Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Träna – Stärka självförtroendet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 mars, 2006 at 13:50 #1012209Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Idag är det armar! Hård träning för dem satans envisa bicepsen! Mage kommer också köras. Har tröttnat på hiphop, så nu är det hårdrock som gäller:) Vilken pump det kommer bli när jag har bränt en skiva med blandade rock låtar. Tung, hård och aggressiv samt hög volym. Bättre sätt kan man inte få igång musklerna!
Hårdrock rules! vilka lyssnar du till. Jag ska också köra armar. Där jag tränar så kan de ha bra musik ibland. Tack o lov så har dom börjat spela lite metallica också. skönt att köra knöböj till metallica.
Jag antar att du kommer dieta lite för att få fram rutorna?
20 mars, 2006 at 14:33 #1012210Anonym anvandareMemberoj jösses vad lyssnar jag till.
jag blandar lite
Dance with me 112
Black Velvet Alannah Myles
Your selfest self Aleena
Down in a hole och rooster alice in chains
Cold crossfade
Colors crossfade
Now acoustic version Def Leppard
Mike Portney drum solo ( ett måste) dream theater
Rollin Limp Bizkit’
Killin in the name of Rage against …..
Wake up Rage Against ….
Last resort pappa roach
Dr feelgood Motley crue😮 min tränings musik
20 mars, 2006 at 14:51 #1012211Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Känner igen crossfade, limpbizkit, rage against och papa roach. Resten? You lost me:p men jag antar att det är rock också?ja det är blandad
112 är r&b dock
20 mars, 2006 at 15:01 #1012212Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Asså okej:happy:Så det blir armpass idag för dig säger du? Ska bli intressant att läsa! Brukar du träna ensam eller med någon kompis?de dagar jag inte kör med Linda så brukar jag terrorisera brorsan eller min man Men eftersom de vilar bra mkt längre än mig så kör jag själv rätt mkt. Tycker dock att sats är lite dålig med fria vikter de hoppas 2kg mellan hantlarna och jag kör 12 kg i biceps curl men det finns ingen 13 kg det är bara tt kämpa vidare.
Tränar du oftast själv?
20 mars, 2006 at 15:31 #1012213Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Okej, är det Linda G du kör med? Det där med att terrorisera brorsan känner jag igen haha. När jag frågar honom om han älskar mig svarar han: ”Nej, jag ser dig som en kompis” Jo, det gör dem på vårat gym också. Fast de har bara udda siffror:p Så 13kg hantlar finns här för dig haha.Nja, gjorde det innan. Men sen efter ett tag började mina kompisar och lillebrorsan också på gymmet. Dem vill väl komma upp i mina vikter antar jag… Det är vad jag intalar mig själv i alla fall haha.
Ha ha nä jag tränar med Linda Fodor och det är tuffa pass.
Var bor du?Själv bor jag i stockholm/trångsund.
Ahh brorsan min älskar mig för att jag lagar han mat
20 mars, 2006 at 16:25 #1012214Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Aha okej, då förstår jag!
Bor i ett litet sketet samhälle som ingen känner till haha:D Ligger på gränsen mellan västergötland och småland i alla fall. Haha, det är precis tvärtom med mig och min bror! Det är han som lagar maten, och så blänger han ilsket åt mig sen:pHur ser en matdag för dig då?
20 mars, 2006 at 19:29 #1012215Anonym anvandareMemberStabila dips, vad väger du egentligen? :up:
20 mars, 2006 at 19:42 #1012216Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Pushdown
55kg med rak handtag
55kg med rak handtag
Sen kom en idiot och tog mitt handtag;) så det fick bli rep. Men där fick jag sänka vikterna:evil:
50kg 10 reps
50kg 10 reps
Fick nu mitt handtag tillbaka och körde med rak handtag:)
55kg 10 reps
60kg 10 reps
60kg 8 repsSå du testade mitt tips med olika vinklar? Fick du ont i armbågarna? Du kan ju testa att köra med v-grepp annars. Lycka till med träningen och väx i lagom takt, jag måste ju ha en chans att växa ikapp dig .
20 mars, 2006 at 20:00 #1012217Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Japp! testade ditt sätt och tyckte den var bra! Ska köra den nästa vecka också:emo-thumb Haha, luras inte av vikten, vad jag har förstått är det olika maskiner i olika gym. Hiiiman exempel kör 35 på pushdown och han tar ändå 100 i bänk, och jag 80;). Så om jag skulle köra på hans gym skulle jag väl ligga på 25-30kg i pushdown hehe. När ska du köra igång med träningen då? var det imorn? Tack! och lycka till med din träning också!:emo-thumbJag tänkte vandra till gymmet imorgon. Vikten är väldigt olika, kan ju säga att jag kör ungefär lika mycket i bänken som i pushdowns. Men det viktiga är inte vikten utan resultatet utanför gymmet. Jag personligen försöker inte att tänka så mycket på vikten, finns bättre saker att tänka på
20 mars, 2006 at 20:14 #1012218Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jo jag menar det. Vikten är något jag heller inte bryr mig om så mycket. Men det gör mina kompisar antagligen;) Alltid hör jag ett ständigt tjat om hur mkt man maxar och vad man maxar i bicepscurls;) Så tråkiga jämföringar. Skulle man säga vader skulle dem förmodligen stirra på en som om man inte var klok. Jag försöker köra tungt men strikt. Slänger inte upp vikter jag inte klarar av, som jag ser många gör på gymmet. Håller med dig om att resultatet är det viktiga i träningen. Visst finns det annat att göra. Som dykning ex. hehe. Vad ska du träna imorgon då?Imorgon blir det bröst och biceps. Det där tjatet är jobbigt, min träningskompis klagar ständigt över att jag aldrig maxar i bänken, och efter det ska han alltid lägga till att han tar 95kg. Kör likdant jag, om jag känner att vikten är för tung så sänken jag den så att man kan köra strikt. Jasså du dyker?
20 mars, 2006 at 20:36 #1012219Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Okej, det låter bra det! Biceps och bröst… Discobyggarnas favoriter! haha:D
Nej, tyvärr dyker jag inte, men såg att du gjorde det så det var dig jag syftade på hehe. Men dykning verkar kul! Bara det att jag har ett otäckt minne från när jag var mindre. Skulle komma upp ur vattnet men mina kompisar satt på en stor madrass precis över mig. Jag fick panik men lyckades komma upp genom att simma runt fanskapet. Så att inte kunna andas är typ min värsta fobi. Speciellt drunkna. Så jag skulle nog inte klara av att dyka ner 10 meter i vattnet eller vad ni nu gör på såna kurser. Min store bror däremot är helt lugn när det gäller vatten. Simmade upp från en luftkammare som låg nere på 30 meters djup när han var med i kustjägarna. Men bada på sjöar och stränder vågar jag:) bara vattnet är till knäna och min mamma tittar på haha:emo-thumbHaha, jo det är viktigt att mamma ser på när man gör baddaren. Och stolt ska man vara! Skämt å sido, jag tycker att du ska prova att dyka. Det är bland det bästa jag gjort i mitt liv. Det där med djupet har ingen betydelse, man känner ingen skillnaf förutom i öronen och i masken. Men det är pågrund av trycket. Man kan simma runt på 2meter och sedan kolla på dykdatorn och inse att man faktiskt är på 15meter. Andingen undervattenet är helt ok också, ingen skillnad från på land. Enda lilla skillnaden jag kan tänka mig är att luften är lite torrare. Dykningen i sverige är väldigt bra också måste jag säga. Det är inte bara sjögräs och abborrar, det finns fiskar man inte ens visste som man kan kolla på. Testa dyking! JObbig upplevelse, har några otäcka uppelvelser jag med. Dock inte under vattnet. Var i Thailand och blev utdragen av en ström, kom inte i land förän en jättevåg slunga in mig på stranden. Men som man säger ”Dont worry, Be happy”. Få K*k*n ur gyllfen och gå till ett dykcenter. Du kommer inte att ångra dig
20 mars, 2006 at 21:05 #1012220Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jasså är det verkligen så kul? Hmm.. Kanske ska prova det då:p Hyr kanske och testar lite då… Du kanske får komma och visa mig:p Men då får du vara beredd på att skämma ut dig, jag tänker nämligen ha på mig tajta, rosa badbrallor med gula och röda blommor på. Sedan kommer jag riva sönder brallorna lite och skrapa överkroppen mot lite stenar och säga att jag har varit med om en hajattack. Sen skulle jag få massa intervjuer av aftonbladet och expressen och tjäna storkovan!:up:Det finns faktiskt hajar i Sverige, Pigghajar. Kan bli hela 50cm långa och väga upp till hela 30kg. Löpsedeln skulle välse ut ungefär såhär ”Pojke i rosa blev attackerad av svensk pigghaj”. Längtar efter att få läsa löpsedlarna. I tidningen skulle det väl se ut ungefär såhär:
Igår blev en liten pojke utanför stockholm attackerad av en enorm pigghaj, nu undrar forskarna om dom dras till femenina småpojkar. Pojken klarade sig utan bestånde men och lever vidare i skräck för svensk vatten. Nya råd väller ut från dykcenter runt om i världen, dyk inte i rosa!
PS. vet inte om hajen heter pigghaj. Vet heller inte hur stora som blir, men inte blir som stora. Rätta mig gärna om ni vet DS.
20 mars, 2006 at 21:32 #1012221Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Haha, det var fan det bästa jag läst på länge:emo-thumb Men vad menar du med ”liten pojke”? Men får jag bra betalt bryr jag mig inte om dem än skriver: ”liten klen pojke med otroligt extremt kassa vader och med dessutom homosexuell läggning pga dem rosa badbyxorna”…:p Och feminina småpojkar haha. Fan så bra.:emo-thumbJag säger som darin ”Money for nothing, money for nothing”. Skulle också strunta i vad som skrev, pengar har högre värde än rykten.
20 mars, 2006 at 21:53 #1012222Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Haha, har en kusin som sa så här när den låten dök upp på radion: ”Ja om man köper hans skiva är det verkligen money for nothing” Så klockrent..Haha. Vilken härlig snubbe. Det är sånna som gör vardagen värda att lidas igenom. Eller som min kompis sa.. ”Hur f*an kan han sjunga med halva j*vla centralstation i käften?”
21 mars, 2006 at 08:31 #1012223Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Okej, jag har inte tänkt igenom med maten riktigt men ungefär så här:(06.35)Frukost: 2st fyrkantiga fullkorns bröd, ett litet glas godmorgon apelsinjuice, och Proteindrink. lägga in lite fil med flingor också, men då blir det bara 1 brödskiva. Proteinet tar jag alltid 1½ skopor. 63g protein om jag inte har räknat helt fel.
Blir inget mellanmål;) Det är så dyrt att köpa på kafeterian. Brukar bli hungrig runt 10.30 men dricker vatten för att stilla den tills lunchen:(
Lunch:Skollunch. Så det kan vara allt möjlig skit. Här lassar jag på rejält(för det mesta) men blir ändå hungrig sen vid halv fyra tiden.
Mellanmål:Äter jag direkt när jag kommer hem och går sedan direkt. Men idag tog jag lite apelsinjuice bara. Pga jag skulle köra mage och för att lillebrorsan väntar inte och jag vill inte träna själv:(
Träning
Banan och Proteindrink.
MiddagPappa brukar laga något. Annars köper han färdiglagad mat i kartonger
KvällsmatBrukar bli fyrkantigt fullkorns bröd och lite apelsinjuice.
Innan läggdags Brukar då ibland ta en proteindrink om jag känner för det.
Vad tycker du? Katastrofalt?
Jag tycker inte du ska hoppa över mellanmålet på grund av att cafeterian är för dyr. Ta med dig frukt och en protein drink och ha det som mellan mål.
Sedan vet jag inte vilket sorts mat du väljer när det är lunch? Äter du grönsaker till maten. Det är bättre att äta flera mål om dagen än att vräka i sig sig mat när man är vrål hungrig.
Ha en bra dag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.