Träningsåret 09

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träningsåret 09

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 110 total)
  • Author

29,4,09 Ben

Körde som vanligt men med lite mindre vikter och mera reps

Imorse: 1 h jogging.

Morgonvikt 90,00 kg:up:

Ou jee!
    ”Bara” 7kg kvar nu då! :D

Progressuppdatering

Igår: bröst och axlar
    Imorse: 1h jogging

Dagens morgonvikt 89,6 kg :up:

Senare idag blir det rygg och triceps. Fjärde veckans deff inleds imorgon.

Idag blev det rygg. Helt ok pass. Körde bland annat rack dead-lifts som gick ganska bra idag. Bara det att jag trodde att jag gjorde en 10a med 140 men det var bara en 9a. Dööh! :yikes: Jag hade ju nog orkat en till om jag hade velat. Videon på eländet sätts upp inom kort.

Morgonvikt 88.4 så jag får ta och bromsa lite. 1,2 kg förlust på 6 dagar börjar bli lite mycket. Nästa vecka påbörjas deffvecka nr 5 och hittills går nog allt bra. Trevlig helg.

[youtube=Qg3DgaF8KZE]

Morgonvikt: 88.0 kg trots att jag satte in en extra tonfiskburk i kosten igår. Börjar kanske bli dags för en stor pizza?

Annars så har jag bytt fettförbrännare till Venom Hyperdrive 3.0 pga alla skriverier om Hyrdoxycut Hardcore. T.om. Muscletech har ju slutat sälja den så då känns det nog bättre att använda nåt som det inte är lika mycket negativ uppståndelse om.

Happy mothersday!

14,05,09

Morgon: 50 min rask promenad.

Kväll: Ben

Uppvärming: benspark & benböj

Djup Knäböj
    12 * 60
    10 * 80
    13 * 100 (hade orkat 2 till men jag ville pröva något tyngre)
    5 * 120 (tungt! Fick lite svårt med formen så jag bestämde mig för att sluta i tid)
    10 * 100
    15 * 80
    20 * 60

Efter detta var jag helt färdig å gymet stängde dessutom. Mådde faktist dåligt efter det där, hehe.

Dagens morgonvikt var 87,2 så jag kan gott unna mig en dubbel kycklingmacka vid subway som lunch idag. Det börjar gå lite fort nu men mycket positivt är att styrkan har inte minskat just något. I övningar som knäböj och marklyft så har det gått framåt t.om. Inom 3 veckor är nog målvikten 83 kg nådd så då blir det finslipning och så ska jag försöka få någon färg på kroppen oxå. Svårt att se konturer i en snödriva liksom.

Hejsan! Ifall det är nån som skulle fundera hur fan det gick med min deff så blev den avbruten för 2 veckor sedan eftersom sonen ville lite tidigt ut till världen. Om det finns nån som tror sig klara en 36 timmar lång förlossning utan att tappa behärskningen med vad han / eller hon äter/dricker så skriv gärna och berätta!

Totalt 7.8 kg hann jag gå ner och resultatet hade redan blivit riktigt bra men några bilder hann jag aldrig ta så nu är jag i stället förevigad med mina fläskbilder här på body några sidor längre bak.

Just nu kämpar jag med att komma igång med träningen igen. Motivationen tog verkligen semester i samband med faderskapet men dagens morgonlänk gav tecken på att det börjar finnas hopp om att komma någolunda igång igen.

Skriver mer när framstegen börjar dyka upp igen!

Ha det bra!

Hejsan! Kanske dags att uppdatera här lite.

Nej, jag har inte slutat träna, tvärtom! Vågar nästan säga att jag närmar mig mitt livs form!

Sedan faderskapet har jag startat eget gym i garaget tillsammans med träningspolaren/alkoholkompisen Undertaker…och min fru måste jag oxå nämna eftersom hon är med och betalar lånet och även tränar där =)

Denna vinter har jag även aktiverat mig med skidåkning. Senast igår blev det 17,5 km i spåret å ganska enkelt gick det. Hinner med ca. 20-30 km per vecka vid sidan om gympassen.

Garage of pain, heter gymet och har en egen sida på facebook. [http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=237515181489 http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=237515181489%5D

Välkomna dit på en titt!

Lite motgångar

Blev opererad för navelbrock i måndags så nu är jag sjukskriven tre veckor framåt så ingen viktträning före det. Synd att det blev så men det är bara att klättra upp igen dit man ramlade ifrån. Hade börjat gå verkligen bra i chins, marklyft och knäböj…t.om. i bänk hade det börjat hända saker men nu får man återigen en gång börja från början. Ska försöka mig på en promenad i övermorgon för det känns redan mycket bättre än igår.

Laters!

Nu har träningen börjat löpa igen. Tränade ben igår och programmet såg ut ungefär som följande:

1. Benspark. Många set många reps. Hade lite problem med att få upp värmen i knäna.

2. Knäböj.
    Tre uppvärmningsset upp till 90 kg.
    110 kg * 6 eller 8 reps.
    130 kg * 5 reps
    140 kg * 3 reps. PB!
    100 kg * 8 reps

Har börjat köra knäböj med att inte gå längre ner än parallellt nuförtiden. Detta pga att formen blir lidande om jag går hela vägen ner, vilket jag gjort tidigare. Att inte gå ner längre än parallellt gör ju att man orkar lite mer vikt men det kompenseras ju såklart med flere reps istället. Mycket mer skonsamt för min korsrygg.

3. Raka marklyft med hantlar
    Tre set.

4.Stående vadpressar med egen vikt.
    Fyra set till utmattning.

5. Marklyft.
    Tre set upp till 90 kg. Första gången jag prövade marklyft sedan operationen så det kändes lite ovant. Innan jag opererades så hade jag ett uppsving på marklyftet. Började kännas som det var dags att kliva en nivå och så blev man knockad ner igen. Bara att kämpa sig upp ännu en gång.

Avslutate kalaset med en 30 min rask promenad.

en 6:a på 110kg var det…

Men bra jobba vi på igår…

Känns rejält i benen idag…:up:

Blev ett benpass igår igen.
    Lyckades med en femma med 130 kg i knäböj, dock med djupt utförande denna gång. Försökte på 140 kg efteråt men fick bara en tvåa med hjälp så vi säger en repetition på 140 kg.

Formen på utförandet av 130 kg´s serien skulle jag tro var något av det bästa jag nånsin haft så kanske det börjar ta sig så småningom. När jag orkar en tia med 130 kg så är det nog värt att slänga upp på film.
    Så summa sumarum så säger jag att 5 * 130 kg med djupt utförande är PB.

I övrigt så har överkroppen gått ganska trögt sedan operationen. Hoppas att det ändrar så småningom. Imorron förslagsvis…vet bara inte vad jag ska träna isåfall. Det visar sig!

Nu har jag beställt efter 3 burkar NO-Explode! Har ett 220 kg marklyftmål att komma upp till och ett envist 140 kg i bänk som ska tas. Lyckades få upp 137,5 kg förra året men sen var det stopp. Synd att man ska vara så dålig på allt.

Det e ju tur att vi e 2 som e dåliga på allt! :D

Det ska det bli ändring på nu, dear trainingbuddy, dear pal o´boy!

Körde bröst som huvudsak igår.
    120 kg åkte upp vilket är Post-op rekord. Dock en bra bit från personbästa vilket är usla 5 gånger men det ska krossas så fort som bara möjligt!
    Sen följde 4 * 112.5 och 8 * 100 kg.

Sen kördes snedbänk med stång och hantlar. Inga nämnvärda prestationer att ta upp.

Triceps som sekundärövning där övningarna bestod av smalbänk och dips.

Det positivaste av allt är att jag inte längre har några symptomer av operationen längre så från och med nu är det nog bara att plåga skiten ur sig själv.

Ikväll blir det rygg och maybe some biceps!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 110 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.