Träningsjournal 2008!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träningsjournal 2008!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • Author

Okej, låt mig börja med: Jag är inte som alla andra här verkar vara, stora och starka som f’n :p Men, hoppas på att bli, så jag behöver all form av mogen kritik från dem som vill hjälpa! :)

Denna tråd kommer då innehålla min träningsjournal för 2008, vikter, reps, set, kost osv.

Så, med det sagt, här får ni lite info om mig.

Ålder: 16 år
    Längd: 176cm
    Vikt: 69kg
    Mål: Jag vill gärna kunna få upp 100 kg i bänkpressen till sommaren 2009 ( Bänkar nu 70kg ) :D och söker självklart den ultimata fysiken!
    Övrigt: Tränar 3ggr i veckan. Har tidigare kört på GainerPro och Kreatin Monohydrat men tar nu endast EsaPro (pga av dålig ekonomi och paus i kreatinet), men ska införskaffa CarboFX (malto) eller Fast Carbs från FAIR.

Jag kommer att skriva i denna (med start Måndag 3/3) förhoppningsvis varje dag. Åtminstonde varje dag jag tränat (dvs. mån, ons och fre). Jag hoppas att folk kommer tycka att det är kul att följa denna (fast att jag inte ser ut som hulken) och hjälpa mig emot mina mål. :D

Vid brist på annat så bifogar en nytagen bild. Ni får ursäkta kvaliten (spec. blixten). Svårt att ta kort samtidigt som man spänner sig 😮 Dålig kamera också. Men, bättre än inget hoppas jag! :)

äre du som är biffen eller? ;)

felajs wrote:
    äre du som är biffen eller? ;)

Haha, lite kan man ju hoppas :o:p

Bifogar en ”helkroppsbild”, ni får ursäkta bildkvaliten igen :

Frukost idag blir:

Havregrynsgröt (1dl havregryn, 1,5dl lättmjölk, en nypa salt), tillbehör: Kanel och en skvätt lättmjölk.
    2st mackor ( Pågen åh så gott, må gott bröd) med bredbar kaviar som pålägg.
    1 glas Multivitamindryck.

Nu ska jag njuta av min frukost

Lunch idag bestod av: Isbergssallad, gurka, tomat, potatismos, köttgryta och så unnade jag mig lite vitlöksdressing Svårt att styra kosten när man går i skolan, får äta vad som finns :p

Passet idag gick helt okej, inte så som jag ville när det gäller bröst (skyller på idrotten, där dem tvingade oss att köra styrketräning, typiskt) men triceps och vader gick bra.

Bröst:

Bänkpress: 55kg * 6reps * 2 set, sänkte därefter till 50kg * 6reps * 1set.
    Nedåtlutande bänkpress: 55kg * 6reps * 2set
    Dips (framåt lutande): 79kg-80kg (mig själv plus en 10kg vikt) * 6reps * 2set

Vader:

Sittande vadmaskin: 40kg * 6reps * 1set, 45kg * 6reps * 1set

Triceps:

Pushdowns: 67kg * 6reps * 1set (kändes ovanligt lätt), 70kg * 6reps * 1set
    Liggande tricepspress: 23kg * 6reps * 1set, 27kg * 6reps * 1set.

Väntar på att tiden ska gå så jag kan få slänga i mig EsaPro’n och sedan äta mat! Hungrig som f’n :p

Middagen kommer att bestå av: Potatis, korv, ärtor, morötter, purjolök, lök, krossade tomater och champinjoner. Inte min favoritmat direkt men.. :yikes:

Frukosten idag bestod av (Kl 07:00):

Havegrynsgröt (1,5dl havregryn, 2dl lättmjölk) Tillbehör: Kanel och en skvätt lättmjölk.
    2st fullkornsmackor bakade med solrosfrön. Pålägg: Ost.
    1glas Multivitamindryck.

Sedan var det dags för lunch (kl 11.00):

Morötter, ärtor, fisk, potatis och gurksås.
    1 glas lättmjölk.

Kl 14.00 blir det till att slänga i sig en fruktsallad från skolans café. Den består av kiwi, apelsin, banan och äpple. :pop:

Middagen återkommer jag med efter 19.00 :happy:

Kul att se någon i ungefär samma åldersklass som en själv! Sjysst fysik:)

Mannet wrote:
    Kul att se någon i ungefär samma åldersklass som en själv! Sjysst fysik:)

Hehe :) Tack detsamma! :up:

Middagen igår bestod av pyttipanna.

Frukosten idag blev:

Havregrynsgröt (1dl havregryn, 2dl lättmjölk). Tillbehör: Kanel och en skvätt lättmjölk.
    1 morot
    1 glas multivitamindryck.

I morse kände jag mig väldigt krasslig, tror jag börjar bli sjuk, har ont i leder och halsen :

Men, bara köra på den här veckan, vilovecka nästa vecka :nod

Är det någon som kan rekommendera några billiga (men självklart bra) kolhydrater? :)

Ser faktiskt bra ut, deffad och allt:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.