Sommarform på 6 veckor, I’m back!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Sommarform på 6 veckor, I’m back!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author
    Anna Andersson wrote:
    Ibland blir inte allt så perfekt som man planerar….gårdagen sög. Men morgonpromenaden gick bra iaf.

Ska ut på min morgonpromenad idag.
    Vikten igår var 69kg men då spökar lingonveckan med x antal hg/kg.

Pga gårdagens lilla dryck till maten och tillbehör så blir det låååågt intag idag. 800kcal…

Anna

Hmm…det é lördag och påskafton idag…var inte en sån åsna…vad vinner du på 800 kcal…fira påsken istället. Som det ser ut nu så é sommaren långt borta, din diet kan lika gärna fortsätta i lagom tempo efter denna trevliga helg:nod

Jag har en hård dietvecka framför mig nu…å en tömning/laddningsvecka…men efter det hittar jag gärna på nått! Men vi kan väl höras innan dess…kanske prata lite diet, så att du släpper dumma idéer som att ligga på 800 kcal å sån skit!;)

Camilla Öhman wrote:
    Hmm…det é lördag och påskafton idag…var inte en sån åsna…vad vinner du på 800 kcal…fira påsken istället. Som det ser ut nu så é sommaren långt borta, din diet kan lika gärna fortsätta i lagom tempo efter denna trevliga helg:nod

Jag har en hård dietvecka framför mig nu…å en tömning/laddningsvecka…men efter det hittar jag gärna på nått! Men vi kan väl höras innan dess…kanske prata lite diet, så att du släpper dumma idéer som att ligga på 800 kcal å sån skit!;)

Ser fram emot att ses då!
    Jag hade ju mitt oplanerade påskfirande igår….hamnar nog lite högre iaf. Ska göra en god sallad nu å smaska på samtidigt som jag ska plugga på min tenta på fredag. Det är påskfirande det ;)
    Jo…sommaren är borta men innan 28/4 måste jag ju vara i form sen blir det lite vila efter det….

Gick morgonpromenad idag 95min, snittpuls 122 (ett steg fram och två steg bak, älgarna stod nog bakom granarna och skrattade åt mig) 542 brända kcal enligt pulsklockan.
    Cykel till och från jobbet totalt ca 30min. Kallt som fan i vinden.

Anna

Anna Andersson wrote:
    Ser fram emot att ses då!
    Jag hade ju mitt oplanerade påskfirande igår….hamnar nog lite högre iaf. Ska göra en god sallad nu å smaska på samtidigt som jag ska plugga på min tenta på fredag. Det är påskfirande det ;)
    Jo…sommaren är borta men innan 28/4 måste jag ju vara i form sen blir det lite vila efter det….

Gick morgonpromenad idag 95min, snittpuls 122 (ett steg fram och två steg bak, älgarna stod nog bakom granarna och skrattade åt mig) 542 brända kcal enligt pulsklockan.
    Cykel till och från jobbet totalt ca 30min. Kallt som fan i vinden.

Anna

jag vill också vara med!!!:) och Anna vad är det som händer 28/4??? har jag missat något???? he,he

pinnen: 28/4 är en måndag i stort sett lik alla andra. Vi hörs Irl istället

Gick min morgonpromenad imorse men den blidde lite långdragen 2timmar… så går det med hundar. 522 kcal visade pulsklockan och en snittpuls på 115. Hinner inte med någon träning idag, måste plugga. Imorgon blir det morgonpromenad igen på ca 90min. Vikten sugere men formen känns bätter under vätskan som inte vill ge sig.

Anna

Blir en lite lugnare vecka som kommer till en början för att ha tid att plugga inför tentan.

Måndag: MP (90), Cykel till & från jobbet (30) ,Axlar+bröst
    ~1500kcal

Tisdag: MP(90) löpning (45)
    ~1700kcal

Onsdag: MP (90) VILA
    ~1500kcal

Torsdag: MP(90) löpning(45)
    ~1700kcal

Fredag:
    MP(30) Rygg+30min cardio efter passet ,Kvp(90)
    ~1800kcal

Lördag:
    MP(90) Kvp(60)
    ~1500kcal

Söndag: MP(90) Ben+30min cardio, Kvp(30)
    ~2300kcal

Dags att gräva ner sig i ekonomin och dess kalkyler…

Anna

Gårdagen blev inte som planerat. Det blev inte något axelpass och jag landade på 2000kcal. I´m bad.

Idag är det lite nya tag IGEN….
    Gåt min morgonrunda och förbrukade hela 642kcal om jag inte minns fel.
    Frukost blev gryn av alla dess slag i grötförm, 1/2banan, och ca 200g minimjölk.
    Lunchen har jag hunnit dra i mig den med. Köttfärs gjord på röda linser, vita bönor och 10%nötfärs med wokgrönsaker till. *mums*

Måste släpa mig ner till gymmet sedan ikväll. Cykeln funkar i snö oxå, blir lite mer trögtrampat bara men det är alltid bra.
    Flyr nog lite från pluggandet just nu så jag har städat här hemma så nu ska jag gå till pappersåtervinningen.
    Schemat blir framskjutet en dag.. så måndagens axelpass idag. Grymt kul att köra axlar. Det är nog favoriten och ett av de pass som det aldrig slarvas med numera. Får se om det ger resultat till slut.

I övrigt är det mycket funderingar som snurrar så magen har börjat säga ifårn lite. Ni som haft magkatarr vet hur det känns när det kommer smygandes. Det där suget i magen…trots att man ätit. Det gör ont och kändes upp i halsen gött igår. Hoppades på att magsjuka var på g istället men icke…

Må gott
    Anna

p.s motivationen hamnar i rö**n ibland

Tycker att du kämpar på bra!!

Grymt sleten imorse. Ingen morgonpromenad. Tar nog igen en del av den senare. Blev inte något pass igår heller… Svullen som en gris fortfarande, e nog något fel på mig. Börjar ju nästan bli jobbigt. Förbannade kvinnohormoner som spökar.

Ska pallra mig ner till gymmet nu på förmiddagen.

KAFFE

Anna

Inget nytt men alltid lika skrämmande, kan det väcka EN enda person så har jag gjort något gott.

[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2018261]

Anna Andersson wrote:
    Inget nytt men alltid lika skrämmande, kan det väcka EN enda person så har jag gjort något gott.

[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2018261]

Att man ens orkar stå upprätt med en sådan kropp..vart finner man energin?!

Gött!
    Jag lyckades pallra mig ner till gymmet. Tog cykeln och halkade runt med dit och hem igen.
    Ett pass för axlar, bröst och mage.

Axelpress(friviktsmaskin) 0*20, 40*13, 40*12, 60*6, 60*5
    hantellyft åt sidan 7*12, 10*8, 10*8, (10*8+4*7)
    Omvända flyes 23*12, 32*9, 32*12
    dips md hjälp…8*12, 6*12, 4*10+1+1
    Bröstpress sned 0*14, 30*7, 30*7 (grymt dålig kontakt bröst är väl inget jag kört det senaste så mkt av…..)
    kabel nerifrån 2p*10, 2p*7, 2p*10
    Magmaskin 20*15, 25*?, 25*9, 25*10
    Crunches på boll 1*20, 1*? 1*12

Detta fick räcka.
    Imorgon blir det nog löpning och på fredag ett ryggpass. Ska verkligen försöka ta mig i kragen.
    ANna

Blev en kvällspromenad igår oxå på 55min.

Morgonpromenaden idag blev 30min. Går en proemnad till senare under dagen.

Dagens kost hittils.

CLA, 1 skopa gluamin (ala e slut…)
    250g minikeso
    2msk musliblandning (egen)
    20g knäckebröd
    30g 10% ost
    1/2 avocado

Har ett sug i magen idag så det blir till att fylla den med lite varmt the nu.
    Senare under dagen ska det även bli löpning, inne/ute.

Må gott
    Anna

KOst forts.
    *?g Nötfärs 10% med vita bönor och röda linser, 10%ost och wokgrönsaker
    *76g polarextrem med en makrillburk

har gått en 90min promenad nu under dagen och -367kcal. Var underbart ute idag.

Morgonpromenad ca 70min
    Styrka -Rygg marklyft ca5-6set, latsdrag 4set, rodd 2set
    Kvällspromenad 60min

Kost ca 200kcal

Vikt: åt helvete ; )

VILA helt igår. Låg inne och kollade på film efter en dag med en alldeles för tråkig föreläsare i Industriellt Ledarskap. Det är ju bra om de kan engelska när de ska översätta……annars kan de låta bli.

Idag blir det antingen ett axelpass eller om jag är alldeles för trött en kvällspromenad istället.

Denna träningsjournalen har råkat hamna bland seriösa träningsjournaler men jag känner mig allt annat än seriös.
    Motivationen kommer och går men går lite för ofta.
    Sommarformen lär inte vara framme vid det satta slutdatumet så jag lär få gnaga vidare även efter det. Kanske måste jag ha en tävling i åtanke för att moivera mig tillräckligt? Kanske FF08? Hade velat ta dieten i två etappar isf….

Må gott
    Anna

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.