Tomas höstdeffar!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tomas höstdeffar!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 140 total)
  • Author

Såja, nu var det klart..

Gick inte alls så bra, men inte så katastrofalt dåligt som jag trodde det skulle göra. Känner att jag har en liten infektion eller sådant i halsen, så jag är nöjd. Bara jag får komma tillbaka med ordentlig sömn och BRA mat nån vecka nu så ska jag nog klara av detta tillslut. Är fortfarande motiverad att klara av att slutföra deffen, även om den nog just blev nån vecka längre än planerat…

Funderar också på att göra om mitt träningsschema lite, men vi får se hur det blir med den saken…

Nu är det läxor som gäller och mat!

Lär bli cirka 2200kcal totalt:)

MVH

Hej alla glada!:)

Nu har jag just varit och tränat rygg, har håltimme, och sitter nu och äter lunch, köttbullar med fullkornspasta.

Frukost;
    Blev lite lite, 3 knäckemackor med rostbiff och gurka samt 2,5dl mjälk och 20g prottepulver – ca 320kcal

Lunch¨- ca 650kcal.

Totalt i dag hittills ca 1000kcal[/b].
    MVH

hittills ca 700:)

Mvh

Vägde mig i morse, blev 95,8… men vågen e störd, kan diffa typ 2 kg bara beroende på var på vågen man står, samt var på golvet den är placerad..

Jag ska därför väga mig ca var 3e dag, för att få en bättre översikt på min viktkurva…

Men men, i alla fall 1,6kg minus sedan den 10onde.

MVH

Igår blev det ca 2600kcal[/b]. Kände mig förkyld och skit, så ville buffra upp lite, dock fortfarande underskott…

Nu har jag just tränat, blev axlar och triceps. Gick så där. Ska äta kyckling med fullkornstagliatelle nu..

Frukost; ca 350kval

Lunch; ca 500kcal

Totalt i dag hittills ca 850kcal[/b] 80g protte typ.

MVH

Glömsk som jag är så har det inte blivit mycket stöttande här tyvärr. Nu när du ändå har gjort dig av med några kilon tycker jag att du kan presentera dagsformen för oss nyfikna snart

Hoppas allt flyter på och du klarar av att uppnå dina mål, lycka till:up:

Åh vad trevligt med lite besök:) Tack för uppmuntran pojkar!

Nja, passen kan jag la skriva upp lite då och då, idag;
    Biceps o mage, Disco ftw:P
    Stångcurl
    hammercurl
    Muslimgrejjen för mage
    Benlyft
    Nåt set crunches
    Konc. curl

Dock inga vikter, alldeles för dåligt i dag, sorrysorry. Skulle ha varit vader i dag med, men då jag ska jobba lör och sön (skogshuggare, sexit värre,) Är det INTE kul att traska runt i skogen och fälla träd med träningsvärk i vaderna.

ca 2300kcal i går

Hittills i dag ca 1000[/b]

MVH

Baquizz wrote:
    Glömsk som jag är så har det inte blivit mycket stöttande här tyvärr. Nu när du ändå har gjort dig av med några kilon tycker jag att du kan presentera dagsformen för oss nyfikna snart

Hoppas allt flyter på och du klarar av att uppnå dina mål, lycka till:up:

Nja, bilder blir et nog inte riktigt än, mycket beroende på dagsform, antar pga vätska, som gör om det ser bättre ut eller inte:P Men i slutet av denna månad tänkte jag slänga upp några bilder eller så. Hur går träningen för dig då?

MVH
    Tomas

Tompeii wrote:
    Nja, bilder blir et nog inte riktigt än, mycket beroende på dagsform, antar pga vätska, som gör om det ser bättre ut eller inte:P Men i slutet av denna månad tänkte jag slänga upp några bilder eller så. Hur går träningen för dig då?

MVH
    Tomas

Ser vi fram emot, bilder är alltid kul, angående din post om din träning så vill jag bara säga att du inte ska stirra så blindt på vikterna, jag själv kör med relativt lätta vikter men begränsar vilan mellan setten till 10-15 sekunder för tillfället. Så träningen går bra tror jag och jag njuter av att inte behöva deffa just nu men i Januari är det dags för den skiten igen

Lycka till:up:

Hallue!

Kan nu säga att helgen varit TUNG. är utmattad i hela kroppen nu, men det har varit skoj, och jag har legat på minus i helgen, vet dock ej siffror… I morgon blir det bröst, ser fram emot det.

MVH
    tomas

Tillbaka efter sjukdom.. rapporterar senare.

Totalt hittills i dag, ca 800kcal. just tränat liite tuttar, gick inge vidare..

Mvh

Dålig på uppdateringar. Kommer i kväll.

MVH

Den senaste månaden, allt sedan mitt räddningsläger, har motivationen svalnat. Men nu JÄVLAR, vill bli klar med skiten så jag kan BYGGA och BLI STARK.

Upplägg:[/b]
    2000kcal träningsfria dagar
    2200kcal träningsdagar
    MINST 200g protte per dag dvs drygt 800kcal per dag ska komma från protein

Frukost:
    350kcal

Lunch:
    500kcal

(efter träning 200kcal, 40g malto och 10g protte)

Mellanmål:
    200-400kcal

Middag:
    500kcal

Mellanmål:
    200-400kcal

Mellanmålens storlek kommer att variera beroende på varandra samt de övriga målen, det är här jag kan dra in eller eventuellt lägga till några kalorier.[/b]

Träning[/b]
    Träning kommer ske 4ggr per vecka i form av gym. Sedan ska jag försöka komplettera detta med prommenade, och i alla fall något lite hårdare cardiopass i veckan, dock bara vid detta tillfälle jag utnyttjar de extra 200 kalorierna. [/b]

Kost[/b]
    Jag kommer bygga min kost kring kyckling och fullkornspasta som i början, trivdes mycket bra med detta. Kommer dricka mycket proteinpulver som kompliment. mellanmål och frukost kan exempelvis bestå av nåt ägg, knäckebröd med rostbiff eller dylikt.

Jag tänker unna mig något vid helger exempelvis, med min Julie;), men då ska detta vara väl förtjänat efter en hård, strikt vecka. Och jag tänker inte ligga på mindre än 500kcal underskott någon dag.

Allt känns bra, hittills har jag väl gårr ner ca 5-5,5 kg, men det märks inte så mycket, syns ibland mer, ibland (oftast:P) mindre. Men nu ska jag köra såhär i typ 2 månader till för att se vad som händer. Om 4-5 veckor ändrar jag nog kcal-intaget till 1800’/2000 istället.[/b]

Just nu känns allt bra och jag vill bara bli klar med det här! Hoppas någon orkar läsa mitt upplägg och ge gärna någon kommentar.

Tack på förhand
    Tomas

Ditt schema ser bra och genomtänkt ut, Tompa!:up:

Kommer att bli förjävla bra det där!8)

Ser riktigt bra ut, dock funderar jag över om inte frukosten är lite mesig jämfört med mellanmålen. Ligger du på 200-400 på mellanmålen känns en frukost på 350 väldigt lite, tänk på att kroppen inte fått näring på minst 8 timmar under hela natten, under vilken all reparation sker, så lite mer frukost skulle nog inte skada, och så kan du dra ner lite på något mellanmål kanske? Bara en tanke, kämpa på:up:

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.