Tajger’s väg till en Kropp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tajger’s väg till en Kropp

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #681116

    Dags för upp laddning inför dagens pass! dubbel dos Rage och 4 tabletter Kre-alkalyn samt en tablett magnesium så man förhoppningsvis kan undvika kramp i vaderna! på återskrivande!

    #681117

    Ja fredagens pass gick alldeles utmärkt! kanske lite för bra till och med?
    Bröst och ben och biceps som tränades!

    Bänk
    50kg x 12reps
    50kg x 10reps
    50kg x 10reps
    50kg x 10reps

    Hantelpress
    16kg x 10reps x 4set

    Hantelflyes
    16kg x 10reps x 4set

    Knäböj
    80kg x 10reps (utan passare)

    Dips (Kände mig riktigt stark här)
    kroppsvikt (84kg) x 10reps x 4set

    Vadpress Fortsätter att öka med minst 2,5kg per gång, känns underbart!
    72,5kg x 6reps
    72,5kg x 6reps
    72,5kg x 8reps

    Scottcurl i cable
    59kg x 10reps

    Sen blev det 8 bonuschins under tiden jag väntade på att träningspartnern skulle bli klar =D

    Har dock haft känningar i ryggen under helgen tyvärr. Var barnvakt i helgen åt en liten 6månadersbebis. så gick runt å bar på henne en hel del. Känns mest i musklerna och förmodligen någon nerv som är i kläm, så dagens träning fick stå över =( Hoppas bli bra i ryggen tills onsdag så man kan köra i gång med ett fint pass. Skall även sätta igång och riva köket där hemma!

    #681118

    Dags att uppdatera assface? :P Eller träna rättare sagt ;)

    #681119

    Jag vet jag vet…. Har varit borta från träningen alltför länge… tyvärr.
    Men köksrenoveringen har tagit all min tid samt en veckas sjukdom. Men nu har jag kommit igång igen, lagom till julhelgen =) Kändes underbart att köra igång första passet i måndags igen. Lägger upp passet under dagen! =)

    #681120

    Segade ihop under julveckan, jobbade natt mån-mån, sen kom nyårsveckan, dåligt med sömn mm, så de blev lite kaputt.
    Men idag körde jag första ordentliga passet för i år, känns bra, testat med lite få träningspass under förra veckan med ny preworkout produkt kallad Booster, känner inte av någon effekt tyvärr så blir nog att dumpa den och återgå till min underbara Massacra! =)

    Dagens pass blev dock lite begränsat då jag skadade min hand igår efter att jag fick ett spännband av resår rätt på handen då jag inte hade satt fast den ordentligt i bagageluckan. Tur att den inte flög upp i ansiktet! Men dagens pass bestod nästan enbart av dragövningar så handen klarade tyvärr inte av det. Men bara köra så gott man kan enligt mig själv!

    Skall försöka hinna lägga upp mitt pass ikväll från jobbet =)

    #681121

    Marklyft (sumo)
    80kgx 10reps

    Axelpress
    21kg x 10reps

    Tunga chins (supinerat grepp)
    Blev inga pga min skadade hand

    Compound Row
    64kgx 14reps

    Chins
    Inga pga handen

    Passet var avklarat på sisådär 20min, men nöjd med de resultat jag klarade. Så snart handen är bättre räknar jag med att kunna köra på för fulla muggar igen! =)

    Nästa pass är inplanerat på onsdag, ses fram emot vill jag lova.

    #681122

    Gårdagens pass gick rätt bra. Blev aldrig något i onsdags då jag bara var ledig och tog det lungt =)
    Kände av min hand lite igår. Men det var dock bara under mina sista pumpövningar.

    Bänk
    40kg x 8reps
    60kg x 5reps (pb ligger på 60kg x 10reps så mycket nöjd att jag ej tappat på 2mån)

    Smalbänk
    50kg x 10reps

    Lat Rises
    10kg x 12 reps

    Pushdowns
    54reps x 8reps

    Dips
    kroppsvikt (79kg) x 10reps
    Kroppsvikt (79kg) x 8reps

    Enarms triceps cable (Pump)
    14kg x 10reps
    9kg x 10reps

    Triceps pushdowns med rep (Pump) Gick ut lite väl tungt utan att tänka mig för.
    23kg x 5reps
    14kg x 4 reps
    4,5kg x 10reps

    Pec Fly
    30kg x 12reps

    Överlag är jag oerhört nöjd då jag verkligen lyckats bra att bibehålla styrka i både bröst och triceps =)

    #681123

    Jag har varit lite dålig på att uppdatera senaste månaden. Men träningen rullar på. Har kommit fram till att jag måste hålla mig till mina 3dagar i veckan trots mitt skiftarbete, Känner att alltför mycket tappas om jag försvinner en dag här och en dag där. Tyvärr. Men det löser man lätt genom att fixa kort på ett gym på andra sidan gatan från jobbet =)

    Just nu håller jag på att kolla över vad jag äter och hur mycket jag äter av det. Så jag kan försöka hålla mig på ett bra kalorieintag varje dag och inta pendla alltför mycket. Men skall försöka hålla mig till mina vanliga maträtter som brukar lagas här hemma. Kommer nog mest kolla kalorieintag och inte så mycket på hur mycket av kosten som består av protein/kolhydrater/fett. Skall konferera lite med tränings”gurun” som jag kör med :P Mikiver aka ”Med knifen”

    Uppdatering om detta kommer. Idag står bröst/triceps/axlar på schemat =) ser jag fram emot enormt!

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.