Träna – Stärka självförtroendet

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träna – Stärka självförtroendet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 327 total)
  • Author

Hej

jag har nu läst lite i din journal och jag gillar dina mål du har satt upp. Jag har svälj flytta som barn från italien till danmark;) (fattade inte hur morsa kunde välja dk) men hur som helst språket är inte lätt att lära sig.

Nu är det bara för dig att ge järnet och nå dina mål för den dagen du tar över 100 i bänk kommer du må kanoners.:emo-thumb

keep your dreams alive

ReNeGaDe wrote:
    Okej, tack! Den dagen jag tar 100 i bänk ska jag starta en ny journal:) förhoppningsvis innan detta året är slut om det går bra. Just nu försöker jag få upp styrkan så jag kan ta 85-90 i alla fall på min födelsedag i slutet av Maj:) lycka till med din träning också! ha det bra!

jag fyller också år i maj fast i början ;)

ReNeGaDe wrote:
    Okej:) Själv fyller jag år den 24:e. När fyller du år? Vänta, låt mig gissa, den 7:e maj? 1977? en gissning bara:) hehe.

:nono: fuskar du :whistle: själv kommer jag vara på diet då och min fördelsedag är på en söndag i år så jag får fira den 6e på ätardagen.

Kör på.

ReNeGaDe wrote:
    Hehe, från och med nu är du min mentor, du ska lära mig hur jag ska träna, prata, skriva, gå och uppföra mig :| .Du har ett stooort jobb framför dig hehe. Japp! Det är klart jag kan! Jag lär mig av den bäste ju!:)

Inga problem. Jag har ett stort tålamod. Fast jag ser att du blev smittad av Vanessas inlägg ovanför. Helt plötligt försvann de inledande versalerna och komman ersattes med smileys. :nono: I’m watching you!

ReNeGaDe wrote:
    Hehe, oops:o Men som sagt, guidar du mig genom detta kanske jag kan lär mig att skriva stor bokstav på början av en mening innan året är slut:p. Och eftersom du hjälper mig genom detta, kanske jag kan hjälpa dig med dina sockar?:p

It’s a deal.

Nu tillbaka till träning och sånt. :emo-thumb

Har själv knäproblem så jag känner skillnaden mellan att sträcka ut och att inte göra det. Ha bara inte alltför böjda ben, du kan i princip köra rörelsen fullt ut. Stanna precis innan full utsträckning.

Angående militärpressen spelar det inte lika stor roll. Inte för de flesta iaf så jag anser inte att det är ngt du behöver bry dig om.

En chansning är att smärtan du fick i ryggen är pga att ryggen ej var uppvärmd. Knäböjen belastar ryggen ordentligt. Om du fortsätter få ont i ryggen inledningsvis så kan det vara bra att kasta in 1-2 uppvärmningsset ryggresningar innan du går på böjen.

Kommer inte riktigt ihåg hur gammal du var, men har för mig att du är 89a eller 90a? :p

Bra styrka tycker jag! Lycka till!

ReNeGaDe wrote:
    Tackar för att du tog dig tid att svara:) Läste i din journal att du var 22 år? du är ju jäkligt stark för din ålder ju:) har du någon bild? Har inte gått igenom din journal helt, så jag kanske har missat det i så fall…

Jo jag börjar bli gammal o grå :| :p

Det finns några bilder på sid. 4 och 5 i min journal.

Stark o stark, det beror väl på vem man jämför med.
    Hade troligen vart längre fram i min utveckling om jag inte gjort så mkt missar i början. Fick mkt förslitningar tidigt och förra året hade jag nog inte en enda skadefri vecka. Så det har varit en del berg o dalbana med skador och sjukdom.

Det är fördelen med forum för dem som är nybörjare. Perfekt tillfälle att göra rätt från början och slippa en massa misstag som kostar tid och orsakar skador.

ReNeGaDe wrote:
    Säger jag att du är stark så är du stark!:p om man jämför med andra 22 åringar så är det inte många som kommer upp till dina mått! Det är vad jag tror i alla fall^^ jo det är bra med forum. Visste ju inte hur jag skulle träna innan, så jag körde samma muskel varje dag;) Detta ledde till överträning, och eftersom jag inte visste ett skit om kost heller, så fick ju inte kroppen vad den behövde, och började till slut bryta ner mina muskler. Jag kände detta när jag senare tyckte vikterna kändes tyngre. Jag var på bättringsväg när jag började köpa bodytidningar och försod bättre med kost och träning. Och här är jag idag, fortfarande nybörjare, men på god väg till en bra form:) Vad har du gjort för misstag då?

Jadu, det är ett par st.
    Först och främst hade jag ingen aning om hur jag skulle äta. Jag åt alltför lite mat och de perioder jag åt mkt så var det fel mat.
    Hade ingen aning om teknik el. ngt sådant heller vilket resulterade i slitna fästen som jag nu i perioder har enorma problem med.
    När jag fick ljumskbråck så tränade jag endast övre rygg,bröst,armar och axlar i ett års tid. Där borde jag åtminstone kört sittande vadpress, benspark osv. Visste inte vad knälindor var så pga knäproblem blev det periodvis väldigt lite benträning. Var inte förrän jag började använda lindor som jag kunde börja köra på hårt. Lyssnade inte på kroppen alls och hände det ngt så visste jag inte heller vad jag skulle förändra i övningsväg osv.

Har alltid tagit stolthet i att pressa mig hårdare än andra, vilket jag än gör idag, men skillnaden idag är att jag anpassar övningar och repsomfång om jag känner av ngn skada el. liknande.

Var nog inte förrän jag slet av bröstmuskeln som jag fick mig en funderare på att börja anpassa mig lite efter min kropp. Den händelsen var dock ren överbelastning och inget slarv, men det är inget som man vill återuppleva direkt.

ReNeGaDe wrote:
    Okej =/ det låter som du har vart med om en hel del skador. Och det där med att slita av bröstmuskeln, aj som fan =/ Då blev det ingen bröstträning på åtminstone en månad antar jag? Hur är bröstmuskeln i dagsläget då? Men nu när du vet så mycket mer om träning och kost, så kan det bara bli bättre =) Hoppas du når ditt mål:emo-thumb Ska plugga nu, Ha det gött!

Blev ingen bröst träning på 7 månader.
    Lycka till med plugget. Tog precis själv en paus från anatomi pluggande.

Hej! :)

Angående titeln på din tråd, har ditt självförtroende blivit bättre nu?

Kämpa på.

Det beror på hur hårt du kör plus alla återhämtningsfaktorer runtom.

Det ser inte ut på din journal som om du kör till failure.

Du får helt enkelt testa dig fram. Kör ett tag med en större mängd set och ett tag med en lägre el. så varierar du dig från vecka till vecka.

Många skulle säga att det är överträning direkt, jag anser mer att det handlar om vilken typ av övningar och kraftansträngningen i sig.
    Hur du sover, äter, ev. stress och sådant som kommer påverka återhämtningen vet du bäst själv.

ReNeGaDe wrote:
    Hmm, okej. Men jag kör aktiv vila, dvs jag kör en annan övning emellan, medans jag vilar från den första övningen. Så efter marklyften vilar jag kanske 30 sek eller nåt, tills jag känner att jag är redo för nästa övning. Och efter den övningen vilar jag lite till, för att sedan gå tillbaka till marklyft.

Så detta kanske gör att jag får en längre vila och orkar mer set? Och sen om jag kör så många set på en övning, så kör jag inte 3-4 st på samma muskelgrupp. Då kanske jag bara kör 2 övningar, där den andre har mindre set. Kan egentligen inte rå för de;) Det brukar bli massa set.

Min återhämtning är inte den snabbaste ;) Så det kan ta 3-4 dagar innan träningsvärken går bort. Men det kanske beror på att jag kör för många set? Skulle kännas otillräckligt om jag bara hade gjort 4-5set. Men antar att jag borde lägga om träningen lite så jag inte förstör något istället;) Jag får inte så mycket sömn, runt 8 timmar på skoldagar, och 10-12 timmar på helger. Men sen beror det på hur aktiv man har varit dagen innan hur mycket sömn man behöver för att återhämta sig.

Det här med mat försöker jag äta så nyttigt som möjligt. Går rätt bra och jag äter banan och proteindrink efter träning och mat en stund efter. Vill bygga på mig så mycket som möjligt innan brorsan kommer. Har du något bra tips att ge mig så skulle jag vara tacksam =)

Din sömn räcker nog gott och väl. Träningsvärken är inte direkt ngn mätare på återhämtningen då den kan variera stort beroende på övningsbyten osv.
    Kan komma med fler synpunkter på träningen senare efter helgen.
    Ha en bra helg :bb2:

jobba på renegade! :up:

skön utvecklingskurva måste jag säga och härlig entusiasm.
    Angående antal set på rygg tycker jag det ser helt okej ut, du kanske kan kapa nått set en period och kanske höja vikten lite istället så får du själv känna efter vad som funkar bäst för dig för tillfället.

ReNeGaDe wrote:
    Haha, glömde berätta en rolig grej innan när jag var och tränade med en kompis, han vet inte så mycket om övningar och styrketräning överhuvudtaget, så jag visade honom utförandet på snedbänken. Han lassade på 40kg som han gjorde igår och börja träna. Jag räknade dock fel och sa att det var 60kg till han, och dagen innan hade jag även gett han en burk kreatin. Han blev hysterisk glad och sa att han till och med kände skillnaden Han låg då och reppade på 40, och han trodde det var 60. Han ökade även på vikterna på pec-decen, då han trodde han hade blivit starkare över en dag. Han ökade 10kg och började köra, när han kom till bottenläget lät han viktmagasinet falla för att få en studs och göra lyftet lättare. Han berättade även hans synpunkter på styrketräning. Det var massa skit som han sa, vilket han också trodde på själv.. Bland annat: ”Bodybuilders är inte starka, dem ser bara så ut”, ”Fett förvandlas till muskler” asså? då behöver jag inga morgonpromenader då;) ”Vet du hur bodybuilder får en sån tvättbräda? Dem gör sittups varje dag” Därför gör han det också. Han är en discobyggare, tränar bara bröst, mage och traps. Tränar dessa 3 muskelgrupper varje pass 3-4ggr i veckan också… Han är en skön kille han:happy:

Hahahaha:D

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 327 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.