Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Träna – Stärka självförtroendet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2006 at 09:37 #1012224Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Okej, jag har inte tänkt igenom med maten riktigt men ungefär så här:
(06.35)Frukost: 2st fyrkantiga fullkorns bröd, ett litet glas godmorgon apelsinjuice, och Proteindrink. lägga in lite fil med flingor också, men då blir det bara 1 brödskiva. Proteinet tar jag alltid 1½ skopor. 63g protein om jag inte har räknat helt fel.
Blir inget mellanmål;) Det är så dyrt att köpa på kafeterian. Brukar bli hungrig runt 10.30 men dricker vatten för att stilla den tills lunchen:(
Lunch:Skollunch. Så det kan vara allt möjlig skit. Här lassar jag på rejält(för det mesta) men blir ändå hungrig sen vid halv fyra tiden.
Mellanmål:Äter jag direkt när jag kommer hem och går sedan direkt. Men idag tog jag lite apelsinjuice bara. Pga jag skulle köra mage och för att lillebrorsan väntar inte och jag vill inte träna själv:(
Träning
Banan och Proteindrink.
MiddagPappa brukar laga något. Annars köper han färdiglagad mat i kartonger
KvällsmatBrukar bli fyrkantigt fullkorns bröd och lite apelsinjuice.
Innan läggdags Brukar då ibland ta en proteindrink om jag känner för det.
Vad tycker du? Katastrofalt?
Jag ska också slänga ner nåra rader angående maten.
Frukosten ser bra ut tycker jag. Men du får inte ihop 63g protein. 1.5skopa är väl snarare typ 23gram el nåt. Men det ser ut som 30g protein till frukost allt som allt och det räcker gott o väl.
Ta en frukt och kanske lite nötter vid 10 el nåt, blir lite väl länge utan mat där.
Vad brukar du käka för mellanmål innan träningen? Försök få i dig något som innehåller både fett, protein och kolhydrater där.
Annars är det bra, tycker jag. Du har ju inte tränat så länge och är ung så helt besatt behöver du ju inte bli. Träna för att det är kul, så kommer musklerna så småningom.21 mars, 2006 at 19:01 #1012225Anonym anvandareMemberklen i axlarna tycker jag inte du är, det är bara att fortsätta styrkan kommer dude.
21 mars, 2006 at 21:30 #1012226Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Haha, tackar Vanessa. Åtminstone en som inte tycker jag är klen:D Jo jag hoppas dem växer bra nu, så man kan se någorlunda bred i sommar. Och kanske få fram rutorna lite också hehe.ja man klagar inte direkt när rutorna kommer fram. Hur gammal är du?
21 mars, 2006 at 21:38 #1012227Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Är 16 år nu:) 17 år fyller jag den 24 maj:) då ska jag ta 90 i bänk!:bb2: Haha, kan i alla fall försöka. Och sen ska jag vara lika stark som du i benen hade jag tänkt hehe.jag fyller år den 7e maj . Fan maj rocks :nod då hoppas jag att ha gått ner 5 kilo . Ja 90 i bänk klarar du.
22 mars, 2006 at 20:36 #1012228Anonym anvandareMemberJaså du fettförbränner :p. Trodde du bestog av enbart muskler, men skenet bedrar. Du får kämpa på med träningen, blivit av med lite fett sedan du började? Hade det bra och glömm som sagt inte maten.
22 mars, 2006 at 22:23 #1012229Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Tjena! såg inte att du hade skrivit till mig. Journalen lyste inte svart. Fettförbränner haha:D nja, 1-2 ggr i veckan kan väl inte kallas för fettförbränning. Måste sätta fart och få igång morgonpromenaderna när snön försvinner. Så jag är i bra form i sommar och kan gå runt och flexa lite på stranden. Hehe, muskler och muskler. Ser inte smal ut längre i alla fall. Och är starkare än de flesta av mina vänner i min ålder. Men stark kan man väl inte säga att jag är. Tycker i alla fall inte jag. När mina vikter kommer upp i 3 siffriga siffror kan man snacka om styrka:P Men jag är starkare än vissa vuxna på vårt gym. Jag skrattar av den tanken haha. Sen jag började med seriös träning och proteinpulver i oktober har jag gått upp 6kg. Men allt är nog inte muskler hehe. Ha det bra du också! Imorn blir det Bröst och Rygg för min del.Ok, det kanske är mera konditionsträning då. Kondition behövs även i gymmet. Kan se det framför mig när du står och flexar på stranden. Solförmörkelsen når ändå upp till stockholm va? Annars kan ju jag fixa solförmörkelse nere hos dig om du nu skulle vilja ta en paus från solandet. Jo jag har gått upp 5kg sedan jag började dricka gainer och äta mera. Kan dock inte säga att allt är muskler för mera fett har jag lagt på mig. Till och med så att man kan få en och annan komplimang från en kompis: ”Vad fet du är!”. Då är det bara att tacka å ta emot. Är väldigt trött på att vara smal, lägger på mig lite fett så att man vet att musklerna får den energi dom behöver för att växa. Blir det för mycket fett till sommaren är det bara att sätta sig på cykeln. Hade!
23 mars, 2006 at 00:25 #1012230Anonym anvandareMemberJocke89 wrote:Blir det för mycket fett till sommaren är det bara att sätta sig på cykeln. Hade!Du gör inte så det låter enklare än vad det e eller så va.
Ni använder inte kreatin eller? Det kan ju förklara en del av viktuppgången…
23 mars, 2006 at 19:33 #1012231Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Du gör inte så det låter enklare än vad det e eller så va.Ni använder inte kreatin eller? Det kan ju förklara en del av viktuppgången…
Ytterst lite. Finns lite kreatin i gainern jag dricker och brukar lägga i en tesked kreatin i shakern ibland. Grejen är den att min ämnesomsätting är väldigt hög så jag behöver inte göra så mycket för att gå ner i vikt. Det är nog faktiskt lättar gjort än sagt :emo-thumb
23 mars, 2006 at 20:46 #1012232Anonym anvandareMemberBra pass !!! På min ica hade dom inte den nya BODY jag var så sur !!!!
24 mars, 2006 at 08:50 #1012233Anonym anvandareMemberDu har visst ökat i styrka:nod kolla noga nu
26 mars, 2006 at 19:38 #1012234Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Har käkat massa gott och onyttigheter i helgen. MÅSTE ta igen det! Hade tänkt påbörja morgonpromenader i början av april. Men snön vill tydligen inte försvinna;) Satans vinter, förstör allt… Vill ha sol och värme:(. Ska nu slänga i mig min älskade proteindrink som jag har saknat så mkt. Sen ska jag dega framför TV:n.Du kan ju gå ändå trots att snön är kvar. Har ni snö på trottoarer fortfarande?
Visst är det gott med god mat och godis
26 mars, 2006 at 19:48 #1012235Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Hehe, jo det går ju i för sig, men det är ju så tråkigt att gå när det är kallt och dåligt väder:( Dessutom är det ganska halt på vägarna.Jo det är skitgott med god mat och glass:P Men nu ska jag skärpa mig så nu blir det mindre med sånt.
Lördagar är det helt ok att äta vad man vill
Här har det börjat smälta bort och det är såå skönt!!!!
27 mars, 2006 at 21:31 #1012236Anonym anvandareMemberSkapliga Bar-Dips kompis! Du är ganska stark det måste jag hålla med om. You’ve got a point there vanessa. Grattis till nytt rekod i bänken. Träna hårt så kanske du lyckas pressa upp 3 siffrigt. Stark i biceps är du också, bara att träna på! Beach 06, here he comes!
27 mars, 2006 at 21:34 #1012237Anonym anvandareMemberHej hej
jag ser att du också kört armar idag dag tog jag PB på bicep curl.
Och fyfan bra gjort på Bänken :yahoo: :yahoo: visst är det en skön känsla !!!!
Nu är jag glad fan
28 mars, 2006 at 19:09 #1012238Anonym anvandareMemberDu är ju stark;)! Har du ökat vikten i knäböjen eller är det bara jag? Kämpa på och nu och ät mycket mat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.