Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Träningsåret 09
Övning 1. Decline benchpress
12 x 80 kg
10 eller 12 reps x 100 kg minns inte vilket.
8 x 120 kg
5 x 140 kg. Här hade det kunnat komma nytt pb men något gick fel å så stannade serien på fem reps
6 x 140 kg tangerat pb
4 x 140 kg + 2 med hjälp
6 x 130 kg, trodde sjuan skulle komma men allt dog på vägen ner.
Övning 2. Incline benchpress
12 x 60 kg
10 x 80 kg
9?x 90 kg
6 x 100 kg, tror jag.
about 15 x 80 kg
sedan två set med 60 kg supersetat med 10 kgs hantelflyes.
Så var brösten röka ännu en gång. Massiv pump!
[youtube=pGqWwD1awsk&lis]
Sjuk sedan i tisdags. Har haft 39.4 graders feber som mest men börjar sakta känna mig bättre. På rätt tidpunk kom det också eftersom vinterns största köldknäpp infallit denna vecka. Har varit -30 som mest. Nya tag nästa vecka!
Gubbdeff 2012!
Körde igång med deffen idag. Invägningen visade 99.4 kg med mycket vätska och en del phett i bagaget.
Tog lite bilder igår och jämförde med bilderna för tre år sedan så kunde jag nog se att det skett en del saker. Största skillnaden märktes nog på ryggen. Mycket förbättrad v-form och detaljer som jag aldrig sett förut har kommit fram. Benen hade också växt lite. Ska sätta upp dem om ca. 6 veckor när jag kommit igång lite.
Nu kör jag! Hej då!
Progressuppdatering
-5 kg efter 1 vecka och 5 dagar. 4 kg åkte iväg av bara farten eftersom de innehöll endast överloppsvätska (3 års ölkonsumtion). Morgonvikt imorse 94.4 kg.
Gjorde även Personbästa i knäböj i torsdags: 6 x 160 kg (paralellsquat) och 6 x 140 kg atg squat (ass to the ground).
Fortsättning följer.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY