Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Tomas höstdeffar!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 september, 2007 at 01:13 #774467Anonym anvandareMember
Mja, gör det io morgon, orkar inte nu:P
Idag blev det cirka 2300kcal skulle jag tro.
sovgott och Trevlig helg allihopa!
MVH
8 september, 2007 at 17:59 #774468Anonym anvandareMemberFrukost:
50g fiberhavregryn
2dl lättmjölk
två knäckamackor med skinka
1 ägg
20g prottepulverTotalt: ca 35+ protte och 500kcal
Sedan dess prottedrink och proteinbar
Hittills idag; ca 850kcal[/b]
Senare blir det middag, någon form av kyckling.
MVH
8 september, 2007 at 19:03 #774469Anonym anvandareMemberTjo!
Jodå, visst känner jag det:) Det kommer en vägning i morgon bitti, kan avslöja att jag har gått ner lite i alla fall:D
Nu blir det middag: 550kcal. 45g protte..
Mvh
8 september, 2007 at 19:27 #774470Anonym anvandareMemberDet som gör mig omotiverad är att inte veta hur jag ska bära mig åt efter deffen för att bygga muskler utan att bli ett fetto:( Vill ju inte bli tjock igen på 2 månader lixom, men vill ju samtidigt öka i muskelmassa:(
8 september, 2007 at 19:42 #774471Anonym anvandareMemberTompeii wrote:Det som gör mig omotiverad är att inte veta hur jag ska bära mig åt efter deffen för att bygga muskler utan att bli ett fetto:( Vill ju inte bli tjock igen på 2 månader lixom, men vill ju samtidigt öka i muskelmassa:(Ett hett tips är att fortsätta räkna kalorier.
Var metodisk och öka kalorierna gradvis, istället för att bara släppa allting och käka på när du är klar med deffen.
Prova att lägga dig t ex 2-300 kcal över underhåll i ett par veckor för att sedan utvärdera. Händer det inget så öka lite till, osv.
Detta är vad jag borde ha gjort ifjol efter deffen.
Dieten skulle har varit oändligt mycket kortare i år om så vore fallet.På grund av oförutsedda händelser förra hösten så sket det sig med kaloriräknandet men i år är det annorlunda så jag tänker inte fläska på mig den här vintern.
8 september, 2007 at 20:05 #774472Anonym anvandareMemberJa, jag antar att det blir så! Men man läser överallt om att det är så lätt att de där 200kcal+en vid bulk blir +-0 då man går till ica för att handla eller vad som helst. Jag vill ju såklart öka så mycket muskelmassa som möjligt samtidigt som jag inte vill lägga på mig flera kilon i veckan, då kommer jag ju bli tvungen att deffa lika mycket på ett år som jag ”bulkar” eller bara tränar på. Men men, det känns nästan onödigt att deffa nu eftersom när jag (om jag gör det) når mitt mål på ca 88 kilo i slutet av november, säkerligen kommer vara tillbaka där jag är i dag igen strax därefter…
Målet med denna deff är som sagt att skala av mig fettet, se vad som finns under, samt kunna klä mig snyggt. Något jag älskar, mode alltså. Så när jag väl är klar och kan ha de kläder jag vill samt tycker är snyggt, kommer jag ju växa ur dessa på 1 vecka…
En jävla skitlördag detta, omotiverad till det mesta och allt är bara bajs……..
Totalt idag; cirka 1500kcal[/b]
8 september, 2007 at 20:22 #774473Anonym anvandareMemberQuote:Ja, jag antar att det blir så! Men man läser överallt om att det är så lätt att de där 200kcal+en vid bulk blir +-0 då man går till ica för att handla eller vad som helst.Det var därför jag skrev ”utvärdera”. Händer det inget så lägg till lite extra tills du kommer till en nivå som tillåter dig att öka i muskler utan alltför stor fettinlagring.
Quote:Jag vill ju såklart öka så mycket muskelmassa som möjligt samtidigt som jag inte vill lägga på mig flera kilon i veckan, då kommer jag ju bli tvungen att deffa lika mycket på ett år som jag ”bulkar” eller bara tränar på.Se ovan. Var metodisk så slipper du det där.
Quote:Men men, det känns nästan onödigt att deffa nu eftersom när jag (om jag gör det) når mitt mål på ca 88 kilo i slutet av november, säkerligen kommer vara tillbaka där jag är i dag igen strax därefter…Du väljer ju själv om du ska bli fet igen eller inte. Det enda som hindrar dig är din vilja och dina ambitioner.
Quote:Målet med denna deff är som sagt att skala av mig fettet, se vad som finns under, samt kunna klä mig snyggt. Något jag älskar, mode alltså. Så när jag väl är klar och kan ha de kläder jag vill samt tycker är snyggt, kommer jag ju växa ur dessa på 1 vecka…Du gör helt rätt som skalar av lite fett, anser jag. Som det är nu så är inte fysiken estetiskt tilltalande. Visst, det syns att du har en del muskler men dessa döljs ju under ett rejält lager fett. Tror det skulle se jävligt bra ut vid 88 kg.
Du kommer inte att växa ur kläderna om du inte bestämmer dig för att skita i kosthållningen.Ditt val.
Quote:a och allEn jävla skitlördag detta, omotiverad till det mestt är bara bajs……..Klassiskt deffenomen. Vem fan är lycklig på ett kaloriunderskott?
Ge inte upp nu. Jag tycker att du gör det bra som bestämt dig för att snygga till fysiken.
Keep it up, man!:up:8 september, 2007 at 21:24 #774474Anonym anvandareMemberSTORA TACK för all uppmuntran och ryggdunket. Mja, jag tänker helt klart att fortsätta räkna kalorier, vägrar se ut mer som en jävla fettklump.
Har nog gått ner ett par kilo denna veckan, dock mest vatten säkerligen, men jag uppfattar mig som degigare än innan, kan detta vara att det förlorade vattnet lixom ”jämnade” ut fettet och att det inte gör det längre så fettet är mer ”blottat”?
MVH
8 september, 2007 at 22:11 #774475Anonym anvandareMember30g proteindrink
Totalt i dag ca 1650.
blir så lite då jag inte åt någon lunh för att jag var i stan:( blev bara en bar samt en cola zero…
9 september, 2007 at 01:24 #774476Anonym anvandareMemberSå, då var denna dag till enda!
blev en prottedrink till samt en macka
Totalt idag cirka: 1900-2000kcal[/b]
Nu ska jag sova. sussa gott allihopa!
MVH9 september, 2007 at 14:16 #774477Anonym anvandareMemberFrukost:
3 kokta ägg
gröt på ca 60g fullkornshavregryn
20g whey80totalt ca 550kcal, 40+ protte
Känner mig väldigt seg idag, kan bero på konstiga sovtider och dylikt. Känner nu att bröstpasset imorgon kommer bli tungt:(
Men ska försöka ligga på 2200kcal i dag och ladda upp bra inför passet i morgon och hela veckan.MVH
9 september, 2007 at 17:00 #774478Anonym anvandareMemberMellanmål: 3 knäckemackor med skinka 30g whey80 i 2 dl lättmjölk.
Totalt ca 35g protte och 370.
Idag totalt; cirka 900kcal[/b]
9 september, 2007 at 22:26 #774479Anonym anvandareMemberDagen är till enda, och det blev totalt cirka 2300kcal.
Vägning i övermorgon, ska bli kul att se:)
MVH
9 september, 2007 at 23:40 #774480Anonym anvandareMemberTompeii wrote:Dagen är till enda, och det blev totalt cirka 2300kcal.Vägning i övermorgon, ska bli kul att se:)
MVH
Hur gör du, väger du dig en gång i veckan eller?
I så fall, vad visade förra vägningen?
10 september, 2007 at 00:12 #774481Anonym anvandareMemberJa, ska väga mig typ en gång i veckan tänkte jag, förra vägningen, den 4/9 visade vågen på 99,6 efter pissbesök på toan:P
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.