Smaskig dwarf-offseason

Home Forums Seriösa träningsjournaler Smaskig dwarf-offseason

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 416 total)
  • Author
    Posts
  • #232231

    Morgonvikt 69.5 och hela 1 år äldre, närmar mig sakta men säkert pensionen.

    Som vanligt vaknar man av alla lastbilstransporter till Tempobutiken nedanför på måndagmorgonen men vafan, kan lika gärna kliva upp och ta dagen som en käftsmäll.
    Frukost i lugn och ro, samt föreläsning i skolan på eftermiddagen så gick direkt därifrån till gymmet.
    Som denna veckan inleddes högreppat fortsätter den även det, har aldrig varit med om massivare tryck i armarna än idag, vart riktigt krånligt att peta näsan faktiskt :(

    Dagens pass: Armar

    Triceps pushdowns
    35×25
    35×25
    45×25
    60×20
    75×18

    Sittande en-arms extensions med kabel
    7½x15
    10×15
    12½x15

    Liggande bakom huvudet extensions med rakstång kabel
    40×20
    45×20
    50×17

    Sittande dips
    x20
    x18
    x13

    266 reps triceps, om jag räknat rätt men man blir ju dummare med åren

    Sittande z-stångcurls med stöd-kabel
    35×20
    35×20
    40×15
    45×12
    45×10

    Incline lutande hantelcurls
    12½x10
    12½x10
    12½x10

    Sittande rakstångscurl i kabel
    30×15
    35×15
    40×15

    Superset 20kgstångs-curl och underarmar
    x12


    x10
    x12


    x8
    x12


    x7

    188reps med biceps.

    Bra tröck!

    Dagens mat:
    1: Gröt, ägg, äggvita, mjölk och russin med keso, whey och jordgubbar
    2: Soltorkad tomat, philadelphiaost, hårdostfylld nötfärsbiff med ugnstekt potatis och morot med löksås odyl
    3: Keso, whey, jordgubbar, mjölk, sötmandel

    Blir så jävla stela bilder när man kör blixt rakt på, får snart börja pula fram min matscen så man kan ta perfekta bilder.

    #232232

    Dagens pass: Högreppat framsida + baksida lår

    Squat:
    20×15
    60×15
    80×15
    100×15
    110×12

    Benspark:
    40×15
    50×15
    50×12
    50×9

    Benpress:
    200×15
    200×15
    200×18

    KaiGreenmaskin:
    max x 25
    max x 25
    max x 25

    Sittande bencurl:
    30×20
    40×20
    45×12
    45×10

    Stifflegg
    50×10
    50×10
    50×8

    Helt ok pass men att köra högreppat på låren är otroligt hårt när man inte är van vid det, en skolflicka kan nog kicka mitt as när jag är klar med låren ;(

    Dagens mat:
    1: Gröt med ägg, äggvita, mjölk och keso med jordgubbar
    2: Nötfärskompott
    3: Stekt Pangiusfilé(världens absolut i särklass tråkigaste fisk, men billig) med potatismos, ärtor, lök.
    4: Keso, whey, jordgubbar, jordnötssmör

    #232233

    Morgonvikt: 68.1kg

    11½h sömn inatt + snorömma ben vilket bidrar mer till att man blir som ett spöke under dagen men gymmet går bättre, skönt med lite ledigt från skola :-]
    Börjar känna mig lite fitt igen och det känns som att vattnet från i lördags är borta nu, så börjar ladda inför denna lördag! Som av någon anledning jag längtar till galet mycket :S
    Fick även idag min födelsedagspresent av brorsan som nyss varit i USA, så förrutom en tröja så ramlade det även ut ur paketet x2-st Snickers Peanut-butter! Ett högt tjo för lycka, dessa kommer ätas på lördag och recension kommer!

    Dagens pass: Högreppat Axlar

    Sittande hantelpress:
    12½x15
    15×15
    17½x15
    20×15
    22½x15
    25×14
    27½x10
    27½x7

    Sidolyft
    10×15
    12½x15
    15×12

    Stående militärpress
    50×8
    50×6
    40×8

    Frammåtlyft hantlar
    12½x15
    15×15

    Liggande kabelextensions för baksida
    15×20
    15×20
    15×16

    Shrugs med hantlar
    32½x15
    35×15
    37½x15
    40×15
    42½x14

    Ett förträffligt pass som satt där det skulle.
    Varit lite tyst här på senaste men hoppas folk fortfarande läser :(

    Dagens mat:
    1: Gröt odyl
    2: Nötfärsbiff, potatismos, löksås och ärtor
    3: Keso, jordnötsmör odyl

    Som sagt recension på Snickersen kommer på lördag!

    #232234

    Morgonvikt 68.1

    Snön har inatt vräkt ner och vi har fått cirka 20-25cm nu säkert här i Borlänge. Vilket är superbra då snö är bland det jag avskyr mest här i världen.
    Ledig från skolan som sagt, så var och inhandlade lite påfyllning till kylskåpet sen lite av mitt lördagsgodis! Längtat sen i måndags :S

    Dagens pass var denna ”träningsveckans” sista högrepspass så äntligen är den skiten över så imorgon inleds min ”PB” vecka har jag bestämt då jag kommer köra mina standardövningar med vanliga rep-antal osv så nu är det dags att se om något händer!

    Dagens pass: Rygg + vader

    Vadpress i benpressmaskin
    50×20
    100×20
    150×20
    150×20
    150×20

    Stående vadpress(Vardera ben sen båda i 1set)
    100x15x15x15
    100x15x15x15
    100x15x15x15

    Sittande vadpress:
    30×20
    30×20
    30×18

    Chins:
    x16
    x10
    x5

    Brett latsdrag med rakstång
    60×15
    65×15
    70×12

    Sittande enarmsrodd:
    10×15
    20×15
    30×15
    40×12

    Stående rodd(omvänt grepp)
    50×15
    60×15
    60×17

    Latsdrag med v-handtag
    3 set alá 10-15 reps

    Rygglyft
    x20
    x20
    x20

    Bra pass men icke kul att gå hem i högsnö med ryggpump :(

    Dagens mat:
    1: Gröt och ägg
    2: Nötfärs med oliver
    3: Kyckling”gryta” på soltorkade tomater och vitlök med jasminris
    4: Keso, jordnötssmör och jordgubbar

    Tack för mig

    #232235

    Morgonvikt: 67.9kg

    Gosh, blir faktiskt mest glad över att vikten återgår till under 68 för det bevisar bara att jag kan börja öka maten mer o/ planen är ju att sakta men säkert pinna upp mig till 72-73 tills slutet av mars.
    På tal om det så imorgon är det äntligen lördag! Av någon anledning har jag längtat konstigt mycket efter det denna veckan.
    Blir nog att dra av ett träningspass imorgon och vila på söndag då man alltid är helt slut efter ätaraftonen :)

    Är ju inne i min originalvecka nu i hopp om PB men idag vart jag verkligen sleten och axeln kändes av då jag sov helt stört inatt. Så raka hantelpressPB-t lägger vi på hyllan till nästa gång! :)

    Dagens pass: Bröst + mage

    Liggande hantelpress
    12½x25x2
    35×10
    37½x7
    40×5
    42½x4(varav 2 med hjälp av Wabban)
    32½x10

    Incline hantelpress
    27½x9
    30×9
    32½x9
    35×7

    Decline hantelpress
    32½x8
    32½x7
    32½x6

    Liggande flyes
    25×8
    27½x6
    22½x8

    Kabelpressar 15×30

    Situps, liggande med ben upp
    x15
    x15
    x15

    Benlyft
    x20
    x20
    x20

    Obliques med 25kg hantlar
    x30
    x30

    Från och till i passet stod jag och Wabban och snackade en del och man köttar på så jävla mycket bättre om man vilar 3min istället för 1 ibland, så därav kan repsen på setet se lite lustiga ut :)
    Fick grymt bra kontakt i de små grabbarna iaf och är helnöjd.

    Kan även lägga till att jag fick hem MMsports casein Päronsplit igår som jag testade idag. Helt sanslöst god så jag rekommenderar verkligen den!:emo-thumb

    Dagens mat:
    1: Gröt m ägg, keso och riskaka med ost
    2: 400g ostfylld nötfärsbiff med potatismos o tillbehör(har fått jävla dille för potatismos)
    3: Keso, whey, jordnötsmör

    [img=http://i52.tinypic.com/2a6pi7d.jpg]

    #232236

    Morgonvikt: 67.8kg

    Aaah härliga ätardag är äntligen kommen! I och med att jag alltid varit trött och hängig dagen efter så tränade jag idag och vilar imorgon. Då klarar man även av att käka mer då kroppen skriker efter näring!
    Körde igenom 1h cardio vid kl 12 idag sen gick jag iväg och shoppa lite sen bar det av till gymmet strax efter 3.
    Med i princip whey, bcaa och lösgodis running throu my veins så var det grymt bra tryck i början av passet men det började avta mot mitten!

    Dagens: Armar & underarmar Fokus låg idag på mattankar så tänkte inte så mycket på vad jag körde för vikter, men körde tungt runt 8 reps och fick bra kontakt(bild nedan)

    Sittande z-barkabelcurls med stöd
    5set

    Stående hantelcurls
    4set

    Stående kabelcurls med rakstång
    3set

    Pushdowns
    4set

    Framåtlutande hantelextensions
    3set

    Drag bakom huvudet extensions(rakstång)
    4set

    Dips
    2set

    Underarmar cirka 100 reps

    Mat:
    !Whey, lösgodis och BCAA. Skall drömma tillbaka till julen nu och äta skinkmackor med senap!
    Senare ikväll blire test av choklad, ost och glass :) Återkommer med matbilder imorgon!
    Puss alla och hoppas det fortfarande är läsare här

    Morgonbild på ryggen samt tröckbild från gymmet! :)

    #232237

    Morgonvikt: 68.8kg

    Som lovat kommer recension på Snickers Peanutbutter idag:

    I baren finns 2 squares som ni ser dock var mina trasiga så var inget kul att titta på.
    Ni som gillar/avgudar/älskar Snickers kommer inte bli besvikna men vi som ville ha något mer kommer inte höja ögonbrynen något speciellt.
    Tänk er en Snickers fast istället för nötterna så är det jordnötssmör som nästan smakar likadant. Jag tänkte direkt en Snickers med Mars-konsistens ungefär.
    Jag åt den inte kall i hopp om att den skulle vara så krämig som möjligt men tyvärr vart den inte det.

    Igår blev det även detta :)

    Lite kvällströck också :D

    #232238

    Fy fan, du har så go fysik Erik! Proportionerligt och snyggt. Skönt tryck i bilderna också!

    Btw, SIA’s Winernougat hur smakar den? Den låter som en riktig hit, jag älskar deras knäck och gräddkola glass.

    Vecka 10 lanserar SIA något som de valt att kalla Berte Glass och kommer vara lite som B&J hållet med smaker som Blåbärs Cheesecake, kladdkaka, äppelpaj… Kanske kan vara något för dig med att hålla ögonen öppna efter :) I know i will!

    #232239
    J Gold wrote:
    Fy fan, du har så go fysik Erik! Proportionerligt och snyggt. Skönt tryck i bilderna också!

    Btw, SIA’s Winernougat hur smakar den? Den låter som en riktig hit, jag älskar deras knäck och gräddkola glass.

    Vecka 10 lanserar SIA något som de valt att kalla Berte Glass och kommer vara lite som B&J hållet med smaker som Blåbärs Cheesecake, kladdkaka, äppelpaj… Kanske kan vara något för dig med att hålla ögonen öppna efter :) I know i will!

    Grymt mycket tack, värmer verkligen!
    Tycker dock inte att knäck eller gräddkola är superroliga men Wienernougaten är grymt god, även Apelsinchokladen är jag helt frälst i men finns inte i 500ml förpackningar, sen 10kr för 500ml är grymt billigt för galet god glass!

    Tack för tipset! Skall hålla koll i affären :D

    EDIT: Såg nu på deras hemsida att de kommer lansera smakerna Plopp och Goldnougat:P

    #232240
    ErikHB wrote:
    Puss alla och hoppas det fortfarande är läsare här

    Nu har iaf jag hittat hit, rolig journal med go träning och mat :)

    #232241

    Ser kanon ut Erik! God mat och bra form.

    Kör hårt! :D

    #232242

    Plopp guldnougat låter underbart! :)

    #232243

    Härlig lördag! Skulle nog tycka om Snickersen, jag. Jordnötssmör är en del av livets goda, helt klart.

    Vad är det för ostar? Ser fortfarande för få grön/blå-mögelostar :)

    #232244
    Tomas Tryffel wrote:
    Härlig lördag! Skulle nog tycka om Snickersen, jag. Jordnötssmör är en del av livets goda, helt klart.

    Vad är det för ostar? Ser fortfarande för få grön/blå-mögelostar :)

    Cambozola 25% Blå/vitmögel
    Camembert Le Rustique vitmögel
    Munster Lisbeth – Kittost

    Har inte blivit så mycket grön/blåmögel på senaste då jag är sjukligt förtjust i vitmögelostarna samt att jag har ett par kittostar som skall testas :)
    Har fortfarande inte testat Cambozola 42% men 25an är helt löjligt orgasmisk, utan tvekan min favorit.

    #232245

    Hu ja ny vecka. Morgonvikt 68.5kg

    Kände mig bra utvilad idag just för jag vilade igår och har sovit ut en del, så vart ganska laddad för ett rått benpass. Självklart satte jag PB rätt enkelt faktiskt men som jag tänker:
    Ett PB behöver inte alltid vara ett bra PB, det hänger ju mycket på hur mycket vila man kör mellan seten, hur många reps man kört seten innan själva PB-t och mycket mer.
    Men för att man ska bli gladare i själen får man la säga att det är ett bra eftersom jag inte klarat det tidigare :)

    Dagens pass: Framsida lår + vader

    Uppvärmning:
    60reps

    Squat:
    60×10
    80×10
    100×9
    120×7
    130×6(PB)
    140×3½(sista gick inte upp ;

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 416 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.