Sommarform på 6 veckor, I’m back!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Sommarform på 6 veckor, I’m back!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author

Formen drar iväg fort och nu är det dags att fila till den under en kort men intensiv diet på 6veckor.
    Behöver en REJÄL spark i röven och avslöjar jag mig här så får jag ju se till att fullfölja och sköta mig annars får jag ställa mig i skamvrån.

Namn: Anna Andersson
    Längd: 171cm
    Vikt nu: ca 68,5 (70,8 imorse men det va ju lördag igår:o)
    Viktmål: 65 (maxvikt)
    Tränar: Främst styrketräning men det blir även spinning, löpning och något annat kul pass.
    Tävlingserfarenhet: Provat på BB som Luciapokalen och Decembercupen 2006.
    Framtidsplaner: BF Fitnessfestivalen 2008?
    Sysselsättning: Industriell Ekonomi och jobbar i skobutik
    Familj: Sambo och två hundar
    Laster: CaffeLatte och hunger. Har inte mycket till stopp när det gäller mat.
    Tillskott:Glutamin, R-ala, Cla, Whey80

Lägger ut ”start” bilder:o under veckan här eller i bloggen och ska även se till att rota fram eller köpa ett nytt måttband.

Kost och träning lägger jag upp vecka för vecka så att det fungerar med resten av livet. Orkar inte räkna ut exakt fördelning utan gör överslag på intaget i huvudet så alla tips är välkomna. Det blir mycket kesella, kyckling, tonfisk, sallad och bär. Ska redovisa mängd och ingredienser iaf.

Piska mig. Jag behöver det.

V.1 (12)

Måndag
    : MP(90), Axlar + 30min spinning, KvP(60)
    Kost: ~1600kcal

Tisdag: MP(30)+(75), Löpning 60min, KvP(60)
    Kost: ~1600kcal

Onsdag:
    MP(90), Rygg+mage +15min crosstrainer
    Kost:~1600kcal

Torsdag:
    MP(90), hela ben, KvP(60)
    Kost:~1500kcal

Fredag: MP(90) VILA KvP(30)
    Kost:~800kcal inplanerade + middag borta. NO DESSERT!!!

Lördag: MP(90) Promenad till & från jobbet 2*30min VILA
    Kost: ~1300kcal

Söndag:
    MP(90) Axlar+bröst, KvP(60)
    Kost:~1700kcal

Lågt på kosten så blir det lättare sedan om jag kna höja istället. Får se vad som hönder kommande vecka. Vägning lördag och söndag.
    Nu är det bara till att följa schemat. Pulsklockan skall på under alla konditionspass och promenader. Har en tendens att glömma mina tillskott men ska verklgen anstränga mig… ska lägga fram min lilla ”planeringsburk”.

Vädret inför min första morgonpromenad under dessa 6 veckor är inte vad jag väntade mig. Det snöar.
    Mina ”snöskor” som ska hålla mig varm och torr om fossingarna är blöta efter att jag gett dem en tvätt igår. Så just nu misshandlar jag dem i torrskåpet vilket man inte ska göra med skor..framförallt inte skor med goretex i. Kommer nog bli tvungen att införskaffa mig ett par nya. Men löparskorna känns inte som något alternativ idag.
    Får sippa på mitt vatten med glutamin lite extra länge innan min morognpromenad på 90min i snöstorm.

Morgonvikt: 71kg

Anna Andersson wrote:
    i
    Piska mig. Jag behöver det.

Oj vad många som kommer missuppfatta detta här på body.

Men kämpa på, 6 veckor klarar du!

Qustaph wrote:
    Oj vad många som kommer missuppfatta detta här på body.

Vad finns det att missuppfatta? ;)

Dagens mat:
    Mål 1
    40g Fiberhavregryn
    8g Fibrex
    5g Linfrön
    300g Minimjölk(måste bara ha mitt kaffe nu)
    20g Whey 80

Grymt hungrig nu efter 90min i motvind, alldeles för mycket kläder och snö i ögonen. Men jag hade trevligt sällskap av min vovve Leia och matten till en av hennes nyfunna lekkamrater.

Mål2
    250g lättkesella med 200g jordgubbar

Mål3
    140g tonfisk i vatten
    50g paprika
    20g fettfri majonäs
    100g tomat
    grönsallad (får se vad den väger men de ger inte särskilt många kcal)
    20g rödlök
    1 skiva grovt bröd

Mål4 Efter träning
    40g whey80
    30g vitargo

Mål5
    250g lättkesella
    200g jordgubbar

Min dator krashade för ett tag sedan så jag har inte räknat ut exak energivärde utan höftar på att hålla mig inom maxgränsen på 1600kcal idag.

Är det någon som känner till ett program som finns på nätet som är enkelt att använda?

( Det där med att tmisstolka finns inte så mkt, behöver inte bli piskad på ngt sätt som kan misstolkas utan behöver helt enkelt en spark i röva för att hålla mig till mitt upplägg ; ) )

Avvek från kostplanen igår och åt ett äpple….och hoppade kvällspromenaden för något så roligt som att handla mat. Lägger den kvp på onsdag istället.

Axelpasset gick rätt bra faktiskt.
    Inga PB men grymt go kontakt. Blev bla
    Axelpress i friviktsmaskin max 60kg
    Hantellyft åt sidan max 10kg
    Axelvrid utåt 1p
    Drag till hakan max 8p
    Omvända flyes

Morgonvikten idag var 70.0kg så vätskan börjar rinna av. Vägde mig även efter promenaden (90)+(15) och då hade ytterligare 9hg vatten försvunnit.

Frukost (som jag sitter med jus nu)

38g Fiberhavregryn
    10g Fibrex
    5g linfrön
    5g solrosfrön
    180g minimjölk
    20g 10% ost

Mål 2
    250g lättkesella
    100g jorgubbar

more to come

Har uppdaterat dagens mat i min blogg. [www.metrobloggen.se/fitnesssmart]

kör hårt så man snart får se dig på scen igen :)

Har gått min morgonpromenad nu men ”bara” 75min. Innan dess vägde jag mig och vågen visade 69.8kg. Envis…men jag håller ut svullen å go.
    Blir lite tajt om tid idag då jag oplanerat måste jobba men ska hinna med ett ryggpass+mage &15min crosstrainer innan jobbet kl.10.00

Skötte maten bra igår:) Men ajg kan lova att jag var riktigt läskad när in sambo högg in på sitt påskägg han fått av jobbet med ett innehåll av massa goda praliner*mums* jag luktade på det men huvudet var inte sugen.

Han får glänsa i mitt sken på stranden i sommar istället :p

Njut av den underbara dagen.

Anna

p.s gick helt ok igår med träningen. Slog ihop löpning och kvällspromenad och hoppade runt ute.

Richard B wrote:
    kör hårt så man snart får se dig på scen igen :)

Det ska jag se till att göra. På scen någon gång igen, mn vi får se när…

OJ, vad trött jag var imorse på gymmet.

Gick min morgonpromenad och körde sedan efter ett litet mål mat rygg och mage + lite kondition som jag hann med.
    Gick rätt segt på gymmet.
    Kosten har jag skött rätt bra idag. ca 1800kcal så det blev väl liite mer än planerat.

Funderar i skrivande stund om jag ska ta en löptur med vovven imorogn istället för gymmet på morgonen. Tråkigt för henne att vara hemma….mne jag bode och hade väl planerat in ben imorgon om jag inte minns fel eler var det på söndag?

I vilket fall så kommer det li lite tajt om tid efter nästa vecka. Då drar skolan igång med föreläsningar igen + att jag kommer jobba heltid…. Blir nog lite av det sociala livet som blir lidande under en period….
    Heltid studier och heltids arbete…+ träning och hundar. Lever inte för att slappa ;)

Gonatt.

Morgonpromenad nu på morgonen blev 80min inkl. cykling. 330kcal visade pulsklockan.
    Ska ner och köra mitt benpass nu innan jobbet. Ska bara ladda med min frukost först.
    Det blir (MÅL1)
    30g fiberhavregryn,
    5gfibrex,
    3g linfrön,
    3g solrosfrön.
    En knäckemacka och 25g 10% ost.
    150gminimjölk

Ibland blir inte allt så perfekt som man planerar….gårdagen sög. Men morgonpromenaden gick bra iaf.

Ska ut på min morgonpromenad idag.
    Vikten igår var 69kg men då spökar lingonveckan med x antal hg/kg.

Pga gårdagens lilla dryck till maten och tillbehör så blir det låååågt intag idag. 800kcal…

Anna

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.