar
    2: Currykyckling med ris och gröna bönor
    3: Nötfärs, vita bönor, morötter mm med en släng matlagningsgrädde, sallad och gräddfil. Kunde smakat roligare…
    4: Same old

    #232191

    Riktigt bra vikt/Styrka kombo! kommer följa detta :)

    #232192

    Kul med sjyst feedback alla! Ger en bara mer motivation till att posta oftare och mer detaljerat!:)

    Det börjar bli lite mänsklig värme utomhus nu så man hinner faktiskt börja svettas på gymmet vilket bidrar till råare pass med mer intensitet!

    #232193

    Dagen i all ära! Tvättat zzz, handlat lite inför lördag fnizz och chillat.

    Dagens pass: Armar

    Pushdowns med rep(dragdowns?)
    15×15
    15×15
    30×15
    45×12
    50×12

    Roelly pushdowns(Pushdowns med z-bar + omvänt grepp)Osäker på vikterna här då det är utsuddat på dem.
    60×15
    70×12
    (max)80×10

    Stående frammåtböjd hantel extensions
    12½x15
    15×12
    15×12

    2hands extensions bakom huvudet
    32½x12
    35×8
    37½x6

    Kabel-curl med z-bar(tung kabel inte sådär dubbeltjofräs)
    30×15
    40×12
    50×8
    50×6

    Enarms curl med stöd
    12½x12x3

    Hammercurl
    17½x12
    20×10
    20×9

    21an
    20×2

    Sen lite random discoövningar för underarmar.

    Bra pass med grovt tryck i biceps, triceps gick av bara farten idag så hann knappt känna någe ;S

    Dagens föda.
    1: Gröt, mjölk med äggvita. Keso, jordgubbar samt en macka med phillieost och tunn skiva av min hemmagjorda Fläskkarré i ugn med äppelmos på :-]
    2: Nötfärs, pasta, morötter, resten av franska örter creme-fraiche, matlagningsgrädde samt lök o svamp.
    3: Same old

    #232194

    Morgonvikt: 67.5,

    Trots att jag fortfarande hade träningsverk sedan högreppande benpasset i söndags förra veckan så gick jag idag in hårt för att köra lågrep och tungt i squaten vilket jag egentligen skulle gjort då. Kände att energin fanns där, de vanliga SL-gubbarna var på gymmet samt alla deras lärlingar som dånade och hade sig så nu jävlar.
    Och självklart satte jag det, inget jag ”strävat” efter utan det är bara det att jag försökte första gången och klarar det.
    Just 2 reppare kör jag endast i squat och marklyft sådär var 3-4 vecka.

    Så dagens pass!
    Framsida lår samt vader

    Uppvärmning
    Benspark
    20×15
    30×15

    Squat!
    20×20
    60×10
    100×6
    120×6
    130×4
    140×2
    145×2 – Nytt PB! O/
    100×12(snabbt efter)

    Hacksquat
    100×8
    100×8
    100×9

    Benspark
    50×12
    60×10
    70×6
    30×4(snabbt efter)

    Stående vadpress
    150x20x3

    Sittande vadpress
    50x15x3

    Insida lårmaskin

    45×70(snabba aggresiva, tog bra)

    Efter passet gick man i vanlig ordning lite lustigt frammåt.
    Imorgon är det äntligen lördag och man får äta godare än vanligt och slippa träna, skall bli sweet.

    Dagens mat
    1: Gröt, äggvita. Keso m jordgubbar och en rostad macka med ost
    2: Lövbiffgryta med lök, vitlök, soltorkade tomater, basilika, oregano med ris
    3: Same old

    #232195

    Godmorgon!

    Idag är man som vanligt uppe med tuppen likt ett barn på julafton inför dagens bravader. Benen idag är möra utav bara fan och det känns riktigt gött efter pb-t igår. Idag skall jag verkligen avnjuta en fin cheatdag med diverse gosaker, uppdaterar självklart senare ikväll hur det avnjöts eller imorgon :)

    #232196

    Schyst med PB! Gratulerar =)

    Njut väl av cheatdagen! haha

    #232197

    Bästa dagen på hela veckan, utan tvekan! Du presterar riktigt bra HB, kommer gå bra detta :)

    #232198

    Tackar! Sitter just här nu lite halvmätt, planerade att äta mycket tidigare idag men det blev strax efter 6 ändå för jag promenerade cirka 3-4h för att hitta en affär idag + att jag aldrig kan bestämma mig :( hinner knappt bli sugen tills meal nr2 står uppdukat!

    #232199

    Morgonvikt 69.0!

    Lite bukfylla är alltid fint en söndagmorgon, inte så farligt dock.
    Igår spenderade jag delvis ett par timmar vid datorn + att jag vart ute och promenerade i cirka 3½-4h då jag letade upp en mataffär samt att jag gick inom alla andra på vägen för att hitta något skoj.
    Hittade inget kul att tillaga så måltiden blev en pizza

    1: En Al Capone (Oxfile, fetaost, paprika, lök, svamp) som faktiskt vart riktigt tråkig och tycker jag aldrig det är värt pengarna efter jag ätit den så köpepizza blire inge mer :P

    2: En ny härlig delikatessost samt mina älskade tunnbröd som bres med graciösa mängder smör och ännu grövre mängd
    leverpastej som sedan rullas och doppas i jordgubbsfil(tonårsmaten) bästa skiten ever, blev 6st sådana x)
    Testade även en snabb varm macka med 3 olika ostar samt fläskkarré på.

    3: Ett paket lättglass med smält lysmelk och nougat över som självklart och trist stelnar direkt :(

    Så nu skall jag äta frukost och sedan fundera över ifall man skall ge sig på axlarna idag eller bara vila, det återstår att se.
    Peace for now

    #232200

    Sautan sicken seg dag. Tvingade mig bort till affärerna bara för att komma igång lite och köpte nya kollegeblock till de nya kurserna som börjar imorgon blaa så skall jag läsa en utomstående kurs som heter Näring och hälsa på distans, så ska bli jävligt kul att få en lite djupare inblick i kosten samtidigt som man får högskolepoäng av det :-]

    Dagens pass: Axlar

    Uppvärmning – Hantellyft, sidolyft osv

    Smithpressar framför
    30×20
    30×20
    70×12
    75×8
    80×5
    70×5
    60×10

    Sidolyft kabel
    10×12
    12½x10
    12½x10

    Viktplattelyft framför
    10×20
    15×15
    15×12

    Baksida axlar med kablarna i incline-bänk
    12½x25
    15×25
    15×20
    15×15

    20kgstång bakom nacke
    20×20
    30×12
    30×10

    Shrugs med hantlar
    47½x15
    50×15
    42½x15

    Ingen större motivation när jag vart påväg dit men kände direkt att jag blev varm bara i omklädningsrummet så det vart helt ok, dock kände jag av axeln som fan idag så fick värma upp riktigt länge ;(

    Maut
    1: Gröt, keso med vanliga tillbehör
    2: Nötfärs, matlagningsgrädde och stekt potatis med diverse tillbehör & smaksättningar
    3: Same old wonderfull

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.