Snurr på Kanelbullen igen!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Snurr på Kanelbullen igen!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 839 total)
  • Author
    Cinnabon wrote:
    Hej gumman!! Guuu sa kul att du kommer ivag 8) Har aldrig varit i Miami men det ska va hur najs som helst. Det enda jag kan tanka pa ar att du pa resan over ska ha med dig adress och telefonnnummer till platsen du kommer att bo pa i USA for att ”immigrations” ska kunna halla koll pa dig. Dom kan bli valdigt griniga om man inte har det :) och ar ratt sa strikta med sant nu.

Det finns ett Gold’s gym i Miami om du vill testa det: [http://www.goldsgym.com/gyms/index.php?gymID=304] Jag vet att man betalar $20 for att trana en gang – borde vara samma pris som i LA antar jag – men det kan det ju vara vart :P

Hade du akt till LA hade du fatt tips om varldens coolaste sushirestaurang men det hittar du sakert i Miami ocksa….din sushi tok!! Vet inte vad du kommer ha for mojligheter att bila runt men ett besok pa ”Sea World” i Orlando ar ocksa ett hett tips! Sen tycker jag att du ska aka pa en kryssning….finns gott om sana paketresor. Det ar ett bra satt att se Floridas vackra strander och hav. Shit va jag blir avis nu!! Du kommer ha skitskoj Sofia!

Ha det bast! Kram kram! :nod

Taaack!!

Tror jag fick i mig ovanligt starkt kaffe imorse for morgonpromenixen gick oforskamt bra…efter 50 min ville jag ju bara fortsatta en timme till. Kanns som ingenting jamfort med trapptraningen :) Har saknat den lite idag faktiskt.

Korde ben pa Soder…bara for att utbudet av maskiner ar sa bra dar. Blev ett skapligt och intensivt pass med lite vila mellan seten.

Varmde forst 5 min pa cykel
    Knaboj i smith 6 set
    Hacklift 4 set
    Testade sen ett set i en bepress som verkligen inte stamde overens med min kropp sa jag hoppade vidare till en…
    Liggande benpress 4 set hogrep (20 reps)
    Benspark 4 set

Lite forbranningstraning sen…30 minuter pa crosstrainern :up:

At en riktigt go middag idag: bongroddar (som for ovrigt ar favoritgronsaken just nu), lax, keso och lite senap Kommer nu ta bort alla kolhydrater fran sista maltiden, men ligger kvar pa samma totala kcal intag. Brukar handa lite da med formen trots att man inte sanker maten *hoppas* Tankte somna till dagens avsnitt av Scrubs alldeles strax…

Exhale Freddan wrote:
    I dag provade jag stålmannen, men jag vet inte om jag riktigt fick till den helt rätt.
    Visst tog det på baksidan men även på utsidan tycker jag nog.
    Om man vinklade upp lingfingret lite tyckte jag det tog bättre på baksidan.
    Berätta gärna dom små hemligheterna med övningen så man får den att ta bättre.
    Man klarade ju inte av att köra med så jätte tunga vikter precis:p

Om man gor den strikt ska den ta bra pa baksida axlar. Sen sa ar det ju med den som med manga andra ovningar att man far kanna efter en hel del sjalv, testa lite olika vinklar osv. Visst tar det mer pa baksida om man pekar lite mer uppat med lillfingrarna och som du sager, riktigt tunga vikter kan man glomma. Men poangen ar val att fa mer kontakt och sa kor jag den oftast som sista ovning pa passet vilket funkar bra…manga repetitioner pa relativt latta vikter far det att branna rejalt :P

Kor hart Stalis, hihi!! :up:

Har varit en tuff vecka rent motivationsmassigt och jag tror att jag hade mitt samsta pass hittills igar nar jag skulle kora axlar. Tog koffeintabletter for energins skull men kande precis INGENTING!! 200 mg brukar inte ga helt obemarkt forbi nar det galler mig : Korde igenom passet som jag skulle…

Morgontraning: 50 minuter promenix och 21 minuter trapptraning *seeegt som attan*

Axelpress i smith 6 set
    Axelpress imaskin 3 set
    Drag till hakan med smalt grepp 3 set
    15 minuter pa crosstrainer och 15 minuter pa cykel

Sen var det biodax IGEN!! Fick inte valja den har gangen sa det blev ”Die Hard 4″….machismo till tusen alltsa, men nagra riktigt bra repliker som satt dar dom skulle.

Nu gar det at ratt hall igen i alla fall med vikten och vi ar lite mer overens kroppen och jag. Vikten imorse landade pa 59,5 kg[/b] 8) Alltid skont att fa ett litet kvitto pa att det gar at ratt hall nar det kanns extra tungt. Nu ar det bara att spinna vidare!!

Cinnabon wrote:
    Har varit en tuff vecka rent motivationsmassigt och jag tror att jag hade mitt samsta pass hittills igar nar jag skulle kora axlar. Tog koffeintabletter for energins skull men kande precis INGENTING!! 200 mg brukar inte ga helt obemarkt forbi nar det galler mig : Korde igenom passet som jag skulle…

Morgontraning: 50 minuter promenix och 21 minuter trapptraning *seeegt som attan*

Axelpress i smith 6 set
    Axelpress imaskin 3 set
    Drag till hakan med smalt grepp 3 set
    15 minuter pa crosstrainer och 15 minuter pa cykel

Sen var det biodax IGEN!! Fick inte valja den har gangen sa det blev ”Die Hard 4″….machismo till tusen alltsa, men nagra riktigt bra repliker som satt dar dom skulle.

Nu gar det at ratt hall igen i alla fall med vikten och vi ar lite mer overens kroppen och jag. Vikten imorse landade pa 59,5 kg[/b] 8) Alltid skont att fa ett litet kvitto pa att det gar at ratt hall nar det kanns extra tungt. Nu ar det bara att spinna vidare!!

Bra kämpat!! Njut idag av lite proteingodis (hoppas att du sparat dem till idag) och ha en skön helg. Vi får ta ett pass i veckan!

Mats E. wrote:
    Bra kämpat!! Njut idag av lite proteingodis (hoppas att du sparat dem till idag) och ha en skön helg. Vi får ta ett pass i veckan!

Klart jag har sparat!! Tog en browniepralin precis….sparar peanut butter pralinerna till lite senare i eftermiddag :p

Ett pass i veckan vore kul. Behover en rejal spark i baken pa min styrketraning 😮 Ha en kanonhelg sa ses vi i veckan Mats!

Hallå där ,har nyss hittat din tråd=)
    Så kul att läsa, går bra för dig ser jag:up:
    Du ser supertight ut!!!
    Keep it up!!

Cinnabon wrote:
    Klart jag har sparat!! Tog en browniepralin precis….sparar peanut butter pralinerna till lite senare i eftermiddag :p

Ett pass i veckan vore kul. Behover en rejal spark i baken pa min styrketraning 😮 Ha en kanonhelg sa ses vi i veckan Mats!

*SPARK*[/b] i baken!

AJJI fy gjorde ont! Your ass is made of steel girl! :D
    Kör hårt nu u hard candy u!! :up:

Fattar inte riktigt vad det ar med mig. Motivationen ar i botten och jag far inte till styrkepassen ett dugg ;) Har kant mig sa har lag nu i mer an en vecka….

En mysigt lat sondag idag. Har hunnit tvatta klader, somnat i soffan ett antal ganger 😮 lagat lite mat infor veckan…kollade ocksa pa F1 da Räikkönen tog sin andra raka seger pa Silverstone i Storbrittanien :P

Morgonpromenix 50 min

Brostpress i maskin 5 set
    Plan bankpress i smith 4 set
    Sned bankpress i smith 4 set
    Kabelflyes 3 set

Aja, imorgon ar en ny dag och da ar det ocksa dags for trapptraning igen :up:

Denicé wrote:
    Hallå där ,har nyss hittat din tråd=)
    Så kul att läsa, går bra för dig ser jag:up:
    Du ser supertight ut!!!
    Keep it up!!

Tack va snallt!! :) Du far kika in och halla koll :up:
    Kanner mig inte direkt tight…ar ju ett antal kilon kvar tills formen borjar kannas bra, men det har i alla fall gatt at ratt hall nu sista veckan sa jag hoppas pa annu battre siffror nasta vecka ocksa.

lovelysmile wrote:
    *SPARK*[/b] i baken!

AJJI fy gjorde ont! Your ass is made of steel girl! :D
    Kör hårt nu u hard candy u!! :up:

Nehedu, jag ar mer som en mjuk o gojsig gummibjorn 😮
    Du maste ha slagit i vaggen av studsen pa rumpan min efter sparken din, hihi! :D
    Tack for att du kikar in och peppar mig lite. I’m gonna get that hard candyass!!

cattahs wrote:
    Hej

Ser att det flyter på bra med vikten så några frågor har jag till dig….

Du brukar tävla i BF i lång klassen?

Vad är din off vikt och on vikt?

Jag väger väldigt mycket på mina 170 cm och troligen massa fett…

Vad tycker du biter bäst på fettkg utan att tappa för mycket ork och massa?

Mvh Catrine

Hej Catrine! Kul att du ar har :)

Ja, jag kommer tavla och har alltid tavlat i langa klassen BF 8)

Off-vikten har varierat lite men efter FF i december gick jag upp till ungefar 64 kg…hogsta vikten hittils. Tidigare har jag inte gatt over 60 kg, men a andra sidan har jag nog inte forbattrat muskelmassan sa har bra tidigare heller. Pa tavling var jag som lagst pa 51 kg forra aret och var nojd med den hardheten.

Hm, svart med den sista fragan. Det ar ju sa olika fran person till person, hur kanslig man ar for variationer i kolhydratsintag, forbranningstraning osv och jag ar verkligen ingen expert. Enligt egen erfarenhet tappar jag som bast med hogintensiv forbranningstraning tidigare pa dagen. Anser ocksa att det ar viktigt med ett skapligt hogt proteinintag (far i mig ca 150 g per dag) och att alltid fylla pa med snabba kolhydrater efter styrketraning och forbranningspass. Sen funkar det ocksa bra for mig att utesluta kolhydrater fran dagens sista maltid och istallet ta dem pa morgonen och runt traningen da man behover det som mest. Ligger nog relativt lagt pa kolhydraterna och det ar inget storre problem. Tror man far kanna efter sjalv nar det galler det. En annan viktig sak ar att inte sanka vikterna pa styrkepassen under dieten bara for att man har samre ork…kor pa pa samma niva sa gott det gar sa far man troligtvis behalla dom sma liven ;)

Hoppas att jag kunde hjalpa till lite i alla fall. Ar det tavling pa g for dig snart?

Hej där hårt slitande kanelbulle!

Hur går det för dig? Allt enligt planerna?
    Själv dra man snart igång med sitt lilla projekt :(

Vi får ta ett pass på Delta någon dag :)

Kör hårt…

Kram
    Linda

Trapptraning imorse 33 min…hade bara planerat att kora 20 min men det kandes ju som ingenting :p …aven efter 30 ville jag bara fortsatta men tog mig i kragen och gick in for att laga groten

Hade gott om energi – plus annu lite till – pa axelpasset idag. Kandes ruskigt bra och pa steppen svettades jag som aldrig forr :up:

Blev manga set. Far se om jag minns allt:

Sidolyft staende 6 set
    Sidolyft i maskin 3 set
    Axelpress i maskin 4 set
    Sidolyft sittande 4 set
    Stalmannen 3 set
    Hantellyft for baksida axlar 3 set
    Sen testade jag en ny ovning for baksida axlar som paminner lite om shrugs…far jag till den bra kommer jag nog lagga in den ovningen ocksa i mina axelpass :D

Avslutade med 30 minuter pa steppen. Perfekt downlight dar jag stod sa man sag lite extra markeringar pa armarna, hihi. Allt for lite ego boost!!

:emo-thumb Snurra nu vidare, motivationen kommer tillbaka!

Spin spin spin! :P

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 839 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.