Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Träningsjournal á la 91a
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2007 at 18:56 #863304Anonym anvandareMember
Tjena tjena allesammans!
Jag är då ny på detta forum och är som rubriken säger, 91a. Det vill säga att jag är 16 år i skrivandets stund.
Jag har inte så mycket erfarenhet utav att skriva journaler. Men jag kan ju räkna upp lite PBs, mått och träningsdagar och annat ^^.
Vikt:
56.2kg . Vill försöka gå upp till 65-70kg. Men det verkar totalt omöjligt för min kropp. Ska börja med gainer och hoppas att det kan hjälpa mig lite mer.Mått:
H. arm (flex): 29cm
H. arm: 27cmV. arm (flex): 29cm
V. arm: 27cmV. underarm: 25cm
H. underarm: 25cmBröst: 90cm
Axlar: 110cm
H. lår: 49cm
V. lår: 48.5cmH. vad: 32.5cm
V. vad: 33cmPBs:
Bänk: 67.5kg
Mark: 120kg
Knäböj: Aldrig kört mer än 40kg på grund utav ett väldigt dåligt knä.Jag har inga ordinare träningsdagar. Men en vanlig vecka kan se ut som följande:
Måndag: Vila
Tisdag: Bröst/Triceps
Onsdag: Biceps/Rygg
Torsdag: Vila
Fredag: Benen(hela)/Axlar/Mage
Lördag: Vila
Söndag: Bröst/tricepsKör alltså en tredagars split.
Som ni kan se så tillhör jag den klenare och spinkigare sorten här på detta forum. Men efter ett par års tränande och ert stöd hoppas jag att jag kan få ändring på det hela .
5 juni, 2007 at 18:56 #84969Anonym anvandareMember5 juni, 2007 at 19:42 #863305Anonym anvandareMemberStarka Pbs med den kroppsvikten !!!! tyckte marken var bra !
5 juni, 2007 at 19:51 #863306Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Starka Pbs med den kroppsvikten !!!! tyckte marken var bra !Hehe. Tackar . Mer ska det bli. Hoppas bara att vikten hänger på nu också :frust:
6 juni, 2007 at 00:22 #863307Anonym anvandareMemberdet är bara ÄTA mat och träna rätt! det kommer!
6 juni, 2007 at 19:05 #863308Anonym anvandareMemberMATTI wrote:det är bara ÄTA mat och träna rätt! det kommer!Jajamensan. I promise, I’ll do it :emo-thumb
6 juni, 2007 at 20:08 #863309Anonym anvandareMemberTja man! Vägt som dig en gång i tiden, lite mer men 59kg på en längd av 181cm, men med målmedvetenhet, kärlek för det du gör och bra disciplin kommer du kunna nå dina mål utan problem. Låt det ta den tid det tar och ha roligt, skynda långsamt. Ät på som ett djur och träna hårt och smart. Lycka till.
MVH cesse
6 juni, 2007 at 20:19 #863310Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Tja man! Vägt som dig en gång i tiden, lite mer men 59kg på en längd av 181cm, men med målmedvetenhet, kärlek för det du gör och bra disciplin kommer du kunna nå dina mål utan problem. Låt det ta den tid det tar och ha roligt, skynda långsamt. Ät på som ett djur och träna hårt och smart. Lycka till.MVH cesse
Tack. Skönt att höra dessa ord från en som varit i ungefär samma sits .
6 juni, 2007 at 20:21 #863311Anonym anvandareMemberJag har en fråga bara. Jag beställde idag Star Nutritions Gainer Pro. Räcker det att man tar det en gång före och/eller efter träning? Eller ska man ta det under några regelbundna tider?
Blir det skillnad på resultatet om man tar det för eller efter träning? Är det någon skillnad alls?MVH
ZyphoX6 juni, 2007 at 21:17 #863312Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:Ska bli roligt att följa dig. Jag hade oxå svårt att gå upp i vikt innan men när jag gick över 20sträcket började det hända grejer med fettet….hehe.Undrar bara varför du kör bröst, triceps fler gånger än de andra muskelgrupperna.
Lycka till nu och träna smart:emo-thumb
Verkar som att det är en del mer än jag som legat i den sist jag ligger för tillfället. Skönt att det förhoppningsvis kan lösas med mycket mat och en massa skrotlyftande.
Det är inget fast schema. Jag rullar bara på med 3-dagars spliten. kan hända att jag tränar 5 dagar i veckan. Då blir det ju även biceps, rygg som får sig en extra jobbardag. Men du kanske har rätt. Borde byta så att jag kör benen,axlar och mage lite mer. Är mestadels de grupperna som jag själv tycker släpar..
Bara till att fortsätta med konstruktiv kritik .Lyckönskningar är alltid välkomna!. Tack så mycket.
6 juni, 2007 at 21:31 #863313Anonym anvandareMember[img=http://img127.imageshack.us/img127/3899/pic2vo8.jpg][img=http://img78.imageshack.us/img78/6510/pic3jn1.jpg][img=http://img78.imageshack.us/img78/8224/pic4ve6.jpg]Där har ni 3 bilder. Som ni ser är jag på gränsen till människa och skelett.
Första gången jag posar så det finns säkert en hel del fel jag gör. Men det får duga nu iallafall.
Ni behöver inte klaga på brännen heller . Levt som datornörd i 4 år. Men det ska det bli ändring på nu. Hoppas man kan tillföra brännan lite mer färg också.6 juni, 2007 at 21:42 #863314Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:Bra posering för att va första gången!
Av vad bilderna säger tycker jag inte du ska träna något mer än något annat.
Vad du behöver är mer massa.Själv är jag allergisk mot seriefigurer med stor överkropp och kyckling ben så gör inte som de flesta och skippa dem för det är tråkigt utan fortsätt som du gör tror jag att du får till fysiken bra.
Träna hårt och smart nu!!
Ok. Jag ska försöka jämna ut träningarna då alltså. Jag tycker att jag behöver mer fett över huvud taget. Men det ska förhoppningsvis kunna hjälpas lite nu när jag införskaffar gainer också som plåster på såren.
Och jag vet att gainer är kosttillskott. Jag fortsätter ju att äta lika mycket, om inte mer, och tar gainern som det tillskott till kosten som den är .7 juni, 2007 at 16:41 #863315Anonym anvandareMemberDet blir ingen träning idag på grund utav en händelse tidigare idag i skolan. Vi har precis haft vår årliga skolshow som framförs utav 9orna. Nu skulle jag hjälpa till att plocka undan scenen och annat.
Scenen var uppbyggd utav lastpallar, och ovanpå lastpallarna låg stora tunga träskivor som golv.
Dessa träskivorna tog jag och 3 andra kompisar bort, la på en vagn och skulle sedan köra upp dem till utebadet som ligger i närheten. När vi kommit fram hoppade en utav polarna av som satt på skivorna för att jämna ut vikten.
Då fick skivorna framåtvikt och landade på min fot så att jag fastnade. Jag kände direkt att foten domnade och ropade på en polare för att få hjälp att lyfta bort skivorna. Vi fick inte upp skivorna mer än några cm, det var en otrolig tyngd utav dessa 15-20 skivor.
Men när jag fått bort min fot släppte han så plötsligt så jag hann inte ta bort mina fingrar. Vilket resulterade i att jag nu fastnade mellan marken och skivorna med 2 utav mina fingrar. Då bad jag honom snabbt om hjälp igen. Men jag kunde inte hjälpa till så mycket med tanke på att två utav fingrarna är fastklämda så vi fick ropa på en annan polare som också fick hjälpa till.
Det behövdes alltså 3 pers för att flytta på dessa skivor som jag hade på båda foten och fingrarna. Foten värker fortfarande. Känner inget i fingrarna däremot. Men det blir till att avstå denna dagen från träningen. Tyvärr .Hoppas att jag inte känner så mycket i foten imorn så jag kan köra ett träningspass då istället.
Hade inget att göra, så jag kunde lika gärna skriva upp detta .
MVH
ZyphoX9 juni, 2007 at 16:06 #863316Anonym anvandareMemberTjena tjena. Dags att plita ner ännu ett träningspass då ja.
9/6-07Dagens pass: Ben/Axlar/Mage[/b]
Raka marklyft:
6*60kg
6*80kg(PB!)
6*80kg
Känns relativt lätt, vet att jag klarar mer. Vågade bara inte lasta på mer för jag känner att låret är lite halvtaskigt för tillfället.Knäböj:
8*20kg
6*40kg
6*50kg(PB!)
Första gången jag vågade på mig att prova någonting över 40kg. Det är lätt. Men vågar inte belasta knäet alldelles för mycket.Drag till hakan:
8*20kg
5*25kg
5*25kgPress bakom nacken:
6*27.5kg (PB!)
5*27.5kg
5*27.5kg
Var varken lätt eller tungt. Ska prova 30kg nästa gång.Sittande militärpress:(Ny övning!)
8*20kg
6*25kg
6*27.5kg(PB!)
Vikterna kändes relativt lätta. Ska höja dessa tills nästa gång. Tar ett tag att komma in i de nya övningarna.8 Minute Abs:
Körde magpasset ”8 minute abs” när jag kom hem.Innan träningen var jag också nere och hämtade ut min påse med gainer som jag beställt. Så det blev premiär för den efter passet. Smakade lite halvsliskigt med vatten. Men tror att man vänjer sig relativt lätt.
Sammanfattningsvis:
Trots värmen och att orken sjunkit en del så kändes det som ett helt ok pass. Nästa pass blir imorn, då ska förhoppningsvis orken vara tillbaka där den brukar vara .10 juni, 2007 at 13:03 #863317Anonym anvandareMember10/6-07
Dagens pass:Bröst/Triceps[/b]
Bänkpress:
8*40kg
8*50kg
8*50kg
6*50kgPecDec:
8*5
8*5
8*5
Har för mig att min polare så att viktplattorna vägde 10kg st. Är isåfall 50kg jag kör på. Vet inte om det kan stämma riktigt.Flyes:
8*10kg
10*10kg
8*15kg(PB!)Pushdown:
8*20kg
8*20kg
6*20kgLiggande tricepsextention:(Ny övning)
6*20kg
6*20kg
6*20kgFrench press med hantel:(Ny övning)
8*10kg
8*15kg
8*15kg
Gillade denna övning. Den släppte aldrig tagit om triceps.Körde även magpasset ”8 minute abs” när jag kom hem
Sammanfattningsvis:
Trots värme och kvavt tog jag mig ändå ner till gymmet. Själva passet gick helt ok. Var skönt när man var färdig och hemkommen . -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.