Strongman – Lars Gustafsson

Home Forums Seriösa träningsjournaler Strongman – Lars Gustafsson

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 561 total)
  • Author

Igår hade jag förstärkning med mig under stockträningen. Min son, som fyller 5 i höst, hängde med. Han bjöd glatt på coaching under passet och jag jobbade upp till 115 kg, för att sedan köra 5×3 på både vändningar och stötar. Tog ganska hårt på axlarna. Coachen/fotografen lånade pappas mobil och tog bla följande bild:
    [img=http://iloapp.uppsalapower.se/blog/gustafsson?ShowFile&image=m1278103476.jpg]

Praktiska svårigheter saknades inte idag. Träningskompisarna vilade efter Ockelbo Showlifting, var sjuka eller borta så jag var ensam. Dessutom var jag bil-lös så jag var utlämnad åt Uppsalabuss inte helt optimala kommunikationer mellan Nyby och Bergsbrunna. Som lite lök på laxen missade jag båda bussarna med ca 3 minuter. Behövde handla på vägen, men hela gallerian var igenbommad. Sent omsider anlände jag Bergsbrunna och fick inse varför killarna i OS hade problem med däck på grusplan. Bilen ville inte samarbeta när jag skulle skjuta ut den för att köra bilskottkärra, gruset sprätte, men inget fäste fick jag. Till slut fick jag ut den på asfalten och i läge. 33 grader varmt gjorde att jag var ganska uppvärmd vid det laget
    Stocken var första gren och jag försökte få fart på den. 115 gick ganska lätt, men 120 blev segt i överstöten.

Bilskottkärra. Lite svårt att få till längden på repsen, men det gick bättre efterhand. Sistan vändan med 25 kg extra i bagageluckan.

Zercherok. 266 gick ganska bra.

Medleyt. Här någonstans insåg jag att det var 6 timmar sedan jag åt, och vätskebalansen var nog inte i rätt område, så det blev ett ganska lamt löp på ca 70% av vikterna.

Avslutade tretimmarspasset med några håglösa stenlyft innan det var dags för att ge sig ut i hettan igen…

Körde mark med dräkten idag. Det har varit lite krångligt att bli kompis med dräkten, så det blev ett extra pass idag. Körde lätt, 250 på topp, men då satt det! Hittade rätt läge och vikten kom lätt!

Marklyft (raw) 5×2
    Frontböj 5×2/Viktsitup 5×10
    Kettlebellswing 1×10

Körde ett kort stockpass med Rasmus igår. Han slog pers i apollon! Själv höll jag mig till mer modesta vikter, 2:or upp till 110 och sedan 5×2 på 100.

Efter vissa äventyr var vi då på plats utanför Lidl i Säffle. Axklo var speaker och gjorde det som vanligt bra. 9 atleter var redo, solen sken och det var runt 30 grader, så det skulle bli hett!

Första grenen var reps på 110 kg stock och jag drog nitlotten. Först ut alltså. Stocken är samma som ska användas i SSM om två veckor och det var den tjockaste stock jag kännt på. 3 reps gick ganska lätt, men på fjärde kom jag på framkant. Detta är lätt hänt på en bred stock, men kändes onödigt. 5:e försöket blev inte bättre, så jag stannade på förargliga 3 reps. Detta räckte inte så långt, och vi var flera på 3 reps. Peter Rundberg vann på 7 reps.

Eftersom jag delat stockplaceringen med flera och lotten gjort att jag fick starta tidigt i stocken följde det med till farmers walk, 140 kg över 20 m. Här fick jag till ett bra lopp och tiden stannade på 11,07 s. Axklo annonserade det som en bra tid och jag trodde att den skulle stå sig ganska bra. Dock var Rundberg och Jedby kvar i fältet. Jedby först ut, men han tappade ena väskan och fick en sämre tid. Lite mer oväntat blixtrade Alexander Fransson till och gick in på 11,06 (!). Rundberg gick sen in på 10,97! Tre man inom en tiondel alltså, och jag drog nitlotten Nåja det brukar jämna ut sig i slutändan.

Ok. 330 kg, 20 m. Gick stabilt och kom in på 16,1. Rundberg och Jedby runt 13 sek, så jag kom 3:a även här.

Truck pull. En 12-tons lastbil stod redo, men parkeringen visade sig innehålla en del ”backar” och ”gropar”. Detta brukar vara en bra gren för mig, men när jag spändes fast i selen hade ingen gått över 3 dm! Jag fick lite rullning på lastbilen, men fastnade i samma sänka som de andra. Ovillig att ge mig kämpade jag på hela tiden, 90 s. Rundberg och Jedby kämpade inte lika länge (smart) och det slutade med att hela grenen ströks. Snopet, och en favoritgren försvann.

Stenreps, 160 kg. Inför sista grenen låg jag och Tobias Jedby lika, på delad 3:e plats, med 4 poäng upp till andra platsen som belades av Alex Fransson. Peter Rundberg låg som ganska säker etta. Tobbe är en mycket bra stenlyftare så det såg tufft ut. Tre reps gick bra, men lite långsamt. På fjärde tog klistret slut och jag hann inte ta mer så det blev en gren till där jag inte fick ut max. Nu visade det sig dock att det räckte för att bli trea efter Peter och Tobias.

Kändes som en bra tävling i värmen och på SSM kommer jag att vara vassare!!

Jag var där! mycket intressant att se (om än jävligt varmt och är åt helvete solbränd i nacken idag). synd på lastbilen bara, jävla skitgrejer hehe.

MVH

RikardJansson wrote:
    Jag var där! mycket intressant att se (om än jävligt varmt och är åt helvete solbränd i nacken idag). synd på lastbilen bara, jävla skitgrejer hehe.

MVH

Kul att du stod ut i värmen! Det upskattas:up:

malawiglenn wrote:
    Var håller SSM 2010 hus? finalen alltså.

Trollhättan.

malawiglenn wrote:
    Var håller SSM 2010 hus? finalen alltså.

[http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=304]
    Drottningtorget, 24 juli, Trollhättan: [http://forum.body.se/showthread.php?t=124569]

Grattis till tredje platsen :) !!

I tisdags körde jag mark sent på kvällen för att undkomma den värsta hettan. Gym i allmänhet brukar inte utmärka sig för de fantasktiska ventilationssystemen och UTK är tyvärr inget undantag.

Tyvärr gjorde den sena timmen att jag var ensam, vilket omöjliggjorde dräktträning. Nu har jag dock testat ut banden så att jag vet hur jag ska spänna dem för att efterlikna dräkten så det blev strategin. Upp till 270 gick jag innan jag sänkte till 210 för 5×3. Kändes ganska bra trots att det var nära efter tävling.

Förmiddagsträning igår. Tyvärr sammanföll det med varmaste tiden på dagen, så jag påminde nog mest om en fisk på torra land. Upp till 120 i stocken och några set på 100 blev det dock. Termometern påstod att det var 36 grader i skuggan, men det var nog lite i överkant.

Strålande väder och många i träningsgruppen, trots bortfall pga sjukdom och skador. Mari och Elve, färskingen Glenn, Rasmus, Alex och jag körde. Det är bara jag som har en tävling på gång, så de andra följde ungefär samma rutin som jag. Nu föredrar jag att köra ett genrep på runt 70% av vikterna ca en vecka innan tävling, så dagens upplägg var en lätt version av SSM 2010.

Marklyft. Vi drog lätt och jag gick upp till 210. Alex drog 290 och Mari 160×3!
    Stock
    . Jag körde några lätta och snabba reps på 100 kg.
    Bilskottkärra. Körde några starter, första gången av misstag med 25 kg extra i bagageluckan Kändes ganska lätt :emo-thumb.
    Medley. 266 kg i ok och 100 kg farmers över 15 meter var gick med väldig fart.
    Zerckerok. 216 kg i armvecken var lätt
    Atlasstenar. Lätta reps på 120.

Ser bra ut Lasse, nu är det bara vila och ladda inför nästa helg!

Förresten ska inte Andreas tävla i SSM också? Anders Johansson tackade nej till finalplats och det var ju 5 kvalplatser från Sundsvall så då borde Andreas få en…

Tack för påhejandet i marken och stort lycka till nu inför SSM!!

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 561 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.