Träna – Stärka självförtroendet

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träna – Stärka självförtroendet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 327 total)
  • Author

well, med tanke på att du själv säger att du inte lyfter så tungt, och att du inte bänkat 90 än, så låter det väldigt osannolikt att du leker med 60 kg i triceps pushdown, but hey…

om det skulle stämma har du alltså grymt dåliga pecs med andra ord?

Aja, blev bara konfunderad över relationen mellan vikterna du lyfte, eller dem du skrev ut dvs. Men visst, jag håller mig borta då ^^.
    Good luck.

Alm wrote:
    Aja, blev bara konfunderad över relationen mellan vikterna du lyfte, eller dem du skrev ut dvs. Men visst, jag håller mig borta då ^^.
    Good luck.

Jag har en tänkbar lösning till problemet. Vet inte om det stämmer men det är i alla fall en teori. Kanske inte är så att han har en sådan cable cross.

Hjulet som linan viker sig dubbelt igenom halverar väl ändå vikten?

Ps. Vet inte om den bifogade bilden kommer med men fixar det senare isf Ds.

ReNeGaDe wrote:
    Käääääära träningsjournal, jag vet att vi har haft vår svåra tider ihop, men vi ska tillsammans kämpa oss igenom de, ty du är min vän:) köpte idag twinlabs gainer, värst vad söt och god den var!:P ska dricka 10 sånna om dagen! skiter vad ni andra säger, protein bygger muskler säger man ju:D

Hahahahahahahaha. :p

Hej hej! Jag kanske har lösningen på ert mysterium… på mitt gym iaf, så när man endast använder ena sidan på cable crossen, så måste man halvera vikten som man kör på där. Eftersom den ”är till för” att tex använda båda sidor samtidigt i tex flyes, sätter man pinnen på 40kg på varje sida så kör man på 40 kg allt som allt och inget annant när man kör flyes. Så när du kör tex push down eller drag till hakan eller vad det nu är, så använder du ju bara en sida… Sätter du pinnen på tex 60 kg där så kör du bara på 30 kg… Hoppas du förstår min förvirrande förklaring!! :p
    Sant men så är det…iallafall på alla gym jag har tränat på… jag har kört pushdowns på 40 ”kg” förr (alltså 20 kg), å är bara uppe i 45 kg (knappt!) i bänk…
    säg till om du inte fattar så ska ja försöka vara tydligare!! E lite stressad nu…

Ha de så bra!

Hoppas allt går som du har tänkt dig! Grattis till din nya kompis Twinlab ;)

ReNeGaDe wrote:
    P.S fan vad många inlägg som görs i min journal om min psuhdown vikt, har ni inget anat för er?:p

Visste du inte det här en av livets stora, svåra frågor?:)

ReNeGaDe wrote:
    hallå du! hur är det? hehe, har varit lite fientlig mot alla som tvivlar på min pushdown vikt, men eftersom du är så snäll och inte ger någon spydig kommentar så ska jag vara snäll jag med:) igår så körde jag i den ena sidan på cablecrossen, eftersom den vanliga jag brukar köra med var upptagen, jag körde då på 60kg och tyckte det kändes lika tungt som på en vanlig maskin med övre och undre trissa, och om det du säger nu stämmer, så borde det väl stå 30 på varje istället? tror vi försvårar saken genom att komma upp med teorier hela tiden;)

P.S fan vad många inlägg som görs i min journal om min psuhdown vikt, har ni inget anat för er?:p

Hehe ja varför ska jag hacka på dig?? Jag tänkte bara försöka hjälpa till eftersom ni verkade ha lite problem! ;) Jag skrev bara vad jag vet, så är det på mitt gym, så det är ju inte säkert att det är så där du tränar..jag vet faktiskt inte varför de har skrivit så konstiga siffror på viktplattorna…jag har också kört push down i latsdragmaskinen, då körde jag endast på 15 kg. Men i cable crossen så hade jag 30 ”kg” på…å det var ju lika tungt. (detta var under samma tidsperiod). Anldedningen till att jag la mig i denna diskussion är att jag också undrar varför det funkar såhär…man blir ju lurad!

ReNeGaDe wrote:
    ska genast klaga på vårt gym och ställa pt:n (som har hand om gymmet) mot väggen, vi ska genast reda ut detta med maskiner med felaktiga vikter, som gör att man känner sig starkare än vad man egentligen är:( annars ska jag ha en burk twinlab jordgubbssgainer från honom:p

Haha ja gör det! Meddela oss här sen då vad du fick för svar!! :)

85 tar du lätt till sommarn, jag tror du kan ligga på 95 – 100 till sommaren faktiskt..

frossa i dig mat så kommer det gå galant :) dock bra mat , lycka till

Bröstpasset ser bra ut, men asså du kan ju skita i pecdecen och cablecrossen. Kör bara hantlar och sneda hantlar. Jag tror inte de där sista seten ger nånting alls, bättre du satsar allt krut på att ta ut dig i hantlarna.
    Kör hårT!

ReNeGaDe wrote:
    Idag är det benen som ska få sitt! axlarna också… Men benen får det extra jobbigt, bara för att dem envisas med att inte växa dem asen. Jag har ändå inte tränat dem så länge, men ändå! Måste bygga upp dem lite nu, annars kommer det se dumt ut på stranden sen… fast inte om jag har på mig badbyxor8)

Glöm inte vaderna :p Dem täcks inte av badbyxor.

Vaderna har jag dock själv gett upp på. Dem får sitt men ngn tillväxt syns inte till där iaf. Blir skoteroverall på stranden i sommar. Haha :D

Jag är stolt över dig. Versal bokstav i början av meningen, och bara ett uteblivet skiljetecken. Du kan ju! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 327 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.