Träningslivet med mig i huvudrollen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träningslivet med mig i huvudrollen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 122 total)
  • Author

Lägesrapport just nu är en dyster historia. har tappat sugen lite för stunden. jobbat mycket och ibland mycket stressigt med mat då man hinner i bilen.
    annars känns det roligt att träna och klarar av tunga pass men orken att ta sig dit har inte funnits de senaste.
    även maten är seg och har ätit ute som aldrig förr känns det som även om jag valt bättre alternativ. kanske för att jag mer eller mindre kört dietmat strikt i 1 1/2 år nu.
    sen är ju också lite förlorad kärlek något som inte gör saken bättre.
    allt känns tungt men allt rullar på i uppförsbacke.
    tungt då ens andra vänner har semeter medans man själv jobbar. har dessvärre ej kunnat ta ut semester heller då jag byt jobb och måste visa framfötterna och visa att jag finns och ställer upp. vilket inte alltid funkar för psyket då alla andra reser till solen som heller ej oftast ej finns i detta regninga land.
    vikten står stilla på runt 77 kg och ligger på runt 9,1-9,5 i fettprocent.
    gav blod idag och hade blodvärde på 172 och de är bra men annars känner jag mig bara mer psykiskt tjockare då jag nu inte längre kan cykla till jobbet.
    vilket kanske innebär runt 2 h cykling i veckan. sen att vädret oftast inte är bra så kan jag inte heller cykla till gymmet. då försvinner cirkus 2 h till. jag som älskar att cykla och röra på mig samtidigt som man får lite frisk luft.
    känner mig så omotiverad och smällfet så jag börjar undra om jag kanske har utvecklat megarexi eller fixering vid mat. är ganska strikt vad gäller allt men det är min livsstil och mår bra av det
    så denna vecka tar jag mig en vecka fri från träningen vilket inte är ofta. men kanske lika bra att få vila och bara samla nya krafter.

Quote:
    så denna vecka tar jag mig en vecka fri från träningen vilket inte är ofta. men kanske lika bra att få vila och bara samla nya krafter.

Jag tycker det låter jättebra emiladrian! Kom tillbaka mentalt utvilad och starkare än någonsin! :up:

Tunga bud, hoppas viloveckan får dig på bättre humör och att du inser att din fysik är g r y m!

lovelysmile wrote:
    Jag tycker det låter jättebra emiladrian! Kom tillbaka mentalt utvilad och starkare än någonsin! :up:

MaQue
    Tunga bud, hoppas viloveckan får dig på bättre humör och att du inser att din fysik är g r y m!

Tackar för orden i mörkret ;) . behövs lite ryggdunk ibland för att få tillbaka motivationen och suget. konstigt nog tror man att man skulle få tid över till att vila mm. men sekunderna bara tickar snabbare än nånsin.
    men va fasen man borde vara glad. iaf de gångerna då solen lyser. eller just de . de är då man klagar över att det är för varmt eller klibbigt :D

nu är jag tillbaka och det kämpas på. behövde en vackas ledigt och lite massage för att komma ifrån allt. men har väl alltid kämpat och varit disiplinerad så allt kommer nog att gå bra inom sinom tid.
    känns bara som att man bara jobbar och jobbar.
    något som snart är inom räckhåll är väl min planerade dietstart den 1 okt inför Lp-07. ev decembercupen men inget bestämmt.
    ser framemot att gå morgonpromenader om nu vädret är bra. sen att var utan alkohol under denna tiden kommer bara att kännas underbart. kommer exprimentera lite mer denna gång och ligga på ganska bra med mat då jag har väldigt lätt att gå ner i kg. så tänker ej gå ner lika mycket som sist. då jag blev lite för platt.
    men kommer att se fram emot dieten denna gången. så hoppas från stöd av mina nära och kära och från alla som önskar mig lycka till

liten bild på ryggen

liten bild på benen

nya bilder kommer inom kort då det är dags att skala av sig. då även lite mer info om vikt + fett% mm. Dietstart som sagt var 1 Okt

Hallooo!
    Såg bra ut igår! kör hårt nu, mkt att skala av som du själv säger! Lycka till nu Jonas! Hoppas att du hittar motivationen på vägen till LP också :up:

Jag hakar på frugan här och hejjar också! Glad 2 see you’re back mr! :)

vikt idag på mätardagen: 78 kg
    fett%: 8,9 enligt 4-punktsmetoden
    fettfri vikt: 71,1 kg
    fettvikt: 6,9 kg
    muskelvikt: 45,4 kg

Mätpunkter

biceps: 2,4
    triceps: 3,4
    rygg: 12,8
    mage: 3,2

sen var det även tid för massage idag och detta var trevligt och underbart på alla dess sätt som vanligt. precis vad som behövs nu när jag denna veckan har haft en träningsfri vecka för återhämtning inför deff. skönt och behövligt.

Kommer gå bra det här herrn! :nod

lovelysmile wrote:
    Kommer gå bra det här herrn! :nod

Får hoppas på detta. denna gången med bättre föruttsättningar vad gäller fysiken men andra bullar vad gäller kost och träning. 9 kg / 9 veckor. men skala av mig brukar ej var nåt problem. de rinner bara av oftast.

Då var det dags att redovisa mått sen senaste mätningen 070625:

Överarm: 38 cm (-0,5)
    Byst: 107 cm (+-)
    Midja: 83,5 cm (-0,5)
    Stuss: 99,5 cm (inget att jämföra)
    Lår: 62 cm (61,7
    Vad: 37 cm (+-)
    :bb:

förtsa dagen på deffen och den såg ut såhär:

40 min cardio

mål 1: 1 proteindrink, 1 port gröt, linfrö, salt och kanel, 1 tekaka, 2 skivor ost, 250 g kvarg
    Mål 2: 1 dl ris, 1/2 dl oliver, 200 g torsk, 1 msk lingonsylt, 2 dl juice
    Mål 3: 250 g kvarg, 1 avokado, 1 tekaka med 2 skivor ost

träning: Biceps/bröst

sned bänkpress
    liggande hantelpress
    flyes
    sittande dubbelt bröstdrag nedifrån i korsdragsmaskin

hammercurl
    smala chins
    bicepscurl i maskin
    bicepscurl med rep

Mål 4: 1 hemmagjord gainer (1 banan, 1 dl havregryn, 1 dl proteinpulver och 3 dl vatten)
    Mål 5: 4 dl sallad, 280 g tonfisk

Mål 1: 1 port gröt, 250 g kvarg, salt, kanel, 1 proteindrink, 1/2 näve cashewnötter

70 min cardio

Mål 2: 1 dl ris, 1/2 dl oliver, 1 msk tacosås, 1 tsk tabasco, 280 g tonfisk, 2 dl juice

Styrketräning: ben/mage

sittande bensträck
    sittande benpress
    enbens lårcurl
    lårcurl
    insida press
    utsida press

magövningar 12 övningar á 1 set*20 med varierande vikter och utförande

Mål 3: 1 gainer
    Mål 4: 250 g fläskfile, 2 1/2 dl sallad, 1 proteindrink, 33 cl kolsyrat vatten
    Mål 5: 1 avokado, 250 g kvarg

Mål 1: 1 port gröt, salt, kanel, 250 g kvarg, 1 proteindrink
    Mål 2: 250 g kvarg, 1/2 näve nötter, 1 avokado, 2 dl juice
    Mål 3: 2 1/2 dl pasta, 250 g kassler, creme fresh, frysta grönsaker, 1 msk tacosås, 1/2 tsk tabasco

Träning: Vader/axlar

sittande vadpress
    sittande vadpress i benpressmaskin
    stående vadpress
    stående vadpress med egen vikt

enarms kabeldrag
    hantelpress
    stående militärpress
    kabeldrag

15 min cykel, 45 min gång

Mål 4: 1 gainer
    Mål 5: 2 1/2 dl sallad, 250 g fläskfile, 1 proteindrink

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 122 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.