Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Träningsjournal 2008!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 mars, 2008 at 16:12 #743408Anonym anvandareMemberN0rd1N wrote:Är det någon som kan rekommendera några billiga (men självklart bra) kolhydrater?
Bra är inte alltid detsamma som billiga, tyvärr.
Har du någon ren proteinkälla som tillskott redan? Annars kör gainer, imo.
(bla twinlab har även en skvätt kreatin i sina)5 mars, 2008 at 18:13 #743409Anonym anvandareMemberTrue Freak XXXL wrote:Ser faktiskt bra ut, deffad och allt:DHehe, tackar Gör mitt bästa! :p Nu gäller det till att bli mycket större bara, och självklart starkare! :emo-thumb
5 mars, 2008 at 18:15 #743410Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Bra är inte alltid detsamma som billiga, tyvärr.
Har du någon ren proteinkälla som tillskott redan? Annars kör gainer, imo.
(bla twinlab har även en skvätt kreatin i sina)Jo, tyvärr så stämmer ju det.
Jag tar EsaPro innan passet (1h efter också) så en gainer är inte vad jag strävar efter5 mars, 2008 at 18:36 #743411Anonym anvandareMemberVilket, rent ut sagt, skitpass. Har ont i kroppen, och känner mig allmänt dålig.
Ben (min klart sämsta muskel):
Benpress: 115kg * 6 * 2
Knäböj: 50kg * 6 * 2 (för lätt vikt men har inte direkt den bästa balansen så, vågade inte ta mer) 😮
Benmaskin (ingen aning vad den heter, liggande position iaf): 54kg * 6, 45kg * 6.Benpassen brukar oftast inte gå så bra, förmodligen för att det är min sämsta muskel och för att jag verkligen inte tycker om att träna ben (men, dem måste ju tränas dem också), men detta pass gjorde mig förbannad, inget gick bra.
Axlar (lider av nån form av skada i min höger axel, så kan inte köra fullt ut):
Sittande axelpress: 16kg hantlar * 6, 17,8kg hantlar * 4
Stående hantellyft åt sidan: 16kg hantlar * 6 * 2
Stående framåtböjda hantellyft: 14kg hantlar * 6, 16kg hantlar * 6Axlar är en del av kroppen som jag känner mig trött och krasslig i för tillfället, därav de 4 repsen på sittande axelpressen.
Traps:
Hantelshrugs: 25kg * 6 * 2 (kändes för lätt) Denna övning känner jag nästan aldrig något av, någon som kan komma med tips?
Upprätt rodd: 37kg * 6 * 2Fick inge tryck i trapsen idag, fan.
Middagen idag kommer bestå av:
Potatis, skinkstek, sås, rivna morötter och ett glas lättmjölk. Ev. nån knäckemacka
6 mars, 2008 at 11:33 #743412Anonym anvandareMemberTjena. Var inte avundsjuk på nått som du själv kan påverka. Du har flera år på dig att bli lika bra eller bättre. Tänkte på kolisarna du efterlyste. Kolisar brukar ju vara billiga. Jag gillar blanda kolisar o protein själv istället för gainers. Just nu är det Dalblads CARBO 136 som gäller (50% dextros o 50% maltodextrin. GI på 143) Kom inte ihåg priset. 3 kg burken är det iaf.
6 mars, 2008 at 11:54 #743413Anonym anvandareMemberarnemar wrote:Tjena. Var inte avundsjuk på nått som du själv kan påverka. Du har flera år på dig att bli lika bra eller bättre. Tänkte på kolisarna du efterlyste. Kolisar brukar ju vara billiga. Jag gillar blanda kolisar o protein själv istället för gainers. Just nu är det Dalblads CARBO 136 som gäller (50% dextros o 50% maltodextrin. GI på 143) Kom inte ihåg priset. 3 kg burken är det iaf.Hehe, ska defentivt försöka iallafall! Jo, jag har hittat en 25kg säck för 600, men hittar inte dit igen, frustrerande! Okej, ska genast kolla upp det, tackar! :up:
6 mars, 2008 at 14:20 #743414Anonym anvandareMemberDet var en sjyst deffad kropp du hade där, fortsätt såhär så kommer detta bli kanon!
6 mars, 2008 at 19:50 #743415Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Det var en sjyst deffad kropp du hade där, fortsätt såhär så kommer detta bli kanon!Tackar :p Hoppas jag också! :emo-thumb
6 mars, 2008 at 21:08 #743416Anonym anvandareMemberFrukost:
Havregrynsgröt ( 1dl havregryn, 1dl lättmjölk, 1dl (röd) mjölk (min lättmjölk tog slut), salt) Tillbehör: Kanel (ingen mjölk denna gång, vidrigaste gröten jag ätit, tog mig 30 min att få i mig den)
1 banan
1 risifrutti (utan tillsatt socker) Var tvungen att äta upp den pga utgångsdatum.Lunchen idag blev:
Spaghetti, köttfärssås, ketchup och isbergssallad. Jävla skräpmat skolan lagar, blir riktigt irreterad. :frust:
Middagen idag bestod av:
Gurka, isbergssallad, tomat, rödlök, torsk, potatis och ett glas mjölk
Känner mig fortfarande konstig i kroppen, småont i halsen, hoppas passet imorgon går bra, vilovecka snart!
7 mars, 2008 at 07:23 #743417Anonym anvandareMemberNu känns kroppen mycket bättre, MEN, halsen har blivit bra mycket värre. Nu gör det ont när jag gäspar och äter/dricker (sväljer överhuvudtaget). Men eftersom jag känner att detta inte bör påverka träningen så väljer jag att träna idag, det är ju trots allt favoritpasset :p
Frukost:
Havregrynsgröt (1dl havregryn, 2dl lättmjölk). Tillbehör: Kanel och en skvätt lättmjölk
2 mackor (lingongrova) Tillbehör: Lättsmör och ost.
1 glas multivitamindryck7 mars, 2008 at 11:42 #743418Anonym anvandareMemberLunchen idag bestod av:
Gurka, tomat, isbergssallad, fullkornspasta och kycklinggryta (dem kallade de kycklingsoppa), men det var det fan inte.
1 glas lättmjölk och nått mörkt morotsbröd. Smakade inte så mycket7 mars, 2008 at 16:58 #743419Anonym anvandareMemberDagens pass kände för jävla bra! Allt gick bra!
Rygg:
Chins: 20 st skulle göras, krävde 3 set. 9st, 6st och sist 5st.
Latsdrag: 60kg * 6, 65kg * 6 PB!
Latsdrag: 65kg * 5
Skivstångsrodd: 45kg * 6 * 2 (för lätt)Mage:
Hängande benlyft (typ, liknande är den iaf, fast du får stöd av armarna till att hålla dig uppe): 15kg fastknutet till benen * 12 * 2. Fyfan, dem två sista på det sista setet är INTE trevliga kan jag lova :p
Benlyft: 5kg fastknutet * 12 * 2
Crunches med rep/Maskincrunches: 63.8kg * 12 * 2 (får inte så bra tryck på denna övningen, någon som kan komma med något bra tips?)Biceps:
Växlande hantelcurl: 18,4kg * 6 * 2
Curlstångscurl: 38kg * 6 * 2 (kändes ovanligt lätt)Underarmar:
Handledscurl med skivstång: 32kg * 6 * 2
Omvänd handledscurl: 23kg * 6 * 2Riktigt bra pass, fick bra pump, och orkade bra vikter (utifrån min syn dårå )
Maten efter passet bestod av stekt kycklingfilé, fullkornspasta och lite (inget tillsatt socker) ketchup, även ett glas lättmjölk.
Vilovecka nu!
7 mars, 2008 at 20:03 #743420Anonym anvandareMemberTänkte bifoga ett litet kollage med nya bilder på lite nya kroppsdelar. Ännu en gång så ber jag om ursäkt för dess kassa kvalité ( och min enstaka JÄTTE finne som uppstått på ryggen :p )!
17 mars, 2008 at 11:40 #743421Anonym anvandareMemberDå var viloveckan slut och ändring av schemats har gjorts!
Jag kommer nu att börja träna 5 gånger i veckan
Idag ska det köttas rejält. Benpass. Har alltid hatat benpassen men synen på detta ska ändras! :up:
Nu börjar mitt nya liv! :p
18 mars, 2008 at 08:50 #743422Anonym anvandareMemberMåndagens träningspass:
Ben:
Knäböj: 70kg*4, 65kg*6, 65kg*6
Benpress: 120kg*5, 115kg*6, 115kg*6 😮
Stela marklyft: 30kg * 6 * 2 (Ny övning, ville pröva med lätt vikt)Vader:
Stående vadpress:[/B] 90kg * 6 * 2
Vadträning i en lodrätt benpress:[/B] 150kg * 6 * 2Skön träningsverk idag iallafall! :up:
Senare idag blir det Armar och mage, längtar redan!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.