Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Tomas höstdeffar!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 september, 2007 at 10:33 #774512Anonym anvandareMember
okej! ja det ska jag testa. Men fiberhavregryn är fan ingen ingen delikatess >_< men allt ska väl inte vara så jävla gott heller.
När blir nästa vägning?
14 september, 2007 at 10:41 #774513Anonym anvandareMemberTompeii wrote:Hej!Jo, det känns väl ganska bra. Två veckor har jag slitit nu och ölverlag har jag inte tappat så mycket styrka tror jag. Men ser inget resultat i spegeln eller så än heller, så det är lite tråkigt, vägningen på tisdag tror jag kommer visa ungefär minus 1 kilo jämfört med förra gången… Så jag går ju ner, men jag måste säga att jag längtar innerligt till dess att jag börjar SE skillnaden!!
Tack ska du ha!
Ps, hur mycket har du kvar av din deff?
MVH
Det är ett helvete när man har en del att skala av, det tar tid innan det verkligen märks att man blir hårdare.
Detta är ju ett argument för att försöka hålla formen någotsånär året runt istället för att käka upp sig 10+ kg varje höst.Skulle tippa att du har ungefär tio pannor kvar innan skillnaden verkligen blir markant, alltså att du hamnar under åtminstone 15% bf, vilket även det är att betrakta som fetma i min bok.
Du får nog ställa in dig på en rätt lång deff, är jag rädd.
Det tar en jävla tid och det går långsamt.Jag vet inte riktigt hur långt jag har kvar på dieten. Jag kör tills jag är nöjd, sen lägger jag mig på underhåll, alternativt cyklar kalorierna på något sätt.
14 september, 2007 at 11:36 #774514Anonym anvandareMemberNu blir det 30gran proteindricka, sedan träning. 120kcal. även 120kcal vid träningen.
Totalt i dag: 740kcal.
MVH
14 september, 2007 at 11:39 #774515Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Det är ett helvete när man har en del att skala av, det tar tid innan det verkligen märks att man blir hårdare.
Detta är ju ett argument för att försöka hålla formen någotsånär året runt istället för att käka upp sig 10+ kg varje höst.Skulle tippa att du har ungefär tio pannor kvar innan skillnaden verkligen blir markant, alltså att du hamnar under åtminstone 15% bf, vilket även det är att betrakta som fetma i min bok.
Du får nog ställa in dig på en rätt lång deff, är jag rädd.
Det tar en jävla tid och det går långsamt.Jag vet inte riktigt hur långt jag har kvar på dieten. Jag kör tills jag är nöjd, sen lägger jag mig på underhåll, alternativt cyklar kalorierna på något sätt.
Jo, jag har börjat förstå det. Men som sagt, det är en gång, det är nu, sedan aldrig mer så här okontrollerat. Men jag tänkte som sagt hålla på till slutet av november, då tror jag att jag ger mig lite oavsett hur mycket resultat jag fått, då kommer jag vara rätt trött på detta samt mycket klen:P Sedan tar jag resten vid nästa vår, med början i April eller så. Det är 10 veckor kvar och jag hoppas att kunna gå ner nästan 10 kilo under denna tid och avsluta detta på en vikt av ca 87 kilo. Och sedan går jag kasnke upp till 92 innan april och då gå ner till 85 och då förhoppningsvis ha en OK form. Vad tror du om detta?
MVH
14 september, 2007 at 11:53 #774516Anonym anvandareMemberQustaph wrote:okej! ja det ska jag testa. Men fiberhavregryn är fan ingen ingen delikatess >_< men allt ska väl inte vara så jävla gott heller.När blir nästa vägning?
Nej, inte så gott, men man blir van. Vill man vara fin får man lida pin:P Jadu, nästa vägning blir på tisdag tror jag eller så. Sedan ska jag iväg på räddningsläger med klassen i 10 dagar, med sämst äcklig jävla skitmat samt ingen träning. Men jag har beställt en helvetes massa barer som jag ska ta tillsammans med proteinpulver så jag åtmin stonne får i mig det. Så ska jag passa på att ta mycket promenader… Men det känns tråkit, för där kommer jag nog tyvärr mest tappa vikt i form av mina redan små muskler:P Men men. Skitsamma, inget jag kan göra åt det.
Men när jag väl kommer hem där ifrån tänkte jag räkna om mitt kaloriintag efter den vikten, samt i mitten av oktober tänkte jag ta om lite kort och lägga upp för att se om det blivit någon som helst skillnad… Men som sagt, jag tycker det är jobbigt att inte veta vad jag kommer stoppa i mig och inte kunna träna från och med nästa torsdag till och med söndagen den 30onde, vilket för övrigt är de datum min flickvän fyller 18. Så den resan känns ganska skit faktiskt… Kommer vara klenare än klenast när jag kommer hem.
BALLE vilken olust jag fick till att träna nu:( Men jag ska i alla fall ta mig till gymmet o piska lite axlar o mage nu tänkte jag.
MVH
14 september, 2007 at 12:58 #774517Anonym anvandareMemberTompeii wrote:Jo, jag har börjat förstå det. Men som sagt, det är en gång, det är nu, sedan aldrig mer så här okontrollerat. Men jag tänkte som sagt hålla på till slutet av november, då tror jag att jag ger mig lite oavsett hur mycket resultat jag fått, då kommer jag vara rätt trött på detta samt mycket klen:P Sedan tar jag resten vid nästa vår, med början i April eller så. Det är 10 veckor kvar och jag hoppas att kunna gå ner nästan 10 kilo under denna tid och avsluta detta på en vikt av ca 87 kilo. Och sedan går jag kasnke upp till 92 innan april och då gå ner till 85 och då förhoppningsvis ha en OK form. Vad tror du om detta?MVH
Låter vettigt tycker jag.
Går du ner 10 kg på tio veckor så är det jävlar i mig inte illa pinkat och det borde göra stor skillnad rent estetiskt.:up:
Kom bara ihåg att viktnedgången oftast inte är linjär, dvs att man går ner exakt den förväntade mängden varje vecka.
Det är inte ovanligt att man stagnerar under en tid och då gäller det att ha is i magen och inte göra något vansinnigt som på längre sikt kan göra att man går in i väggen och börjar tokäta eller blir gravt övertränad.Har själv erfarenheter från tidigare år där vikten inte riktigt betett sig som man önskat och där detta lett till att man i ren desperation kapat för mycket i kalorierna och dessutom lagt till en jävla massa cardio.
Inte någon bra idé, enligt min erfarenhet.Ser man det över en lite längre tid, säg en månad, en och en halv, så brukar det oftast visa sig att man i snitt gått ner 0,5 kg/vecka (på 500 kcal underskott), vilket gör det onödigt att hetsa upp sig när den förväntade viktnedgången uteblir någon vecka.
Fast vem fan vet, du kanske är den typen vars viktnedgång är totalt regelbunden och förutsägbar och då spelar ju ovanstående ingen roll.
Är övertygad om att du innan sommaren kommer att ha åstadkommit en fysisk förvandling som kommer att lämna dig stolt och nöjd.
14 september, 2007 at 13:16 #774518Anonym anvandareMemberTack för all uppmuntran Jon!
Men; I dag var det dags för skitpass nummer två i deffen!
Militärpressen var tung som fan, redan på värmning med bara stång, smärtade min högra axel. sedan med lite vikt, gick upp till 45 kilo, som var aptungt mot vad det brukar, gjorde axeln ondare och jag gick ner och körde några ganska tunga 8or på 40… sedan blev det 3 set drag til haka samt några set flyes.
Då axelträningen inte riktigt gick som den skulle tänkte jag lägga ner lite mer krut på magen för en gångs skull. Detta resulterade först i några hyffsade set muslinen i latsdragen men sedan ett par krossade juveler i benlyt och en smärta jag inte känt sedan jag fick en missriktad spark rakt på k’ken för nåt år sedan på kickboxningen… Det hela resulterade i 5 minuters fostärställning och en millimeter från spyor och en smärtsam högeraxel..
I övrigt känner jag mig lite förkyld, vid harkling känner jag att det är lite inflamerat i halsen, så det ska bli skönt med en hel helg nu med bara vila och mys med min underbara flicka;) Kanske ett par promenader med.
Sedan när jag kommer hem från Torpshammar, där vi ska ha räddningslägret, ska jag se över mitt träningsschema, kanske int så bra att träna 5ggr i veckan på ett så stort kaloriminus som 1000 kcal per dag. Känner mig lite överansträngd i axlarna och så har jag träningsvärk överallt. Då kanske jag kör varannan vecka 3 och varannan vecka 4 pass. Jag vet inte, vi får se hur det blir.
Nu blir det lunch, 200g kyckling och 50g fullkornspasta och grönsaker. Totalt ca 450 kcal och en total i dag på ca 1200kcal hittills[/b]
MVH
15 september, 2007 at 00:06 #774519Anonym anvandareMemberTjo! I dag blev det ca 2800 skulle jag tro, blidde lite plockgodis på kvällen, men kände att jag var tvungen att tillåta mig det tillsammans med tjejen, och jag ångrar ingenting!!
Men men, nu blir det nya tag.
MVH
15 september, 2007 at 10:20 #774520Anonym anvandareMemberFrukost:
500kcal, 40g protteI dag blir det en 1,2 milapromenad med, som komp för godiset igår:)
MVH
15 september, 2007 at 11:11 #774521Anonym anvandareMembersåklart du får unna dig lite karra
Men se inte dom där 10 dagarna som ett problem. Fan kör lite basic övning med din egen kropp när ingen ser så ska du se att det blir bra, Kan vara bra att vila lite också Får köra helt slut på kroppen innan du drar dit å sen är det bara att komma igång lite!Nice promenad där också!
Vad är det för Bars du käkar? har fått för mig att dom bara är onödiga kalorier?
15 september, 2007 at 11:17 #774522Anonym anvandareMembertja, jag har köpt star bar. Vet inte hur det är med regler och sånt, men jag skriver inte märke o skit, tror du vet vilka det är, annars klan jag PMa dig:) De är i alla fall 200kcal per bar och 20g protte, så det är inte alls så farligt. ska komplettera med 1-2 sådana dagligen där uppe tillsammans med någon protteshake! Och vad maten anbelangar tänker jag konentrera mig på kött och sallad, för det brukar vara OK i köket. Men men, du har rätt, passa på att gå lite promenader, göra lite armhävningar o skit så ska det nog gå bra:)
Tack för uppmuntran! Hur går det för dig och gymmandet då?
MVH
17 september, 2007 at 13:05 #774523Anonym anvandareMemberSå:
I går ca 2600kcal, för mkt, men dock underskott.
Hittills i dag; 1000kcal.
MVH
17 september, 2007 at 16:35 #774524Anonym anvandareMemberDu kan läsa mer om min träning i min journal som ännu inte existerar haha.
Jag skulle slänga upp den igår men på grund av en oplanerad fylla i lördags blev söndagens benpass inte ens halvt genomfört.Ska strax iväg och pumpa bröst så ska vi nog få upp en journalrackare här
Och keep it up
20 september, 2007 at 09:57 #774525Anonym anvandareMemberBUMP.
Var har du tagit vägen, Tomas?
Hoppas allt är bra.
1 oktober, 2007 at 16:40 #774526Anonym anvandareMemberHej!
Nu har jag just kommit hem från mitt räddningsläger i Torpshammar. Det var inte alls kul, bara en massa teori… Mer om det sen..
Ska precis sticka till gymmet, kul, då jag inte tränat på 2,5 veckor så har jag inga som helst förväntningar. Vet heller inte min vikt, ska kolla i morgon bitti…
Kcal i dag hittills: Ca 1400
MVH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.