Tomas höstdeffar!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tomas höstdeffar!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 140 total)
  • Author

Slutsats: Fan va svårt det var att posera:P och att tänka på att spänna alla musklerna var ju bara att glömma. Men övning ger färdighet, och nu ser ni i alla fall hur tjock jag är, och det är ju det väsentliga.

Bilder på benen kommer, körde de så hårt igår att jag inte kan gå, ännu mindre tänka på att spänna dom.

Mått kommer snart med.

MVH

Ja, du har lite hull att skala bort. Räkna med minst 15 kg innan du kommer i något sånär acceptabel form.

Bara att dieta och fokusera på målet.:up:

Lycka till grabben!

Ska bli kul att få följa dina framsteg.:nod

Jon Larsson wrote:
    Ja, du har lite hull att skala bort. Räkna med minst 15 kg innan du kommer i något sånär acceptabel form.

Bara att dieta och fokusera på målet.:up:

Lycka till grabben!

Ska bli kul att få följa dina framsteg.:nod

Tack ska du ha! Måste dock erkänna att det bara snurrar kalorier och skit i mitt huvud. kanske inte ska räkna så mycket, mer gå på känsla, men vet inte:S

Aa, säkert 15kg, men tänker som sagt inte hålla på mer än 3 månader, vill försöka komma ner till 90 alla fall, sedan bygga på mig lite igen och starta en ny deff till nästa sommar. sen tänker jag aldrig mer vara i sådan här säl-form, haha. Men kommer nog kännas bra till nästa år och i framtiden att ha provat på det. Men som sagt. Tappar jag mycket styrka skiter jag i det och får la gå i mjukisbrallor i vinter då:P

men om jag går ner till, säg 88kg, i slutet av november, hur mycket tror du/ni då att jag kommer gå upp igen respektive skala av till nästa sommar?

Mvh

Mellanmål, 200kcal. 4 knäckemackor med skinka

ReNeGaDe wrote:
    Äh, det är bara mer å ta i;)

Jag tror att det kan bli riktigt grymt Tomas! Du får se till att köra på allvar nu och träna regelbundet, så kommer beach 08 vara riktigt grymt:emo-thumb

Hejar på dig;)

Håller med Pierre här.

Kan bli jävligt bra om du dietar lite först.

Vilka är dina mål med träningen?

Vad vill du uppnå?

Jon Larsson wrote:
    Håller med Pierre här.

Kan bli jävligt bra om du dietar lite först.

Vilka är dina mål med träningen?

Vad vill du uppnå?

Tja, mina mål är bara att göra det jag tycker om, att träna, även om jag först de senaste tre månaderna gjort det regelbundet. innan dess ett par år högst sporadiskt. men nu vill jag bara få bort lite fett, få en glimt av hur det ser ut under späcket och sen hårdköra cirka 4-5 månader innan en ny liten deff inför sommaren.

Sedan är mitt mål såklart en deff per år, innan sommaren. och att försöka att inte lägga på mig mycket onödigt fett under bulken.

Men som mål är väl att få en snygg kropp jag trivs i och jag måste inte vara störst eller starkast för det, bara se mig i spegeln och gilla vad jag ser. dessutom älskar jag kläder och sånt, och det är inte alls lika kul nu länfre:P skulle kännas bättre om jag var lite mer i form ur den aspekten med. Men som sagt, jag tränar för jag tycker om det, och gillar att växa=)

hmm, hoppas bara jag inte förlorar alltför mycket de nästkommande 3 månaderna!

Tack för all uppmuntran!!!

MVH

ReNeGaDe wrote:
    Äh, det är bara mer å ta i;)

Jag tror att det kan bli riktigt grymt Tomas! Du får se till att köra på allvar nu och träna regelbundet, så kommer beach 08 vara riktigt grymt:emo-thumb

Hejar på dig;)

Tack sötnos;)
    Upp med din journal nu så jag kan ryggdunka lite!
    Puss

Sådär!

Nu har jag avklarat det första riktiga cardio-passet under denna diet. Det blev 35 minuters cykling och cirka 350kcal.

Middag:
    50g fullkornsbulgur, 7,5g protte, 30,5g kolisar, 1,5g fett 160kcal
    220g kyckling, 44g protte, 2g kolis, 5g fett 220kcal
    Sallad
    2dl lättmjölk 80kcal

Totalt cirka 500kcal. 50+protte, 35g kolis, 10g fett

Smarrigt, men för lite?

Comon boy! you can do it! Vi får hjälpa varandra med peppning, men jag behöver då lite fett istället.:D

See you on the other side, deffad och fin.:)
    :wazzup:

Jocke89 wrote:
    Comon boy! you can do it! Vi får hjälpa varandra med peppning, men jag behöver då lite fett istället.:D

See you on the other side, deffad och fin.:)
    :wazzup:

Amen to that;)

puss

Ett mellanmål till på ca 200kcal. Då ligger jag på cirka 1700 för dagen. planerar att äta ca 250 till, sedan även 120-140 i form av milk 90 innan läggdags. alltså blev det lite väl mycket underskott idag, men det är skitsamma. det beror på att det inte blev nån lunch på grund av sen frukost och mellanmål o skit. ska bli bättre sen. men men, första dagen avklarad och det känns faktiskt rätt bra och motiverande.

Trevlig helg på er!
    MVH

vaffan, såg nu att det fanns ”seriösa träningsjournaler” HAHA. Vad är det för nåt, fan va töntigt:P

ätit frukost just ~500kcal

Tompeii wrote:
    ätit frukost just ~500kcal

Ser att fortsätter att räkna kalorier, vilket är bra.
    Sluta inte med det, även om det känns jobbigt. Håll koll, du tjänar på det i längden.

Att ”köra på känn” har inte gjort någon lycklig; får du till det så är det bara tur och inget annat.

Hur ser makrofördelningen ut på den där frukosten då?

Hej! Igår blev det nog inte så stort kaloriminus som jag velat. Detta på grund av mina vader. jag hade sån träningsvärk från i torsdags att jag knappt kunde gå. Var dock i stan och arbetade av mig lite kalorier:P sedan blev det lax med potatis hos tjejen. vet inte hur mycket, svårt med räkningen där samt lunch på stan. Tror jag kanske låg på 2400-2500 igår. så det blev nog tyvärr plus minus noll kanske nått minus på ett par hundra.

Frukosten idag vet jag inte, havregryn med en halv banan i samt lite havregryn och nåra russin. Inte mycket, kanske 300-350 kcal. på bussen på väg hem blev det 50g bar, innehållande 15g protte, 20g kolisar samt 5g fett. Ca 190kcal.

Totalt idag: cirka 550 kcal. 30g protte sedan vet jag inte. [/b]

Tänkte ”luncha” på 3 kokta ägg samt nån skinkmacka eller kesomacka på tot ca 400kcal vid 15.00. därefter blir det kanske middag vid 7, kyckling med pasta samt sallad. tänkte få i mig cirka 700kcal där, med minst 40g protte. då har jag marginaler så jag kan fylla på med lite protein ikväll innan sänggående och ändå ligga på ca 700-800 kcal minus. ska försöka dra med mig min flickvän ut på en prommenad ikväll med, för att försöka röra lite på mig, just nu känns vaderna hopplösa…

MVH

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.