Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Träna – Stärka självförtroendet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 mars, 2006 at 19:25 #1012194Anonym anvandareMember
ja jag kör inte så värst möe armar själv heller nuförtiden (6 set biceps/6 set triceps/vecka) och dom växer ändå, säkert inte så bra som dom skulle kunna men jag bryr mig inte, tränar bara för att jag mår bra av det iaf och att det är kul såklart.
håller med bartoll om att tung träning i övrigt sliter på bra på armarna, men lite träning vill jag nog slänga in iaf
Själv så kör jag nuförtiden rygg, triceps och 3 dagar senare tunga bröst, biceps utifrån det tankesättet att tunga rygg pass sliter bra på biceps med och 3 dagars vila gör att man är fräsch i triceps igen inför bröstpasset som såklart sliter på bra på triceps med, men som sagt variation är bra, har ju inte alltid kört så.
Tror du bara ska träna på och ösa på så blir det bra, prova nått nytt då och då, gör om inte annat träningen lite intressantare, så släng in lite bartoll träning du
13 mars, 2006 at 20:36 #1012195Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Tenderar att köra få övningar när jag kör armar. Tycker det räcker med 2-3 st per muskelgrupp. Kör hellre mer set och köra slut muskeln istället för mer övningar. För triceps räcker dessa två övningar bra tycker jag. Men biceps kör jag alltid 3 övningar.Skulle egentligen ta en proteindrink nu, men dem är slut:( Får köpa mer snart. Imorn blir det Ben och Axlar:up:
Rätta mig om jag har fel. Men triceps är väl ändå en större muckel än biceps och behöver teoretiskt sätt utsättas för lite mer träning. Jag räknade ut att du körde 15set biceps medans triceps bara fick 8 set. Varför?
13 mars, 2006 at 20:56 #1012196Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Hmm, detta har jag inte tänkt på faktiskt. Men mina triceps blir lättare tröttare och behöver mer vila mellan seten. Just nu känner jag att triceps kommer värka lite imorn, medans jag vet att biceps inte kommer att kännas ett skit. Alltså måste jag anstränga mig mer när det gäller biceps;) I och för sig behöver man kanske inte ha träningsvärk för muskeln ska växa, men det är som jag sa innan, triceps blir lättare trött och behöver mer vila. Sen så har jag inte många tricepsövningar som jag gillar att köra. Brukar variera lite. Om du bläddrar lite i journalen kommer du hitta 3-4 övningar från pass till pass. Bara just idag jag körde två övningar på triceps(tror jag:p). Dessutom får triceps träning när man kör bänkpress också, så jag är väl inte helt fel ute hoppas jag?Jag kan nog ungefär lika mycket (eller lite om du nu föredrar det) som du när det gäller träning. triceps tar väl lika mycket stryk i bänken(pressöving) som biceps i latsdrag(dragöving). Jag brukar träna triceps med 16 set alt. 12set medans biceps får arbeta 12set alt. 8set. Jag tycker att det funkar bra för mig. Du skulle ju kunna testa ett pass att köra några flera övningar för triceps, dom är inte alls så tråkiga som dom ser ut :emo-thumb
13 mars, 2006 at 21:24 #1012197Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Okej hehe.. Jag kör rätt mycket på känsla, så man kan säga att jag kör efter pump. Är den inte hård och full med blod så pumpar jag den några set till:p Kanske inte så bra, då detta kan leda till överträning om jag inte känner pump hehe. Det har dock ännu inte hänt. Jo jag vet. Tricepsövningar för mig har det varit svårt att hitta. Mina armbågar klarar inte av skullcrushers, och extension med hantlar osv. Men det jag kan variera är dips mellan bänk, omvänd grepp på pushdown, enarms pushdown osv. Har aldrig tänkt att göra som du räkna seten. Kanske jag skulle testa någon gång hehe… Förresten har du någon journal man kan kika i?Triceps är rätt så jobbiga att träna med tanke på värd i armbågar med mera. Har väldigt ont vid pushdowns när jag började träna med det gick som såsmåningom över. Ett tips för att triceps om du inte klarar att extentions och skullcrushers är att köra pushdown med olika vinklar. Du kan äver testa en extentions övning som jag tycker är väldigt bra. Då fäster du ett rep lägnst ner i CC och kör vanliga extentions med repet över huvudet fast med armbågarna riktade fråmåt. Har än så länge inte träningjournal med funderar på att skaffa en så att man kan få synpunkter på ens egen träning.
13 mars, 2006 at 21:47 #1012198Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jasså okej, ska testa ditt tips:up: Har även sett dem som kör så ståendes, är det nåt att testa tro? Ska kolla färdigt på CSI på femman och sen ska jag sova. Hoppas du fixar en journal så man kan se hur du tränar:) Så kan jag ge lite synpunkter på din träning också hehe… Ska sova snart.. Ladda inför morgondagen. För då blir det tunga knäböj! I alla fall för mig hehe…Själv är jag sjuk så jag tänkte ta det lugnt i nån vecka till. Ståendes var just det jag menade. Nästa helg fixar jag en journal så att jag börjar skriva den i början på min träningscykel. Du verkar vara ganska kunnig inom området, ska bli kul att dela kunnandet med dig :emo-thumb. Hoppas att jag inte har helt fel nu men du verkar vara i min ålder också. Tuff och härlig(missförstå mig inte nu) bakgrund också:emo-thumb
13 mars, 2006 at 22:02 #1012199Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jasså okej. Av någon konstig anledning fick jag för mig att du stod på knän:|Okej, är detta ett ordspråk eller något liknande? Svenska är inte min starka sida.
13 mars, 2006 at 22:23 #1012200Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Haha, nä men jag trodde du menade att man skulle stå på knäna när man körde den extension med rep bakom huvudet. Tänkte lite fel haha. Ordspråk:D hehe…Jasså nu förstår jag . Ska inte skräpa ner mera i din träningjournal, men du är välkommer att skräpa ner lite i min om ett tag.
14 mars, 2006 at 12:05 #1012201Anonym anvandareMemberinget att bry sig om renegade, det tillhör vardagen för alla som råkat få en muskel, tragiskt nog.
folk som inte tränar eller som lyckas mindre bra tror väldigt ofta att alla som råkar ha en synlig muskel gör något förutom att träna bra och sköta kosten bra, förhoppningsvis så är det en attityd som ändras med tiden i och med att fler och fler faktiskt tränar men folk med förutfattade meningar kommer alltid att finnas.
14 mars, 2006 at 12:31 #1012202Anonym anvandareMemberVisst är det trevligt med självutnämnda experter :up:
Enklast är att undvika såna samtal överhuvudtaget.
16 mars, 2006 at 18:08 #1012203Anonym anvandareMemberBra benpass du körde. Och axlarna med. Vi lyfter nästan lika mkt:emo-thumb du och jag på vissa övningar.
3 siffrig e alltid bra
17 mars, 2006 at 07:30 #1012204Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Tack Vanessa! Alltid trevligt att man blir slagen av en tjej;) Haha, nej jag bara skoja. Bara roligt att man har något gemensamt med varandra här på forumet:)Ja man har ju träningen gemensamt här. Jag vet hur det känns att vara utan protein pulver 👿 Nu har jag mina två hinkar
Mkt bra bröst& rygg pass
17 mars, 2006 at 10:32 #1012205Anonym anvandareMemberbra jobbat renegade ser ut att gå gött för dig och ja ben är verkligen en speciell muskel när det gäller träningsvärk, men lite träningsvärk är ju så mysigt att ha so who cares
slut på protein här med så du är inte ensamen, ska beställa hem mer idag.
keep it up!18 mars, 2006 at 16:04 #1012206Anonym anvandareMemberTja, saknar du inte att köra de tunga axelövningarna med tunga lyft över huvudet som tex hantelpress och millitärpress ?? De tycker jag ger bäst resultat.
Dessutom så är det framsidan på axeln som syns mest….20 mars, 2006 at 13:00 #1012207Anonym anvandareMemberhur ser dagsformen ut?
20 mars, 2006 at 13:36 #1012208Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Tjena Vanessa! Om du menar om jag är tjock så är svaret nej, min mage är rätt platt men magrutorna ska fram, så jag ska börja gå lite hade jag tänkt hehe. Jag mår bra och jag känner mig frisk. Det enda som saknas före sommaren är rejäla vader och rutor:p hoppas jag får ihop det innan sommaren, annars kommer jag gå och hänga mig i skam:(. Kommer lägga upp bilder när jag fått tag i kamera. Hur går det för dig då?Klart att jag inte menade att du är tjock :nono:
Härligt att du mår bra och att du är frisk. Fram med rutorna så kan du flasha den sommaren 2006
Jo jag kämpar på nu med pre diet den riktiga diet börjar 1 april. har träningsvärk av att springa, vaderna känns enorm mkt och ryggen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.